3 sposoby na wyciśnięcie większych zysków z kampanii reklamowych

3 sposoby na wyciśnięcie większych zysków z kampanii reklamowych

AffiliateMarketing AdCampaigns ProfitOptimization Retargeting

Aby odnieść sukces w świecie marketingu afiliacyjnego i generowania leadów, musisz wiedzieć, jak śledzić, mierzyć i poprawiać swoje marże zysku. To jeden z najważniejszych aspektów prowadzenia skutecznego biznesu, o którym wielu przedsiębiorców zapomina. Powód jest zwykle prosty — albo brakuje zainteresowania lub wiedzy, jak to zrobić, albo skupiamy się zbyt mocno na ogólnych liczbach i wolumenie.

Mając to na uwadze, chciałem udostępnić krótką listę trzech pomocnych sposobów na wyciśnięcie jeszcze większych zysków z Twoich kampanii reklamowych. Co najlepsze, każdą z tych metod możesz wykorzystać zarówno w kampaniach afiliacyjnych, jak i dla swoich produktów lub usług, a nawet jeśli prowadzisz prosty sklep internetowy.

Podsumowując… jeśli jesteś gotów poświęcić czas i wysiłek na poprawę marż zysku, Twój biznes może się rozwijać bez ograniczeń.

1. Śledź każde źródło ruchu i treść reklamy osobno

W poprzednich latach generowanie ruchu opierało się głównie na SEO i reklamach pay per click w wynikach wyszukiwania. W większości przypadków łatwo było wtedy śledzić, które słowa kluczowe i frazy przynoszą najlepszy zwrot z inwestycji. Dziś mamy do czynienia z szeroką gamą źródeł ruchu napływających z całego świata, z różnych komputerów i urządzeń mobilnych.

Co to oznacza dla przeciętnego marketera lub firmy online? Prosto mówiąc… musisz odpowiednio śledzić konwersje, koszty reklam i przychody na tylu poziomach, na ilu to możliwe. Nie tylko z płatnych źródeł ruchu, ale także z darmowego, organicznego ruchu.

W większości przypadków można to zrobić za pomocą własnego systemu śledzenia lub dowolnego CRM, którego używasz do monitorowania sprzedaży/leadów/klientów. Na przykład Post Affiliate Pro posiada większość tych funkcji wbudowanych . Jeśli polegasz wyłącznie na zewnętrznych sieciach reklamowych, większość z nich udostępnia śledzenie pikselowe lub możliwość dodania piksela, aby poprawnie zliczać wszystkie sprzedaże.

pap-blog-track-every-traffic-source-and-ad-copy-separately

Dla zaawansowanych marketerów afiliacyjnych i marek to rzecz oczywista — jednak wielu z nich wciąż nie wykorzystuje tych możliwości w pełni.

Dzięki obecnym technologiom i platformom do śledzenia nie ma powodu, byś nie wiedział, ile wydajesz każdego dnia, które reklamy działają najlepiej, jakie masz marże zysku i które kampanie generują straty**.** Trzymaj się sprawdzonych kampanii i eliminuj te, które nie przynoszą rezultatów. To prosta zasada, która — jeśli zostanie wdrożona poprawnie — natychmiast poprawi Twoje marże zysku.

2. Wdróż system marketingowy all-in-one

Oprócz śledzenia wszystkich elementów kampanii reklamowych, warto także zadbać o to, by zarządzanie firmą i marketingiem było jak najbardziej zintegrowane. Kiedyś trzeba było korzystać z osobnego hostingu, narzędzi mailingowych, platform śledzących, webinarowych i innych rozwiązań dla sklepu i marketingu. Dziś ten proces jest znacznie bardziej zautomatyzowany i płynny.

Przykładem firmy, która przeszła taką transformację — nie tylko dla własnego rozwoju, ale i korzyści klientów — jest GetResponse . Dzięki temu rozwiązaniu all-in-one każdy może w łatwy sposób uruchomić nowe strony docelowe, formularze zapisu na newsletter, webinary i wiele więcej. Prawdziwą zaletą jest możliwość powiązania wszystkich tych elementów i stworzenia procesu lejka sprzedażowego, a także możliwość śledzenia, na jakim etapie użytkownicy odpadają lub nie kończą procesu. Poniżej znajduje się przykład, jak te procesy można połączyć, oferując subskrybentom różne wezwania do działania i rezultaty, w zależności od ich ścieżki na stronie.

pap-blog-have-an-all-in-one-marketing-system-in-place

Choć koncepcja lejków i automatyzacji nie jest nowa, coraz bardziej czasochłonne i kosztowne staje się korzystanie z wielu dostawców oddzielnie. Jednym z najlepszych sposobów na poprawę ROI w biznesie online jest wdrożenie zautomatyzowanego systemu marketingowego. Umożliwia to lepsze zarządzanie, dokładniejsze raportowanie oraz oszczędność czasu i zasobów. Nawet jeśli zaczniesz od prostego narzędzia do zbierania leadów (np. adresów e-mail), już to wystarczy, by rozpocząć proces zaangażowania i dalszej komunikacji. Z czasem możesz wdrożyć zaawansowane śledzenie i automatyzowane follow-upy.

Im więcej ręcznego zarządzania i czasu wyeliminujesz ze swojego biznesu, tym więcej zysku zostanie w Twojej kieszeni. Jeśli nie masz jeszcze systemu automatyzacji lub lejka sprzedażowego, zdecydowanie warto to rozważyć.

3. Zastosuj retargeting, by odzyskać utraconych klientów

Retargeting to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie marż zysku. Sama koncepcja jest bardzo prosta. Jeśli chcesz dokładnie poznać ten proces, HubSpot przygotował świetny przewodnik , ale poniżej przedstawiam krótkie podsumowanie.

pap-blog-use-retargeting-to-bring-back-lost-customers

Jeśli ktoś odwiedził Twoją stronę lub sklep i wykonał określoną akcję — świetnie! Jeśli nie, prawdopodobnie zostałby bezpowrotnie utracony. Dzięki retargetingowi właściciele stron i marketerzy mogą śledzić użytkowników i docierać do nich z reklamami wtedy, gdy przeglądają inne witryny. Technologia stojąca za tym jest bardzo zaawansowana, ale dla reklamodawcy wystarczy tylko dodać piksel na stronie i utworzyć kampanię reklamową.

Platformy takie jak Google Adwords, Facebook Ads i wiele innych oferują dziś tego typu marketing. Retargeting jest tak skuteczny, ponieważ reklamy kierujesz wyłącznie do odbiorców, którzy już wykazali zainteresowanie Twoją stroną i ofertą, a jednocześnie uzyskujesz wyższe współczynniki kliknięć i konwersji.

Aby maksymalnie wykorzystać retargeting , właściciele stron powinni stosować piksele śledzące na wszystkich swoich serwisach i podstronach. Polecam również wywiad z Larrym Kimem, który dzięki retargetingowi osiągnął milionowe zyski na stronach internetowych, w social mediach i w mobile. Im lepsze śledzenie i follow-up w kampaniach reklamowych, tym wyższe uzyskasz konwersje, zaangażowanie i odpowiedź.

Jak poprawić swoje marże zysku w 2017 roku

Świat marketingu afiliacyjnego i generowania leadów nieustannie się rozwija, ale rośnie także konkurencja. Aby skutecznie konkurować w tej otwartej i pełnej rywalizacji przestrzeni, musisz stale optymalizować swoje kampanie reklamowe i szukać możliwości poprawy marż zysku.

Ważne jest, by pamiętać, że nawet niewielki wzrost marży przekłada się na ogromny przyrost zysku w dłuższym okresie. Zaledwie 5% różnicy w konwersjach może oznaczać setki tysięcy dodatkowych dolarów dla kampanii reklamowej lub sklepu w skali roku.

Przyjrzyj się swoim obecnym kampaniom reklamowym i raz jeszcze przeanalizuj powyższą listę. Nawet jeśli poświęcisz czas tylko na optymalizację kilku z nich, to wystarczy, by uruchomić pozytywne zmiany i zobaczyć, jak wiele możesz osiągnąć w pozostałych działaniach. Nie próbuj przebić konkurencji wyższymi wydatkami lub większym zasięgiem — po prostu popraw to, co już masz.

Najczęściej zadawane pytania

Jak mogę śledzić każde źródło ruchu i treść reklamy osobno?

Wykorzystaj niestandardowe systemy śledzenia lub swój CRM, aby monitorować konwersje, koszty reklam i przychody dla każdego źródła ruchu oraz wariantu reklamy. Platformy takie jak Post Affiliate Pro oferują wbudowane narzędzia do kompleksowego śledzenia.

Dlaczego system marketingowy all-in-one jest ważny dla kampanii reklamowych?

Systemy marketingowe all-in-one automatyzują i integrują zarządzanie kampaniami, umożliwiając płynne połączenie stron docelowych, zapisów na newsletter, webinarów i innych działań. Pomaga to śledzić ścieżki użytkowników, optymalizować lejki sprzedażowe i oszczędzać czas.

Jak retargeting pomaga zwiększyć zyski?

Retargeting pozwala ponownie zaangażować użytkowników, którzy nie dokonali konwersji, wyświetlając im reklamy na innych stronach. Ta strategia dociera do zainteresowanych odbiorców, co prowadzi do wyższego współczynnika kliknięć i konwersji.

Od ponad 20 lat zarabiam pieniądze online i chętnie pomogę Ci osiągnąć to samo. Właśnie dlatego stworzyłem własnego bloga na ZacJohnson.com. Dzięki ponad 1000 oryginalnych artykułów opartych na prawdziwych doświadczeniach, będę dalej przeprowadzał Cię przez wzloty i upadki.

Zac Johnson
Zac Johnson
Autor Gościnny

Maksymalizuj zyski z kampanii reklamowych

Wdróż sprawdzone strategie optymalizacji kampanii reklamowych i zwiększ swoje marże zysku dzięki zaawansowanemu śledzeniu, automatyzacji i retargetingowi.

Dowiedz się więcej

10+ wskazówek, jak zwiększyć przychody z marketingu afiliacyjnego
10+ wskazówek, jak zwiększyć przychody z marketingu afiliacyjnego

10+ wskazówek, jak zwiększyć przychody z marketingu afiliacyjnego

Szukasz skutecznych sposobów na zwiększenie swojej marży zysku? Sprawdź wskazówki dotyczące marketingu afiliacyjnego i zacznij poprawiać wyniki już teraz....

5 min czytania
AffiliateMarketing Revenue +4
Jak utrzymać swoich partnerów afiliacyjnych zadowolonych i zmotywowanych
Jak utrzymać swoich partnerów afiliacyjnych zadowolonych i zmotywowanych

Jak utrzymać swoich partnerów afiliacyjnych zadowolonych i zmotywowanych

Wiesz, jak bardzo zależysz od swoich partnerów afiliacyjnych. Sprawdź te wskazówki, jak maksymalnie wykorzystać rynek afiliacyjny i sprawić, by partnerzy ciągle...

8 min czytania
AffiliateMarketing AffiliateProgram +5

Będziesz w dobrych rękach!

Dołącz do naszej społeczności zadowolonych klientów i zapewnij doskonałą obsługę klienta dzięki PostAffiliatePro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface