Czym są prowizje za działanie?
Funkcja prowizje za działanie pozwala zdefiniować akcje, które określają, kiedy prowizje będą wypłacane, takie jak “za akcję”, “za kliknięcie” i różne inne scenariusze “za”.
Większość oprogramowania partnerskiego ogranicza się tylko do możliwości śledzenia sprzedaży lub leadów. Post Affiliate Pro pozwala śledzić KAŻDE działanie i wypłacać prowizje za działanie swoim partnerom.
W ten sposób możesz ustawić prowizje, w tym za rejestrację użytkownika, podzielone prowizje, za pobranie, za konkretną wizytę na stronie i więcej.
Możesz stworzyć nieograniczoną liczbę prowizji za akcję w każdej kampanii, co daje możliwość śledzenia ruchów praktycznie każdego odwiedzającego.
Czy prowizje za działanie są przydatne dla sprzedawców?
Partnerzy są motywowani przez swoją prowizję. Jako sprzedawca, Twoim obowiązkiem jest utrzymanie ich zaangażowania. Regulacja stawek prowizyjnych jest skutecznym sposobem motywowania partnerów, jak również napędzania sprzedaży. To zachęci partnerów do wymyślania kreatywnych strategii promocyjnych dla Twojego produktu. Afilianci robią wszystko, co możliwe, aby upewnić się, że działania wymagane do uzyskania prowizji są podejmowane przez ich gości. Ale prowizje nie zawsze przekładają się na sprzedaż. Aby zarobić prowizję, wystarczy, że użytkownik kliknie w link. Te wymagania mogą być ustawione w Post Affiliate Pro.
Koszt za działanie vs koszt za kliknięcie?
Jak sama nazwa wskazuje, umowy typu cost-per-action (CPA) czyli koszt za działanie odnoszą się bezpośrednio do konwersji jakiegoś rodzaju, przy czym sprzedaż i rejestracje należą do najczęstszych typów. Wyklucza to umowy oparte wyłącznie na kliknięciach, które są określane jako cost-per-clicks lub CPC.
CPA jest na drugim końcu skali od CPM, podczas gdy cost-per-click (CPC) jest gdzieś pośrodku. Modele CPA są generalnie bardziej ryzykowne dla wydawców, ponieważ muszą oni polegać na dobrych współczynnikach konwersji na stronie internetowej reklamodawcy, aby zarobić prowizję. To właśnie z tego powodu marketing afiliacyjny jest najpopularniejszym zastosowaniem cen opartych na wynikach, gdzie sprzedawcy i reklamodawcy określają, co chcą nagrodzić i ile są skłonni zapłacić.
Zasoby bazy wiedzy
Frequently asked questions
Co to prowizja w marketingu afiliacyjnym?
Prowizja w marketingu afiliacyjnym to procent, jaki otrzymuje afiliant za działania lub konwersje, które wynikają z jego promocji produktów.
Czy stawki prowizji są przydatne dla afiliantów?
Stawki prowizji różnią się między sprzedawcami. Dlatego też poszukiwanie najbardziej lukratywnej sieci afiliacyjnej jest istotne dla partnerów, a tworzenie najlepszej oferty jest istotne dla sprzedawców.