Jak skalować tworzenie treści w marketingu afiliacyjnym

Jak skalować tworzenie treści w marketingu afiliacyjnym

AffiliateMarketing ContentCreation Outsourcing FreelanceWriters

„Przed podjęciem decyzji zakupowej konsumenci sprawdzają średnio 14,8 źródeł informacji.”

Ben Tyson, Google

Zabezpieczyłeś świetne produkty afiliacyjne dla swojej strony. I co dalej? Afilianci potrzebują wysokiej jakości treści , aby sprzedawać swoje produkty, a Ty potrzebujesz afiliantów, by zarabiać.

Jednak wysokiej jakości treści nie jest łatwo stworzyć. Jeśli nie jesteś doświadczonym copywriterem, istnieje duża szansa, że Twoje teksty będą brzmieć jak wiele innych: powtarzalne, przesadnie sprzedażowe i ogólnikowe.

Zatrudnienie copywritera do zespołu to dobry sposób na zapewnienie profesjonalnej jakości treści. Jednak zatrudnienie jednej osoby do większości zadań contentowych bywa kosztowne. A często prowadzi do powstania nudnych i powtarzalnych tekstów. Zatrudnienie kilku autorów oznacza tylko wyższe koszty.

Wiele firm decyduje się na outsourcing, co pozwala obniżyć koszty i zwiększyć pulę autorów, a tym samym zwiększyć szansę na świeże i bardziej dynamiczne treści. To świetny sposób na skalowanie tworzenia treści — pod warunkiem, że podejdziesz do tego właściwie.

Outsourcing nie musi być złym słowem

Własny zespół to Twój zespół. To Ty ustalasz styl marki i ton, a wszyscy pracują razem, by osiągnąć zamierzony efekt. Kuszące, prawda? Utrzymanie zespołu copywriterów, redaktorów i twórców treści może być jednak kosztowne. A samodzielne wykonywanie całej pracy grozi spadkiem jakości, gdy jesteś zbyt zajęty, rozproszony lub brakuje Ci pomysłów.

Dlaczego outsourcing?

Współpracując z afiliantami , nie chodzi tylko o Twoją markę. Kluczowe jest, by dopasować się także do potrzeb partnerów. Dobrze przeprowadzone badanie pozwoli pozyskać afiliantów pasujących do Twojej marki i stworzyć wartościowe partnerstwo .

Ale równie ważna jest elastyczność stylu i stały napływ treści. Outsourcing bywa tańszy niż etatowy copywriter, a przy tym zapewnia różnorodność głosów i utrzymanie elastyczności. Gdy ktoś inny zajmuje się tworzeniem treści i pilnowaniem stylu, Ty możesz skupić się na oferowaniu afiliantom wysokiej jakości usług i narzędzi, np. zdjęć i wideo, oraz budowaniu relacji.

Jak znaleźć i zatrudnić autorów

Jednym z trudniejszych aspektów współpracy z freelancerami jest kontrola jakości. Popularnym sposobem na outsourcing zadań contentowych są giełdy pracy dla freelancerów. Takie serwisy działają zazwyczaj na dwa sposoby: poprzez system ofert lub przydzielanie zadań według kolejności zgłoszeń. Poza oszczędnością czasu i pieniędzy, outsourcing niesie dla Twojego biznesu wiele korzyści.

Jednak giełdy pracy mają też swoje ryzyka. Wielu autorów to osoby początkujące i niedoświadczone. Często nie mają przygotowania marketingowego i mogą nie znać zasad SEO czy badania słów kluczowych . Ale to nie musi być wada! Autorzy są po to, by pisać. Marketing pozostaje po Twojej stronie.

Nowy autor to także korzyści — chęć nauki, możliwość wdrożenia do Twoich standardów i oczywiście atrakcyjna cena. Oto kilka sposobów, jak zachować kontrolę jakości i wybrać najlepszych autorów z dostępnych platform.

1. Sprawdź profile

How to Scale Content Creation for Affiliate Marketing

Większość portali zleceń dla freelancerów posiada portfolio online, które pozwala poznać doświadczenie autora, obszary zainteresowań, poziom wykształcenia i próbki tekstów. Dzięki temu możesz ocenić, jaki poziom pracy oferuje dany autor.

2. Daj jasne briefy

O briefach i SOP-ach napiszemy później, ale już teraz ważne jest, by jasno określić swoje oczekiwania. Przedstaw temat i przykładowy konspekt, by nowy autor poznał Twój styl i markę. Bądź precyzyjny co do liczby słów i określ, czy chodzi o bloga, tekst reklamowy czy opis produktu.

3. Oprzyj się pokusie najniższej ceny

Można znaleźć niezłe treści naprawdę tanio. Wiele portali oferuje różne poziomy cenowe. Unikaj najtańszych autorów — to zwykle oznacza brak doświadczenia. Doświadczeni autorzy znają swoją wartość. By ich zmotywować, możesz oferować napiwki lub premie, co wyróżni Cię jako klienta poszukiwanego przez najlepszych freelancerów.

4. Miej rozsądne oczekiwania

Pamiętaj, że pisanie treści to nie tylko przepisywanie tekstu. Aby uzyskać najwyższą jakość, daj autorowi czas na research, pomysł, pisanie i korektę. Gdy zatrudnisz autora, bądź dostępny, by odpowiadać na pytania. Naucz się rozpoznawać problemy zanim się pojawią, by zachować dobre relacje z wartościowymi autorami i wiedzieć, kiedy zrezygnować z współpracy z innymi.

Konfiguracja systemu zarządzania treścią

System zarządzania treścią wpływa na sposób, w jaki użytkownicy korzystają z Twoich materiałów. To ważne, by afilianci mogli szybko i łatwo tworzyć, edytować i porządkować strony. Jeśli czytelnicy nie znajdą tego, czego szukają, tracisz sprzedaż, a afilianci tracą zaufanie.

How to Scale Content Creation for Affiliate Marketing

Twój system zarządzania treścią powinien zapewniać:

  • Funkcjonalność podstawowa: Jak szybko i łatwo można edytować i reorganizować strony?
  • Wyszukiwanie: Czy wyszukiwarka obejmuje całą zawartość strony? Czy możesz sortować wyniki? Jakie są opcje personalizacji?
  • Inne opcje personalizacji: Czy możesz prezentować treści na różne sposoby ? Czy masz elastyczność w mieszaniu zdjęć i wideo? Czy możesz wyświetlać wydarzenia w kalendarzu? Czy możesz wyróżniać komentarze użytkowników na stronie głównej?
  • Interakcje z użytkownikami: Czy możesz zbierać opinie użytkowników za pomocą wtyczek? Czy możesz komunikować się przez social media z poziomu strony głównej lub wyświetlać feedy? Czy możesz tworzyć popupy do zapisu na newsletter lub reklamy kursów online? I (ważne w afiliacji) — czy możesz śledzić dane zaangażowania, by poprawić skuteczność leadów i zwiększyć sprzedaż?
  • Role i uprawnienia: Jeśli prowadzisz program afiliacyjny i chcesz zlecać tworzenie treści na zewnątrz, Twój CMS musi obsługiwać wiele ról bez kompromisów w zakresie bezpieczeństwa. Ile ról obsługuje Twój CMS? Jakie są opcje zabezpieczeń i wsparcia technicznego dla zespołu?

To tylko niektóre aspekty, które należy rozważyć przy wyborze systemu zarządzania treścią. Elastyczność i bezpieczeństwo są kluczowe, by program afiliacyjny przynosił korzyści Tobie i partnerom. Możliwość śledzenia danych użytkowników i klientów pozwoli także lepiej dopasować produkty do odbiorców.

Jak stworzyć idealny brief

Gdy Twój system zarządzania treścią jest zoptymalizowany, a sieć powiększona o najlepszych autorów z giełd pracy, czas skupić się na skalowaniu treści. Nawet najlepsi autorzy są tak dobrzy, jak jasne są instrukcje, które otrzymują.

Jak już wspomnieliśmy, współpraca z freelancerami bywa problematyczna. Jednak dobry brief sprawi, że dobrzy autorzy staną się świetni, a świetni będą z Tobą współpracować na dłużej.

Stosuj te wskazówki przy tworzeniu briefu:

  1. Uprość zadanie Unikaj długich opisów oczekiwań wobec treści. Jeśli masz przykładowe artykuły, załącz je, ale niech będą krótkie. Autorzy chcą postępować według instrukcji, ale to zawód kreatywny. Nie wystarczy „wrzucić” danych do wzoru i uzyskać świetny tekst.
  2. Miej jasno określony cel Podaj cel tekstu. Opisy produktów różnią się od newsletterów czy wpisów blogowych. Bądź konkretny, a autor trafi w sedno.
  3. Słowa kluczowe Przekaż listę słów kluczowych, ale zachowaj elastyczność. Naturalny język czyta się lepiej, a SEO nie jest jedynym celem autora.
  4. Długość Określ oczekiwaną długość i zaakceptuj margines ±100 słów.
  5. Grupa docelowa Określ grupę odbiorców i poziom wymaganej wiedzy lub doświadczenia. Nie pisz „perfekcyjna ortografia, nienaganna gramatyka, tylko native speakerzy”. Profesjonalny autor dba o podstawy, a takie wymagania mogą odstraszyć dobrych kandydatów.

Przykładowy brief poniżej:

How to Scale Content Creation for Affiliate Marketing

Na początku warto załączyć przykładowe artykuły oddające styl i ton, których oczekujesz, lub zaproponować nagłówki dla przejrzystej struktury. Możesz też dodać specyfikację techniczną, np. preferowane miejsca nagłówków czy linków.

Unikaj wytycznych dotyczących formatowania, chyba że są naprawdę istotne. Poproszenie autora o dodanie trzech nagłówków jest rozsądne, ale oczekiwanie stosowania HTML w nagłówkach to już raczej zadanie dla Ciebie.

Szkolenie i zarządzanie autorami

A skoro o tym, co musisz zrobić samodzielnie… Skoro już umiesz znaleźć odpowiednich autorów, jak ich zatrzymać i nauczyć specyfiki Twojej marki oraz jej celów?

Wiele zasad zarządzania i szkolenia autorów już omówiliśmy. Daj jasne briefy i konkretnie określ cele. Komunikuj potrzeby. Nie oczekuj cudów, jeśli nie chcesz inwestować czasu i środków. To kluczowe zasady. Warto jednak rozważyć jeszcze kilka kwestii przy zatrudnianiu freelancerów.

1. Ty odpowiadasz za jakość treści

Bez względu na umiejętności autora, to Ty odpowiadasz za treść. Zawarłeś umowę z afiliantami i to Ty dbasz o relacje . Zawsze sprawdzaj pracę autora pod kątem błędów i braków. Upewnij się, że linki działają, a w finalnej wersji nie ma problemów z formatowaniem.

2. Wiedz, kiedy odesłać tekst do poprawy

Poprawki zabierają czas, a celem outsourcingu jest jego oszczędność. Przejrzyj tekst i zanotuj konieczne zmiany. Jeśli wystarczy skrócić lub zamienić kilka zdań, zrób to sam. Jeśli potrzeba większych poprawek, przygotuj szczegółowe wskazówki przed zleceniem, by autor wiedział, czego oczekujesz.

3. Utrzymuj otwartą komunikację

Freelancerzy, podobnie jak afilianci, to relacja, a nie tylko źródło treści. Otwartość to nie tylko przekazywanie uwag przy poprawkach. Pozytywny feedback również buduje relację i pozwala śledzić zmiany w dostępności czy obłożeniu autora, które mogą wpłynąć na Twoje projekty.

4. Doceniaj autorów

Większość platform umożliwia napiwki, ale nawet pozytywne opinie czy polecenia pokazują, że cenisz utalentowanego członka zespołu. Nie musisz obsypywać copywritera prezentami czy pochwałami, by zapewnić lojalność lub motywację. Okazywanie wdzięczności na pewno zostanie zauważone przez najlepszych autorów, którzy chętniej podejmą się Twoich kolejnych zleceń!

Podsumowanie

Jest wiele powodów, by unikać outsourcingu tworzenia treści: obawa o jakość czy brak kontroli kreatywnej to tylko niektóre z nich. Jednak Twoja strona i partnerzy afiliacyjni potrzebują wysokiej jakości treści, by generować ruch. Zatrudnienie profesjonalnego autora daje lepsze możliwości pozyskania odpowiednich tekstów. Outsourcing to wyzwania, ale przy odpowiednim planowaniu znajdziesz i nawiążesz współpracę z utalentowanymi autorami za ułamek kosztów etatowego copywritera. Zyskasz też różnorodność i kreatywność, a dzięki dobrym instrukcjom — spójny głos marki zarówno dla siebie, jak i swoich afiliantów .

Najczęściej zadawane pytania

Dlaczego warto zlecać tworzenie treści na zewnątrz w marketingu afiliacyjnym?

Outsourcing pozwala skalować tworzenie treści w opłacalny sposób, uzyskać dostęp do szerszego grona utalentowanych autorów i zachować elastyczność, dzięki czemu możesz dostarczać afiliantom świeże, wysokiej jakości materiały.

Jak zapewnić jakość podczas zatrudniania freelancerów?

Sprawdzaj profile i portfolio autorów, przygotowuj jasne briefy, unikaj najtańszych ofert, ustal rozsądne oczekiwania i utrzymuj otwartą komunikację, aby osiągnąć spójne, wysokiej jakości rezultaty.

Jakie funkcje powinien mieć mój system zarządzania treścią do marketingu afiliacyjnego?

Twój CMS powinien umożliwiać łatwą edycję, mieć zaawansowaną wyszukiwarkę, opcje personalizacji różnych typów treści, funkcje interakcji z użytkownikami oraz bezpieczne zarządzanie rolami, by skutecznie wspierać Twój zespół i afiliantów.

Ponad wszystko Elise uwielbia bawić się słowami. Swoje godziny pracy spędza, pomagając pisarzom prowadzić udany biznes freelancerski, a okazjonalnie publikuje wpisy na HireWriters. W wolnym czasie zajmuje się Warhammerem i SUPPINGIEM. Gdy nikt nie patrzy, piecze wyśmienitą tartę tatin i zajada się pierożkami z zupą.

Elise Ingram
Elise Ingram
Autor gościnny

Wzmocnij swoją strategię contentową afiliacji

Dowiedz się, jak skalowalne tworzenie treści i sprytny outsourcing pomogą Ci efektywnie rozwijać program marketingu afiliacyjnego.

Dowiedz się więcej

Zatrudnij niesamowitych copywriterów, aby rozwinąć swojego bloga
Zatrudnij niesamowitych copywriterów, aby rozwinąć swojego bloga

Zatrudnij niesamowitych copywriterów, aby rozwinąć swojego bloga

Dowiedz się, jak zatrudniać świetnych copywriterów, aby wynieść swojego bloga na wyższy poziom i rozwijać biznes afiliacyjny. Poznaj najlepsze praktyki w znajdo...

2 min czytania
AffiliateMarketing ContentWriting +3
Jak zoptymalizować kampanie marketingu afiliacyjnego
Jak zoptymalizować kampanie marketingu afiliacyjnego

Jak zoptymalizować kampanie marketingu afiliacyjnego

Dane z Twoich kampanii afiliacyjnych to prawdziwa kopalnia informacji. Poznaj praktyczne sposoby optymalizacji kampanii, obejmujące ruch, treści, oferty i stron...

6 min czytania
AffiliateMarketing Optimization +3
Ostateczny przewodnik po pozyskiwaniu afiliantów
Ostateczny przewodnik po pozyskiwaniu afiliantów

Ostateczny przewodnik po pozyskiwaniu afiliantów

Sprytne metody pozwalające znaleźć i zachęcić świetnych afiliantów do dołączenia do Twojego zespołu i wsparcia wzrostu Twojego programu partnerskiego.

5 min czytania
AffiliateMarketing Affiliates +3

Będziesz w dobrych rękach!

Dołącz do naszej społeczności zadowolonych klientów i zapewnij doskonałą obsługę klienta dzięki PostAffiliatePro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface