Tworzenie strategii content marketingu dla marketingu afiliacyjnego

Tworzenie strategii content marketingu dla marketingu afiliacyjnego

ContentMarketing AffiliateMarketing SEO DigitalMarketing

Content Marketing Institute definiuje content marketing jako

„strategiczne podejście marketingowe polegające na tworzeniu i dystrybucji wartościowych, istotnych i spójnych treści w celu przyciągnięcia i utrzymania jasno określonej grupy odbiorców oraz – ostatecznie – skłonienia do opłacalnego działania jako klient.”

To jeden z najpopularniejszych sposobów promowania biznesu w internecie. W rzeczywistości, według raportu Hubspot State of Marketing 2020, aż 70% marketerów aktywnie inwestuje w content marketing. Hubspot i ich partnerzy odnoszą ogromne sukcesy w tym zakresie, regularnie publikując i pozycjonując się na wysokie frazy kluczowe. Przykładem jest artykuł jednego z partnerów na temat najlepszych integracji telefonicznych Hubspot.

Dla marketerów afiliacyjnych content marketing może być świetnym sposobem na zbudowanie społeczności online, która ufa Twojej opinii. To zaufanie może przełożyć się na wzrost sprzedaży promowanych przez Ciebie produktów.

W tym artykule pokażemy, jak stworzyć strategię content marketingu dla biznesu afiliacyjnego oraz przedstawimy kilka praktycznych wskazówek.

Dlaczego content marketing i marketing afiliacyjny razem?

Content marketing to dobry wybór dla afiliantów z kilku powodów:

  • Buduje zaufanie: Zaufanie to jeden z sekretów konwersji. Osoby czytające recenzję produktu chętniej dokonają zakupu polecanych przez Ciebie produktów lub usług, jeśli wiedzą, kim jesteś i ufają Twojej opinii.
  • Buduje świadomość: Pozwala zaistnieć w świadomości odbiorców i buduje rozpoznawalność.
  • Zwiększa ruch organiczny: Wysokiej jakości treści, które dobrze pozycjonują się w Google, mogą skierować więcej osób na Twoją stronę lub landing page.
  • Zwiększa ruch ukierunkowany: Przemyślana strategia content marketingu może przyciągnąć osoby, które są bardziej skłonne do zakupu w Twojej niszy.
  • Przyjazny mediom społecznościowym: Dobre treści mogą być udostępniane w social mediach , co dodatkowo zwiększa świadomość i ruch.
  • Rozwija bazę mailingową: Jeśli email marketing to część Twojej strategii, możesz wykorzystać treści do zwiększania liczby subskrybentów, zyskując kolejne kanały dotarcia.
  • Pomaga w SEO strony: Regularne publikowanie wartościowych treści może zwiększyć widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania Google.
Primary forms of media used within content strategy in 2021

Znajdź niszę i laserowo skup swoją strategię marketingową

Nie chcę tu powtarzać oczywistości, ale jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, warto wybrać niszę dla swoich działań w marketingu afiliacyjnym . Pomoże to zaoszczędzić pieniądze i zwiększyć konwersję we wszystkich Twoich działaniach marketingowych, nie tylko w content marketingu.

Skupienie się na wybranej niszy pozwala precyzyjniej kierować działania – próbując dotrzeć do wszystkich, prawdopodobnie wydasz dużo pieniędzy i nie osiągniesz zadowalających efektów. Mając niszę możesz trafiać do konkretnych grup, które z większym prawdopodobieństwem zainteresują się Twoją ofertą.

Do kogo kierujesz swoją strategię: grupa docelowa i buyer persona

Gdy już wybrałeś niszę, musisz określić, do kogo chcesz kierować swoje działania marketingowe. Zbadanie i zdefiniowanie grupy docelowej oraz stworzenie buyer person to dobry sposób na doprecyzowanie tej kwestii.

Grupa docelowa

Twoja grupa docelowa to demograficzna grupa osób, które z największym prawdopodobieństwem będą zainteresowane promowanymi przez Ciebie produktami lub usługami. Grupę tę określają takie cechy jak:

  • Płeć
  • Wiek
  • Dochody
  • Zainteresowania

Szczegółowy przewodnik po badaniu rynku znajdziesz w poradniku Hubspot.

Buyer persona

Hubspot definiuje buyer personę jako

„półfikcyjną reprezentację idealnego klienta opartą na badaniach rynkowych i rzeczywistych danych o obecnych klientach.”

Każda buyer persona zawiera szczegółowe cechy idealnego klienta, takie jak:

  • Demografia: wiek, płeć, dochód itd.
  • Wartości
  • Cele
  • Problemy i wyzwania
  • Motywacje

Wskazówka: Nadanie każdej personie imienia pomaga je uczłowieczyć. Ułatwia to wejście w ich buty i lepsze zaplanowanie działań marketingowych. Planowanie możesz usprawnić, korzystając z prostego szablonu projektu.

Hootsuite tłumaczy wartość buyer person:

„Zrozumienie buyer person pozwala poznać najlepsze sposoby dotarcia do różnych grup klientów, tak jak intuicyjnie wiesz, jak najlepiej rozmawiać z różnymi ludźmi w życiu osobistym.”

Pozwoli Ci to również dostarczać wartościowe treści dla odbiorców.

Jeśli nie czujesz się na siłach, by samodzielnie tworzyć buyer persony, możesz skorzystać z gotowych szablonów, np. Xtensio.

Poradnik tworzenia i wzmacniania buyer person znajdziesz u Neila Patela .

Jakie rodzaje treści wykorzystać w strategii content marketingu?

Po zbadaniu grupy docelowej i stworzeniu buyer person możesz zacząć planować treści. Różnorodność formatów pomoże utrzymać zaangażowanie odbiorców i wyjść naprzeciw ich potrzebom. Warto testować, które formy najlepiej sprawdzają się w Twoim przypadku.

Oto kilka propozycji:

Praktyczne poradniki / Jak to zrobić

Poradniki „krok po kroku”, które uczą odbiorców jak coś zrobić, mogą świetnie budować Twój wizerunek i zaufanie do marki – np. artykuł Post Affiliate Pro: Jak promować program afiliacyjny B2B w 2020 roku

Screenshot

Jeśli sam osiągnąłeś sukces tą metodą, tym lepiej. Cloudways poleca wykorzystywać historie sukcesu, bo „to świetny sposób na wzbudzenie zainteresowania czytelników i zachęcenie ich do udostępniania wpisu”.

Recenzje produktów

Jako afiliant recenzje produktów to kluczowe treści, bo często właśnie one generują zarobek.

Screenshot

Dobrze zaplanowana, napisana i zoptymalizowana pod SEO recenzja produktu zwiększa szanse na wysokie pozycje w Google i konwersję czytelników w kupujących.

Silna strategia content marketingowa pomoże zwiększyć ruch na recenzje, zbudować zaufanie do Ciebie i – miejmy nadzieję – poprawić Twój stan konta.

Ebooki

Outbrain poleca e-booki do budowania marki, zdobywania zaufania odbiorców i generowania leadów.

Możesz wykorzystać je również jako lead magnet do rozbudowy listy mailingowej, jeśli email marketing jest częścią Twojej strategii. Przykładem jest The Passionate Marketer:

Wideo i obrazy

Nie musisz ograniczać się wyłącznie do tekstu.

Filmy, infografiki, podcasty – to także rodzaje treści, które możesz wykorzystać.

W niektórych branżach, np. kosmetycznej, filmy sprawdzają się szczególnie dobrze. Convertkit pisze:

„Poradniki świetnie nadają się na materiały wideo, bo chcesz pokazać, jak coś zrobiłeś lub stworzyłeś z użyciem produktów, które promujesz. Ponieważ to bardzo praktyczne treści, łatwiej przekonać odbiorców do kliknięcia w link afiliacyjny.”

Więcej o wideo w marketingu afiliacyjnym znajdziesz w artykule Post Affiliate Pro .

Jak zoptymalizować strategię content marketingu

Wykorzystanie słów kluczowych

Oprócz promocji w social mediach czy mailingu, Google to Twój sprzymierzeniec.

Jest dużo dyskusji, czy słowa kluczowe nadal są tak ważne dla SEO jak dawniej, ale wiele firm wciąż przykłada do nich dużą wagę. Wykorzystanie fraz long tail w treściach może pomóc uzyskać wartościowy ruch z wyszukiwarki.

Badanie słów kluczowych

Narzędzia do analizy słów kluczowych, jak Ahrefs, to dobre miejsce na start.

Screenshot

Chanty uważa, że wybierając idealne słowo kluczowe, należy znaleźć balans między:

  • Wolumenem wyszukiwań: Ile osób szuka tej frazy w Google.
  • Trudnością słowa: Jak trudno będzie wypozycjonować się na to wyrażenie.
  • Intencją: Dlaczego użytkownik wpisuje to hasło – co pozwala ocenić, jak bardzo jest gotowy do zakupu.

Skup się na dostarczaniu wartości

Tworząc treści, postaw na wartość dla odbiorcy i budowanie zaufania.

Prosociate podsumowuje to dobrze:

„Nie stawiaj sprzedaży na pierwszym miejscu, najpierw rozwiązuj problemy odbiorców.”

W artykule Supermetrics, Growth Marketer Farasat Khan radzi nowym afiliantom :

„skupiaj się i inwestuj bardziej w treści niż w sprzedaż/konwersję. Gdy zbudujesz autorytet w niszy, prowizje pojawią się same. Warto też próbować tworzyć treści oparte na danych, by organicznie zwiększać zasięg marki .”

Planuj długofalowo

Efekty content marketingu pojawiają się z czasem, dlatego warto odpowiednio zaplanować działania.

Bądź kreatywny

Wymyślanie pomysłów na treści bywa trudne. Kreatywność pomoże Ci tworzyć artykuły, które zostaną zauważone. iMind poleca wykorzystywać mapy myśli do opracowania strategii.

Bądź szczery

W przypadku recenzji i rekomendacji produktów Just Creative zaleca szczerość:

„Chociaż celem wpisu jest sprzedaż, nie musisz upiększać rzeczywistości. Opisz swoje prawdziwe doświadczenia lub opinię o produkcie. Możesz wspomnieć o potencjalnych wyzwaniach, ale nie zapomnij też o funkcjach, które naprawdę wnoszą wartość dla czytelnika.”

Wykorzystuj obrazy

Dodanie obrazów do treści nadaje jej dodatkowy wymiar. Przekazują emocje, ułatwiają czytanie długich tekstów i mogą wspierać SEO.

Zajrzyj do przewodnika Yoast jak optymalizować obrazy pod SEO .

Korzystaj z platform innych osób

Nie musisz tworzyć treści wyłącznie na własnej stronie. Rozważ współpracę z agencjami content marketingowymi lub pisanie gościnnych artykułów dla innych.

Jeśli jesteś ekspertem w branży, polecamy Help A Reporter Out . To platforma, na której dziennikarze i autorzy szukają eksperckich opinii – jeśli Twoja wypowiedź zostanie wykorzystana, otrzymasz link do swojej strony.

Promuj produkty dobrej jakości

To zasada ogólna w marketingu afiliacyjnym : promuj wyłącznie produkty wysokiej jakości. Wyobraź sobie, że przez długi czas budujesz zaufanie przemyślaną strategią content marketingu, by wszystko zaprzepaścić polecając coś słabego.

Naucz się pisać do internetu

Ludzie czytają w internecie w inny sposób – badania Nielsen Norman Group pokazują, że większość użytkowników skanuje tekst. Dlatego treści powinny być tak strukturyzowane, by łatwo wyłowić najważniejsze punkty bez czytania całości. Pomogą w tym:

  • Wypunktowania
  • Nagłówki i śródtytuły
  • Krótkie akapity

Struktura tekstu ma znaczenie także dla SEO . Yoast radzi zwrócić uwagę m.in. na:

  • Pierwszy akapit tekstu
  • Nagłówki
  • Pierwsze zdanie nowego akapitu

Testuj rozwiązania

Warto pamiętać, że to, co działa u Ciebie, może nie działać u innych afiliantów i odwrotnie. Testuj różne typy treści i strategie marketingowe (np. email, social media ), analizuj wyniki i wybieraj te, które najlepiej się sprawdzają. Rób to regularnie, by na bieżąco optymalizować strategię.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz masz mnóstwo pomysłów na treści, które chcesz pokazać swojej publiczności. Content marketing może być bardzo opłacalny dla afiliantów, jednak najczęściej jest to gra długoterminowa. Jeśli określisz grupę docelową i skupisz się na dostarczaniu jej prawdziwej wartości, możesz zauważyć wzrost ruchu, zbudować zaufaną społeczność, a w efekcie zwiększyć konwersję i swoje zarobki.

Jeśli oprócz działalności afiliacyjnej prowadzisz też własny biznes online, możesz również stworzyć własny program partnerski. Jest to dużo łatwiejsze z odpowiednim oprogramowaniem do zarządzania afiliantami.

Post Affiliate Pro oferuje wiele funkcji, które ułatwiają prowadzenie programu partnerskiego. Obejmuje to m.in. materiały promocyjne, różnorodne metody śledzenia i rewolucyjny interfejs. Możesz tworzyć nieograniczoną liczbę kampanii i afiliantów nawet w najtańszym planie. Wypróbuj bezpłatnie przez 30 dni .

Najczęściej zadawane pytania

Dlaczego content marketing jest ważny w marketingu afiliacyjnym?

Content marketing pomaga afiliantom budować zaufanie, zwiększać rozpoznawalność i generować ukierunkowany ruch organiczny, co prowadzi do wyższych konwersji i sprzedaży.

Jakie rodzaje treści powinni wykorzystywać afilianci?

Afilianci mogą wykorzystywać praktyczne poradniki, recenzje produktów, ebooki, filmy, infografiki i podcasty, aby angażować odbiorców i wzmacniać swoją strategię marketingową.

Jak afilianci mogą zoptymalizować swoją strategię content marketingu?

Poprzez badanie słów kluczowych, zrozumienie grupy docelowej i buyer person, skupienie się na dostarczaniu wartości, planowanie długofalowe oraz szczerość i kreatywność w treściach.

Czym są buyer personas i dlaczego są ważne?

Buyer personas to półfikcyjne reprezentacje idealnych klientów oparte na badaniach i prawdziwych danych, pomagające afiliantom dostosować treści do konkretnych potrzeb odbiorców i poprawić zaangażowanie.

Jak obrazy i filmy pomagają w content marketingu dla afiliantów?

Obrazy i filmy sprawiają, że treści są bardziej angażujące, przekazują emocje, ułatwiają odbiór, wspierają SEO i zwiększają szanse na udostępnienia oraz konwersje.

Lucia to utalentowana redaktorka treści, która dba o płynną publikację materiałów na różnych platformach.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Redaktorka treści

Wzmocnij swój marketing afiliacyjny dzięki treściom

Odkryj sprawdzone strategie i narzędzia, które pozwolą rozwinąć Twój biznes afiliacyjny. Zacznij budować zaufanie i zwiększaj konwersje dzięki skutecznemu content marketingowi już dziś.

Dowiedz się więcej

50 000 $ zysku w 4 godziny: Najlepsza strategia content marketingowa
50 000 $ zysku w 4 godziny: Najlepsza strategia content marketingowa

50 000 $ zysku w 4 godziny: Najlepsza strategia content marketingowa

Odkryj, jak wygenerować 50 000 $ w zaledwie 4 godziny dzięki najlepszej strategii content marketingowej! Dowiedz się, jak budować relacje, zaufanie i zaangażowa...

2 min czytania
AffiliateMarketing ContentMarketing +3
5 najlepszych rodzajów treści do marketingu afiliacyjnego
5 najlepszych rodzajów treści do marketingu afiliacyjnego

5 najlepszych rodzajów treści do marketingu afiliacyjnego

Odkryj 5 najlepszych rodzajów treści, które zwiększą skuteczność marketingu afiliacyjnego z Post Affiliate Pro. Dowiedz się, jak recenzje produktów, porównania,...

3 min czytania
AffiliateMarketing ContentStrategy +3

Będziesz w dobrych rękach!

Dołącz do naszej społeczności zadowolonych klientów i zapewnij doskonałą obsługę klienta dzięki PostAffiliatePro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface