7 najlepszych praktyk tworzenia landing page zwiększających sprzedaż afiliacyjną

7 najlepszych praktyk tworzenia landing page zwiększających sprzedaż afiliacyjną

AffiliateMarketing LandingPages ConversionOptimization DigitalMarketing

Planujesz rozpocząć marketing afiliacyjny, ale nie wiesz, od czego zacząć? Bez obaw! W tym kompleksowym przewodniku dowiesz się wszystkiego na temat stron docelowych (landing page) i marketingu afiliacyjnego. Gotowy? Czytaj dalej, by dowiedzieć się więcej!

Czym jest landing page?

Landing page, czyli samodzielna strona internetowa, jest dostosowywana do dowolnej kampanii reklamowej. To właśnie na nią trafia potencjalny klient po kliknięciu w link na różnych platformach, takich jak e-mail, Twitter, Google, YouTube, Instagram, Facebook czy Bing.

W przeciwieństwie do zwykłych stron internetowych, landing page tworzona jest z myślą o jednym celu, tzw. wezwaniu do działania (CTA). Odpowiednio wykorzystana, landing page jest doskonałym rozwiązaniem na zwiększenie współczynnika konwersji kampanii reklamowych i obniżenie kosztów pozyskania klientów.

Jak odnieść sukces w marketingu afiliacyjnym?

Próbowałeś już marketingu w mediach społecznościowych, optymalizacji pod wyszukiwarki, PPC, marketingu ABM czy programów poleceń. Co dalej? Czas skorzystać z marketingu afiliacyjnego.

Ruch na stronie internetowej może odegrać kluczową rolę w sukcesie biznesowym. Optymalizacja pod wyszukiwarki (SEO) to najczęściej wybierana opcja przez startupy i większe firmy, by zwiększyć widoczność w sieci i zdobyć nowych klientów.

Jednak koszty SEO stale rosną w 2020 roku. Oczywiście, ceny usług SEO są zróżnicowane. Zazwyczaj większość projektów kosztuje od 750 do 2000 dolarów miesięcznie. Jednorazowy projekt to już wydatek rzędu 5000–30000 dolarów. Stawki godzinowe konsultantów SEO mieszczą się w przedziale od 80 do 200 dolarów. Ale wszystko zależy od firmy – niektóre oferują konkurencyjne ceny.

Niezależnie od tego, czy prowadzisz startup, czy nie masz budżetu na eksperta SEO, marketing afiliacyjny to bardziej ekonomiczne rozwiązanie, by rozwinąć obecność online i zwiększyć ruch.

Odpowiednio prowadzony marketing afiliacyjny może generować ogromny ruch. Tylko w 2017 roku użytkownicy klikali reklamy afiliacyjne ponad 5 miliardów razy. Według ekspertów, sieci afiliacyjne zrealizowały około 170 milionów transakcji.

Marketing afiliacyjny pomaga także dotrzeć do nowych grup klientów na całym świecie.

Załóżmy, że masz ponad 30 partnerów w swoim programie, którzy promują Twoje produkty lub usługi. Za każdym razem, gdy promują Twoją ofertę wśród swojej społeczności, zdobywasz rozgłos i skutecznie docierasz do rynku docelowego. Po pewnym czasie ruch na stronie rośnie, pojawiają się leady i zdobywasz nowych klientów.

Marketing afiliacyjny to także dowód społeczny. Opinie online odgrywają tu kluczową rolę – ok. 95% klientów czyta recenzje przed zakupem. To oznacza, że wydawcy cieszą się zaufaniem swoich odbiorców. Kiedy recenzują Twój produkt, budują autorytet Twojej marki.

Posting a picture preview to give positive feedback

Kolejną zaletą marketingu afiliacyjnego jest budowanie świadomości marki. Dzięki temu, że wydawcy kierują ruch na Twoją stronę, zwiększa się zasięg, a marka staje się rozpoznawalna – niezależnie od konkurencji. To także sposób na budowanie zaufania w dłuższej perspektywie.

Marketing afiliacyjny daje też inne możliwości: wysoki zwrot z inwestycji, długoterminową współpracę z rzetelnymi sprzedawcami, wsparcie SEO, precyzyjne raportowanie danych oraz łatwą integrację z innymi strategiami reklamowymi.

Najlepsze praktyki

To prawda – landing page mogą zwiększyć sprzedaż afiliacyjną , wspierać Twoje cele biznesowe, poprawić konwersje, dostarczać wiedzę o klientach, wzmocnić kampanie płatne, rozbudować listę mailingową, budować autorytet w niszy oraz poprawić rozpoznawalność marki .

Łatwo jednak popełnić błędy: zapomnieć o unikalnej propozycji, stworzyć niejasne CTA, napisać kiepski nagłówek, dodać nieatrakcyjne zdjęcia czy zastosować nieprzyjazny dla urządzeń mobilnych układ.

Bez obaw! W tym rozdziale znajdziesz sprawdzone praktyki, które pomogą Ci osiągnąć sukces w marketingu afiliacyjnym. Zaczynajmy!

Nie lekceważ siły słowa

7 Landing Page Best Practices to Increase Affiliate Sales

Nic tak nie zniechęca, jak trafienie na stronę, która nie ma sensu. Potencjalni klienci szybko ją opuszczają i szukają konkurencji. To oznacza, że tracisz klientów przez źle napisane treści.

Planując wykorzystanie marketingu afiliacyjnego , zadbaj, by treść na landing page była przyjazna reklamowo, atrakcyjna i skoncentrowana na konwersji. Powinna być krótka i zwięzła. Unikaj zbyt długich tekstów. Strona powinna odpowiadać na potrzeby grupy docelowej.

Tworząc tekst, pamiętaj, by od razu przyciągnąć uwagę odbiorcy. Dlatego tak ważne jest poznanie i zrozumienie potrzeb, problemów oraz oczekiwań grupy docelowej. Dopasuj treści, by były użyteczne i generowały leady.

Po zwróceniu uwagi odbiorcy zwiększaj jego zainteresowanie. To trudne, zwłaszcza bez doświadczenia. Możesz zatrudnić profesjonalistę, który ułatwi ten proces. Następnie jasno wskaż, jak przejść do działania.

Podkreśl, co zyskają Twoi klienci

Osiągnięcia firmy są ważne, ale dlaczego odwiedzający trafili na Twoją stronę?

Nie interesuje ich Twoja firma – szukają rozwiązania własnych problemów tu i teraz.

Klucz tkwi w pokazaniu korzyści płynących z Twoich usług. Dlatego musisz znać i rozumieć problemy odbiorców, tworząc kampanię reklamową.

Jakie mają problemy czy potrzeby? Jeśli dobrze znasz swojego klienta, łatwo stworzysz kampanię, która zamieni go w lojalnego odbiorcę.

Zamiast skupiać się na funkcjach, pokaż jak najwięcej korzyści – ale z umiarem. Przedstaw informacje w atrakcyjny sposób. Na początku tekstu podkreśl największą zaletę, a zakończ mocnym akcentem.

Tworzenie treści wymaga wysiłku, więc warto zatrudnić kompetentnego specjalistę. On zadba o stronę, a Ty skupisz się na innych aspektach biznesu. Jeśli jednak dobrze znasz proces, możesz zrobić to samodzielnie.

Postaw na prostotę i konkret

7 Landing Page Best Practices to Increase Affiliate Sales

Atrakcyjny i estetyczny landing page przyciąga uwagę i zwiększa konwersje.

Często jednak marketerzy przesadzają z efektami, tracąc z oczu główny cel. Zbyt rozbudowana strona rozprasza i zwiększa ryzyko jej opuszczenia.

Sekret tkwi w maksymalnym uproszczeniu – zarówno projektu, jak i treści. Estetyka jest ważna, ale użytkownicy szukają przede wszystkim użytecznych informacji.

Dziś klienci oczekują prostych, intuicyjnych i łatwych w nawigacji treści.

Bądź też konkretny. Jaki jest cel Twojej kampanii? Co klient powinien zrozumieć z Twoich treści? Bądź zwięzły, ale profesjonalny.

Jeśli dopiero zaczynasz lub brakuje Ci czasu, zatrudnij eksperta, by mieć pewność, że projekt będzie udany i bezstresowy. Przy wyborze firmy zwracaj uwagę na jakość i bezpieczeństwo usług.

Po wybraniu specjalisty nie zapomnij przedstawić swoich celów, aby otrzymać rozwiązania, których oczekujesz.

Nie zapomnij o wezwaniu do działania (CTA)

Post Affiliate Pro blog CTAs

Tworząc treści, zawsze dodaj wezwanie do działania. Czym jest CTA i jak działa? To element mający zachęcić użytkownika do odwiedzenia konkretnej strony lub wykonania wybranej akcji.

CTA mogą mieć różne formy: pozyskiwanie leadów, odkrywanie produktów, udostępnianie, promowanie wydarzeń, zamykanie sprzedaży, kontynuowanie czytania i inne.

Które CTA wybrać? Wszystko zależy od Twoich celów.

CTA leadowe służy do przekształcania odwiedzających w powracających klientów. Choć nie każdy kupi od razu, CTA leadowe daje dodatkowe możliwości.

CTA produktowe kieruje użytkowników do oferty firmy – to najpopularniejsza forma na stronach internetowych.

CTA promujące wydarzenia informuje o promocjach.

Niezależnie od wybranej formy, CTA redukuje przeciążenie decyzyjne, zwiększa wartość treści, podnosi sprzedaż i buduje społeczność.

CTA skutecznie poprawia efektywność strony – przekłada się na wyższe wskaźniki konwersji.

Na landing page CTA mogą zwiększyć konwersję nawet o 80%. Dodatkowo budują relację między firmą a klientem, dają dostęp do treści i redukują frustrację.

Wyróżnij opinie klientów

Kiedyś budowanie zaufania i wiarygodności w marketingu afiliacyjnym było trudne. Dziś wykorzystanie opinii klientów na landing page sprawia, że proces jest prostszy niż kiedykolwiek.

Jakie typy opinii warto wykorzystać? Możliwości jest wiele: cytaty, recenzje w mediach społecznościowych, opinie konsumentów, influencerzy , wpisy blogowe, studia przypadków, wideo, publikacje w mediach czy serie dokumentalne.

Najstarszą formą są cytaty – kiedyś w gazetach, dziś na stronach produktowych, ofertowych czy głównych.

Recenzje konsumenckie to kolejny sposób na budowanie autorytetu. Zadowolonych klientów zachęcaj do zostawiania opinii na wybranych platformach. Właściwie wykorzystane, prowadzą do lojalności i zaufania.

Coraz bardziej popularne stają się wideo-opinie. Ponad 51,9% specjalistów uważa je za najskuteczniejszą treść pod względem zwrotu z inwestycji.

Stawiaj na krótkie, konkretne i ciekawe wideo. Zbyt długie nagrania nie sprawdzą się – nie każdy ma czas, by je obejrzeć.

Krótkie, rzeczowe i treściwe wideo-opinie działają najlepiej.

Dodaj reklamy natywne i buduj listę mailingową

Czy słyszałeś już o reklamach natywnych? Jeśli nie – to płatne treści, które mogą mieć formę wideo, infografiki lub artykułu.

The top countries which use Post Affiliate Pro

Dzięki dopasowanemu wyglądowi i umieszczeniu w strumieniu treści reklamy natywne zapewniają 5 razy wyższy CTR niż bannery. Są opłacalne, skalowalne, umożliwiają precyzyjne targetowanie, generują zaangażowanie i wzmacniają lojalność wobec marki .

Landing page z reklamami natywnymi oraz innymi wartościowymi elementami pomagają również budować listę mailingową. Ważne, by strona była atrakcyjna, CTA przejrzyste, opinie wiarygodne, tekst intrygujący, a oferta widoczna.

Pop-upy

Wielu marketerów obawia się, że pop-upy mogą zaszkodzić landing page’om. Prawda jest taka, że dobrze wykorzystane podnoszą trafność przekazu, zwiększają CTR i poprawiają doświadczenie użytkownika.

Ważne jednak, by nie wyświetlać ich od razu – daj użytkownikowi czas na zapoznanie się z treścią. Możesz uruchomić pop-up, gdy ktoś przewinie określoną część strony.

Alternatywnie warto wykorzystać pasek powiadomień u góry (header pop-up bar) lub przyklejony pasek na dole (sticky footer), bo to sprawdzone sposoby na zwiększenie konwersji, rejestracji i budowę listy mailingowej.

By maksymalnie wykorzystać pop-upy, sprawdź 7 najlepszych praktyk, które pomogą poprawić wyniki.

