Szukasz sprytnego sposobu na zarabianie pieniędzy w sieci? Marketing afiliacyjny może być odpowiedzią, której szukasz. Nawet jeśli jesteś początkujący, możesz rozpocząć swoją karierę w branży marketingowej i promować szeroką gamę produktów. Wszystko czego potrzebujesz to pomysł, chęć włożenia trochę wysiłku i trochę kreatywności, jeśli chodzi o podejście do grupy docelowej. Po pewnym czasie może to być nawet coś więcej niż tylko praca na boku; może stać się Twoim pełnoetatowym zawodem, z którego będziesz mógł zarabiać regularne pieniądze.
Ale zanim zaczniesz, jest kilka rzeczy, które musisz wiedzieć. Te rzeczy mogą być niezbędne, więc nie tracisz czasu i energii na coś, co nie do końca działa. W tym przewodniku powiemy ci wszystko, co powinieneś wiedzieć o ustawieniu kanału marketingu afiliacyjnego i damy Ci wskazówki, jak możesz zacząć zarabiać na swoich wysiłkach afiliacyjnych prawie od razu.
Czy marketing afiliacyjny faktycznie jest opłacalny?
Zacznijmy od odpowiedzi na pierwsze pytanie, które być może już masz w głowie. Czy w ogóle warto zaczynać z marketingiem afiliacyjnym teraz, kiedy wszyscy się w to bawią?
Zdecydowanie! Niezależnie od tego, czy myślisz o zostaniu właścicielem firmy i chcesz zdobyć trochę realnego doświadczenia przed przejściem do większych wyzwań, czy szukasz sposobów na zarabianie pieniędzy z robienia tego, co kochasz, marketing afiliacyjny jest jedną z najlepszych opcji. Nie musisz mieć dużego doświadczenia ani pokaźnego budżetu, aby zacząć. Właściwie, możesz zacząć całkiem za darmo. Istnieje tak wiele nisz i programów, do których można się przyłączyć, że z pewnością znajdzie się przynajmniej jeden, który pasuje do twoich hobby i zainteresowań. W zasadzie robisz to, co lubisz i zarabiasz na tym pieniądze. Nie jest to zła perspektywa, prawda?
Ile pieniędzy zarabia przeciętny affiliate marketer?
Ale teraz, oto drugie i najczęściej zadawane pytanie; ile można zarobić jako partner afiliacyjny? To jest niestety dość trudne pytanie. Podczas gdy dołączenie do programu marketingu afiliacyjnego może być jednym z najbardziej dochodowych sposobów monetyzacji ruchu w mediach społecznościowych, blogu lub kanale wideo, wszystko zależy od ilości pracy, którą włożysz.
Marketing afiliacyjny jest w 100% oparty na wynikach: im więcej klientów przekonasz do podjęcia określonej akcji (np. zakupu subskrypcji aplikacji lub zapisania się do newslettera), tym więcej możesz zarobić w formie prowizji, która może być albo ryczałtowa, albo procentowa od sprzedaży. To, jak wysoka będzie prowizja, zależy od firmy i od niszy. W przypadku produktów cyfrowych, prowizja wynosi od 40% do 70%, podczas gdy w przypadku produktów fizycznych, takich jak suplementy zdrowotne, prowizja jest zazwyczaj znacznie niższa, około 5-15%.
Aby ująć to w praktycznym przykładzie: Jeśli promujesz produkt o wartości 100 dolarów, a właściciel programu partnerskiego oferuje 50% stawkę prowizji, to za każdego nowego odwiedzającego, który dokona zakupu u właściciela programu, zarobisz 50 dolarów.
I chociaż otrzymasz zapłatę za każdym razem, gdy nastąpi konwersja, nie będzie ona od razu widoczna na Twoim koncie bankowym lub PayPal. W zależności od warunków firmy, możesz otrzymywać zarobione pieniądze raz w tygodniu, raz w miesiącu lub potencjalnie istnieje możliwość, że pieniądze zostaną wysłane na Twoje konto po osiągnięciu określonego limitu (np. 100$ zarobionych).
Ile czasu potrzeba, aby uzyskać pierwszą sprzedaż?
Niestety, jest to pytanie, które jest równie trudne do odpowiedzi. Jeśli masz stronę internetową lub blog, który jest już od jakiegoś czasu i masz stabilną publiczność, zobaczysz swoje pierwsze pieniądze całkiem szybko.
Jeśli zaczynasz od zera to najpierw musisz skupić się na budowaniu publiczności i kierowaniu ruchu na swój blog lub kanał wideo, a dopiero potem możesz zacząć zarabiać na promowaniu produktów na swojej stronie. Ponieważ ten etap może zająć trochę czasu, trzeba być cierpliwym i utrzymać rosnącą bazę czytelników.
Korzyści z zarabiania na marketingu afiliacyjnym
Być może czytasz to i zadajesz sobie pytanie: “dlaczego marketing afiliacyjny jest tak popularny w dzisiejszych czasach?”. Po prostu dlatego, że może pozwolić Ci na promowanie produktów lub usług, które kochasz i chcesz podzielić się z innymi, jednocześnie zarobi dla Ciebie pieniądze. A to tylko jedna z różnych korzyści płynących z programów marketingu afiliacyjnego. Przyjrzyjmy się kilku innym.
1. Możesz pracować z domu – lub gdziekolwiek indziej, gdzie chcesz.
Początek pandemii wyzwolił wielu ludzi, którzy zaczęli szukać “przyjaznego dla zdalnego otoczenia” sposobu zarabiania dodatkowych pieniędzy, a marketing afiliacyjny odnalazł się tu idealnie. Wszystko czego potrzebujesz, aby rozpocząć działalność w marketingu afiliacyjnym to komputer i internet. Tak długo, jak jesteś w posiadaniu obu tych rzeczy, teoretycznie możesz pracować z dowolnego miejsca, czy jest to twój dom, czy park miejski. Jeśli z różnych powodów musisz zostać w domu lub chcesz mieć więcej swobody w tym, jak spędzasz swój czas, marketing afiliacyjny może być opcją dla Ciebie.
Wprawdzie pracujesz ile chcesz i kiedy chcesz, bez żadnych szefów nad głową. Są właściciele programu partnerskiego pracujący z Tobą, ale w zasadzie jedyne, co się dla nich liczy, to czy spełniasz terminy i cele programu partnerskiego.
2. Jest to wygodne
Dlaczego większość z nas lubi pracować zdalnie? Ponieważ jest to niesamowicie wygodne. Jak wspomnieliśmy wyżej, możesz wybrać gdzie i kiedy pracujesz i zaplanować cały swój tydzień tak, jak chcesz. W przypadku niespodziewanych lub kłopotliwych sytuacji, praca zdalna jest po prostu wspaniała. Powiedzmy, że pewnego dnia zepsuje Ci się samochód i musisz dojechać do swojego biura. W zależności od lokalizacji, sytuacja ta może dodać niepotrzebne minuty, lub godziny, do Twojej podróży. Dodając do tego nieprzewidywalną naturę ruchu drogowego i jakość transportu publicznego, praca zdalna jest naprawdę wygodną drogą.
Ze względu na charakter pracy zdalnej, nie musisz się martwić o powyższy scenariusz; jeśli masz połączenie z internetem i urządzenie do pracy, to wszystko jest gotowe. Chcesz rozpocząć pracę nad swoją stroną partnerską wcześnie, aby wyjść z przyjaciółmi wieczorem? Nie ma problemu. Masz zajęty dzień innymi rzeczami, więc wolisz pracować wieczorem lub w nocy? To również nie jest problem – możesz zaplanować swój dzień dokładnie tak, jak Ci to pasuje.
3. Nie musisz wychodzić z domu ani inwestować dużo pieniędzy.
Czego więc potrzebujesz, aby zostać afiliantem? Wykształcenia kierunkowego z zakresu marketingu? Ukończonego na uczelni kursu dla afiliantów? Dużej wiedzy technicznej? Budżetu na pełną, profesjonalną stronę internetową i zestawu narzędzi marketingowych? Właściwie to żadne z powyższych. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o marketingu afiliacyjnym, możesz znaleźć mnóstwo kursów i grup marketingu afiliacyjnego w sieci, gdzie bardziej doświadczeni marketerzy chętnie odpowiedzą na Twoje pytania. I bardzo często te kursy i grupy są całkowicie darmowe!
Również korzystnie, nie musisz płacić projektantowi strony internetowej, aby stworzyć swój nowy blog – możesz po prostu użyć jednego z wielu darmowych kreatorów stron internetowych dostępnych online. To samo dotyczy narzędzi, których będziesz używał do swoich działań marketingowych; możesz stworzyć swój własny stos narzędzi z setek darmowych, lub kosztujących niewiele, systemów, które możesz znaleźć online.
To nawet lepiej, jeśli masz już działającego bloga, kanał na YouTube lub konto w mediach społecznościowych – możesz je wykorzystać do promowania produktów lub usług z odpowiednich programów partnerskich bez dodatkowego wysiłku twórczego.
4. Doświadczenie nie jest konieczne
Oczywiście nie mówimy, że nie musisz robić własnych badań nad wybraną przez siebie branżą i niszą, ani że nie musisz dbać o techniczne aspekty, takie jak sposób śledzenia i mierzenia metryk afiliacyjnych. Jest mnóstwo rzeczy, których będziesz musiał się nauczyć o marketingu afiliacyjnym, jeśli chcesz, aby Twój własny kanał odniósł sukces, ale nie jesteś sam. Nie wymyślasz tutaj koła na nowo; wszystko jest już dostępne online. O wiele ważniejsze niż doświadczenie w marketingu lub biznesie jest to, czy masz wystarczająco dużo motywacji i cierpliwości, aby kontynuować, nawet jeśli zobaczysz od razu wyników.
Oczywiście, zrobienie odpowiedniego kursu afiliacyjnego lub nauczenie się, jak korzystać z profesjonalnych narzędzi, mogłoby pomóc ci w radzeniu sobie z różnymi potencjalnymi problemami lub wyzwaniami, które możesz napotkać po drodze, ale tego rodzaju doświadczenie nie jest konieczne, aby zacząć.
Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu strategii marketingu afiliacyjnego?
Podczas gdy marketing afiliacyjny jest stosunkowo łatwy do ustawienia nawet dla początkujących i, jak wcześniej poruszono, można zacząć prawie całkowicie za darmo, to nie znaczy, że jest to tak łatwe jak spacer w parku. Jeśli naprawdę chcesz odnieść sukces jako afiliant w tym hiperkonkurencyjnym przemyśle, musisz mieć opracowanych kilka strategii, aby upewnić się, że docierasz do właściwych ludzi i że robisz wszystko, co możesz, aby przekonać ich do wypróbowania promowanego produktu.
Oznacza to, że jeśli skoczysz do pierwszej sieci marketingu afiliacyjnego, którą zobaczysz, bez żadnego przygotowania lub planu, prawdopodobnie będziesz bardzo rozczarowany wynikiem. Więc skupmy się teraz na rzeczach, które powinieneś zrobić, aby zwiększyć szanse na “przebicie” ze swoim content marketingiem i zasięgiem.
Jak wybrać dochodową niszę do marketingu afiliacyjnego?
Dowiedz się, w czym jesteś dobry
Po pierwsze, aby wybrać najlepszą niszę dla swojego nowego biznesu afiliacyjnego, musisz być świadomy tego, w czym jesteś dobry i, że czujesz, że jesteś w stanie skutecznie komunikować się z innymi ludźmi. W ten sposób będziesz mógł zawęzić ogromną listę branż i nisz do tych, o których wiesz dużo i wybrać kanał partnerski, w którym będziesz czuł się najbardziej komfortowo.
Najprostszą i najskuteczniejszą metodą będzie tutaj zadanie sobie pytania o to, w czym jesteś doskonały, co chcesz pokazać innym ludziom i jak mógłbyś wykorzystać swoje talenty do zarabiania pieniędzy. Czy jest jakiś konkretny temat, o którym wiesz tak dużo, że bez problemu możesz o nim pisać lub mówić? Jeśli tak, to jest to doskonały punkt wyjścia.
Jeśli masz problem z zanotowaniem swoich mocnych stron, (co często się zdarza – mówienie o sobie jest trudne!), to zapytanie przyjaciela lub członka rodziny może być całkiem pomocne. Oni mogą wymienić pozytywne rzeczy na Twój temat, o których nie miałeś nawet pojęcia.
Wybierz branżę, produkt lub usługi, które chcesz promować
Kiedy masz już pomysł, do jakiej niszy chciałbyś dołączyć, czas spojrzeć nieco głębiej na swój wybór i poszukać produktu lub usługi, którą chcesz promować. Pierwszą rzeczą do sprawdzenia jest to, jak duża i lukratywna jest dana nisza. Czy jest ona zatłoczona blogerami i influencerami, czy też w tej przestrzeni prawie nic się nie dzieje? Jeśli jest to popularna nisza, to o wiele łatwiej będzie Ci znaleźć produkt lub usługę do promowania. Jednak naprawdę powinieneś być świadomy, że te nisze mają również wiele afiliantów walczących o uwagę konsumentów, więc może być ci trudno zarobić prowizję.
W mniejszych niszach będzie znacznie łatwiej, aby wyróżnić się z tłumu, ale może zaistnieć problem ze znalezieniem dobrej sieci do przyłączenia się i z zaangażowaniem więcej ilości ludzi. Więc przed podjęciem decyzji o niszy upewnij się, że zrobiłeś solidny research.
