ReCharge (Shopify) integration
Platforma ReCharge pozwala dodać powtarzające się produkty subskrypcyjne do sklepu Shopify. Ten przewodnik wyjaśnia, jak zintegrować ReCharge z Post Affiliate Pro, aby śledzić te powtarzające się płatności.
Aby śledzić powtarzające się płatności musisz mieć aktywowaną funkcję Prowizji powtarzających się lub wtyczkę Dożywotniej prowizji w swoim Post Affiliate Pro!
Proces integracji zależy od tego czy sklep korzysta z ReCharge Checkout na Shopify czy Shopify Checkout.
Klienci, którzy zainstalowali ReCharge po 2 listopada 2020 korzystają z Shopify Checkout, a klienci, którzy zainstalowali ReCharge przed 2 listopada 2020 korzystają z ReCharge Checkout na Shopify. Typ kasy w Twoim sklepie możesz potwierdzić również bezpośrednio w panelu administracyjnym ReCharge w Twoim sklepie -> Ustawienia (ikona klucza) -> Sklep (Moje konto) -> Status konta. Kliknij tutaj aby uzyskać więcej szczegółów.
Jeśli Twój sklep korzysta z Shopify Checkout musisz stworzyć token API zgodnie z opisem w kroku 1. oraz skonfigurować wtyczkę do obsługi webhooków ReCharge zgodnie z opisem w kroku 2. Następnie przejdź do integracji swojego sklepu Shopify zgodnie z opisem w tym przewodniku. Nie musisz wykonywać kroków 3. i 4. poniżej.
Jeśli Twój sklep korzysta z ReCharge Checkout na Shopify musisz wykonać wszystkie cztery kroki opisane poniżej.
Tworzenie tokena API
W pierwszym kroku będziesz musiał skontaktować się z ReCharge, aby poprosić o dostęp do API. Kliknij tutaj aby uzyskać więcej szczegółów.
Po przyznaniu dostępu do API, możesz stworzyć swój token API. W tym celu zaloguj się do swojego panelu administracyjnego Shopify, przejdź do sekcji Apps i kliknij opcję Rekurencyjne rozliczenia przez ReCharge, dzięki czemu trafisz do panelu ReCharge.
Po wejściu tam, w górnym menu kliknij zakładkę Integracje, w tej sekcji kliknij na Włączone integracje, a następnie na tokeny API. Na prawej krawędzi strony. Następnie kliknij na Utwórz token API.
Nazwij token API jakkolwiek chcesz, dodaj e-mail, na który zostaniesz powiadomiony, jeśli webhook się nie uda, a co najważniejsze upewnij się, że dodajesz uprawnienie dostępu do odczytu do Zamówień. Jeśli widzisz tam również uprawnienie Webhooków, ustaw je na dostęp do odczytu i zapisu (mogło ono zostać usunięte, jeśli tak – nie będzie ci już potrzebne).
Zapisz token i skopiuj jego klucz API.
Konfiguracja wtyczki do obsługi webhooków ReCharge
Następnym krokiem jest zalogowanie się do panelu handlowego Post Affiliate Pro, przejście do Konfiguracji -> Wtyczki i aktywowanie wtyczki o nazwie ReCharge obsługa webhooków. Gdy jest już aktywna, kliknij przycisk Konfiguruj i dodaj klucz API Recharge na stronie konfiguracji wtyczki. Na tej stronie możesz również skonfigurować, co dokładnie będzie śledzone jako ID produktu, a także możesz wybrać, czy chcesz śledzić wszelkie dodatkowe dane zamówienia w dodatkowych polach danych. Po zakończeniu zapisz konfigurację wtyczki na dole strony.
Edytuj swoją stronę z podziękowaniami
Jeśli Twój sklep korzysta z ReCharge Checkout na Shopify, jak opisano powyżej, zaloguj się do swojego panelu administracyjnego Shopify, przejdź do sekcji Aplikacje i kliknij na opcję Rekursywne rozliczenia przez ReCharge, aby przejść do panelu administracyjnego ReCharge. Gdy już tam będziesz, kliknij na Ustawienia (ikona klucza) w prawym górnym rogu i przejdź do sekcji Kasa. Przewiń w dół do sekcji Strony z podziękowaniami i wklej następujący kod w polu Dodatkowe & skrypty i trackery:
<script id="pap_x2s6df8d" src="https://URL_TO_PostAffiliatePro/scripts/trackjs.js" type="text/javascript"></script>
<script type="text/javascript">
PostAffTracker.setAccountId('Account_ID');
var discountMultiplier = 1 - {{total_discounts}} / ({{subtotal_price}} + {{total_discounts}});
{% for item in line_items %}
var itemPrice = {{item.price}} * {{item.quantity}};
var sale{{ loop.index }} = PostAffTracker.createSale();
sale{{ loop.index }}.setTotalCost(itemPrice * discountMultiplier);
var subscriptionId = '{{item.subscription_id}}';
if (subscriptionId != '') {
sale{{ loop.index }}.setOrderID(subscriptionId);
} else {
sale{{ loop.index }}.setOrderID('{{id}}({{ loop.index }})');
}
sale{{ loop.index }}.setProductID('{{item.product_id}}');
sale{{ loop.index }}.setCoupon('{{discount_code}}');
{% endfor %}
PostAffTracker.register();
</script>
Jeśli chcesz zapisać nazwę klienta lub e-mail, możesz dodać następujące wiersze:
sale{{ loop.index }}.setData1('{{email}}');
sale{{ loop.index }}.setData2('{{first_name}} {{last_name}}');
pod:
sale{{ loop.index }}.setCoupon('{{discount_code}}');
Więcej dostępnych zmiennych znajdziesz w bazie wiedzy ReCharge.
Śledzenie kliknięć
Zaloguj się do swojego panelu administracyjnego Shopify, przejdź do sekcji Sklep internetowy i kliknij w Motywy. W tej sekcji kliknij przycisk Akcje w swoim podglądzie motywu na żywo i wybierz Edytuj kod z rozwijanego menu.
W katalogu Układ znajdź plik o nazwie theme/liquid. Wstaw do tego pliku kod śledzenia kliknięć z panelu handlowego Post Affiliate Pro -> Narzędzia -> Integracja -> Śledzenie kliknięć tuż nad tagiem </BODY> i zapisz go.