
Prowizja za sprzedaż vs prowizja ciągła w Twoim programie partnerskim
Poznaj dwa z najpopularniejszych modeli wynagradzania – prowizję za sprzedaż oraz prowizję ciągłą. Dowiedz się, jakie są zalety i wady każdego z nich oraz jak w...
Dowiedz się, jak podział prowizji może zmotywować partnerów i sprawiedliwie rozdzielić wynagrodzenie między wszystkich, którzy przyczynili się do sprzedaży, dzięki funkcji SplitCommission™ w Post Affiliate Pro.
Prowizje to fundament każdego programu partnerskiego. Partnerzy naturalnie chcą wiedzieć, ile zarobią za swoją ciężką pracę. Ustalenie, ile im zapłacisz, to jedna z najważniejszych decyzji, jakie musisz podjąć. I naprawdę ma to znaczenie — poziom prowizji jest bezpośrednio powiązany z ich motywacją. Gdy już to ustalisz, kwestie finansowe powinny być już z górki, prawda?
Jest jednak jeszcze jedna rzecz, którą warto rozważyć — podział prowizji. Może to dodatkowo uszczęśliwić Twoich partnerów, praktycznie bez dodatkowych kosztów dla Ciebie.
Najczęściej stosowanym modelem rozliczania z partnerami , jest po prostu przyznawanie im procentu od ceny sprzedanego produktu po skutecznym przekonaniu kogoś do zakupu. Jeśli więc sprzedajesz produkt za 100$ i stawka prowizji wynosi 10%, Twoi partnerzy zarabiają 10$ za każdą wygenerowaną sprzedaż. Prosto i jasno.
Drugim dość popularnym modelem jest prowizja progresywna. W tym modelu partnerzy otrzymują bonus do zarobków lub przechodzą do wyższej grupy prowizyjnej , gdy spełnią określone kryteria. Na przykład, partner może teraz zarabiać 10% prowizji, ale po uzyskaniu 100 sprzedaży lub osiągnięciu określonego poziomu przychodu, przechodzi na 15%. Ten model świetnie się sprawdza, jeśli chcesz zmotywować partnerów do jeszcze lepszych wyników — im więcej osiągną, tym więcej zarobią.
Gdzie więc jest problem? W obu modelach prowizję otrzymuje tylko jeden partner — zwykle ten, którego link został użyty do zakupu. Problem polega na przekonaniu, że każdy klient widzi tylko jedną konkretną treść partnerską, zostaje przekonany do zakupu produktu i klika w link partnerski. Ale to błędne założenie.
Klienci mogą znaleźć recenzje i porównania produktów w wielu miejscach, więc znalezienie kogoś, kto kupi produkt lub usługę natychmiast po pierwszym zetknięciu się z nim, to jak wygranie na loterii.
Według Trustpilot, 89% konsumentów sprawdza opinie i recenzje przed zakupem. Z kolei Bizrate Insights wykazało, że 56% klientów czyta co najmniej 4 recenzje produktu przed podjęciem decyzji. To oznacza, że znacznie bardziej prawdopodobne jest, że klient przeczyta kilka opinii, zanim kliknie w link partnerski , niż że dokona zakupu po przeczytaniu tylko jednego wpisu na blogu.
Wyniki te pokazują, że klient może zetknąć się z materiałami przygotowanymi przez dwóch lub więcej Twoich partnerów — na przykład wpisem na blogu i recenzją w mediach społecznościowych. Czy byłoby sprawiedliwe, gdyby tylko bloger otrzymał prowizję, a drugi partner nie dostał nic? Raczej nie.
Załóżmy, że potencjalny klient interesuje się elektrycznymi nożycami do gałęzi. Trafia na wpis na blogu jednego z Twoich partnerów (nazwijmy go Mateusz). Klient nie jest jeszcze pewien, czy chce kupić produkt — potrzebuje więcej informacji. Odpuszcza blog i czyta recenzje.
Następnie znajduje recenzję wideo tych samych nożyc, w której inny partner (nazwijmy go Tomek) pokazuje, jak używa produktu do przycinania krzewów w swoim ogrodzie. Klient klika w link w opisie filmu, który prowadzi na stronę produktu, sprawdza cenę i wychodzi bez zakupu. Później klient trafia jeszcze na wzmiankę o tych nożycach na forum ogrodniczym, gdzie udziela się kolejny partner , Jan, który regularnie używa tych samych nożyc.
Ostatecznie, przekonany pozytywnymi opiniami, klient wraca na blog Mateusza. Przypomina sobie, że Mateusz pisał o specjalnej zniżce przy zakupie przez jego link partnerski, więc korzysta z tego linku i kupuje nożyce.
Teraz pytanie — kto powinien otrzymać prowizję za sprzedaż nożyc?
W tradycyjnym modelu płatności tylko Mateusz otrzymałby wynagrodzenie, ponieważ klient dokonał zakupu przez jego link. Tymczasem zarówno Tomek, jak i Jan również przyczynili się do ostatecznej decyzji klienta, recenzując produkt i dzieląc się pozytywną opinią. Czy nie powinni oni również otrzymać wynagrodzenia za swój wkład? Oczywiście, ale wypłacanie każdemu pełnej prowizji mogłoby mieć fatalne skutki dla Twojego budżetu.
Post Affiliate Pro oferuje sprytne rozwiązanie tego dylematu — SplitCommission™. Funkcja ta pozwala nagradzać wszystkich partnerów, którzy przyczynili się do każdej sprzedaży. Możesz również ustalić, w jaki sposób prowizja ma zostać podzielona między partnerów. W zależności od wybranej opcji, narzędzie rozdzieli prowizję po równo lub przyzna dodatkowe bonusy partnerowi który faktycznie doprowadził do sprzedaży.
W oknie funkcji SplitCommission™ (dostępnej w panelu sprzedawcy w Post Affiliate Pro) zobaczysz trzy pola: Premia dla pierwszego partnera, Premia dla ostatniego partnera oraz Minimalna prowizja. (Twoi partnerzy zostaną wynagrodzeni w oparciu o wartości wpisane w tych polach).
Załóżmy, że pięciu partnerów przyczyniło się do sprzedaży produktu i wszyscy są uprawnieni do udziału w prowizji w wysokości 100$. Jak można ją podzielić i ile otrzyma każdy partner?
A co z ostatnią opcją? Dzięki Minimalnej prowizji możesz ustalić najniższą kwotę, jaką partner powinien otrzymać z podziału. To pozwala uniknąć niezręcznych sytuacji, gdy partnerzy dostają po 1$ lub mniej.
Możesz pomyśleć, że to się nie opłaca — czy partnerzy nie wolą dostawać pełnej prowizji zamiast tylko jej części? Tymczasem podział prowizji jest dla nich korzystniejszy w dłuższej perspektywie. Dzięki podziałowi prowizji, partnerzy zarabiają nie tylko na bezpośrednich sprzedażach, które wygenerują. Są także wynagradzani za każdy udział w procesie konwersji. Jeśli wiedzą, że każda przygotowana przez nich treść może przynieść im część prowizji, to będzie dla nich ogromną motywacją do większego zaangażowania.
Funkcja SplitCommission™ ułatwia również dokładne rozliczanie partnerów. Wystarczy ustalić zasady dzielenia prowizji, a Post Affiliate Pro zajmie się resztą.
Wdrożenie podziału prowizji w programie partnerskim może być jednym z najlepszych sposobów na zaangażowanie partnerów.
Zamiast otrzymywać prowizję wyłącznie za sprzedaż bezpośrednią, będą wynagradzani za każdą aktywność prowadzącą do sprzedaży. Choć podzielona prowizja może wydawać się niewielka, partnerzy będą otrzymywać prowizje znacznie częściej. W efekcie ich zarobki będą wyższe.
Oczywiście ręczne dzielenie prowizji byłoby uciążliwe dla każdego. Dlatego pozwól, by Post Affiliate Pro zajął się matematyką za Ciebie.
Podział prowizji oznacza rozdzielenie wynagrodzenia ze sprzedaży pomiędzy kilku partnerów, którzy przyczynili się do konwersji, zamiast przyznania całej prowizji tylko jednemu polecającemu.
Pozwala ona ustalać zasady dzielenia prowizji między partnerów — np. podział po równo, premie dla pierwszego lub ostatniego polecającego oraz minimalne wypłaty — dzięki czemu wszyscy uczestnicy transakcji są sprawiedliwie wynagradzani.
Podział prowizji motywuje partnerów do tworzenia większej ilości treści i udziału w całej ścieżce klienta, ponieważ wiedzą, że zostaną nagrodzeni za każdy wkład w sprzedaż, a nie tylko za bezpośrednie polecenia.
Lucia to utalentowana redaktorka treści, która dba o płynną publikację materiałów na różnych platformach.
Wdróż podział prowizji w swoim programie partnerskim, aby nagradzać wszystkich uczestników transakcji i zwiększać zaangażowanie. Sprawdź, jak Post Affiliate Pro ułatwia zarządzanie prowizjami.
Poznaj dwa z najpopularniejszych modeli wynagradzania – prowizję za sprzedaż oraz prowizję ciągłą. Dowiedz się, jakie są zalety i wady każdego z nich oraz jak w...
Zastanawiasz się, ile płacić swoim partnerom afiliacyjnym? Poznaj różne metody wypłat, struktury prowizji oraz opcje płatności, by zoptymalizować sukces swojego...
Odkryj idealną stawkę prowizji dla swojego programu partnerskiego z naszym ostatecznym przewodnikiem. Dowiedz się, dlaczego prowizja 20% od produktów fizycznych...