
Kroki do sukcesu w email marketingu
Poznaj 10 praktycznych kroków do prowadzenia skutecznych kampanii email marketingowych w marketingu afiliacyjnym. Dowiedz się, jak wyznaczać cele, budować listy...

Odkryj profesjonalnie przygotowane szablony e-maili powitalnych dla marketingu afiliacyjnego, aby przywitać i wdrożyć nowych partnerów, zwiększyć zaangażowanie i zapewnić sukces programu.
Budowanie relacji z partnerami afiliacyjnymi zaczyna się jeszcze zanim dołączą oni do Twojego programu. Liczy się tu wszystko: od wyglądu i funkcjonalności Twojej strony internetowej, przez jakość reklam online, po obecność i aktywność Twojej firmy w grupach lub na forach dotyczących marketingu afiliacyjnego . Najważniejsze jednak jest to, jak zorganizowany jest Twój program partnerski, jakie prowizje i zachęty oferuje oraz jak łatwo się do niego zapisać. Jeśli wszystkie te elementy są spójne i spełniają oczekiwania marketerów afiliacyjnych, będą oni chętni do promowania Twoich produktów lub usług.
Zakładając, że uda Ci się zdobyć ich zaufanie i przekonać do dołączenia do programu, musisz dalej wzmacniać pozytywne relacje z wydawcami. Kolejnym krokiem jest wysłanie im powitalnych e-maili.
Ogólnie rzecz biorąc, e-maile powitalne to wiadomości wysyłane do użytkowników, którzy tworzą konta u dostawców usług, zapisują się do newslettera lub dołączają do organizacji, konkretnej inicjatywy czy programu partnerskiego . E-maile powitalne należą do tzw. wiadomości transakcyjnych, co oznacza, że są wysyłane w odpowiedzi na określoną akcję użytkownika.
Nie są to wiadomości typowo promocyjne, dlatego otwierane są częściej niż inne rodzaje e-maili trafiających do skrzynek odbiorczych. Dane GetResponse wskazują, że średni wskaźnik otwarć e-maili powitalnych wynosi aż 86,03%! Dlatego warto zadbać o treść wiadomości powitalnych kierowanych do nowych partnerów i mądrze wykorzystać te kilka chwil ich pełnej uwagi.
Dobre wiadomości powitalne nie tylko witają odbiorców kilkoma uprzejmymi słowami, ale także zawierają przydatne informacje, które pomogą partnerom afiliacyjnym sprawnie przejść przez proces wdrożenia. Może to oznaczać wstawienie linku do bazy wiedzy, linków do poradników, dostęp do materiałów promocyjnych , szczegółowy opis korzystania z oprogramowania do zarządzania kampaniami lub informację o dostępie do panelu partnera. Upewnij się, że partnerzy otrzymują komplet informacji już od pierwszych chwil — płynne wdrożenie sprawia, że wydawcy mogą szybciej zacząć promować Twój produkt lub usługę, a efekty tego zobaczysz w swoim bilansie.
Wspomnieliśmy, że e-maile powitalne są wysyłane po wykonaniu przez użytkownika określonej akcji, czyli są zautomatyzowane. Nie oznacza to jednak, że musisz wysyłać identyczne wiadomości do wszystkich nowych uczestników programu — wręcz przeciwnie. Warto postawić na personalizację tych wiadomości i, jeśli to możliwe, segmentować odbiorców według, na przykład:
To tylko kilka przykładów segmentacji partnerów. Segmentacja pozwoli Ci wysyłać e-maile powitalne, które nie wyglądają jak masowa korespondencja do tysiąca osób. Tym samym będzie to kolejny krok do zmotywowania partnerów i budowania z nimi trwałych relacji.
Przygotowaliśmy kilka szablonów wiadomości powitalnych, które możesz wykorzystać do odpowiedniego powitania nowych partnerów.
Hej [imię],
Bardzo się cieszymy, że dołączyłeś/aś do [nazwa programu partnerskiego]! Jesteśmy pewni, że promowanie [produkt/usługa, którą będzie promował partner] przyniesie Ci satysfakcję.
Aby ułatwić wdrożenie, przygotowaliśmy kilka linków, które mogą Ci się przydać:
Pierwsze kroki jako partner w [firma]
Regulamin programu [nazwa programu partnerskiego]
Baza wiedzy [nazwa programu partnerskiego]
Jeśli będziesz potrzebować pomocy, pamiętaj, że zawsze możesz się z nami skontaktować!
Pozdrawiamy,
Zespół [nazwa programu partnerskiego]
Cześć [imię],
Witamy w [nazwa programu partnerskiego]. Skorzystaj z tego linku, aby zalogować się do panelu partnera, gdzie znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje o naszym programie.
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdziesz w tych trzech krótkich artykułach — ta wiedza usprawni Twój onboarding i zaoszczędzi Ci sporo czasu w przyszłości!
Struktura prowizji w [nazwa programu partnerskiego]
Link do materiałów promocyjnych.
Regulamin programu [nazwa programu partnerskiego]
Oto także Twój indywidualny link partnerski [link] — na pewno się przyda ;)
Jeszcze raz dziękujemy za dołączenie do [nazwa programu partnerskiego]!
Pozdrawiamy,
Zespół [nazwa programu partnerskiego]
Dzień dobry,
Dziękujemy za dołączenie do [nazwa programu partnerskiego]! Mam na imię [imię i nazwisko nadawcy], i chciałbym/chciałabym osobiście powitać Cię w [nazwa programu partnerskiego].
W [firma] wiemy, że początki mogą być trudne — ale nie w naszym programie partnerskim. Aby ułatwić Ci wdrożenie, prześlemy serię wiadomości z poradnikami, wartościowymi materiałami i linkami, które mogą się przydać.
Na początek polecam lekturę [link do przydatnego zasobu].
Pamiętaj, że zawsze możesz się z nami skontaktować — chętnie pomożemy w każdej sprawie związanej z [nazwa programu partnerskiego].
Do usłyszenia wkrótce,
[imię i nazwisko oraz stanowisko nadawcy]
Cześć [imię]!
Dziękujemy za rejestrację w [nazwa programu partnerskiego]!
Oto Twój indywidualny link partnerski [link partnerski] — używaj go we wszystkich materiałach promujących [Twój produkt/usługę, którą partner będzie promował], które publikujesz na swoim [blogu/kanale YouTube/profilu na Instagramie].
Pod tym linkiem uzyskasz dostęp do panelu partnera, który dla Ciebie przygotowaliśmy. Skorzystaj z tego jednorazowego hasła [hasło], aby się zalogować, a następnie ustaw swoje własne, bezpieczne hasło.
W panelu partnera możesz m.in. sprawdzić statystyki i szacowaną prowizję, a także uzyskać dostęp do materiałów promocyjnych lub naszej bazy wiedzy. Zachęcamy do zapoznania się z panelem przed rozpoczęciem pierwszej kampanii.
Miłego dnia!
Zespół [nazwa programu partnerskiego]
Zaleca się dodać linki, indywidualny link partnerski, dostęp do panelu partnera, link do materiałów promocyjnych, dostęp do regulaminu programu oraz opis sposobu naliczania prowizji.
Najlepiej, aby wiadomość powitalna była wysłana z adresu e-mail członka zarządu lub menedżera programu partnerskiego.
Podobnie jak inne e-maile powitalne, wiadomości powitalne dla partnerów afiliacyjnych powinny być wysyłane do nowych wydawców w momencie, gdy zapisują się do Twojego programu partnerskiego.
Zwiększ zaangażowanie partnerów już od pierwszego kontaktu dzięki naszym szablonom e-maili powitalnych. Personalizuj, informuj i motywuj swoich nowych partnerów!
Poznaj 10 praktycznych kroków do prowadzenia skutecznych kampanii email marketingowych w marketingu afiliacyjnym. Dowiedz się, jak wyznaczać cele, budować listy...
Zarządzanie partnerami afiliacyjnymi może być trudnym zadaniem, zwłaszcza jeśli jesteś startupem. Poznaj taktyki, które możesz wykorzystać, aby rozpocząć kampan...
Dowiedz się, jak skutecznie reklamować swój program partnerski, aby przyciągnąć jak najwięcej partnerów i osiągnąć najlepszy zwrot finansowy.


