Czym jest Real-Time Bidding (RTB)?
Real-time bidding (RTB) to metoda polegająca na prowadzeniu aukcji o przestrzeń reklamową w czasie rzeczywistym. Gdy strona się ładuje, odbywa się aukcja o wyświetlenie na niej reklam. Reklamodawcy licytują się o wyświetlenia, a zwycięska reklama natychmiast jest prezentowana na witrynie. Real-time bidding oferuje reklamodawcom szansę na promowanie swoich produktów na większej ilości witryn i dotarcie do szerszej grupy odbiorców.
Topics
- Proces RTB
- Platformy reklamowe
- Koszty RTB
Video summary
W tym wideo omawiamy aukcje czasu rzeczywistego w reklamie internetowej. Proces RTB to zautomatyzowany proces aukcyjny, który pozwala reklamodawcom licytować przestrzeń reklamową od wydawców na zasadzie kosztów za tysiąc wyświetleń. Proces RTB zachodzi w milisekundach przed załadowaniem strony internetowej. Składa się z trzech platform zakupu reklam: platforma po stronie dostawcy (SSP), giełda reklamowa i platforma po stronie popytu (DSP). Po omówieniu działania platform omówiono, jak działa RTB. Proces zaczyna się od kliknięcia linku, a kończy wyświetleniem wygranej reklamy na ekranie. Koszt RTB zależy od innych ofert i kryteriów docelowych, ale jest opłacalny i oszczędza czas w kampaniach reklamowych.