Czym są prowizje wielopoziomowe?
Post Affiliate Pro oferuje unikalną funkcję marketingu wielopoziomowego, która pozwala skonfigurować wiele różnych rodzajów struktur prowizji z maksymalnie 100 poziomami partnerów.
W tej solidnej platformie marketingu afiliacyjnego marketerzy mogą budować swoje drzewo partnerskie, aby dostosować się do swojego programu partnerskiego. Struktura prowizji może być skonfigurowana osobno dla każdego poziomu. Marketerzy mogą ustawić stałe stawki dla partnerów. To może być na przykład 20 dolarów za każde kliknięcie na banerze. Mogą również iść inną drogą i ustawić prowizję przez procent całkowitej sprzedaży. Jest to znacznie bardziej powszechne wśród marketerów z dużymi drzewami partnerskimi, ponieważ zapewnia, że wszyscy partnerzy zarabiają odpowiednią stawkę za swoje wysiłki.
Pierwszy poziom jest zwycięzcą
Pierwszy poziom będzie najlepszy tylko wtedy, gdy tak zdecydujesz. Oprogramowanie daje każdemu partnerowi osobisty układ. Wielopoziomowy system prowizji pozwala marketerom skonfigurować każde drzewo afiliacyjne tak, że ich rodzice-afilianci otrzymują prowizję za sprzedaż swoich sub-afiliantów. Załóżmy, że partner A kieruje sprzedaż do partnera B, który otrzymuje prowizję standardową (1-szy poziom prowizji), a partner A otrzymuje prowizję odpowiednią dla 2-go poziomu.
W tym przypadku prowizje ustawione w Twojej kampanii wyglądałyby następująco:
prowizja (1-szy stopień): 20%
2-gi stopień: 10%
3-ci stopień: 5%
4-ty stopień: 3%
5-ty stopień: 2%
Jeśli miałeś setup taki jak ten, stawki prowizji są dość proste. Pierwszy poziom dostaje większość puli, ponieważ dokonali sprzedaży. Następnie, procent idzie “w górę” do rodzica partnera, a następnie do wyżej i tak dalej:
Jeśli Piotr jest polecającym sprzedaż za 100 dolarów, wtedy:
- Piotr otrzymuje 20 dolarów (prowizja pierwszego stopnia)
- Edward dostaje $10 (2 poziom prowizji)
- Robert dostaje $5 (3 poziom prowizji)
- Darek dostaje 3$ (prowizja 4 stopnia)
- Paweł dostaje $2 (5 poziom prowizji)
Zapłacisz $40 (20+10+5+3+2) w prowizji dla swoich partnerów za tę sprzedaż. W tej konfiguracji Paweł, będący najwyżej nad Piotrem, otrzymuje najniższą prowizję, ponieważ jest najwyższym afiliantem w drzewie afiliacyjnym. Jeśli drzewo afiliacyjne nie ma tak wielu afiliantów, wtedy opcja Pozostałe Prowizje może być zaimplementowana ręcznie w Twojej platformie, aby zdecydować, gdzie “reszta” procentu prowizji ma być przeznaczona.
I oczywiście, jeśli chcesz płacić wszystkim swoim partnerom inaczej, niezależnie od ich miejsca w odpowiednich drzewach partnerskich, możesz również to zrobić. Masz pełną swobodę wyboru sposobu prowadzenia programu partnerskiego w Post Affiliate Pro.
Dlaczego nie zapłacić wszystkim partnerom po równo?
Podobnie jak menedżerowie ds. marketingu, partnerzy również szukają innych możliwości. Ważne są tu również najlepsze oferty i największe prowizje. Podczas gdy marketing afiliacyjny jest dla firm łatwym sposobem marketingu, afilianci, którzy zdecydują się uczestniczyć w kampaniach, mogą zarobić całkiem niezły dochód.
Możliwe, że utracisz niektórych partnerów, jeśli użyjesz wielopoziomowej struktury prowizji. Jednak zyskasz nowe oddziały, którym taka współpraca będzie odpowiadać. Dzięki temu będziesz w stanie obniżyć koszty, a osoby, które zatrudnisz, będą docenione za swoją pracę.
Wraz z funkcją Wymuszonej matrycy możesz stworzyć silne drzewo, które zmotywuje Twoich partnerów do poszukiwania nowych partnerów, co z kolei zarobi dla nich więcej prowizji.
Zasoby bazy wiedzy
Frequently Asked Questions
Co to jest prowizja wielopoziomowa?
Prowizja wielopoziomowa to metoda płatności, która pozwala na niezależne definiowanie wypłat prowizji w wielu drzewach afiliacyjnych.
Dlaczego warto korzystać z wielopoziomowej struktury prowizji?
Korzystanie z wielopoziomowej struktury prowizji może pomóc marketerom w znalezieniu wysokiej jakości partnerów.