Co jest również niezwykle ważne to to, że powinieneś testować wszystkie produkty i usługi, które chcesz promować. To pomoże Ci w tworzeniu treści skupionych na produkcie, ponieważ dowiesz się dokładnie, jak produkt działa i jakie wady może mieć. Dodatkowo, dowiesz się czy na pewno produkt lub usługa jest tym, czego oczekiwałeś.
Dołącz do sieci afiliacyjnych
Znalazłeś niszę, do której czujesz, że możesz należeć? Skupmy się teraz na znalezieniu jednego lub kilku produktów lub usług, które będziesz promować na swojej stronie internetowej. Po raz kolejny kluczowy jest tutaj research. Powinieneś szukać produktu, którego wypróbowaniem Twoi odbiorcy mogliby być zainteresowani i który możesz łatwo wkomponować w swoje regularne posty.
Nie pracujemy za darmo, więc idealnie byłoby, gdyby program oferował przyzwoitą prowizję partnerską, ale nie powinieneś wybierać programu tylko dlatego, że oferują wysokie stawki. O wiele łatwiej będzie tworzyć treści i dokonywać sprzedaży, jeśli dany produkt odpowiada Twoim zainteresowaniom. Wtedy, przy wielu konwersjach i kliknięciach, można dobrze zarobić, nawet jeśli prowizja za produkt jest po niższej stronie.
Porównaj wymagania, opłaty za prowizję partnerską oraz ogólne zasady uczestnictwa w wybranych przez Ciebie programach partnerskich
Każdy program partnerski jest zupełnie inny, więc należy dokładnie rozważyć swoje opcje i porównać je przed wybraniem tego jedynego. Jak powiedzieliśmy wcześniej, różne firmy oferują różne pakiety finansowe. Mogą również nakładać pewne ograniczenia na to, jak możesz promować produkt, jakich kreacji możesz używać lub jak powinieneś używać linku partnerskiego. Powinieneś dokładnie zanotować wszystkie te rzeczy, aby zaoszczędzić sobie kłopotów.
Zacznij tworzyć swoje treści
Teraz, gdy masz już wszystko ustawione, pozostaje tylko zacząć tworzyć treści na swoją stronę. Prawdopodobnie słyszałeś już mnóstwo razy, że “content marketing jest królem” i w marketingu afiliacyjnym jest to bardziej prawdziwe niż gdziekolwiek indziej. Potrzebujesz świetnej treści, aby przekonać ludzi do kliknięcia na Twoje linki partnerskie, w przeciwnym razie zostaną one całkowicie zignorowane. Teraz, użytkownicy internetu są wybredni; jeśli Twój artykuł lub wideo nie jest tym, który przykuje ich uwagę, zostanie on tylko zakopany pod kilkoma innymi podobnymi artykułami.
Zanim więc usiądziesz do napisania nowego artykułu lub nagrania nowego wideo, najpierw pomyśl o swojej grupie docelowej. Dlaczego ktoś chciałby czytać o tym produkcie? Jakie problemy mogą mieć? Jak ten produkt mógłby im pomóc w rozwiązaniu tych problemów? Czego Twoi odbiorcy mogliby się nauczyć z tego artykułu lub wideo? Zasadą każdej dobrej treści jest to, że twoja publiczność i to, czego mogą potrzebować, jest na pierwszym miejscu – nie sprzedaż. Jeśli potrafisz skupić się na potrzebach swoich zwolenników lub czytelników i pomóc im podjąć dobrą decyzję dzięki swoim treściom, to jesteś już o krok przed afiliantami, którzy tylko jawnie sprzedają swoim odbiorcom.
Jak napędzić ruch do swoich treści w marketingu afiliacyjnym?
Poświęciłeś czas i wysiłek na wybranie odpowiedniej niszy, stworzenie swojego kanału partnerskiego i stworzenie treści. Co dalej? Teraz musisz skupić się na tym, jak możesz napędzić ruch do swoich ofert. Co to oznacza? Jako afiliant musisz upewnić się, że ludzie znajdują Twoją stronę i klikają na linki. Istnieje kilka sposobów na uzyskanie ruchu na stronie; jest wiele źródeł ruchu i nie ma niezawodnej metody generowania stałego strumienia ludzi odwiedzających Twoją stronę. Zastanówmy się więc teraz, na których źródłach ruchu powinieneś się skupić.
Aby rozpocząć, musisz ponownie pomyśleć o swojej grupie docelowej. Im więcej masz wiedzy, gdzie twoja publiczność jest, tym łatwiej będzie ci dotrzeć do nich – i promować swoje produkty partnerskie.
Spójrzmy na dostępne opcje:
Blogi: Utworzenie bloga jest jedną z najbardziej popularnych opcji zarówno dla początkujących marketerów, jak i tych doświadczonych. Są one super łatwe do prowadzenia i można z nich uzyskać tonę ruchu organicznego. A co najlepsze, są one zazwyczaj całkowicie darmowe! Wszystko czego potrzebujesz to temat, o którym możesz mówić godzinami i strona internetowa. Strony internetowe mogą być po prostu zbudowane za pomocą bezpłatnych narzędzi online, oszczędzając czas i pieniądze i osiągając błyskotliwy, wiarygodny wynik. Blogowanie zajmuje trochę czasu – może to potrwać nawet kilka miesięcy, zanim zbudujesz stabilną publiczność.
YouTube – YouTube jest regularnie wykorzystywany przez marketerów afiliacyjnych. Największą zaletą jest to, że istnieje nieskończona liczba sposobów, na które możesz umieścić promowany produkt w centrum uwagi; możesz stworzyć recenzję wideo, tutorial, porównać produkt z innymi podobnymi lub pokazać, jak użyłeś go do jakiegoś zadania. Ponieważ ludzie mogą zobaczyć produkt w akcji i Twoje wyniki, łatwiej jest ich przekonać do wypróbowania go. YouTube jest bardzo surowy, jeśli chodzi o ujawnienie afiliacji. Musisz wyraźnie oznaczyć wszystkie linki i poinformować swoich widzów z góry, że otrzymasz zapłatę, jeśli ktoś kupi produkt z twoich linków. Nie stosując się do tych wytycznych, ryzykujesz, że twój film zostanie zdjęty za naruszenie zasad i warunków.
Wyszukiwarki: SEO jest naprawdę jednym z największych darmowych źródeł ruchu dla marketingu afiliacyjnego. Jeśli Twoje treści mają dobre pozycje w wyszukiwarkach, to więcej osób je znajdzie i potencjalnie kliknie na linki. Opowiemy trochę więcej na temat korzystania z SEO później.
Media społecznościowe: Facebook, Twitter, Instagram i inne kanały mediów społecznościowych są wykorzystywane przez wielu marketerów każdego dnia jako darmowe źródło ruchu dla ich kampanii marketingu afiliacyjnego. Musisz być ostrożny, przy korzystaniu z kont mediów społecznościowych dla promocji afiliacyjnych, ponieważ nie zwlekają one z banowaniem kont uznanych za “spamerów”, które delegowały zbyt wiele linków, bądź robiły to zbyt często. Więc zamiast dodawać posty z prywatnego konta, stwórz osobną stronę na Facebooku lub grupę dla swojej niszy i tam zamieszczaj swoje treści. Jeśli chcesz promować produkty lub usługi w grupach social media, zawsze sprawdź, czy moderatorzy w ogóle zezwalają na takie posty!
Płatne reklamy: Jeśli nie masz nic przeciwko wydawaniu pieniędzy, aby zwiększyć ruch, możesz użyć reklam Pay-per-click lub dźwigni reklam w mediach społecznościowych. Płatne reklamy mogą dać Ci dużo ruchu, prawie od razu. Ale trzeba dokładnie dostosować je do kogo chcesz, aby nie poszły na marne. W przeciwnym razie, możesz wydać pieniądze na reklamy, nie widząc żadnych konwersji.
Nie musisz jednak korzystać ze wszystkich tych źródeł ruchu na raz. Najrozsądniej byłoby wybrać 2 lub 3, przez które Twoim zdaniem najłatwiej dotrzeć do odbiorców. Google Analytics może pomóc Ci zorientować się skąd pochodzi większość Twoich odbiorców i jak wartościowy jest ruch z każdego źródła. Pamiętaj jednak, że nie powinieneś dążyć tylko do tego, aby mieć dużo ruchu skierowanego na Twoją stronę. Jeśli ruch nie konwertuje, to może być praktycznie bezużyteczny.
Jak zapisać się do programu partnerskiego?
Kiedy już znajdziesz program partnerski z produktami, które chcesz promować i które pasują do Twojego bloga i/lub konta w mediach społecznościowych, czas się zapisać! Zazwyczaj jest tam przycisk CTA lub link prowadzący do landing page’a, na którym można wypełnić formularz zapisu do programu partnerskiego. Po jego wypełnieniu czekaj na odpowiedź od właściciela lub managera programu. Jednak, aby zaoszczędzić sobie później czasu i nerwów, warto najpierw sprawdzić kilka rzeczy o programie. Wtedy zapiszesz się, jeśli będziesz miał pewność, że jest to program renomowany i godny zaufania. Oto, czego powinieneś się dowiedzieć:
Jakie są rodzaje programów afiliacyjnych?
Istnieje kilka rodzajów programów partnerskich, na podstawie tego, jakie metody promocyjne wykorzystują. Warto dowiedzieć się trochę o każdym z nich zanim wybierzesz ten jeden. Co więcej, jeśli chcesz uniknąć otrzymania zbyt wielu odrzuceń, ponieważ Twój główny kanał promocyjny nie pasuje do potrzeb firmy, to dowiedz się, jaki typ programu ułatwia to dopasowanie. Wtedy zaoszczędzisz sporo czasu. Oto te typy:
Programy społecznościowe – Właściciele tych programów preferują współpracę z osobami aktywnymi i popularnymi w mediach społecznościowych.
Search – Właściciele tych programów stawiają na ruch z wyszukiwarek i to niezależnie od tego, czy jest on organiczny, czy płatny.
Treści – Najpopularniejszy typ programów, wykorzystuje artykuły, filmy i inne rodzaje treści z wstawionymi linkami partnerskimi.
Kupony – Programy te promują się poprzez oferty związane z kuponami.
Jakie są cechy renomowanych programów partnerskich?
Jak więc widzisz, masz wiele możliwości, jeśli chodzi o wybranie programu partnerskiego. Ale jak możesz dowiedzieć się, czy program, który chcesz wybrać, jest wart Twojego czasu i wysiłku? Po prostu czytając regulamin programu, notując najważniejsze punkty, a następnie porównując ze sobą różne programy. Oto na co powinieneś zwrócić uwagę:
- Wysokość prowizji afiliacyjnej i wszystkie adnotacje “drobnym drukiem”. Jeśli istnieje kilka ograniczeń, wykluczeń i niejasnych zdań w warunkach, to program może nie być godny zaufania.
- Wszystkie wymagania dotyczące uzyskania wypłaty, w tym jak często będziesz otrzymywał pieniądze i jakie metody płatności są dostępne
- Jak wygląda polityka prywatności programu?
- Jak długo będzie trwał Twój kontrakt partnerski? I w jakich przypadkach umowa może zostać rozwiązana.
- Czas trwania twojego cookie afiliacyjnego – ten jest bardzo ważny, ponieważ śledzi jak długo trwało kliknięcie w Twój link do zakupu i czy powinieneś otrzymać wynagrodzenie za sprzedaż czy nie.
- Czy firma zapewnia jakieś bonusy, zachęty lub gratisy dla afiliantów jako część ich prowizji? .
- Czy firma daje specjalne oferty dla afiliantów do wykorzystania w ich treściach? – Jeśli tak, to jak często?
- Czy jest osoba, z którą można się skontaktować w razie wątpliwości, pytań lub problemów, np. dedykowany account manager? Jak szybko reagują?
Warto również sprawdzić, czy istnieją jakieś recenzje, referencje lub komentarze na temat programu, do którego chcesz dołączyć. Mogą one ostrzec Cię z wyprzedzeniem o wszelkich problemach, na które możesz natknąć się w programie. Bądź uważny; Jeśli nie ma prawie żadnych recenzji, lub większość z nich brzmi podejrzanie podobnie, to należy postępować ostrożnie. Jest to niestety powszechna praktyka dla niektórych firm. Oczywiście, nie jest tak, że wszystkie nowe programy to oszustwa, ale zawsze lepiej być czujnym.
Przykłady najpopularniejszych programów partnerskich
Z jednej strony to świetnie, że masz tak wiele programów partnerskich do wyboru. Bez względu na branżę, niszę czy hobby nie powinieneś mieć zbyt wielu problemów ze znalezieniem programu z produktem, który chcesz wypróbować, a następnie promować. Ale z drugiej strony, jak masz wybrać jeden lub dwa programy spośród setek? Jeśli dopiero zaczynasz w branży afiliacyjnej, to może najlepiej zacząć od dołączenia do najbardziej znanych programów i sieci afiliacyjnych i tam uczyć się od nich.
Wpisując w dowolnej wyszukiwarce “Ranking programów partnerskich” lub “Najlepsze programy partnerskie” można znaleźć mnóstwo rankingów najpopularniejszych lub najlepiej opłacanych programów partnerskich. I wśród tych, mogą być wymienione:
- CJ Affiliate
- Ebay Partner Network
- ClickBank
- Amazon Associates
- WPengine
- Coursera
- NordVPN
- SEMrush
- Fivver
- Cloudways
- Sendinblue
- BigCommerce
- Shopify
- Aweber
- Clickfunnels
Oczywiście, istnieje znacznie, znacznie więcej sieci afiliacyjnych niż tylko te, które wymieniliśmy. Te sieci i programy po prostu już okazały się sukcesem i można im ufać.
