
7 wskazówek, jak dostać pracę w branży marketingu afiliacyjnego
Jakie umiejętności i doświadczenie są potrzebne, by dołączyć do renomowanej sieci afiliacyjnej? Oto kilka wskazówek, trików i najlepszych praktyk.
Poznaj sprawdzone strategie pozyskiwania wykwalifikowanych afiliantów do programu: od udostępniania materiałów promocyjnych i angażowania lojalnych klientów po budowanie partnerstw i silnej społeczności.
Marketing afiliacyjny jest obecnie bardzo popularny, więc możesz pomyśleć, że nie będziesz miał najmniejszego problemu ze znalezieniem osób do promowania Twoich produktów. Wystarczy ogłosić program partnerski na stronie internetowej lub w mediach społecznościowych i zatrudnić osoby, które się zgłoszą.
Jednak jeśli podejdziesz do tego w ten sposób, zatrudnione osoby prawdopodobnie będą mieć niewielką lub żadną wiedzę o marketingu afiliacyjnym. Mogą nie wiedzieć, co zrobić, by zarobić prowizję. Być może liczyli na szybki i łatwy zarobek, a gdy przekonają się, że afiliacja wygląda inaczej, po prostu zrezygnują.
Aby stale rozwijać program partnerski SaaS, musisz dotrzeć do utalentowanych afiliantów, którzy pasują do Twojego produktu i branży. Na szczęście istnieje kilka sprytnych sposobów, by znaleźć i zachęcić świetnych afiliantów do dołączenia do Twojego zespołu. Przyjrzyjmy się im.
Każdy afiliant doceni otrzymanie gotowego zestawu materiałów promocyjnych do wykorzystania na blogu lub w mediach społecznościowych, bo pozwala to zaoszczędzić czas i wysiłek. Dodatkowo udostępnienie przykładów maili partnerskich może pomóc nowym osobom zrozumieć skuteczne strategie promocyjne oraz zachować spójny styl promocji Twojego produktu SaaS.
Tworzenie treści wymaga dużo czasu, a naturalne wkomponowanie produktu SaaS jest jeszcze trudniejsze. Zwłaszcza jeśli afiliant musi samodzielnie szukać informacji i projektować kreacje, a potem czekać na ich akceptację.
Z drugiej strony, gdy afilianci otrzymają gotowe banery, strony docelowe, filmy promocyjne lub grafiki na bloga czy social media, mogą od razu zacząć promować Twoje produkty i szybciej generować sprzedaż.
Świetnym przykładem wartościowej kreacji jest spersonalizowana strona internetowa dla każdego afilianta, szczególnie jeśli nie posiadają własnej.
Nie musisz się martwić, że będziesz musiał tworzyć 10 czy 15 stron od zera – kto by miał na to czas? Dzięki funkcji Site Replicator w Post Affiliate Pro możesz stworzyć tyle spersonalizowanych stron, ile potrzebujesz. Wystarczy przygotować jedną wersję strony afiliacyjnej i skopiować ją z danymi każdego afilianta. Oczywiście, gdy promujesz różne produkty, musisz stworzyć więcej niż jeden szablon. Co więcej, zawartość skopiowanych stron możesz modyfikować w intuicyjnym edytorze podobnym do WordPressa – bez potrzeby kodowania.
Głównym celem strony docelowej jest zachęcenie odbiorcy do podjęcia działania – zakupu produktu lub zapisania się do newslettera. Strony docelowe możesz też wykorzystać, by przekonać ludzi do zostania Twoimi nowymi afiliantami . Nie musi to być rozbudowana strona – wystarczy, że pokażesz potencjalnym afiliantom, na czym polega Twój program i co mogą dzięki niemu zyskać. Koniecznie użyj właściwych terminów marketingu afiliacyjnego by przyciągnąć najlepszych kandydatów.
Jak to zrobić? Przede wszystkim jasno wyjaśnij, jak działa Twój program partnerski – jakie są warunki, zasady oraz korzyści. Strona docelowa to również doskonałe miejsce na referencje od innych afiliantów. Możesz np. przedstawić cytaty „zadowolonych klientów, którzy zostali skutecznymi afiliantami”, by zachęcić kolejnych do dołączenia.
Jest duża szansa, że Twoimi najlepszymi afiliantami zostaną osoby, które regularnie korzystają z Twoich produktów i znają je niemal na wylot. Lojalni klienci mogą wykorzystać tę wiedzę, by przekonać innych do wypróbowania Twojej oferty. Warto więc odezwać się do najwierniejszych klientów lub tych, którzy wystawili pozytywne opinie, i zaprosić ich do zespołu afiliantów . Możesz wysłać im spersonalizowane maile z informacją o programie i korzyściach.
Warto także spróbować dotrzeć do osób aktywnych w Twoich mediach społecznościowych. Wielu z nich chętnie poleca Twój produkt bez dodatkowych korzyści, więc informacja, że mogą dodatkowo zarobić lub otrzymać gratisy, na pewno ich zainteresuje.
Kanały social media Twojej marki czy newslettery do klientów to również dobre miejsca, by wspomnieć, że szukasz nowych afiliantów do programu. Możesz zaplanować serię postów lub wydzielić w newsletterze sekcję prezentującą Twój program afiliacyjny i opisującą, jak do niego dołączyć.
To jednak może być trochę nudne. Zamiast tego, promuj program, wyróżniając historie sukcesu afiliantów w specjalnej sekcji. To nie tylko doskonały sposób na wyróżnienie i motywowanie obecnych afiliantów, ale też prosty i skuteczny sposób na reklamę programu.
Znalezienie partnera do programu wymaga nieco więcej pracy (i cierpliwości), ale efekty mogą być naprawdę warte wysiłku. Współpracując z markami, których odbiorcy pokrywają się z Twoimi, możesz dotrzeć do wielu nowych klientów z ich grupy odbiorców. Jest też duża szansa, że znajdziesz tam nowych afiliantów.
Współdziałając z inną marką lub firmą i rozpoczynając wspólne projekty, promujesz swoje produkty i korzystasz z wymiany pomysłów, umiejętności, zasobów i dobrych praktyk.
Budowanie wzajemnie korzystnej współpracy wymaga jednak czasu. Sukces zależy od zbieżności Waszych celów i wizji – jeśli ich nie ma, regularna współpraca i wspólne kampanie mogą przynieść więcej frustracji niż pożytku. Również Twoja grupa odbiorców może nie zaakceptować takiej kooperacji, co przełoży się na mniejszą sprzedaż i większą rotację klientów.
Obecnie niemal każda większa firma SaaS ma własny program afiliacyjny , co oznacza dużą konkurencję o doświadczonych marketerów czy popularnych blogerów. Dlatego poleganie wyłącznie na nagrodach finansowych najprawdopodobniej nie wystarczy, by przyciągnąć nowych afiliantów do programu SaaS ani zatrzymać obecnych.
Dużo lepiej jest budować poczucie wspólnoty i traktować afiliantów jak część zespołu, by motywować ich do dalszej pracy i szerzenia opinii o Twojej marce . Jeśli afilianci są zadowoleni ze współpracy, maleje ryzyko, że odejdą do „lepszego” programu. Jest bardziej prawdopodobne, że polecą Cię swoim znajomym i przekonają ich do korzystania z Twoich produktów.
Jak zbudować tak pozytywną atmosferę w programie partnerskim? Przede wszystkim regularnie omawiaj pomysły i problemy z afiliantami oraz zapewnij ich, że mogą się do Ciebie zwrócić w każdej sprawie. Dobrym pomysłem jest też stworzenie unikatowego podręcznika programu partnerskiego dla nowych afiliantów. Możesz w nim zamieścić najczęstsze pytania dotyczące programu, wymagania dotyczące zarabiania prowizji , krótkie instrukcje obsługi narzędzi, z których będą korzystać.
Warto pomyśleć także o niefinansowych benefitach dla afiliantów, oprócz prowizji. Może to być firmowy gadżet, limitowany produkt czy po prostu pochwała za osiągnięcie kolejnego progu lub nowego rekordu sprzedaży.
Niezależnie od tego, czy właśnie zaczynasz program partnerski, czy prowadzisz go już od jakiegoś czasu, będziesz potrzebować nowych afiliantów, by rozwijać swój biznes.
Znalezienie wykwalifikowanych afiliantów, którzy będą generować sprzedaż, wymaga czasu i wysiłku. Ale czy nie lepiej mieć pięciu zaangażowanych i lojalnych afiliantów, którzy potrafią sprowadzać ruch i sprzedaż, niż dwudziestu „przeciętnych”, którzy nie dają efektów? Zdecydowanie tak! Dlatego warto włożyć dodatkowy wysiłek, by dotrzeć do afiliantów najlepiej dopasowanych do Twojej marki.
Skuteczne sposoby na przyciągnięcie afiliantów to udostępnianie gotowych materiałów promocyjnych, stworzenie dedykowanej strony docelowej, kontakt z lojalnymi klientami, prezentowanie historii sukcesu afiliantów oraz nawiązywanie współpracy z markami z Twojej branży.
Traktuj afiliantów jak wartościowych członków zespołu, oferuj im zarówno nagrody finansowe, jak i niefinansowe, utrzymuj otwartą komunikację oraz udostępniaj zasoby, takie jak szczegółowy podręcznik afilianta i stałe wsparcie.
Lucia to utalentowana redaktorka treści, która dba o płynną publikację materiałów na różnych platformach.
Dowiedz się, jak Post Affiliate Pro może pomóc Ci przyciągnąć, zarządzać i motywować najlepszych afiliantów, by zwiększyć sprzedaż w Twoim biznesie.
Jakie umiejętności i doświadczenie są potrzebne, by dołączyć do renomowanej sieci afiliacyjnej? Oto kilka wskazówek, trików i najlepszych praktyk.
Dowiedz się, jak firmy SaaS mogą wykorzystać marketing afiliacyjny do skalowalnego, niskiego ryzyka wzrostu. Poznaj kluczowe strategie, korzyści i praktyczne ws...
Marketing afiliacyjny to jeden z najlepszych sposobów na dotarcie do nowych odbiorców ze swoimi produktami lub usługami. Oto kilka najczęstszych wyzwań.