Szablony e-maili: Odmowa prośby o podwyższenie prowizji

Szablony e-maili: Odmowa prośby o podwyższenie prowizji

AffiliateMarketing EmailTemplates CommissionRequests AffiliateIncentives

Nie jest tajemnicą, że wysokość prowizji to zazwyczaj czynnik, który motywuje sprzedawców i afiliantów do skutecznej promocji Twoich produktów lub usług. Im bardziej konkurencyjne prowizje oferuje Twój program partnerski , tym bardziej atrakcyjny jest on dla potencjalnych wydawców. Wysokie prowizje pomagają pozyskać najbardziej pracowitych i skutecznych afiliantów oraz ułatwiają ich utrzymanie.

Jednak z czasem prowizja, którą uważasz za wysoką, może stać się zbyt niska dla niektórych afiliantów. Jeśli uznają, że zasługują na wyższe wynagrodzenie za swoją pracę, zaczną szukać nowego programu partnerskiego lub poproszą Cię o podwyższenie stawki prowizji. To drugie rozwiązanie jest dla Ciebie korzystniejsze, ponieważ daje pole do negocjacji i ustalenia własnych warunków.

W niektórych sytuacjach możesz nie być w stanie podnieść prowizji, które oferujesz. W takim przypadku możesz nadal negocjować z afiliantem, który prosi o podwyżkę, albo – jeśli nie możesz zaproponować alternatywy – uprzejmie odmówić i wyjaśnić powód swojej decyzji. Przygotowaliśmy kilka szablonów e-maili, z których możesz skorzystać, by odmówić podwyżki prowizji w obu tych przypadkach.

Zanim jednak przedstawimy te szablony, omówmy zachęty inne niż podwyższenie prowizji, które możesz zaproponować afiliantom.

affiliate marketing stats

Zachęty dla afiliantów poza prowizją

Jak już wspomniano, to właśnie afiliantów najczęściej motywują stawki prowizji, ale ich zaangażowanie możesz też zdobyć oferując np. prezenty, gadżety, rabaty czy kupony . Wysyłka Twoich produktów lub zapewnienie bezpłatnego dostępu do usług może naprawdę zdziałać cuda. Ponieważ afilianci poświęcają dużo czasu na promowanie Twojej oferty, prawdopodobnie już ją lubią i chętnie sami ją wypróbują.

Rabaty i kupony działają podobnie – afilianci mogą z nich korzystać, by kupować oferowane przez Ciebie produkty i samodzielnie wybrać te, które najbardziej ich interesują. To także świetny sposób na budowanie lojalności wydawców wobec Twojej marki, pokazując im, że są ważną częścią firmy, a nie tylko źródłem konwersji.

Możesz też oferować afiliantom ekskluzywne kupony i oferty dla ich odbiorców. Sama świadomość, że ich followersi dostają coś wyjątkowego, również działa jako wyróżnienie i motywacja.

Tematy e-maili z odmową prośby o podwyższenie prowizji

  • Odpowiedź na Twoją prośbę o podwyższenie prowizji
  • Dziękujemy za Twoją prośbę o podwyższenie prowizji
  • Przeanalizowaliśmy Twoją prośbę o podwyższenie prowizji
  • Wynik rozpatrzenia Twojej prośby o podwyższenie prowizji
  • Nie możemy na razie podwyższyć Twojej prowizji, ale mamy dla Ciebie coś innego

E-mail z odmową podwyższenia prowizji 1

Cześć [imię],

Jestem [imię i stanowisko nadawcy e-maila], odpowiadam za zarządzanie programem [nazwa programu afiliacyjnego].

Chcę poinformować, że otrzymaliśmy Twoją prośbę o podwyższenie prowizji, ale niestety na ten moment musimy jej odmówić. Jednocześnie podkreślamy, że bardzo doceniamy Twój wkład w rozwój [nazwa programu afiliacyjnego]. Zapewniam, że jeśli w przyszłości zaplanujemy podwyżki prowizji, będziesz w gronie tych afiliantów, którym stawki zostaną zwiększone.

Pozdrawiam,
[imię i stanowisko nadawcy e-maila]

E-mail z odmową podwyższenia prowizji 2

Hej [imię],

Otrzymaliśmy Twoje zapytanie dotyczące podwyższenia prowizji.

Niestety, obecnie nie możemy zwiększyć Twojej stawki prowizji. Jednak, by docenić Twój wkład w rozwój [nazwa firmy], chcemy zaproponować ekskluzywne rabaty dla Twoich odbiorców.

Wybierz proszę trzy najbardziej popularne produkty wśród Twojej społeczności, a my przygotujemy dla Ciebie kody rabatowe do udostępnienia.

Czekamy na Twoją odpowiedź!

Pozdrawiamy,
Zespół [nazwa programu afiliacyjnego]

E-mail z odmową podwyższenia prowizji 3

Hej [imię]!

Otrzymaliśmy Twoją wiadomość z prośbą o podwyższenie prowizji. Powinieneś wiedzieć, że podnosimy prowizje dla naszych afiliantów cyklicznie, zazwyczaj co sześć miesięcy, dlatego nie możemy robić wyjątków.

Jednak, aby pokazać, że doceniamy Twoją pracę dla [nazwa programu afiliacyjnego], chcielibyśmy wysłać Ci paczkę z naszymi firmowymi gadżetami. Co Ty na to?

Daj znać – jeśli pomysł Ci się podoba, możemy wysłać paczkę nawet jeszcze dziś!

Pozdrawiamy,
Zespół [nazwa programu afiliacyjnego]

E-mail z odmową podwyższenia prowizji 4

Cześć [imię],

Nazywam się [imię nadawcy], jestem menedżerem programu [nazwa programu afiliacyjnego].

Jeden z członków naszego zespołu przekazał mi Twój e-mail z prośbą o podwyższenie prowizji.

Chcę podkreślić, że bardzo cenimy Twoją pracę, ale na ten moment nie możemy zwiększyć Twojej prowizji.

Prowadzimy przegląd stawek prowizji co sześć miesięcy i wtedy decydujemy o ewentualnych podwyżkach.

Najbliższy przegląd odbędzie się za [X] miesięcy i możesz mieć pewność, że Twoja prowizja zostanie dokładnie oceniona na podstawie Twoich wyników.

Pozdrawiam,
[imię i stanowisko nadawcy e-maila]

E-mail z odmową podwyższenia prowizji 5

Drogi [imię],

Informujemy, że Twoja prośba o podwyższenie prowizji została odrzucona.

W [nazwa programu afiliacyjnego] mamy politykę oraz dedykowany proces oceny stawek prowizji i wyników, który przeprowadzamy [miesięcznie/kwartalnie/półrocznie/rocznie].

Tym razem Twoje wyniki nie zakwalifikowały się do podwyżki prowizji.

Sprawdź szczegółowy opis procesu oceny poniżej i zobacz, jakie aspekty bierzemy pod uwagę przy przeglądzie prowizji. [link do opisu]

Jeśli zastanawiasz się, jak poprawić swoje wyniki, by w przyszłości spełnić kryteria zwiększenia prowizji, nie wahaj się skontaktować ze swoim mentorem w [nazwa programu afiliacyjnego].

Pozdrawiam,
[imię i stanowisko nadawcy e-maila]

Najczęściej zadawane pytania

Jeśli muszę odmówić prośby o podwyższenie prowizji, czy powinienem zaproponować inne zachęty?

Jeśli możesz zaoferować swoim afiliantom jakąkolwiek alternatywną zachętę zamiast podwyższenia prowizji, zrób to. Pozwoli Ci to lepiej poznać oczekiwania afiliantów, dzięki czemu będziesz mógł w przyszłości dostosować strukturę zachęt.

Czy powinienem informować afiliantów o planowanym podwyższeniu prowizji?

Jeśli planujesz w przyszłości podnieść stawki prowizji lub robisz to regularnie, warto poinformować o tym afiliantów, zwłaszcza jeśli właśnie odmawiasz podwyższenia prowizji.

Czy powinienem wyjaśnić, dlaczego prośba o podwyższenie prowizji została odrzucona?

Powody odmowy mogą być różne, jednak zawsze warto wyjaśnić, co wpłynęło na Twoją decyzję.

Ulepsz swoją komunikację z afiliantami

Poznaj więcej szablonów e-maili i wskazówek, jak skutecznie zarządzać swoim programem afiliacyjnym z Post Affiliate Pro.

Dowiedz się więcej

Prowizja za sprzedaż vs prowizja ciągła w Twoim programie partnerskim
Prowizja za sprzedaż vs prowizja ciągła w Twoim programie partnerskim

Prowizja za sprzedaż vs prowizja ciągła w Twoim programie partnerskim

Poznaj dwa z najpopularniejszych modeli wynagradzania – prowizję za sprzedaż oraz prowizję ciągłą. Dowiedz się, jakie są zalety i wady każdego z nich oraz jak w...

6 min czytania
AffiliateMarketing CommissionModels +3
Jak nagradzać najlepszych partnerów w sposób niematerialny
Jak nagradzać najlepszych partnerów w sposób niematerialny

Jak nagradzać najlepszych partnerów w sposób niematerialny

Odkryj skuteczne, niematerialne sposoby motywowania i nagradzania swoich najlepszych partnerów. Poznaj alternatywy takie jak ekskluzywne oferty, lepsze materiał...

4 min czytania
AffiliateMarketing AffiliateRewards +3
Jak uszczęśliwić swoich partnerów dzięki podziałowi prowizji
Jak uszczęśliwić swoich partnerów dzięki podziałowi prowizji

Jak uszczęśliwić swoich partnerów dzięki podziałowi prowizji

Podział prowizji oznacza, że zwykle 2 strony dzielą się zyskiem. Dowiedz się, jak łatwo wdrożyć podział prowizji z partnerami i stale się rozwijać.

6 min czytania
AffiliateMarketing SplitCommission +3

Będziesz w dobrych rękach!

Dołącz do naszej społeczności zadowolonych klientów i zapewnij doskonałą obsługę klienta dzięki PostAffiliatePro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface