
Jak zarządzać i angażować partnerów afiliacyjnych
Zarządzanie partnerami afiliacyjnymi może być trudnym zadaniem, zwłaszcza jeśli jesteś startupem. Poznaj taktyki, które możesz wykorzystać, aby rozpocząć kampan...
Poznaj pięć sprawdzonych metod tworzenia skutecznego procesu onboardingu partnerów afiliacyjnych, zwiększ zaangażowanie i osiągnij sukces programu partnerskiego.
Posiadanie procesu onboardingu partnerów afiliacyjnych to pierwszy krok do budowania pozytywnych relacji między Tobą a Twoimi partnerami. Co warto wiedzieć o onboardingu? Czytaj dalej, aby się dowiedzieć!
Uruchomiłeś swój program afiliacyjny i zebrałeś osoby, które będą Twoimi nowymi partnerami. Co dalej? Onboarding. Onboarding pozwala nowym współpracownikom zapoznać się z firmą, jej celami oraz zdobyć wszystkie niezbędne informacje do rozpoczęcia pracy i budowania pozytywnej relacji z pracodawcą.
Zdejmuje to część stresu z barków nowych pracowników i pozwala im szybciej stać się produktywnymi, ponieważ wiedzą, jak wpisują się w strukturę firmy i czego się od nich oczekuje. Onboarding ma też ogromne znaczenie dla ogólnego sukcesu programu partnerskiego.
Onboarding afiliacyjny to proces zapoznawania nowych współpracowników z Twoim programem partnerskim , celami i oczekiwaniami, aby byli gotowi promować Twoje produkty. Zwykle program onboardingowy obejmuje:
Proces onboardingu partnera nie kończy się w jeden czy dwa dni – według specjalistów HR onboarding powinien trwać co najmniej trzy miesiące. W tym czasie warto regularnie sprawdzać postępy nowych współpracowników, udzielać im informacji zwrotnych oraz pytać o ewentualne wątpliwości lub pytania.
Według raportu SilkRoad Technology 53% specjalistów HR uważa, że onboarding zwiększa zaangażowanie pracowników.
Z drugiej strony osoby, które przeszły zły onboarding lub nie miały go wcale, często są niezaangażowane i dwukrotnie bardziej skłonne do odejścia z firmy. Jak więc temu zapobiec w przypadku nowych partnerów? Oto pięć strategii skutecznego wdrożenia nowych afiliantów.
Twoi nowi partnerzy prawdopodobnie będą mieli wiele pytań dotyczących obowiązków, zasad firmy oraz narzędzi partnerskich , z których będą korzystać. Aby ułatwić im start i uniknąć wielokrotnego tłumaczenia tych samych kwestii, przygotuj przewodnik zawierający wszystkie niezbędne informacje na etapie wdrożenia.
Taki przewodnik powinien zawierać informacje o misji firmy i produktach, które będą promowane, a także odpowiedzi na pytania typu „Jakie są zasady tworzenia treści?”, „Jak generować linki?” czy „Jakie są zasady naliczania prowizji?”
Przewodnik to także świetne miejsce na krótką instrukcję obsługi narzędzi partnerskich oraz informacje, do kogo zgłosić się w razie problemów. Posiadanie takiego przewodnika zwiększa pewność siebie nowych partnerów i usprawnia proces onboardingu, a jednocześnie pozwala im rozwiązywać wiele kwestii samodzielnie bez konieczności każdorazowego kontaktu.
Pamiętaj, by nie przytłoczyć nowych współpracowników nadmiarem informacji i żargonem technicznym – mogą mieć problem ze zrozumieniem branżowych terminów. Prosty język zapewni, że wszyscy zrozumieją instrukcje i będą wiedzieć, czego się od nich oczekuje.
Choć nie da się całkowicie uniknąć nieporozumień podczas wdrożenia partnerów , jasne przedstawienie kluczowych kwestii i wymagań pozwoli uniknąć większości problemów utrudniających efektywną pracę. Najważniejsze informacje, które powinni znać partnerzy od początku, to:
Poza omówieniem tych kwestii podczas pierwszego spotkania, warto też dodać odpowiedzi na powyższe pytania do przewodnika „Pierwsze kroki”.
Choć przewodniki są bardzo pomocne, nawet najlepszy nie wyczerpie wszystkich pytań czy problemów partnerów. Bez względu na to, czy zatrudniasz menedżera do opieki nad afiliantami, czy zarządzasz nimi samodzielnie, kluczowe jest, by wiedzieli, do kogo i przez jaki kanał mogą się zwrócić w razie potrzeby. Możesz udostępnić dedykowany adres e-mail, przez który będą wysyłane wszystkie niezbędne materiały, ale do codziennej komunikacji znacznie wygodniejszy będzie wspólny czat, który dodatkowo buduje społeczność partnerów.
Dobrym pomysłem są także regularne spotkania zespołu oraz rozmowy wideo, podczas których omówisz bieżące potrzeby, problemy partnerów i udzielisz im informacji zwrotnej.
Nowi partnerzy mogą świetnie tworzyć treści dla swojej grupy docelowej, ale do promowania Twoich produktów lub usług będą potrzebować materiałów przygotowanych przez Ciebie. Dostępność firmowych materiałów od samego początku pomaga na dwa sposoby. Po pierwsze, pozwala partnerom natychmiast rozpocząć promocję. Po drugie, treści promocyjne z logo, kolorami, czcionką lub elementami marki będą łatwo rozpoznawalne, co buduje spójność wśród odbiorców partnerów.
Jeśli chodzi o materiały, które możesz udostępnić partnerom, możliwości jest wiele – od banerów i grafik, przez filmy YouTube czy posty do social mediów, aż po specjalne rabaty. Dzięki Post Affiliate Pro możesz sprawnie dzielić się materiałami promocyjnymi , które są od razu gotowe do użycia – od banerów flash, graficznych i HTML, przez kody rabatowe, po spersonalizowane strony dla każdego partnera.
Twoi nowi partnerzy mogą pochodzić z różnych miejsc i mieć różne doświadczenie – jeden może być blogerem, który już pracował jako partner afiliacyjny , a inny być dotychczasowym klientem , który niewiele wie o afiliacji. Przeprowadzenie identycznego procesu wdrożeniowego z obiema osobami może nie przynieść najlepszych rezultatów.
Osoba początkująca może mieć problemy ze zrozumieniem podstaw afiliacji (np. jak zacząć promować produkt) i potrzebować więcej szkoleń z obsługi narzędzi, podczas gdy blogerowi wystarczy dostęp do materiałów promocyjnych i poradzi sobie samodzielnie.
Z kolei zbyt duża liczba zadań nałożona na niedoświadczonego afilianta może go przytłoczyć i skłonić do rezygnacji z programu. Tworząc spersonalizowany onboarding partnera , który uwzględnia umiejętności, możliwości i potrzeby każdego, budujesz pewność siebie i zaangażowanie nowych współpracowników, a także pomagasz im szybciej odnaleźć się w nowej roli. Aby dostosować program onboardingu, odpowiedz sobie na poniższe pytania:
Gdy nowy partner czuje się doceniony jako jednostka, a program jest dostosowany do jego potrzeb poprzez przekazanie wszystkich niezbędnych informacji i narzędzi od początku, szybciej staje się produktywny. Rośnie też jego zaufanie do firmy i pewność siebie w pracy, co przekłada się na większą satysfakcję.
Onboarding jest często pomijany lub przeprowadzany powierzchownie, by nowi pracownicy jak najszybciej przystąpili do pracy. Efekty bywają jednak gorsze od oczekiwanych — bez dobrego wdrożenia nowi współpracownicy potrzebują więcej czasu, by osiągnąć wyniki.
Onboarding to klucz do sukcesu w marketingu afiliacyjnym , który bazuje na wynikach. Jeśli nowi partnerzy czują się docenieni i mile widziani, a także otrzymują wszystkie narzędzia potrzebne do komfortowej pracy we własnym tempie, ich zaangażowanie i satysfakcja w dłuższej perspektywie rośnie. Po skutecznym wdrożeniu osiągnięcie sukcesu w marketingu afiliacyjnym będzie dla nich już tylko formalnością.
Onboarding afiliacyjny to proces wprowadzania nowych partnerów do programu, celów, narzędzi oraz oczekiwań, dzięki czemu są gotowi promować Twoje produkty i osiągać sukces.
Strukturalny onboarding zwiększa produktywność afiliantów, podnosi ich zaangażowanie i pomaga ograniczyć rotację, sprawiając, że czują się docenieni i dobrze przygotowani.
Spersonalizuj proces, oceniając umiejętności, doświadczenie i potrzeby każdego partnera, zapewniając im dostosowane szkolenia i materiały, by mogli rozwijać się we własnym tempie.
Przekaż przewodnik startowy, firmowe materiały marketingowe, szczegóły programu oraz dostęp do kanałów komunikacji i niezbędnych narzędzi, aby zapewnić płynny start.
Lucia to utalentowana redaktorka treści, która dba o płynną publikację materiałów na różnych platformach.
Dowiedz się, jak Post Affiliate Pro może usprawnić Twój proces wdrożenia i umożliwić partnerom osiągnięcie większych sukcesów od pierwszego dnia.
Zarządzanie partnerami afiliacyjnymi może być trudnym zadaniem, zwłaszcza jeśli jesteś startupem. Poznaj taktyki, które możesz wykorzystać, aby rozpocząć kampan...
Czy marketing afiliacyjny sprawia Ci trudność? Sprawdź kluczowe kroki, które stosuje każda skuteczna kampania afiliacyjna.
Dowiedz się, jak rozpocząć program partnerski dla początkujących: definicja, korzyści, pozyskiwanie partnerów, ustalanie prowizji, wybór oprogramowania i zarząd...