Jak uszczęśliwić swoich partnerów dzięki podziałowi prowizji

Jak uszczęśliwić swoich partnerów dzięki podziałowi prowizji

AffiliateMarketing SplitCommission AffiliatePrograms CommissionManagement

Prowizje to fundament każdego programu partnerskiego. Partnerzy naturalnie chcą wiedzieć, ile zarobią za swoją ciężką pracę. Ustalenie, ile im zapłacisz, to jedna z najważniejszych decyzji, jakie musisz podjąć. I naprawdę ma to znaczenie — poziom prowizji jest bezpośrednio powiązany z ich motywacją. Gdy już to ustalisz, kwestie finansowe powinny być już z górki, prawda?

Jest jednak jeszcze jedna rzecz, którą warto rozważyć — podział prowizji. Może to dodatkowo uszczęśliwić Twoich partnerów, praktycznie bez dodatkowych kosztów dla Ciebie.

Chwileczkę, co jest nie tak z tradycyjnym modelem prowizji?

Najczęściej stosowanym modelem rozliczania z partnerami , jest po prostu przyznawanie im procentu od ceny sprzedanego produktu po skutecznym przekonaniu kogoś do zakupu. Jeśli więc sprzedajesz produkt za 100$ i stawka prowizji wynosi 10%, Twoi partnerzy zarabiają 10$ za każdą wygenerowaną sprzedaż. Prosto i jasno.

Drugim dość popularnym modelem jest prowizja progresywna. W tym modelu partnerzy otrzymują bonus do zarobków lub przechodzą do wyższej grupy prowizyjnej , gdy spełnią określone kryteria. Na przykład, partner może teraz zarabiać 10% prowizji, ale po uzyskaniu 100 sprzedaży lub osiągnięciu określonego poziomu przychodu, przechodzi na 15%. Ten model świetnie się sprawdza, jeśli chcesz zmotywować partnerów do jeszcze lepszych wyników — im więcej osiągną, tym więcej zarobią.

Gdzie więc jest problem? W obu modelach prowizję otrzymuje tylko jeden partner — zwykle ten, którego link został użyty do zakupu. Problem polega na przekonaniu, że każdy klient widzi tylko jedną konkretną treść partnerską, zostaje przekonany do zakupu produktu i klika w link partnerski. Ale to błędne założenie.

Zakup to proces wieloetapowy

Klienci mogą znaleźć recenzje i porównania produktów w wielu miejscach, więc znalezienie kogoś, kto kupi produkt lub usługę natychmiast po pierwszym zetknięciu się z nim, to jak wygranie na loterii.

Według Trustpilot, 89% konsumentów sprawdza opinie i recenzje przed zakupem. Z kolei Bizrate Insights wykazało, że 56% klientów czyta co najmniej 4 recenzje produktu przed podjęciem decyzji. To oznacza, że znacznie bardziej prawdopodobne jest, że klient przeczyta kilka opinii, zanim kliknie w link partnerski , niż że dokona zakupu po przeczytaniu tylko jednego wpisu na blogu.

Wyniki te pokazują, że klient może zetknąć się z materiałami przygotowanymi przez dwóch lub więcej Twoich partnerów — na przykład wpisem na blogu i recenzją w mediach społecznościowych. Czy byłoby sprawiedliwe, gdyby tylko bloger otrzymał prowizję, a drugi partner nie dostał nic? Raczej nie.

Załóżmy, że potencjalny klient interesuje się elektrycznymi nożycami do gałęzi. Trafia na wpis na blogu jednego z Twoich partnerów (nazwijmy go Mateusz). Klient nie jest jeszcze pewien, czy chce kupić produkt — potrzebuje więcej informacji. Odpuszcza blog i czyta recenzje.

Następnie znajduje recenzję wideo tych samych nożyc, w której inny partner (nazwijmy go Tomek) pokazuje, jak używa produktu do przycinania krzewów w swoim ogrodzie. Klient klika w link w opisie filmu, który prowadzi na stronę produktu, sprawdza cenę i wychodzi bez zakupu. Później klient trafia jeszcze na wzmiankę o tych nożycach na forum ogrodniczym, gdzie udziela się kolejny partner , Jan, który regularnie używa tych samych nożyc.

Ostatecznie, przekonany pozytywnymi opiniami, klient wraca na blog Mateusza. Przypomina sobie, że Mateusz pisał o specjalnej zniżce przy zakupie przez jego link partnerski, więc korzysta z tego linku i kupuje nożyce.

Czym jest podział prowizji?

Teraz pytanie — kto powinien otrzymać prowizję za sprzedaż nożyc?

W tradycyjnym modelu płatności tylko Mateusz otrzymałby wynagrodzenie, ponieważ klient dokonał zakupu przez jego link. Tymczasem zarówno Tomek, jak i Jan również przyczynili się do ostatecznej decyzji klienta, recenzując produkt i dzieląc się pozytywną opinią. Czy nie powinni oni również otrzymać wynagrodzenia za swój wkład? Oczywiście, ale wypłacanie każdemu pełnej prowizji mogłoby mieć fatalne skutki dla Twojego budżetu.

Post Affiliate Pro oferuje sprytne rozwiązanie tego dylematu — SplitCommission™. Funkcja ta pozwala nagradzać wszystkich partnerów, którzy przyczynili się do każdej sprzedaży. Możesz również ustalić, w jaki sposób prowizja ma zostać podzielona między partnerów. W zależności od wybranej opcji, narzędzie rozdzieli prowizję po równo lub przyzna dodatkowe bonusy partnerowi który faktycznie doprowadził do sprzedaży.

Jak działa funkcja SplitCommission™

W oknie funkcji SplitCommission™ (dostępnej w panelu sprzedawcy w Post Affiliate Pro) zobaczysz trzy pola: Premia dla pierwszego partnera, Premia dla ostatniego partnera oraz Minimalna prowizja. (Twoi partnerzy zostaną wynagrodzeni w oparciu o wartości wpisane w tych polach).

Załóżmy, że pięciu partnerów przyczyniło się do sprzedaży produktu i wszyscy są uprawnieni do udziału w prowizji w wysokości 100$. Jak można ją podzielić i ile otrzyma każdy partner?

  • Równa prowizja dla wszystkich uprawnionych partnerów: Jeśli nie wypełnisz pól dotyczących premii, prowizja zostanie podzielona po równo, czyli każdy otrzyma po 20$.

Jak uszczęśliwić swoich partnerów dzięki podziałowi prowizji Źródło

  • Premia dla pierwszego partnera: Jeśli wypełnisz pierwsze pole, a drugiego nie, pierwszy partner otrzyma ustalony procent prowizji, a reszta zostanie podzielona równo między wszystkich. Załóżmy, że pierwszy partner ma otrzymać 50%. Otrzyma wtedy 50$, a pozostałe 50$ zostanie podzielone po równo, co łącznie daje pierwszemu partnerowi 60$.
  • Premia dla ostatniego polecającego – Aby ustawić tę opcję, wpisz wartość w drugie pole, a pierwsze pozostaw puste. Jeśli zdecydujesz, że ostatni partner otrzyma 20%, dostanie 20$ z 100$. Pozostałe 80$ zostanie podzielone na pięć części, więc każdy dostanie 16$, a ostatni partner łącznie 36$.

Jak uszczęśliwić swoich partnerów dzięki podziałowi prowizji Źródło

  • Premia dla pierwszego i ostatniego polecającego – Możesz ustalić prowizję zarówno dla pierwszego, jak i ostatniego partnera. Na przykład, jeśli chcesz przyznać 25% prowizji pierwszemu, 50% ostatniemu, a resztę podzielić równo, pierwszy partner dostanie 25$, ostatni 50$, a pozostałe 25$ zostanie podzielone po równo między pozostałych. W sumie pierwszy partner otrzyma 30$, ostatni 55$, a pozostali trzej po 5$.

Jak uszczęśliwić swoich partnerów dzięki podziałowi prowizji Źródło

A co z ostatnią opcją? Dzięki Minimalnej prowizji możesz ustalić najniższą kwotę, jaką partner powinien otrzymać z podziału. To pozwala uniknąć niezręcznych sytuacji, gdy partnerzy dostają po 1$ lub mniej.