Inne wskazówki i triki przy tworzeniu landing page

7 Landing Page Best Practices to Increase Affiliate Sales

Przygotowując landing page, musisz pamiętać o wielu rzeczach. Oto kilka porad, jak ułatwić sobie pracę:

  • Zadbaj o design. Strona musi być dobrze sformatowana, mieć nagłówek, podtytuł i wyraźne CTA. Układ powinien być prosty, a grafika atrakcyjna.
  • Inspiruj się konkurencją. Jakie landing page mają Twoi konkurenci? Nie bój się ich analizować – to pomaga!
  • Analizuj lead magnety konkurencji. Jeśli masz problem z doborem lead magnetu, sprawdź, co działa u innych i na tej podstawie stwórz coś własnego.
  • Przyspiesz stronę. Nawet najładniejszy landing page nie wystarczy, jeśli ładuje się wolno. Popraw szybkość działania strony.
  • Optymalizuj multimedia. Sam tekst już nie wystarczy. Dodaj wideo, zdjęcia i grafiki, które zainteresują klientów od początku do końca.
  • Buduj zaufanie klientów. Opinie klientów to sprawdzony sposób na zwiększenie zaufania i lojalności. Pomaga też szczerość i profesjonalizm.
  • Ogranicz linki zewnętrzne. Szczególnie te prowadzące do niezwiązanych tematycznie stron. Zanim Google nałoży karę, ogranicz lub usuń takie odnośniki.
More than 50% of the affiliate traffic comes from mobile devices

Potrzebujesz oprogramowania afiliacyjnego?

Szukasz narzędzia, które podniesie efektywność Twoich działań afiliacyjnych? Post Affiliate Pro to sprawdzony wybór. Jest przyjazny dla początkujących i łatwy w obsłudze – pomoże Ci osiągnąć wyznaczone cele, nawet jeśli nie jesteś ekspertem technicznym.

Najczęściej zadawane pytania

Czy landing page sprawdza się w marketingu afiliacyjnym?

Tak, landing page może być bardzo skuteczny w marketingu afiliacyjnym. Może służyć do promowania produktów lub usług, pozyskiwania leadów czy kierowania ruchu na oferty afiliacyjne. Dobrze zaprojektowany landing page pomaga zwiększyć konwersje i generować większą sprzedaż dla marketerów afiliacyjnych.

Czym jest afiliacyjny landing page?

Afiliacyjny landing page to konkretna strona internetowa stworzona przez marketera afiliacyjnego w celu promowania wybranego produktu lub usługi. Strona ta została zaprojektowana tak, by przyciągać ruch i przekonać odwiedzających do wykonania określonej akcji – np. zakupu lub rejestracji. Zawiera zazwyczaj przekonujące teksty, atrakcyjne grafiki i wezwanie do działania, by zwiększyć konwersję.

Jak zacząć tworzyć landing page pod marketing afiliacyjny?

Aby stworzyć landing page pod marketing afiliacyjny, wybierz niszę, zaprojektuj stronę prezentującą korzyści produktu z wyraźnym CTA, zapisz się do programu partnerskiego, wygeneruj link śledzący i kieruj ruch poprzez media społecznościowe, e-mail lub SEO.

Abbey Claire Dela Cruz pełni funkcję Menedżera ds. Marketingu w Poptin. Jej doświadczenie jako copywriterki i specjalistki ds. marketingu koncentruje się na opracowywaniu skutecznych strategii konwersji wspierających rozwój firm. Poza pracą uwielbia obcować z naturą, przeżywać niezapomniane przygody i nawiązywać kontakty z ludźmi o różnych osobowościach.

Abbey Claire Dela Cruz
Abbey Claire Dela Cruz
Autor gościnny

Zwiększ swoją sprzedaż afiliacyjną dzięki skutecznym landing page’om

Wprowadź w życie te praktyki, by osiągnąć sukces w marketingu afiliacyjnym z Post Affiliate Pro.

Dowiedz się więcej

Strona docelowa (Landing Page)

Strona docelowa (Landing Page)

Strona docelowa jest tworzona przez sprzedawcę i może być dowolną stroną na jego witrynie. Dowiedz się więcej o stronach docelowych i ich korzyściach.

5 min czytania
LandingPage AffiliateMarketing +3
7 najczęstszych pytań o marketing afiliacyjny – odpowiedzi
7 najczęstszych pytań o marketing afiliacyjny – odpowiedzi

7 najczęstszych pytań o marketing afiliacyjny – odpowiedzi

Rozpoczęcie przygody z marketingiem afiliacyjnym może być trudne. Poznaj odpowiedzi na najczęstsze pytania i wskazówki, które pomogą Ci odnieść sukces.

6 min czytania
AffiliateMarketing Tips +3

Będziesz w dobrych rękach!

Dołącz do naszej społeczności zadowolonych klientów i zapewnij doskonałą obsługę klienta dzięki PostAffiliatePro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface