
7 wskazówek, jak dostać pracę w branży marketingu afiliacyjnego
Jakie umiejętności i doświadczenie są potrzebne, by dołączyć do renomowanej sieci afiliacyjnej? Oto kilka wskazówek, trików i najlepszych praktyk.
Poznaj trzy eksperckie wskazówki, jak wykorzystać Google Analytics 4 do śledzenia sprzedaży afiliacyjnej, w tym analizy oparte na AI, dane skupione na kliencie i zaawansowane śledzenie konwersji.
Pojawienie się Google Analytics 4 przyniosło bezprecedensowy poziom analiz opartych na danych, które wykorzystują technologię uczenia maszynowego. Czy jednak stale rozwijająca się platforma może dostarczyć kompleksowych informacji o sprzedaży afiliacyjnej?
Zanim przejdziemy do tego, jak GA4 może pomóc w śledzeniu sprzedaży afiliacyjnej , warto zaznaczyć, że nie jest to dedykowane oprogramowanie do śledzenia afiliacji.
Aby uzyskać wgląd w wyniki linku afiliacyjnego, musisz być właścicielem strony internetowej – ponieważ dane są dostępne przez właściwość firmy. Zazwyczaj informacje takie jak logi ruchu oraz konwersje są dostępne w Twoim osobistym panelu afiliacyjnym.
Pandemia COVID-19 miała mieszany wpływ na marketing afiliacyjny. Chociaż różne branże zostały dotknięte w różnym stopniu, niektóre produkty niebędące kluczowymi dla działalności sprzedawały się bardzo dobrze, podczas gdy przychody z reklam spadały.
Ze względu na niepewną sytuację rynkową, mierzenie postępów afiliantów i ponowna ocena ich skuteczności są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek. Intuicyjne i świeże funkcje Google Analytics 4 mogą odegrać kluczową rolę w śledzeniu sprzedaży afiliacyjnej.
Na początek przyjrzyjmy się, jak najnowsza wersja Google Analytics 4 wypada na tle swojego poprzednika, Universal Analytics.
GA4 zostało wprowadzone pod koniec 2020 roku jako opcjonalna aktualizacja platformy Google Analytics, a obecnie jest domyślną platformą analityczną Google. Google Analytics 4 to znacząca aktualizacja, ponieważ dąży do wykorzystania uczenia maszynowego do wypełniania luk w danych w erze RODO, gdzie ustawienia prywatności mogą ograniczać dostęp do informacji.
Jedną z kluczowych różnic jest model pomiaru wykorzystywany przez GA4 i Universal Analytics. Universal Analytics korzysta z modelu opartego na sesjach i odsłonach. Sesje to grupa interakcji użytkownika (hitów) ze stroną w danym przedziale czasu. Mogą obejmować wiele odsłon, zdarzeń i transakcji eCommerce.
Z kolei Google Analytics 4 korzysta z modelu opartego na zdarzeniach i parametrach. Zasada jest taka, że każdą interakcję można zarejestrować jako zdarzenie – co oznacza, że wszystkie typy hitów w Universal Analytics są przekształcone w zdarzenia w nowej platformie Analytics 4.
Kolejną istotną zmianą między Universal Analytics a GA4 jest zniesienie miesięcznych limitów hitów. Darmowa wersja Analytics miała miesięczny limit 10 milionów hitów – jednak to ograniczenie zostało usunięte w GA4, co pozwala na znacznie szerszy zakres danych.
Google Analytics 4 pozwala identyfikować i określać odbiorców na podstawie standardowych kategorii segmentacji, takich jak płeć, dane demograficzne, geolokalizacja czy zachowania. Dzięki temu możesz tworzyć bardziej angażujące treści dopasowane do swojej grupy docelowej. Dodatkowo GA4 umożliwia bieżące śledzenie najnowszych trendów w Twojej branży. Ulepszone możliwości platformy ułatwiają zauważanie i analizowanie zmian w Twojej podstawowej grupie użytkowników. W rezultacie uzyskasz lepszy wgląd w to, kiedy i do kogo kierować swoje kampanie.