Dlaczego warto korzystać z funkcji SplitCommission™?

Możesz pomyśleć, że to się nie opłaca — czy partnerzy nie wolą dostawać pełnej prowizji zamiast tylko jej części? Tymczasem podział prowizji jest dla nich korzystniejszy w dłuższej perspektywie. Dzięki podziałowi prowizji, partnerzy zarabiają nie tylko na bezpośrednich sprzedażach, które wygenerują. Są także wynagradzani za każdy udział w procesie konwersji. Jeśli wiedzą, że każda przygotowana przez nich treść może przynieść im część prowizji, to będzie dla nich ogromną motywacją do większego zaangażowania.

Funkcja SplitCommission™ ułatwia również dokładne rozliczanie partnerów. Wystarczy ustalić zasady dzielenia prowizji, a Post Affiliate Pro zajmie się resztą.

Podsumowanie

Wdrożenie podziału prowizji w programie partnerskim może być jednym z najlepszych sposobów na zaangażowanie partnerów.

Zamiast otrzymywać prowizję wyłącznie za sprzedaż bezpośrednią, będą wynagradzani za każdą aktywność prowadzącą do sprzedaży. Choć podzielona prowizja może wydawać się niewielka, partnerzy będą otrzymywać prowizje znacznie częściej. W efekcie ich zarobki będą wyższe.

Oczywiście ręczne dzielenie prowizji byłoby uciążliwe dla każdego. Dlatego pozwól, by Post Affiliate Pro zajął się matematyką za Ciebie.

Najczęściej zadawane pytania

Czym jest podział prowizji w marketingu afiliacyjnym?

Podział prowizji oznacza rozdzielenie wynagrodzenia ze sprzedaży pomiędzy kilku partnerów, którzy przyczynili się do konwersji, zamiast przyznania całej prowizji tylko jednemu polecającemu.

Jak działa funkcja SplitCommission™ w Post Affiliate Pro?

Pozwala ona ustalać zasady dzielenia prowizji między partnerów — np. podział po równo, premie dla pierwszego lub ostatniego polecającego oraz minimalne wypłaty — dzięki czemu wszyscy uczestnicy transakcji są sprawiedliwie wynagradzani.

Dlaczego warto stosować podział prowizji w programie partnerskim?

Podział prowizji motywuje partnerów do tworzenia większej ilości treści i udziału w całej ścieżce klienta, ponieważ wiedzą, że zostaną nagrodzeni za każdy wkład w sprzedaż, a nie tylko za bezpośrednie polecenia.

Lucia to utalentowana redaktorka treści, która dba o płynną publikację materiałów na różnych platformach.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Redaktorka treści

Zwiększ motywację partnerów dzięki podziałowi prowizji

Wdróż podział prowizji w swoim programie partnerskim, aby nagradzać wszystkich uczestników transakcji i zwiększać zaangażowanie. Sprawdź, jak Post Affiliate Pro ułatwia zarządzanie prowizjami.

Dowiedz się więcej

Prowizja za sprzedaż vs prowizja ciągła w Twoim programie partnerskim
Prowizja za sprzedaż vs prowizja ciągła w Twoim programie partnerskim

Prowizja za sprzedaż vs prowizja ciągła w Twoim programie partnerskim

Poznaj dwa z najpopularniejszych modeli wynagradzania – prowizję za sprzedaż oraz prowizję ciągłą. Dowiedz się, jakie są zalety i wady każdego z nich oraz jak w...

6 min czytania
AffiliateMarketing CommissionModels +3
Podstawy płatności afiliacyjnych
Podstawy płatności afiliacyjnych

Podstawy płatności afiliacyjnych

Zastanawiasz się, ile płacić swoim partnerom afiliacyjnym? Poznaj różne metody wypłat, struktury prowizji oraz opcje płatności, by zoptymalizować sukces swojego...

5 min czytania
AffiliateMarketing Payments +4

Będziesz w dobrych rękach!

Dołącz do naszej społeczności zadowolonych klientów i zapewnij doskonałą obsługę klienta dzięki PostAffiliatePro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface