Najlepsze sposoby wykorzystania treści interaktywnych do przyciągania afiliantów

Najlepsze sposoby wykorzystania treści interaktywnych do przyciągania afiliantów

AffiliateMarketing InteractiveContent AffiliateRecruitment DigitalMarketing

Reklama i tradycyjne strategie marketingowe nie przynoszą oczekiwanych rezultatów? Szukasz unikalnego sposobu na promocję produktu i zwiększenie rozpoznawalności marki?

Marketing afiliacyjny to świetne rozwiązanie dla Twojego biznesu.

Marketing afiliacyjny to doskonałe źródło przychodów dla firmy. Daje szansę na stały dochód i płacenie jedynie za efekty pracy afiliantów. Ponadto pozwala zwiększyć ruch na stronie i jest świetnym sposobem na ekspansję międzynarodową, ponieważ umożliwia dotarcie do odbiorców z różnych krajów.

Jeśli masz wątpliwości, czy warto powierzyć promocję swojego produktu osobie z zewnątrz, oto kilka statystyk, które Cię przekonają:

  • Przychody z kampanii afiliacyjnych rosną stabilnie o 10% rocznie od 2015 roku;
  • 81% marek już wdrożyło marketing afiliacyjny i nieustannie korzysta z tej strategii;
  • Roczne wydatki na marketing afiliacyjny mają osiągnąć niemal 7 miliardów dolarów do 2020 roku:
pap-blog-share-of-e-commerce-sales-in-us

Jak widać, marketing afiliacyjny zostaje z nami na długo. I wydaje się łatwy, prawda? Znajdujesz afiliantów (lub to oni znajdują Ciebie), tworzysz link partnerski, z którego będą korzystać wśród swoich odbiorców, a Ty śledzisz jego skuteczność i liczbę nowych klientów, których każdy afiliant przyprowadza.

Brzmi prosto, ale w praktyce nie jest aż tak łatwo.

Poza tym, że istnieje wielu nieuczciwych afiliantów (których można zwykle zidentyfikować i wyeliminować przy pomocy oprogramowania afiliacyjnego ), znalezienie dobrych afiliantów nie jest proste. Najlepsi afilianci otrzymują mnóstwo ofert każdego miesiąca i bardzo starannie wybierają, z jaką marką chcą współpracować.

Więc jak najlepiej przyciągnąć gwiazdy afiliacji? Za pomocą treści interaktywnych. W przeciwieństwie do innych form content marketingu, takich jak wpisy blogowe czy treści w social media, treści interaktywne są bardziej atrakcyjne i przyciągające wzrok. Cechują się wysokim poziomem zaangażowania i zwykle wymagają większego wysiłku od marki, co afilianci zawsze doceniają.

Prawdopodobnie już wykorzystujesz treści interaktywne w swoich kampaniach marketingowych. Ale jak możesz wykorzystać je do przyciągnięcia afiliantów?

Oto kilka świetnych pomysłów.

1. Generator interaktywny

Jeśli chcesz przyciągnąć afiliantów, musisz tworzyć treści interaktywne, które nie tylko prezentują Twój produkt, ale są również oryginalne i przyciągające wzrok. Właśnie tu sprawdzają się generatory interaktywne!

Tego typu treści maksymalizują zaangażowanie, zapraszając użytkownika do wykonania kolejnych kroków i zapoznania się z różnymi funkcjami produktu. To świetny sposób, aby przedstawić afiliantowi swój produkt i podkreślić jego zalety.

Przykładem takiej treści jest Flavor Generator od Hello Fresh , brytyjskiej firmy oferującej pudełka z przepisami. Firma przygotowuje specjalne pudełka z wartościowymi składnikami, które dostarcza klientom wraz z przepisami na ich wykorzystanie. Generator smaków to świetny sposób, by doradzić klientom, co przygotować na obiad, a następnie zaprosić ich do zamówienia pudełka:

pap-blog-interactive-generator

Oto wynik z propozycjami obiadowymi, które Generator podsuwa według wyborów użytkownika:

Best Ways To Use Interactive Content To Attract Affiliates

Stworzenie podobnego generatora może być świetnym rozwiązaniem, jeśli planujesz przyciągać afiliantów. Tego typu treści są bardzo angażujące i pokazują unikalność Twojej marki, co zawsze przyciąga dobrych partnerów.

2. Interaktywne infografiki i responsywne wykresy

Infografiki to najczęściej wykorzystywana forma treści interaktywnych przez wiele marek. Chociaż zwykle są statyczne, wciąż stanowią doskonały sposób na przyciąganie afiliantów, jak i nowych klientów ogółem.

Dlaczego?

  • 90% informacji przyswajanych przez mózg to informacje wizualne;
  • 65% osób uczy się głównie przez obrazy;
  • Kolorowe wizualizacje zwiększają chęć do czytania i skupiania uwagi na treści;
  • Infografiki są zwykle lubiane i udostępniane 3 razy częściej niż inne typy treści.

Infografiki świetnie sprawdzają się w przyciąganiu afiliantów , głównie dlatego, że mogą szybko przekazać najważniejsze informacje o Twoich produktach lub usługach, dając wyobrażenie, jaką markę mają reprezentować.

Oto przykład wykorzystania infografiki. Goldman Sachs, znana globalna firma bankowości inwestycyjnej, postanowiła zainteresować się pokoleniem millenialsów, tworząc interaktywną infografikę wyjaśniającą kim są millenialsi i jak do nich dotrzeć:

pap-blog-interactive-infographic

Ta rozbudowana infografika zawiera także responsywne wykresy, które są świetnym przykładem treści interaktywnych. Pozwalają one na wyświetlanie danych w czasie rzeczywistym i — dzięki animacjom — nie wymagają długich wyjaśnień:

pap-blog-animated-solutions

Jeśli chcesz przekazać afiliantom większą ilość danych o działaniu firmy, przychodach czy innych statystykach, infografiki i responsywne wykresy sprawdzą się idealnie. Wielu afiliantów bardzo starannie wybiera programy partnerskie, dlatego dodatkowe informacje o firmie w formie treści interaktywnych mogą okazać się bardzo pomocne.

3. Quizy i ankiety (wielokrotnego wyboru)

Quizy i ankiety to świetny sposób na znalezienie odpowiednich afiliantów. Ten rodzaj treści pozwala na:

  • szybkie przedstawienie firmy potencjalnym partnerom;
  • zbieranie opinii w czasie rzeczywistym;
  • nawiązanie współpracy z afiliantami, których wartości i poglądy są zgodne z Twoim biznesem.

Oto przykład prostej ankiety opartej na pytaniach prawda/fałsz:

Best Ways To Use Interactive Content To Attract Affiliates

Ankiety prawda/fałsz lub Tak/Nie najlepiej sprawdzają się przy przyciąganiu afiliantów pasujących do Twojego biznesu. Możesz dostosować pytania, dopytując o zainteresowanie konkretnymi cechami Twojego produktu. Dzięki temu znajdziesz tych, którzy rzeczywiście będą z Tobą współpracować.

Kolejnym świetnym narzędziem do znalezienia odpowiednich partnerów są quizy. Uczestnicy wybierają odpowiedzi najlepiej odpowiadające ich zainteresowaniom, a poniżej możesz wymienić wartości firmy i cechy produktu. Typowy quiz interaktywny wygląda tak:

Best Ways To Use Interactive Content To Attract Affiliates

Quizy i ankiety można dostosować do własnych potrzeb, dodając do nich elementy zabawy. Tak zrobiła firma Curalate ze swoim quizem Emoji. Emoji potrafią czasem całkowicie zastąpić słowa, a także oddają emocje, co bywa skuteczniejsze niż standardowa ankieta:

Best Ways To Use Interactive Content To Attract Affiliates

Takie quizy to świetny sposób na przyciągnięcie afiliantów. Są nietypowe i bardzo przyciągające wzrok. Wypróbuj ten rodzaj treści, by znaleźć odpowiednich partnerów dla swojego biznesu.

4. Interaktywne obrazy (porównania, prezentacje)

Żyjemy w świecie, w którym obrazy rządzą content marketingiem. Dzięki Instagramowi i Snapchatowi, oferującym animacje, filtry czy efekty na zdjęcia, trudno dziś zaskoczyć kogoś zwykłą grafiką.