Aby zwiększyć rentowność sprzedaży afiliacyjnej, korzystaj z raportów w czasie rzeczywistym, które pokazują, który kanał lub treść na Twojej stronie generuje ruch. Na przykład możesz sprawdzić, które strony Twoi odwiedzający odwiedzają najczęściej, a które mają najwyższy współczynnik porzuceń. Zrozumienie, co działa dobrze, a co wymaga poprawy, to kluczowy krok do maksymalizacji efektywności programu partnerskiego .
Korzystając z GA4 do analizy wpływu źródeł ruchu na przychody, możesz wybierać partnerstwa z innymi stronami lub źródłami ruchu, aby zwiększyć liczbę odwiedzających i konwersji. Szybko sprawdzisz, które nowe źródła ruchu generują sprzedaż, a które jedynie sprowadzają ruch bez konwersji.
Takie podejście pozwala również współpracować z partnerami na zasadzie podziału przychodów, co oznacza, że możesz rozliczać się z afiliantami na podstawie procentowej prowizji wygenerowanej przez dane źródło ruchu. Dzięki temu obie strony mogą działać w sposób opłacalny.
Aby ustawić śledzenie sprzedaży afiliacyjnej w Google Analytics 4, musisz najpierw zarejestrować się lub zalogować do swojego konta Google Analytics i przejść na GA4, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Aby zaktualizować do Analytics 4, kliknij przycisk „Admin” na dole lewego menu Universal Analytics:
Tutaj zobaczysz Asystenta konfiguracji GA4 na górze menu „Właściwość”.
Rozpoczynając proces konfiguracji, wybierz odpowiednią dla siebie opcję. Jeśli dopiero zaczynasz pracę z GA4, warto wiedzieć, że pojawiają się pewne zmiany w interfejsie użytkownika oraz w sposobie rejestrowania metryk w nowej platformie, do których trzeba się przyzwyczaić. Jeśli mocno polegasz na Analytics lub masz kluczowy sezon sprzedażowy w firmie, być może warto wstrzymać się jeszcze z migracją, aby nie zakłócić zarządzania swoim czasem.
Teraz możesz uruchomić kreatora konfiguracji GA4, aby utworzyć usługę Google Analytics 4. Jak widać na poniższym obrazku, utworzenie nowej usługi GA4 spowoduje utworzenie nowej właściwości bez danych historycznych i skopiuje podstawowe ustawienia z poprzedniej wersji Google Analytics.
Voilà! Twoja własność Google Analytics 4 powinna być już skonfigurowana, więc możemy przejść do rejestrowania danych, aby optymalizować śledzenie sprzedaży afiliacyjnej . Tutaj asystent konfiguracji zaleca skonfigurowanie ustawień GA4 oraz funkcji, z których będziesz korzystać dla lepszej optymalizacji danych. Poświęć chwilę, by upewnić się, że silnik Analytics jest ustawiony zgodnie z Twoimi preferencjami.
Kluczową częścią procesu śledzenia jest uzyskanie Identyfikatora śledzenia, który jest dostępny w dowolnym momencie po wpisaniu w wyszukiwarce platformy frazy „Tracking ID” – od razu zostanie wyświetlony Twój identyfikator, który możesz skopiować.
Teraz przechodzimy do właściwej konfiguracji śledzenia sprzedaży afiliacyjnej w GA4: połączenia Twojej strony afiliacyjnej z Google Analytics.
Każda strona internetowa jest zaprogramowana inaczej, więc jeśli nie potrafisz samodzielnie zinterpretować kodu swojej strony afiliacyjnej, skonsultuj się z jej deweloperem lub administratorem.
Jeśli jesteś gotowy, możesz zrobić to samodzielnie na dwa sposoby. Albo wklejasz kod ręcznie do kodu strony, albo – jeśli planujesz mieć na stronie wiele tagów śledzących – użyj Google Tag Managera, aby połączyć stronę z Analytics 4.
(Obraz: Supermetrics )
Jeśli wybierasz pierwszą opcję, skopiuj wygenerowany kod śledzenia i wklej go jako pierwszy element w sekcji <head>
każdej strony, którą chcesz mierzyć.
Aby upewnić się, że kod śledzenia został poprawnie wdrożony, sprawdź w GA4 wizyty użytkowników w raporcie w czasie rzeczywistym.
Dla różnych firm „konwersje” mogą oznaczać różne rzeczy, dlatego Google Analytics 4 oferuje wgląd w postaci „Zdarzeń” zamiast „Sprzedaży” czy „Rejestracji”.
Ponieważ chcemy zobaczyć, jak GA4 może wykorzystywać analizy sprzedaży, zobaczmy, jak ustawić cel obejmujący sprzedaż. Aby dodać cel, przejdź do Zdarzenie > Zdarzenia i kliknij, aby utworzyć nowe zdarzenie.
To wywoła kreatora konfiguracji, który pomoże Ci śledzić konkretne zdarzenie, które chcesz monitorować. Ponieważ interesuje nas śledzenie sprzedaży, zdarzenie to będzie dotyczyć liczby kliknięć w Twoje linki afiliacyjne prowadzących na stronę oraz ich dalszego przejścia aż do stron z podsumowaniem zamówienia.
Chociaż uczenie maszynowe jest częścią Google Analytics już od jakiegoś czasu, GA4 przenosi tę technologię na wyższy poziom wśród platform analitycznych. Dzięki Analytics 4 technologia uczenia maszynowego będzie w stanie wykrywać zmiany trendów dotyczących Twoich kampanii afiliacyjnych , np. nagłe wzrosty popytu, i automatycznie Cię o nich informować.
(Obraz: Tecmark)
Analizy oparte na AI mogą także przewidywać wyniki, takie jak oczekiwane przychody z segmentów klientów czy wskaźniki rezygnacji – wspierając jeszcze lepsze planowanie wyboru kampanii afiliacyjnych.
Te wglądy pomagają decydentom lepiej przewidywać działania klientów i podejmować kroki, które będą odzwierciedlać te analizy w marketingu afiliacyjnym. Ułatwia to także przygotowanie analiz dla konkretnych grup odwiedzających.
GA4 to ewolucja od pomiarów rozproszonych według urządzeń czy platform do pomiaru skupionego na kliencie. Celem tego rozwiązania jest zapewnienie marketerom pełniejszego obrazu interakcji klienta z firmą.
Pomiar skupiony na kliencie w Google Analytics korzysta z różnych przestrzeni identyfikacyjnych, w tym z nadanych przez marketera identyfikatorów użytkownika i unikalnych sygnałów Google od użytkowników, którzy wyrazili zgodę na personalizację reklam.
Dzięki tym informacjom marketerzy mogą lepiej zrozumieć , skąd pochodzą ich klienci – czy z kampanii reklamowej, czy przez konkretnych afiliantów, zanim dokonają zakupu.
W dłuższej perspektywie marketerzy poznają pełny cykl życia klienta, od pozyskania po konwersję i utrzymanie. To podejście ma na celu budowę bardziej kompleksowego obrazu demografii klientów, aby usprawnić identyfikację afiliantów.
Ponadto możesz korzystać z takich platform jak Finteza , która pozwala budować indywidualne profile odwiedzających, mapując całą ich ścieżkę na stronie. Możesz szybko stworzyć lejek pokazujący, kiedy odwiedzający trafiają na stronę oraz ilu z nich finalnie dociera do strony „konwersji”.
Jak wspomniano wcześniej, tworzenie konwersji to jedna z zalet metryk Zdarzeń w Google Analytics. W Google Analytics 4 można ustawić i rejestrować zdarzenia jako konwersje, klikając znacznik „Oznacz jako konwersję” przy każdym zdarzeniu pojawiającym się w raportach.
Możesz wykorzystać zarówno wbudowane zdarzenia, jak i tworzyć własne niestandardowe zdarzenia na stronie, które następnie oznaczysz jako konwersje afiliacyjne.
(Obraz: Clixmarketing )
Możesz też ustawić niemal dowolne zdarzenie jako konwersję, tworząc zdarzenia na podstawie wielu warunków zdefiniowanych w parametrach interfejsu.
Na przykład, jeśli chcesz śledzić osoby na stronie „Dziękujemy za zamówienie”, utwórz zdarzenie, w którym „page_location” zawiera adres URL, który chcesz śledzić. Różne strony zamówień możesz modyfikować na swojej stronie w zależności od użytych kodów afiliacyjnych lub sieci społecznościowych czy blogów, z których przychodzą użytkownicy – to pozwoli uzyskać znacznie więcej informacji o wynikach Twoich afiliantów .
Google Analytics 4 to nowość w świecie analityki stron internetowych. Pomimo regularnych aktualizacji, które mają dorównać Universal Analytics, platforma już teraz pokazuje, dlaczego analizy oparte na uczeniu maszynowym będą w przyszłości niezbędne.
Dla marketerów i afiliantów GA4 to zupełnie nowa szansa na uzyskanie wymiernych analiz jakości kampanii.
Możesz śledzić afiliantów w Google Analytics, konfigurując parametry śledzenia dla linków afiliacyjnych i używając parametrów UTM do monitorowania ich skuteczności. Pozwala to zobaczyć ruch i konwersje generowane przez każdego afilianta w raportach Google Analytics. Dodatkowo możesz korzystać ze śledzenia zdarzeń, aby monitorować konkretne akcje podejmowane przez użytkowników, którzy trafili przez linki afiliacyjne.
Tak, sprzedaż afiliacyjną można śledzić za pomocą różnych narzędzi i oprogramowania do śledzenia. Narzędzia te pomagają firmom monitorować skuteczność afiliantów i generowaną przez nich sprzedaż.
Aby śledzić swoje przychody z afiliacji, używaj linków śledzących udostępnianych przez Twój program afiliacyjny lub platformę, taką jak Post Affiliate Pro. Dzięki tym linkom możesz monitorować ruch i sprzedaż generowaną w ramach działań afiliacyjnych. Dodatkowo możesz korzystać z narzędzi analitycznych do śledzenia i analizy swoich przychodów i wyników afiliacyjnych.
Możesz śledzić afiliantów w Google Analytics, konfigurując parametry śledzenia dla linków afiliacyjnych i używając parametrów UTM do monitorowania ich skuteczności. Pozwala to zobaczyć ruch i konwersje generowane przez każdego afilianta w raportach Google Analytics. Dodatkowo możesz korzystać ze śledzenia zdarzeń, aby monitorować konkretne akcje podejmowane przez użytkowników, którzy trafili przez linki afiliacyjne.
Tak, sprzedaż afiliacyjną można śledzić za pomocą różnych narzędzi i oprogramowania do śledzenia. Narzędzia te pomagają firmom monitorować skuteczność afiliantów i generowaną przez nich sprzedaż.
Aby śledzić swoje przychody z afiliacji, używaj linków śledzących udostępnianych przez Twój program afiliacyjny lub platformę, taką jak Post Affiliate Pro. Dzięki tym linkom możesz monitorować ruch i sprzedaż generowaną w ramach działań afiliacyjnych. Dodatkowo możesz korzystać z narzędzi analitycznych do śledzenia i analizy swoich przychodów i wyników afiliacyjnych.
Dmytro jest CEO w Solvid, kreatywnej agencji tworzącej treści z siedzibą w Londynie. Jego prace były publikowane m.in. w Shopify, WordStream, IBM, Entrepreneur, BuzzSumo, Campaign Monitor oraz Tech Radar.
Odkryj pełen potencjał swojego programu marketingu afiliacyjnego dzięki Google Analytics 4. Śledź, optymalizuj i zwiększaj swoje przychody dzięki praktycznym analizom.
Jakie umiejętności i doświadczenie są potrzebne, by dołączyć do renomowanej sieci afiliacyjnej? Oto kilka wskazówek, trików i najlepszych praktyk.
Chcesz zmaksymalizować ROI w marketingu afiliacyjnym? Geotargetowanie to narzędzie umożliwiające kierowanie reklam. Dowiedz się więcej tutaj.
Odkryj, jak trzy proste nawyki mogą odmienić Twój sukces w marketingu afiliacyjnym i zapobiec wypaleniu. Dowiedz się, dlaczego usunięcie pewnych aplikacji, plan...