Jak promować swoje produkty afiliacyjne
Jako marketer afiliacyjny, Twoim głównym zadaniem jest kierowanie ludzi do strony docelowej firmy lub sklepu, poprzez Twój link partnerski. Mówiąc dokładniej, zarabiasz pieniądze przekonując odwiedzających Twoją stronę do kliknięcia w link znajdujący się w Twojej treści i dokonania zakupu przed wygaśnięciem pliku cookie (to tracker umieszczany w przeglądarce odwiedzającego po kliknięciu w link). Oznacza to, że Twój link partnerski jest absolutnie niezbędny, jeśli chodzi o generowanie sprzedaży afiliacyjnej – powinieneś więc wykorzystać go jak najbardziej efektywnie. Ale jak?
Oto kilka kluczowych wskazówek:
- Zawsze należy wyraźnie oznaczyć swoje linki partnerskie. Dobrą, a w wielu miejscach obowiązkową, praktyką jest umieszczenie stopki afiliacyjnej na górze swojej strony internetowej, informującej odwiedzających witrynę, że używasz linków promocyjnych na swojej stronie i że zarobisz prowizję za wszystkie zakupy dokonane poprzez kliknięcia.
- Upewnij się, że linki są odpowiednie i, że wyjaśniłeś, jak twoi czytelnicy skorzystają z korzystania z produktu lub usługi, zanim poprosisz ich o kliknięcie na link.
- Staraj się nie przesadzać z ilością linków w poście. Jeśli w jednym artykule lub poście jest zbyt wiele linków lub nie są one do końca istotne, może to sprawić, że Twoi czytelnicy pomyślą, że tylko naciskasz na sprzedaż. Do tego Google za pomocą botów śledzi, ile linków jest widocznych na stronie. Jeśli algorytm uzna, że zbyt wiele z nich wydaje się być spamem, wówczas ranga Twojej strony w wyszukiwarkach może się obniżyć.
- Czy promujesz kilka produktów w jednym poście? Pomocne dla Twoich czytelników będzie, jeśli umieścisz wszystkie linki afiliacyjne w jednym bloku na końcu postu.
- Wreszcie, należy zawsze używać skracaczy adresów URL. Linki partnerskie są dość długie i bezsensowne, i mogą odstraszyć odwiedzających Twoją stronę. Skracając adres URL, sprawiasz, że linki wyglądają czyściej i są bardziej atrakcyjnie wizualnie.
Przykłady linków partnerskich
#1 Linki pod CTA
Czasami, aby uczynić całe doświadczenie bardziej przyjaznym dla użytkownika, affiliate marketerzy maskują swoje linki partnerskie, na przykład za pomocą przycisków. Taką strategię stosuje np.This Is Why I’m Broke który zamiast udostępniać długie linki do swojej oferty afiliacyjnej (w tym przypadku na Amazonie) lub nawet zamiast skracać te linki, po prostu ukrywa je pod pomarańczowymi przyciskami z napisem “Check it out”.
#2 Natywnie skrócone linki
Wiele programów (np. Amazon) daje swoim afiliantom oficjalny skracacz linków, z którego mogą korzystać. W ten sposób długie, skomplikowane i zrozumiałe linki partnerskie Amazon są znacznie krótsze, ale czytelnik może wyraźnie zobaczyć, że link pochodzi od Amazon. Zazwyczaj w pulpicie afiliacyjnym znajduje się opcja, w której można szybko skrócić dowolne linki, tak aby nie trzeba było korzystać z żadnych innych usług.
Przykład: https://amzn.to/30jvRlI
#3 Linki skrócone za pomocą skracaczy URL
Jeśli program, do którego dołączyłeś nie ma natywnego skracacza linków, to musisz polegać na innych skracaczach linków takich jak, Bit.ly, Google URL Shortener, TinyUrl, Snip.ly lub innych. Wszystko co musisz zrobić, to wkleić swój link partnerski do określonego obszaru, a narzędzie zrobi resztę i przekształci go w skrócony link. Po tym, link jest gotowy do użycia. Na przykład, link skrócony z Bit.ly wygląda tak:
Przykład: bit.ly/839372094
#4 Linki skrócone za pomocą własnego skracacza URL
Jeśli chcesz używać linków partnerskich nie tylko do zwiększania kliknięć i sprzedaży, ale także do budowania świadomości marki, to niestandardowy adres URL może być narzędziem, którego potrzebujesz, aby się wybić. Zamiast nazwy usługi, której używasz do skrócenia linku, możesz umieścić nazwę swojej marki z przodu linku – więc wyglądałoby to tak:
Przykład: yourbrand.co/short
#5 Długie linki
Wszyscy wiemy jak wygląda standardowy link. Jest on dość długi, prawda? Jeśli chcesz go opublikować w wiadomościach tekstowych lub powiedzmy, Tweetach, to linki mogą zająć większość dozwolonych znaków wiadomości. Nie wspominając o tym, że nie mówi dokładnie, dokąd prowadzi link – poza tym, że strona należy do Amazon – więc Twoi czytelnicy mogą się wahać, czy na niego kliknąć.
Przykład: https://www.amazon.com/dp/B08YH144XD/?tag=097-20&ascsubtag=v7_1_3_2q15_5ljk_0_x01_-srt5-
Czym jest optymalizacja współczynnika konwersji i jak może pomóc marketerom afiliacyjnym?
Promowanie produktów afiliacyjnych w teorii brzmi prosto – tworzysz użyteczną treść dla swoich odbiorców i dodajesz linki afiliacyjne. Twoi czytelnicy klikają w linki, kupują polecane produkty, a Ty zarabiasz prowizję. Ale w praktyce? Bardzo często zdobycie tych kliknięć nie jest takie proste. A może ludzie rzeczywiście czytają Twoje artykuły i klikają w linki, ale nie dochodzi do sprzedaży? Tak czy inaczej, jeśli nie zarabiasz na swojej ciężkiej pracy. Co wtedy?
Na szczęście istnieje kilka sztuczek, które możesz wykorzystać, aby zwiększyć swój współczynnik konwersji. Te sztuczki nazywane są “optymalizacją współczynnika konwersji” lub, w mniej technicznym ujęciu, dostrzeganiem i naprawianiem problemów, które mogą mieć Twoi czytelnicy lub zwolennicy, a które uniemożliwiają im klikanie w linki lub przyciski CTA. Jeśli chcesz, aby Twój biznes afiliacyjny dobrze prosperował, to wskazanie wszystkich przeszkód na drodze Twoich followersów do konwersji i dostosowanie strategii będzie jedną z najważniejszych umiejętności, jakie musisz opanować. Wyższe współczynniki konwersji oznaczają większą sprzedaż dla Twoich partnerów produktowych, a tym samym wyższe zarobki dla Ciebie. Więc, co możesz zrobić?
Przetestuj wyskakujące okienka wyjściowe
Exit-intent pop ups nie są jak zwykłe, irytujące pop upy, które wyskakują znikąd. Ten typ pop-upu pokazuje się tylko wtedy, gdy Twoi goście mają zamiar opuścić stronę, na przykład, gdy przesuwają mysz do prawego rogu nad przyciskiem X. Jeśli używasz tych pop-upów oszczędnie i z odpowiednimi informacjami dla każdego odwiedzającego, mogą one błyskawicznie poprawić wydajność Twojej strony. Jeśli pojawiają się zbyt często lub zawierają generyczne wiadomości, wówczas odwiedzający potraktują je jak każdy inny popup – zamkną je i opuszczą.
Sprawdź wydajność swojej strony internetowej.
Pewnie wszyscy mamy wspomnienia dotyczące wyglądu pierwszych stron internetowych, prawda? Nieważne jak długo siedzieliśmy czekając na to, co znajduje się na stronie, zawsze cierpliwie czekaliśmy aż się załadują. Cóż, tak już nie jest. Błyskotliwe, przyciągające wzrok strony internetowe mogą być bardziej irytujące dla odwiedzających, zamiast robić na nich wrażenie, ponieważ ich ładowanie może trwać znacznie dłużej. A jeśli strona ładuje się dłużej niż kilka sekund, to jest więcej niż prawdopodobne, że odwiedzający ją użytkownik po prostu kliknie na przycisk “wyjdź” i opuści ją bez oglądania się za siebie.
Jeśli uważasz, że to może być twój problem, to warto najpierw sprawdzić swoją stronę internetową za pośrednictwem jednego z wielu dostępnych narzędzi, które sprawdzają prędkość strony. Najlepiej byłoby, gdyby Twoja strona ładowała się w ciągu trzech lub dwóch sekund, jeśli jest to strona ecommerce. Jeśli trwa to dłużej, to masz trochę pracy do zrobienia.
Na początek przyjrzyj się projektowi swojej strony. Czy potrzebujesz każdego z tych obrazów, filmów i wtyczek, które tam są? Ograniczając niektóre z nich i optymalizując resztę, możesz zobaczyć ogromny wzrost prędkości swojej strony. Narzędzia do sprawdzania szybkości (jeśli zdecydujesz się ich użyć) powinny również dać ci kilka wskazówek na temat tego, gdzie może leżeć problem.
Zrób test A/B
Jedną z najbardziej przydatnych i skutecznych metod, jeśli chodzi o zwiększenie konwersji na Twojej stronie internetowej, jest wykonanie testu A/B. Jest to test, w którym dwa lub więcej wariantów danej strony są pokazywane użytkownikom w sposób losowy i na podstawie ich reakcji możesz dowiedzieć się, która wersja daje Ci wyniki, których byś oczekiwał. Różnice między nimi nie muszą być duże, może to być tylko zmiana przycisku CTA, koloru lub tła landing page’a. Wiele narzędzi do testów A/B posiada wizualny edytor, który ułatwia dokonywanie zmian i prowadzenie testów.
Do email marketingu, używaj magnesów na leady
Na pewno widziałeś popupy z darmowymi ebookami, zniżkami na pierwszy zakup, czy dostępem do webinarów w zamian za zapisanie się do firmowego newslettera, prawda? Teraz, kiedy nasze skrzynki mailowe są wypełnione po brzegi tym, co niestety okazuje się być spamem, ludzie nie są do końca chętni do dzielenia się swoim adresem mailowym z każdym, kto o niego poprosi. Chcą czegoś w zamian – i to jest właśnie zadanie dla lead magnet.
Magnesem na leady może być wszystko, czego mogą chcieć Twoi odbiorcy; wymieniliśmy kilka przykładów powyżej: e-book, przewodnik PDF, zaproszenie na webinar, kupon rabatowy lub kod przedłużający okres próbny. Twoje opcje są praktycznie nieograniczone – upewnij się tylko, że jest to coś związanego z Twoją działalnością i coś, co Twoi odbiorcy mogą uznać za wartościowe.
Regularnie wchodź w interakcje z czytelnikami
Jest praktycznie niemożliwe, abyś kierował znaczący ruch do swojego kanału partnerskiego i generował więcej sprzedaży, jeśli nie będziesz ciężko pracował nad budowaniem relacji ze swoimi odbiorcami. Jako partner, Twoje “cele biznesowe” nie polegają jedynie na sprzedaży. Powinny one skupiać się również na zdobyciu zaufania Twoich odbiorców, dzięki czemu uwierzą oni w Twoje rekomendacje i będą chcieli dzielić się Twoimi treściami z innymi. Tworzenie treści, które według Ciebie będą dla nich wartościowe i pomocne to jedno – ale musisz też regularnie wchodzić z nimi w interakcje.
Pomyśl o tym, jak możesz zaangażować swoich zwolenników poprzez swoje treści; zapytaj ich, jaki temat powinieneś wybrać następnym razem. A może, który produkt lub grupa produktów powinna być zrecenzowana następnym razem. Może nawet mają pomysły lub sugestie, co powinieneś poprawić na swojej stronie internetowej?
Jeszcze lepiej jest, jeśli nagrodzisz niektórych swoich odbiorców za ich spostrzeżenia lub zorganizujesz konkursy. Przykładem może być konkurs fotograficzny!
Przeanalizuj swoją konkurencję
Ostatnią wskazówką, jaką Ci damy, jest obserwowanie swoich rywali, ponieważ możesz dowiedzieć się bardzo dużo o nich, a może nawet o sobie, analizując ich strategię afiliacyjną. Jakiego typu treści używają najczęściej? W jaki sposób dodają swoje linki afiliacyjne? Ile osób lubi i komentuje ich stronę?
Poprzez regularne sprawdzanie jak radzą sobie inni marketerzy afiliacyjni z niszy, w którą celujesz, możesz nie tylko zdobyć kilka nowych pomysłów na własną stronę, ale także dowiedzieć się, gdzie Twoja strategia może potrzebować nieco więcej szlifu, lub co robisz lepiej od nich i jak możesz to wykorzystać na swoją korzyść.
Błędy, których należy unikać w marketingu afiliacyjnym
Jeśli zrobiłeś trochę badań na temat marketingu afiliacyjnego, (i naprawdę, czytając ten artykuł pojąłeś wiele informacji) to może natknąłeś się na jedną przerażającą statystykę – mianowicie, jak wielu marketerów afiliacyjnych poddało się i zrezygnowało z tej pracy. Duża liczba tych ludzi to ci, którzy po prostu nie docenili ilość pracy, którą trzeba zrobić lub rozpoczęli go z nadzieją, że jest to szybki sposób na wzbogacenie się.
Są też ludzie, którym nie udało się zobaczyć żadnych rezultatów swojej ciężkiej pracy, ponieważ popełnili jeden lub więcej błędów podczas tworzenia swoich treści, lub podczas szukania programów do współpracy. Chcesz wiedzieć, jakie to są błędy? Oto kilka bardzo powszechnych błędów popełnianych przez marketerów afiliacyjnych, które przeszkadzają im w osiągnięciu sukcesu.
Nieużywanie wezwań do działania
Jeśli masz kilka linków ukrytych w długim tekście lub poście, twoi odbiorcy mogą ich nie zauważyć. Mogą też powiedzieć sobie, że dotrą do nich później, tylko po to, by za chwilę o nich zapomnieć.
Umieszczenie linku w innym kolorze niż reszta może pomóc w niewielkim stopniu, ale to, czego naprawdę potrzebujesz tutaj jest jasny przycisk call-to-action. Bez niego Twój czytelnik lub odwiedzający może się zastanawiać, co powinien zrobić dalej, a działanie, które podejmie, może nie być tym, które chciałeś. Celem przycisku CTA jest poinformowanie czytelnika, co powinien zrobić, jeśli jest zainteresowany ofertą wymienioną na Twojej stronie i co może zyskać po kliknięciu w przycisk.
Zbyt sprzedażowe treści na blogu
Oczywiście, Twoim celem jest generowanie sprzedaży i zarabianie prowizji. Ale jeśli treść, którą się dzielisz, brzmi bardziej jak popychanie do sprzedaży, a nie pomaganie czytelnikom w rozwiązaniu problemu, to czytelnicy mogą opuścić Twoją stronę tak szybko, jak się na niej znaleźli. Samo opowiadanie swoim zwolennikom, dlaczego produkt jest wspaniały i dlaczego powinni go od razu kupić, może wywołać odwrotny efekt – sprawić, że Twoi odbiorcy zwątpią w Twoje intencje.
Zamiast tego powinieneś pokazać im, jak używałeś produktu, jak ci pomógł, a co najważniejsze, jak może pomóc im. Jeśli masz zdjęcia lub wideo “przed” i “po”, to nawet lepiej.
I zamiast wymieniać długą listę funkcji, którymi może pochwalić się produkt, powiedz swoim zwolennikom, jak mogą wykorzystać te funkcje, aby rozwiązać problem lub osiągnąć wymarzony efekt. Jeśli promujesz, powiedzmy, ekspres do smoothie, nie ma sensu opisywać każdej jego funkcji. Spróbuj zamiast tego nagrać film, w którym opiszesz, jak użyłeś ekspresu do smoothie, aby przygotować napoje na wieczorne spotkanie z przyjaciółmi i ich reakcje na wynik. Dużo lepiej, prawda? I o wiele mniej prawdopodobne, że zrazisz do siebie odbiorców.
Nie skupianie się wystarczająco na strategiach budowania ruchu, takich jak SEO i e-mail marketing.
Przy tak wielu markach korzystających z marketingu afiliacyjnego i tak wielu marketerach próbujących na nim zarobić, wygenerowanie wystarczającego ruchu na Twojej stronie może być wyzwaniem – ale bez niego po prostu nie odniesiesz sukcesu. Jak więc możesz wprowadzić więcej ludzi do swojego świata?
Nauka, jak wykorzystać SEO na swoją korzyść jest tutaj kluczem. Wymaga to pewnej wiedzy, aby uzyskać odpowiedni efekt, ale robiąc trochę badań, znacznie łatwiej będzie ludziom znaleźć Twój blog lub kanał wideo. Doprowadzi to do tego, że więcej osób zobaczy Twój artykuł lub post w mediach społecznościowych, a także zwiększy się szansa, że ktoś kliknie na Twoje linki i kupi polecany produkt. Warto włożyć w to trochę wysiłku. Co możesz zrobić, aby Twoje treści były lubiane przez wyszukiwarki?
- Badaj długoogonowe słowa kluczowe, dla których można łatwo uzyskać pozycję w rankingu
- Optymalizuj swoje treści pod kątem czytelności.
- Używaj (zoptymalizowanych) obrazów w artykule i poście
- Regularne publikuj wysokiej jakości treści
- Sprawdzaj szybkość działania Twojej strony i naprawiaj ewentualne problemy
- Upewnij się, że wszystkie Twoje linki są odpowiednio ujawnione, aktywne i istotne
Biuletyny e-mailowe są również świetnym miejscem, w którym możesz umieszczać linki do swoich treści lub dzielić się ofertami promocyjnymi. Nie powinieneś jednak spamować – oprócz tego, że będziesz postrzegany jako nachalny sprzedawca, możesz mieć problemy z systemami dostarczania wiadomości e-mail.
Pomysłem jest zakup wstępnie przygotowanej listy e-mail. Jest to niemal gwarantowany sposób na zapewnienie, że Twoje e-maile wylądują w skrzynce spamowej Twoich odbiorców. Możesz nawet ryzykować, że trafią na czarną listę. Budowanie listy e-maili poprzez treści i magnesy leadowe zajmie trochę czasu, ale przynajmniej będziesz miał pewność, że wysyłasz e-maile do ludzi, którzy chcą je dostać i są bardziej skłonni kliknąć na linki w środku.
Ślepe zapisywanie się do każdego programu partnerskiego, który pojawia się na Twojej drodze
Może wydawać się kuszące, aby zapisać się do tego programu partnerskiego z wyjątkowymi stawkami prowizji, nawet jeśli nie pasuje to dokładnie do twoich zwykłych treści, lub pracować dla kilku programów partnerskich, mając nadzieję, że zarobisz o wiele więcej i o wiele szybciej. Rozczarujemy Cię tutaj – to po prostu nie działa tak, jak Ci się wydaje.
Jeśli promujesz podobne produkty z tej samej branży, to jeszcze jest taka możliwość, choć i tak może się okazać, że nie masz wystarczająco dużo czasu, aby tworzyć wysokiej jakości treści dla każdego produktu, a nie możesz po prostu zamieszczać w kółko tego samego artykułu (twoi odbiorcy przeczytają tylko nagłówek artykułu i już staną się mniej zainteresowani). Natomiast zapisywanie się do programów z wielu nisz? To jest przepis na katastrofę. Nie dość, że może być Ci trudno tworzyć treści skupione na zupełnie innych produktach, to zamieszczanie takich postów może generować podejrzenia wśród Twoich odbiorców, a nawet sprawić, że pomyślą, że jesteś w tym tylko dla pieniędzy.
Podsumowanie
Marketing afiliacyjny może być bardzo potężną metodą marketingową, gdy jest wykonywany w sposób inteligentny. Firmy mogą zlokalizować konsumentów w swojej niszy docelowej i przekształcić ich w klientów, podczas gdy blogerzy i YouTuberzy uzyskają dodatkowe środki, do swoich dochodów. I to bez żadnych większych inwestycji początkowych lub doświadczenia. Bez żadnego ryzyka.
Jeśli tylko masz pasję, którą chcesz się dzielić z innymi ludźmi i kilka godzin, które możesz poświęcić na rozwój swojego kanału, możesz od razu zacząć przygodę z marketingiem afiliacyjnym. Powodzenia!
Frequently Asked Questions
Czy marketing afiliacyjny wymaga kodowania?
Aby rozpocząć marketing afiliacyjny nie trzeba mieć dużej wiedzy technicznej ani konkretnego zestawu umiejętności technicznych, a już na pewno nie trzeba umieć kodować. Jednak pewna wiedza jest przydatna. Na początek będziesz musiał wiedzieć, jak stworzyć i aktualizować swoją stronę internetową oraz gdzie możesz znaleźć metryki wydajności dla swoich treści. Reszty nauczysz się z czasem.
Czy marketing afiliacyjny to piramida finansowa?
Nie, kategorycznie nie, ale jest wiele podejrzanych firm, które prowadzą piramidy finansowe pod przykrywką “marketingu afiliacyjnego”. Zanim więc zapiszesz się do jakiegokolwiek programu, przeczytaj bardzo uważnie jego warunki – i jeśli cokolwiek wzbudzi Twoje podejrzenia, nie zgłaszaj się do programu, bez względu na to, jak kusząca może być wysokość prowizji. Dobrym pomysłem jest również poszukanie recenzji i komentarzy na temat programu – jeśli w sieci nie ma nic na temat programu, lub jakiekolwiek komentarze wydają się być kopiowane, to program może nie być legalny.
Czy marketing afiliacyjny jest łatwy?
Dla chcącego, nic trudnego, ale nie oczekuj, że to spacer w parku! W porównaniu do tego, co wiele stron internetowych z wątpliwą reputacją może Ci powiedzieć, marketing afiliacyjny wymaga sporej ilości czasu i energii, a przekonanie odwiedzających do zakupu produktu z Twojej rekomendacji może być ciężkie. Jeśli więc szukasz metody na szybkie wzbogacenie się, marketing afiliacyjny nie jest właściwym miejscem. Ale jeśli chcesz zarobić trochę dodatkowych pieniędzy na swoim hobby lub pasji, to marketing afiliacyjny jest świetnym sposobem na połączenie pracy i zabawy.
Czy marketing afiliacyjny zapewnia dochód pasywny?
Często się o tym mówi, ale nie do końca. Marketing afiliacyjny wymaga ciągłej pracy, takiej jak umieszczanie postów na blogu lub kanale wideo; nie powinieneś liczyć na to, że jeden artykuł lub wideo stale będzie przynosić pieniądze. Jeśli jednak utrzymujesz swoją stronę ze świeżymi, regularnymi treściami, z dodanymi linkami afiliacyjnymi i stale pracujesz nad napędzaniem ruchu w jej kierunku, wtedy możesz być w stanie regularnie zarabiać na niektórych artykułach po ich zamieszczeniu. Wtedy liczy się to jako dochód pasywny. Nie polegaj jednak wyłącznie na zaufaniu, znacznie lepiej jest być aktywnym.
Kiedy i jak zarabiają marketerzy afiliacyjni?
Wszystko co związane z pieniędzmi zależy od warunków programu. W niektórych programach dostaniesz wypłatę raz w tygodniu, w niektórych raz w miesiącu, a w innych dopiero po trafieniu na określoną kwotę prowizji. Metody płatności również mogą być szalenie różne. W większości programów stosuje się PayPal, przedpłacone karty debetowe, karty podarunkowe, czeki, ale możesz również otrzymać zniżki na darmowe produkty lub subskrypcje premium na usługi.
Jak długo trwa zarabianie pieniędzy z marketingu afiliacyjnego?
To zależy od tego, czy zaczynasz od zera, czy masz już działający kanał marketingu afiliacyjnego, jak dobrze konwertuje twój promowany produkt, ile kosztuje i wiele innych potencjalnych czynników. Średnio, może to zająć do 6 miesięcy, aby zauważyć wyniki pochodzące z wysiłków afiliacyjnych.
Które programy partnerskie generują największe przychody?
To również zależy. Chociaż nazwy programów partnerskich, które regularnie znajdują się na szczycie najlepszych list, jeśli chodzi o przychody, są łatwe do znalezienia (i wspomnieliśmy o nich w sekcji dotyczącej najpopularniejszych programów partnerskich), praca z tymi firmami w żaden sposób nie gwarantuje, że będziesz zarabiać pieniądze od pierwszego dnia. Marketing afiliacyjny jest oparty na wynikach, co oznacza, że prawie wszystko zależy od tego, ile czasu i wysiłku włożysz w swoją stronę i treści – i jak dobrze zadziałają Twoje linki partnerskie.
Czy marketing afiliacyjny to szansa na zostanie milionerem?
To zależy wyłącznie od Ciebie i tego, jak ciężko będziesz pracował nad swoim kanałem – i szczerze mówiąc, od szczypty szczęścia również. Są ludzie, którzy zarabiają fantastyczne pieniądze na swojej pracy afiliacyjnej; Pat Flynn zarobił ponad 3 miliony dolarów z samych przychodów afiliacyjnych, podczas gdy John Chow napisał nawet książkę o swojej drodze do spektakularnych dochodów z marketingu afiliacyjnego; ale prawdę mówiąc, nie zdarza się to często. Tylko 3% wszystkich marketerów afiliacyjnych zarabia ponad 150k dolarów rocznie. Jest to z pewnością możliwe, aby zarobić wystarczająco dużo miesięcznie, aby mieć “drugą pensję”, ale zarabianie milionów od pierwszego dnia? To niestety jest raczej mało prawdopodobne.
Raporty na temat najlepszych odsyłających URL
Raporty najlepszych odsyłających URL w Post Affiliate Pro pozwalają śledzić i analizować działania w marketingu afiliacyjnym, informując o skutecznych kanałach marketingowych i treściach generujących ruch i sprzedaże poprzez śledzenie URL. To narzędzie do optymalizacji linków partnerskich i zwiększenia konwersji.
Platforma Post Affiliate Pro umożliwia lokowanie reklamy poprzez tworzenie subdomen i umieszczanie reklam na konkretnych stronach internetowych. Użytkownicy mogą także uzyskać informacje na temat tworzenia panelu w Post Affiliate Pro oraz umówić się na konsultację. Strona udostępnia dane kontaktowe do działu sprzedaży i wsparcia.