Jeśli więc chcesz przyciągnąć afiliantów, musisz pójść o krok dalej i sprawić, by obrazy były interaktywne.

W zależności od oferowanych produktów lub usług możesz wybrać jedną z opcji:

  • Drag and Drop (przeciągnij i upuść). Wykorzystując cechy swojego produktu, stwórz grę polegającą na przeciąganiu i dopasowywaniu obrazków. Dzięki temu przygotujesz krótką wizualną prezentację produktu. Pozwoli to potencjalnym afiliantom lepiej poznać Twoją ofertę, co korzystnie wpłynie na współpracę. Oto przykład prostego Drag and Drop:
pap-blog-interactive-images
  • Pytania hotspot na obrazie. Firmy chcą współpracować z afiliantami, którzy dobrze znają ich markę . Tworząc pytania hotspot na obrazach, możesz sprawdzić tę wiedzę. To także oryginalny sposób na przyciągnięcie partnerów. Przykład: osoba odpowiada na pytanie klikając na wybrany element grafiki. Po wyborze otrzymuje informację, czy odpowiedź była poprawna:
pap-blog-interactive-pictures
  • Prezentacje interaktywne. To bardzo informacyjny i kompleksowy sposób na przedstawienie firmy afiliantom. Podobnie jak infografiki, ale z większą ilością animacji. Możesz stworzyć interaktywną podróż w formie prezentacji, jak ta od H5P tutaj . To kreatywny sposób na zapoznanie afiliantów z marką i produktem.

5. Filmy interaktywne

Tradycyjne filmy liniowe to to, do czego przyzwyczailiśmy się na YouTube czy Facebooku. Wideo to już preferowany typ treści w marketingu. Podobno firmy korzystające z filmów zwiększają przychody o 49% szybciej. Oto kolejne fakty potwierdzające siłę marketingu wideo:

pap-blog-interactive-videos

Dla marketingu afiliacyjnego również przynoszą świetne efekty. Jeśli jednak chcesz pójść o krok dalej, wypróbuj filmy interaktywne. Podobnie jak prezentacje, zapraszają widza w podróż, ale są jeszcze bardziej angażujące — widz podejmuje szereg decyzji, a zakończenie zależy od jego wyborów.

Filmy interaktywne to świetny przykład angażującej treści. „W marketingu afiliacyjnym mogą być najskuteczniejszym typem treści, choć ich produkcja bywa kosztowna” — mówi Peter Gregory, specjalista ds. marketingu w Flatfy.

Mimo trudności związanych z produkcją, to wciąż skuteczny sposób na przyciągnięcie uwagi afiliantów. Jednym z najlepszych przykładów jest „Will you fit into Deloitte?”, czyli graficzny film interaktywny stworzony przez Deloitte i agencję Snorkel. To graficzna podróż, która sprawdza, czy widz pasuje do firmy.

Na tym przykładzie możesz oprzeć swój własny film interaktywny. Jeśli chcesz przyciągnąć afiliantów, uczynienie z filmu interaktywnego głównej treści kampanii partnerskiej może być świetnym rozwiązaniem. Podobnie jak quizy i ankiety, to doskonały sposób na znalezienie partnerów najlepiej pasujących do Twojej marki.

6. Gry interaktywne

Na koniec — czemu nie trochę zabawy? Quizy, ankiety i infografiki to świetny sposób na przyciągnięcie afiliantów, ale możesz też spróbować gier interaktywnych! To doskonała okazja, by przygotować angażującą aktywność.

Tworząc grę interaktywną w celu przyciągnięcia afiliantów, skup się na swojej firmie. Gra powinna w zabawny sposób przybliżać markę i pozwolić osobie zdecydować, czy chce z nią współpracować.

Oto kilka ogólnych przykładów gier interaktywnych, które możesz wykorzystać:

  • Gra pamięciowa. Wykorzystaj cechy swojego produktu, by zaangażować potencjalnych afiliantów w grę pamięciową i w ten sposób przybliżyć im swoją ofertę:
pap-blog-memory-pairing
  • Dopasowywanie obrazów. To innowacyjny sposób na przyciągnięcie uwagi afiliantów. Możesz dowolnie modyfikować tę grę, by najlepiej spełniała Twoje potrzeby i przyciągała partnerów:
pap-blog-image-pairign
  • Quizy osobowości. Pozwól afiliantom samodzielnie zdecydować, czy pasują do Twojej marki, angażując ich w quiz osobowości. Możesz uczynić quiz mniej bezpośrednim, wykorzystując bardziej abstrakcyjne pojęcia, które jednak zdradzają wiele o osobowości danej osoby. Oto przykład takiego quizu:
pap-blog-persona-quizzes

Stworzenie grywalizacji to świetny sposób na przyciągnięcie afiliantów. To coś, czego jeszcze nie widzieli i na pewno ich zainteresuje.

Podsumowanie

Współpraca z afiliantami może przynieść Twojej marce wiele korzyści. Jeśli jednak chcesz przyciągnąć tych najlepszych, musisz postawić na wysokiej jakości treści interaktywne. Zachęcamy do wykorzystania pomysłów przedstawionych w tym artykule — są bardzo angażujące i z pewnością pomogą Ci zdobyć gwiazdy afiliacji!

Najczęściej zadawane pytania

Dlaczego treści interaktywne są skuteczne w przyciąganiu afiliantów?

Treści interaktywne zwiększają zaangażowanie, pokazują unikalność Twojej marki i umożliwiają potencjalnym afiliantom samodzielne zapoznanie się z Twoimi produktami lub usługami, przez co Twój program partnerski staje się atrakcyjniejszy.

Jakie rodzaje treści interaktywnych najlepiej sprawdzają się w rekrutacji afiliantów?

Skuteczne są m.in. generatory interaktywne, infografiki z responsywnymi wykresami, quizy i ankiety, interaktywne obrazy i prezentacje, filmy oraz gry dopasowane do Twojej marki i odbiorców.

W jaki sposób quizy i ankiety pomagają znaleźć odpowiednich afiliantów?

Quizy i ankiety pozwalają na zbieranie opinii w czasie rzeczywistym, przedstawienie Twojej firmy oraz identyfikację afiliantów, których wartości są zbieżne z wartościami Twojego biznesu, co zapewnia lepszą współpracę.

Czy warto inwestować w interaktywne filmy i gry w marketingu afiliacyjnym?

Tak. Choć wymagają więcej pracy i zasobów, interaktywne filmy i gry zapewniają bardzo angażujące doświadczenie, pomagając przyciągać i utrzymać wysokiej jakości afiliantów.

Kate Khom to pasjonatka pisania i blogowania. Lubi dzielić się swoimi wskazówkami i trikami z czytelnikami. Obecnie pracuje jako agentka nieruchomości.

Kate Khom
Kate Khom
Autorka wpisu gościnnego

Wzmocnij swój program partnerski dzięki treściom interaktywnym

Zwiększ zaangażowanie afiliantów dzięki generatorom, quizom, infografikom, filmom i grom interaktywnym. Poznaj praktyczne strategie i przyciągnij najlepszych afiliantów już dziś.

Dowiedz się więcej

Jak znaleźć afiliantów do promowania Twojego biznesu?
Jak znaleźć afiliantów do promowania Twojego biznesu?

Jak znaleźć afiliantów do promowania Twojego biznesu?

Poznaj skuteczne strategie pozyskiwania wartościowych afiliantów dla swojej firmy i dowiedz się, ilu ich potrzebujesz, aby promować swoje produkty. Odkryj najle...

6 min czytania
AffiliateMarketing BusinessGrowth +3
Jak ulepszyć program partnerski za pomocą promocji
Jak ulepszyć program partnerski za pomocą promocji

Jak ulepszyć program partnerski za pomocą promocji

Dowiedz się, jak zwiększyć skuteczność programu partnerskiego dzięki strategicznym promocjom i ofertom specjalnym. Poznaj najlepsze praktyki wykorzystania cashb...

9 min czytania
AffiliateMarketing Promotions +6

Będziesz w dobrych rękach!

Dołącz do naszej społeczności zadowolonych klientów i zapewnij doskonałą obsługę klienta dzięki PostAffiliatePro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface