Jak wykorzystać rozdania w marketingu afiliacyjnym

Jak wykorzystać rozdania w marketingu afiliacyjnym

AffiliateMarketing Giveaways LeadGeneration TrafficGrowth

Marketingowcy afiliacyjni mają wyjątkowe umiejętności. Potrafią zamienić ruch na stronie na realne zyski! To rzadka umiejętność, którą zdobywa się latami praktyki i zaangażowania. Wszyscy wiemy, że najtrudniejszą częścią tej pracy jest utrzymanie stałego napływu odwiedzających.

Jeśli potrafisz zwiększyć ruch na stronie, z pewnością możesz też zwiększyć przychody. Popularną metodą na wzrost ruchu są internetowe rozdania. Znane marki i strony wykorzystują rozdania, aby zwiększyć ruch, liczbę obserwujących w social mediach i bazę adresów e-mail. W tym przewodniku poznasz podstawy organizacji własnego rozdania oraz dowiesz się, jak może ono pomóc w rozwoju Twojego biznesu.

Gotowy, żeby zacząć? Zaczynamy!

Czym są rozdania?

Rozdania to wirusowe kampanie, które marki wykorzystują do osiągnięcia konkretnych celów marketingowych.

Do najczęstszych celów marketingowych należą:

  • Budowa listy mailingowej
  • Wzrost liczby obserwujących w mediach społecznościowych
  • Zwiększenie ruchu na stronie

Aby zorganizować rozdanie, marka musi ufundować nagrodę, którą uczestnicy mogą wygrać, zgłaszając swój udział.

Screenshot

Możesz wybrać różne sposoby zgłaszania się do rozdania — np. wymagając podania adresu e-mail lub obserwowania profilu w social mediach.

Jeśli zależy Ci na rozbudowie listy mailingowej, możesz poprosić użytkowników o podanie adresu e-mail podczas zgłoszenia. Po zakończeniu rozdania możesz promować swoją markę wśród nowych subskrybentów.

Podobnie, jeśli chcesz zwiększyć liczbę obserwujących w social mediach, poproś o zaobserwowanie profilu w zamian za udział w rozdaniu. A co z ruchem na stronie?

Jak rozdania mogą zwiększyć ruch na stronie

Posiadanie solidnej bazy mailingowej i obserwujących w social mediach to z pewnością atut dla marketingowców afiliacyjnych .

Niemal tak samo skuteczne jak rozdanie, które zwiększy ruch na stronie. Zwiększając wysokiej jakości ruch na stronie afiliacyjnej, możesz liczyć na więcej sprzedaży i prowizji.

Jest kilka sposobów na zwiększenie ruchu dzięki rozdaniom. Oto niektóre z nich:

  • Wykorzystanie dodatkowych akcji (bonus actions)
  • Organizacja rozdania na własnej stronie

Dodatkowe akcje (Bonus Actions)

Coconut Bowls, sklep e-commerce działający na Shopify, podczas rozdania w social mediach zwiększył liczbę odsłon strony do ponad 222 tysięcy.

Screenshot

Rozdanie odbywało się na Instagramie, a uczestnicy musieli podać swój adres e-mail, aby wziąć udział.

Osoby, które chciały zwiększyć swoje szanse na wygraną, mogły zdobywać dodatkowe losy poprzez wykonanie dodatkowych akcji.

Te dodatkowe akcje to m.in.:

  • Zaobserwuj nas na Facebooku
  • Odwiedź naszą stronę
Screenshot

Zorganizuj rozdanie na swojej stronie

Jeśli zdecydujesz się zorganizować rozdanie na własnej stronie, uczestnicy będą musieli ją odwiedzić, by wziąć udział. Świetnym pomysłem dla afilianta jest zorganizowanie rozdania w poście, który potrzebuje wzrostu ruchu. Wyobraź sobie tysiące osób odwiedzających Twój najnowszy wpis pełen linków afiliacyjnych . Jeśli odpowiednio przygotujesz rozdanie, możesz przyciągnąć na swoją stronę wysokiej jakości ruch.

Jak zorganizować rozdanie

Czy rozdania są tak proste, jak ufundowanie nagrody i obserwowanie, jak setki osób zgłaszają swój udział? Pomysł jest prosty, ale jeśli zależy Ci na najlepszych efektach, musisz starannie zaplanować i przeprowadzić rozdanie.

Oto 4 kroki, które pomogą Ci zorganizować rozdanie:

  1. Wybierz cel
  2. Dobierz nagrodę
  3. Ustal zasady
  4. Uruchom i promuj

Wybierz cel

Twoim głównym celem może być znaczący wzrost ruchu na stronie dzięki rozdaniu. Jak wspomniano wcześniej, możesz zorganizować rozdanie bezpośrednio na stronie. Jednak samodzielne zbieranie i porządkowanie adresów e-mail oraz obsługa rozdania mogą być czasochłonne. Zalecamy skorzystanie z oprogramowania do zarządzania rozdaniami, np. VYPER lub Gleam. Te narzędzia umożliwiają zarządzanie zgłoszeniami, dodatkowymi akcjami i innymi kluczowymi elementami rozdania.

Dzięki takim usługom możesz tworzyć rozdania na ich platformie lub osadzić formularz zgłoszeniowy bezpośrednio na swojej stronie. To idealne rozwiązanie, by organizować rozdanie na własnej stronie, a jednocześnie zlecić jego obsługę zewnętrznemu serwisowi.

Dobierz nagrodę

Nagroda to najważniejszy element każdego rozdania. Marki wykorzystują ją jako dźwignię, by zdobyć jak najwięcej leadów.

Jako afiliant możesz wykorzystać nagrodę do przyciągnięcia ruchu do konkretnego wpisu na blogu.

Np. możesz zorganizować “Pro Photographer Giveaway” w artykule, w którym opisujesz najlepsze aparaty. Nagrodą będzie zestaw fotografa (statyw, torba, oprogramowanie). Fotografowie zainteresowani nagrodą będą musieli odwiedzić wpis, aby wziąć udział.

Screenshot

Po zgłoszeniu się będą ciekawi Twojego zestawienia aparatów. Jeśli znajdą coś dla siebie, mogą kliknąć Twój link afiliacyjny . Wydaje się, że nagrodzenie aparatem to świetny pomysł, ale fotografowie biorący udział w rozdaniu mogą wstrzymać się z zakupem do ogłoszenia wyników. Dlatego najlepiej wybrać nagrodę, która uzupełnia promowane produkty lub zachęca do kliknięcia w link afiliacyjny.

Ustal zasady

Każde rozdanie powinno mieć jasne zasady. Pozwoli to zachować kontrolę nad przebiegiem akcji. Jeśli pojawi się problem, a nie masz zasad, na które możesz się powołać, może to zaszkodzić Twojej marce.

Przykładowe zasady rozdania:

  • Data rozpoczęcia i zakończenia rozdania
  • Ograniczenia wiekowe i regionalne
  • Data ogłoszenia zwycięzcy
  • Data i sposób przekazania nagrody

Ważne, by zasady były zgodne z prawem obowiązującym w Twoim kraju. Np. w USA nie można wymagać wpłaty pieniędzy za udział w rozdaniu (“no purchase necessary”). W razie wątpliwości skonsultuj się z lokalnym prawnikiem.

Uruchom i promuj

Jako afiliant prawdopodobnie masz już swoje kanały marketingowe. Wykorzystaj je do promocji rozdania.

Popularne kanały promocji rozdania:

  • E-mail
  • Media społecznościowe
  • Strona internetowa lub blog
  • Podcast
  • Tradycyjne media drukowane

Promuj rozdanie tak, jakbyś promował dużą kampanię marketingową.

Poinformuj o akcji jak najszybciej i jak najskuteczniej. Wyślij e-mail do subskrybentów, opublikuj post dla swoich obserwujących w social mediach.

Instagram

Dzięki temu zwiększysz szansę na przekierowanie ruchu z e-maili i social mediów na swoją stronę lub bloga. Możesz też stworzyć chatbota, który automatycznie poinformuje wszystkich odwiedzających o rozdaniu. Rozdania potrafią generować wirusowy ruch same z siebie, ale widziałem wiele akcji, które można by znacznie poprawić nawet prostym marketingiem. Warto dodać opcję “poleć znajomemu” w rozdaniu. W ten sposób możesz efektywnie promować rozdanie wśród swojej publiczności i obserwować, jak polecają je kolejnym osobom.

Pomysły na rozdania dla afiliantów

Przykład rozdania dla fotografów (opisany wyżej w sekcji “Dobierz nagrodę”) to świetna inspiracja dla afiliantów. Jeśli prowadzisz stronę z recenzjami i promocją produktów, możesz skorzystać z podobnego modelu.

Pomysły na rozdania dla stron afiliacyjnych (na bazie tego modelu):

  • Blog o smartfonach – Rozdanie z nagrodami w postaci akcesoriów do smartfonów lub voucherami do Google Play/App Store. Zgłoszeniem może być selfie.
  • Blog o makijażu – Konkurs makijażowy z zadaniem przesłania krótkiego nagrania wideo. Zwycięzca otrzymuje darmowy kurs makijażu.
  • Strona z kursami afiliacyjnymi/marketingowymi – Duża zniżka na Twój kurs jako nagroda. Aby wziąć udział, użytkownik zakłada konto i kończy jeden z darmowych kursów.
  • Strona z oprogramowaniem – Rozdanie klucza aktywacyjnego do Twojego programu. Uczestnik musi pobrać i zainstalować wersję demo. Zwycięzca otrzymuje klucz, który zamienia demo w pełną wersję.

TL;DR

Afilianci, którzy organizują rozdania na swoich stronach, mają ogromny potencjał. Dzięki jednemu dużemu rozdaniu mogą zwiększyć ruch, zdobyć leady e-mailowe i nowych obserwujących w social mediach. Ci, którzy są sceptyczni lub nie mają zasobów na duże rozdanie, mogą co miesiąc organizować mniejsze akcje. Możesz rozdać recenzowany przez siebie produkt lub zniżkę na swój kurs. Nic nie stoi też na przeszkodzie, by nawiązać współpracę z inną marką. Ufundowanie nagrody przez firmę, której produkty recenzujesz, to świetny pomysł. Jeśli jesteś afiliantem, który potrafi zamieniać ruch, adresy e-mail i obserwujących w dochód, zdecydowanie warto zorganizować rozdanie na swojej stronie. A Ty – organizowałeś już kiedyś rozdanie? Daj znać w komentarzach, jak Ci poszło.

Jack Paxton

Najczęściej zadawane pytania

Jak rozdania mogą pomóc marketerom afiliacyjnym?

Rozdania mogą zwiększyć ruch na stronie, rozbudować listę mailingową oraz liczbę obserwujących w mediach społecznościowych. Przyciągając osoby zainteresowane Twoją niszą, możesz generować wysokiej jakości leady i potencjalne sprzedaże.

Jakie nagrody najlepiej sprawdzają się w rozdaniach afiliacyjnych?

Najlepiej działają nagrody, które uzupełniają promowane przez Ciebie produkty lub usługi. Przykładowo: akcesoria do polecanych produktów, licencje na oprogramowanie czy zniżki na Twoje kursy przyciągną odpowiednio wyselekcjonowanych uczestników.

Jak promować swoje rozdanie?

Promuj rozdanie na wszystkich swoich kanałach marketingowych, w tym przez e-mail, social media, stronę www, a nawet chatboty. Zachęcaj do polecania i udziału, by rozszerzyć zasięg.

Czy przy organizacji rozdania trzeba spełnić wymogi prawne?

Tak, ustal jasne zasady dotyczące uprawnień do udziału, terminów i przekazania nagrody. Upewnij się, że jesteś zgodny z lokalnym prawem, np. w USA obowiązuje zasada „no purchase necessary”. W razie wątpliwości skonsultuj się z prawnikiem.

Lucia to utalentowana redaktorka treści, która dba o płynną publikację materiałów na różnych platformach.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Redaktorka treści

Zwiększ swój marketing afiliacyjny dzięki rozdaniom

Odkryj, jak strategiczne rozdania mogą zwiększyć ruch na stronie, bazę mailingową i liczbę obserwujących w social mediach. Zacznij prowadzić skuteczne kampanie już dziś!

Dowiedz się więcej

7 niewykorzystanych źródeł ruchu do promowania Twojej strony internetowej
7 niewykorzystanych źródeł ruchu do promowania Twojej strony internetowej

7 niewykorzystanych źródeł ruchu do promowania Twojej strony internetowej

Odkryj siedem niewykorzystanych źródeł ruchu, które zwiększą widoczność Twojej strony dzięki wskazówkom eksperta Neila Patela. Poznaj innowacyjne strategie wyko...

3 min czytania
Traffic AffiliateMarketing +4
Projektowanie skutecznej strategii marketingu afiliacyjnego
Projektowanie skutecznej strategii marketingu afiliacyjnego

Projektowanie skutecznej strategii marketingu afiliacyjnego

Odkryj, jak opracować skuteczną strategię marketingu afiliacyjnego dzięki kursowi wideo Post Affiliate Pro. Naucz się generować stałe przychody dzięki SEO poprz...

2 min czytania
AffiliateMarketing SEO +3
10+ wskazówek, jak zwiększyć przychody z marketingu afiliacyjnego
10+ wskazówek, jak zwiększyć przychody z marketingu afiliacyjnego

10+ wskazówek, jak zwiększyć przychody z marketingu afiliacyjnego

Szukasz skutecznych sposobów na zwiększenie swojej marży zysku? Sprawdź wskazówki dotyczące marketingu afiliacyjnego i zacznij poprawiać wyniki już teraz....

5 min czytania
AffiliateMarketing Revenue +4

Będziesz w dobrych rękach!

Dołącz do naszej społeczności zadowolonych klientów i zapewnij doskonałą obsługę klienta dzięki PostAffiliatePro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface