
4 strategie segmentacji, które zwiększą skuteczność Twojego programu partnerskiego
Stworzenie programu partnerskiego to jedno, ale rekrutacja odpowiednich partnerów i wdrożenie właściwej strategii jest jeszcze ważniejsze. Poznaj cztery strateg...
Dowiedz się, jak krok po kroku stworzyć wysokiej jakości program partnerski – od opracowania oferty i uruchomienia punktów sprzedaży po rekrutację partnerów i wybór odpowiedniego oprogramowania.
Nie jest łatwo przekonać osoby trzecie do sprzedaży Twoich produktów lub usług, a stworzenie dobrze zaprojektowanego modelu biznesowego to jeszcze większe wyzwanie. Aby odnieść sukces, musisz uwzględnić pewne niezbędne kroki przygotowawcze.
Sieć afiliacyjna składa się z zleceniodawców – firm poszukujących nowych kanałów sprzedaży lub promocji swojej oferty, oraz partnerów – osób gotowych promować produkty i usługi w oparciu o model prowizyjny. Zazwyczaj reklamodawca rozlicza się w modelu efektywnościowym (CPA – Cost per Action ) za rejestrację (CPL – Cost per Lead ) lub za sprzedaż (CPS – Cost per Sale ).
Posiadanie sieci partnerów to ogromna przewaga i nowe możliwości przy sprzedaży dowolnego produktu lub usługi. Możesz poszerzyć zasięg, docierając do grupy docelowej w bardziej spersonalizowany i unikalny sposób. Brzmi świetnie, prawda? Jednak w praktyce wiele start-upów i MŚP zauważa, że nie podjęło niezbędnych kroków lub nie posiada wystarczającej wiedzy i doświadczenia, by stworzyć własną sieć afiliacyjną.
I tu właśnie przydaje się ten artykuł. Jeśli nie wiesz, jak zacząć swój własny, wysokiej jakości program partnerski, czytaj dalej.
W istocie, musisz spełnić tylko trzy wymagania, aby rozpocząć program partnerski . Przeanalizujmy każde z nich osobno.
Ważne jest, aby produkt nie był tylko kolejną wersją czegoś, co już znaliśmy. Musi wnosić wartość dodaną dla klientów, np. rozwiązywać problem, odpowiadać na pytania, usprawniać procesy lub po prostu zapewniać użytkownikom rozrywkę. Jeśli produkt posiada takie cechy, Twoim partnerom będzie dużo łatwiej go sprzedawać i promować, a także identyfikować się z klientem końcowym.
Wyobraź sobie punkt sprzedaży jako osobną stronę internetową służącą do realizacji zakupów, jak eBay czy Amazon. Gdy użytkownik zainteresuje się produktem, platforma przenosi go na dedykowaną stronę produktu, na której znajdują się wszystkie najważniejsze informacje, takie jak rozmiar, waga, kolory, cena i inne szczegóły. Strona ta powinna również zawierać sekcję z dostępnymi metodami płatności, np. kartą kredytową, PayPalem czy przelewem. Jeśli Twój produkt nie ma dedykowanego punktu sprzedaży, program partnerski nie będzie skuteczny, ponieważ ani partnerzy, ani klienci nie będą wiedzieli, gdzie kupić produkt.
To prawdziwe serce całego systemu. Potrzebujesz oprogramowania, które poinformuje Cię, które sprzedaże zostały wygenerowane przez Twoich partnerów, które kampanie działają najlepiej i ile prowizji zarobił każdy partner , itd. Niezawodne rozwiązanie umożliwia także generowanie szczegółowych raportów i automatyczne śledzenie całego procesu partnerskiego.
Jak wspomniano wcześniej, pierwszym krokiem jest pozyskanie oprogramowania, które pozwoli Ci sprawnie zarządzać wszystkim – od rejestracji partnerów i ich sprzedaży, po integracje z witryną, zaawansowane śledzenie i wiele opcji administracyjnych.
Nie martw się, na rynku jest wiele rozwiązań, które pomogą Ci z powyższymi zadaniami. Te narzędzia mogą przekształcić Twoją stronę w świetnie działający program partnerski.
Jednym z najpopularniejszych systemów jest Post Affiliate Pro , który wykona za Ciebie całą ciężką pracę. Gdy zaczniesz z niego korzystać, nie będziesz musiał się martwić o dotrzymywanie terminów rozliczeń z partnerami.
Warto pamiętać, że niezależnie od wybranej opcji, zawsze należy być gotowym na niewielką inwestycję w jej użytkowanie.
W przypadku Post Affiliate Pro dostępne są trzy plany płatności:
Więcej o pakietach Post Affiliate Pro przeczytasz tutaj.
Skoro masz już produkt, który chcesz promować za pomocą marketingu afiliacyjnego i wybrałeś idealne oprogramowanie partnerskie, czas znaleźć partnerów, którzy rozpromują Twój produkt. Zanim jednak nawiążesz kontakt, odpowiedz sobie na dwa pytania: co partner zyska i jak zostanie wynagrodzony?
Modele CPL i CPS są najbezpieczniejsze dla zleceniodawcy, natomiast wybór modelu CPA oznacza przyjęcie nieco większego ryzyka (trzeba zapłacić partnerowi za wykonanie akcji, a nie za konkretny efekt jak pozyskany lead czy sprzedaż). Jednak w modelach CPL lub CPS, jeśli partner nie wygeneruje sprzedaży czy rejestracji, zleceniodawca w zasadzie oddaje miejsce reklamowe za darmo, nie otrzymując w zamian prawie nic.
Dlatego zarówno reklamodawcy, jak i zleceniodawcy powinni minimalizować czynniki ryzyka oraz maksymalizować szanse na sukces sprzedażowy. Ty również możesz się do tego przyczynić, dbając o wszystkie aspekty wymienione poniżej.
Gdy spełnisz wszystkie te punkty, możesz przejść do pozyskiwania partnerów, którzy będą promować Twoją ofertę.
Najlepszym sposobem na znalezienie partnerów jest budowanie z nimi relacji już na wczesnym etapie. Oczywiście możesz próbować dotrzeć do „zimnych leadów partnerskich ”, ale szanse na współpracę są wtedy mniejsze ze względu na brak zaufania. Reklamodawca powinien podjąć działania koncentrujące się na długoterminowych relacjach.
Zaufanie jest kluczowe przy planowaniu długotrwałej współpracy, która wymaga zaangażowania i ryzyka po obu stronach. Dlatego budowanie relacji i zaufania warto rozpocząć jak najwcześniej i robić to szczerze. Relacje wymagają czasu, na początku oznacza to dodawanie wartości i oferowanie czegoś cennego bez oczekiwania wzajemności.
Dowiedz się więcej: 11 najlepszych praktyk angażowania i wspierania udanych partnerów
Szybszym sposobem uproszczenia wdrożenia programu partnerskiego jest współpraca z firmą, która już posiada sieć partnerską . Dołącz do kilku programów partnerskich z Twojej branży lub zupełnie innego środowiska biznesowego. Przetestuj je sam, podejmij wyzwanie wygenerowania X leadów czy Y sprzedaży. Ucz się, obserwuj, wyciągaj wnioski. Poznaj innych partnerów, nawiąż znajomości i zaproś ich do swojego programu.
Możesz wykorzystać ruch na swojej stronie do pozyskania większej liczby partnerów. Stwórz sekcję promującą Twój program partnerski, w której przedstawisz unikalność swojego produktu lub usługi oraz zalety programu. Warto podkreślić najważniejsze, tzw. techniczne aspekty, takie jak akceptowane kanały promocji (np. email marketing, Google Ads – SEM, content marketing, social media, banery itd.), możliwą prowizję oraz warunki płatności.
Może Cię zainteresować: Jak wykorzystać social media w marketingu afiliacyjnym w 2020 roku
Czasem nie mamy możliwości budowania relacji i planowania działań z wyprzedzeniem. W takiej sytuacji musisz być bardzo dobrze przygotowany i mieć gotową całą dokumentację, case studies i prezentacje, by przekonać potencjalnych partnerów do udziału w projekcie. Jeśli czeka Cię takie wyzwanie, warto na początku zaoferować wyższą prowizję, by uatrakcyjnić ofertę i zwiększyć szanse na pozyskanie reklamodawców.
Stworzenie własnego programu partnerskiego nie jest aż tak trudne. Wymaga trochę pracy i inwestycji, ale w dłuższej perspektywie pozwoli Ci promować produkt i docierać do nowych odbiorców przy minimalnym wysiłku. Pamiętaj jednak, by poświęcić programowi odpowiednią uwagę, aby przynosił oczekiwane rezultaty.
Skoro wiesz już, jakie kroki podjąć, by stworzyć własny system partnerski, dlaczego nie spróbować i nie wdrożyć go samodzielnie według naszego przewodnika? Jesteśmy przekonani, że zaskoczy Cię, jak wiele korzyści może przynieść Twojej firmie i sieci partnerskiej .
Aby rozpocząć program partnerski, potrzebujesz interesującego produktu lub usługi, dedykowanego internetowego punktu sprzedaży oraz niezawodnego oprogramowania do śledzenia partnerów.
Buduj relacje już na wczesnym etapie, współpracuj z sieciami partnerskimi, stwórz dedykowaną stronę rekrutacyjną na swojej witrynie oraz przygotuj atrakcyjne oferty i dokumentację, aby przyciągnąć partnerów.
Popularne modele to CPA (Cost per Action), CPL (Cost per Lead) oraz CPS (Cost per Sale), z których każdy oferuje różne poziomy ryzyka i korzyści dla reklamodawców oraz partnerów.
Lucia to utalentowana redaktorka treści, która dba o płynną publikację materiałów na różnych platformach.
Dowiedz się, jak Post Affiliate Pro może pomóc Ci uruchomić, zarządzać i rozwijać skuteczny program partnerski z zaawansowanym śledzeniem i bezproblemową integracją.
Stworzenie programu partnerskiego to jedno, ale rekrutacja odpowiednich partnerów i wdrożenie właściwej strategii jest jeszcze ważniejsze. Poznaj cztery strateg...
Zastanawiasz się, ile płacić swoim partnerom afiliacyjnym? Poznaj różne metody wypłat, struktury prowizji oraz opcje płatności, by zoptymalizować sukces swojego...
Dowiedz się, jak skutecznie promować produkty afiliacyjne dzięki eksperckim wskazówkom Scotta Andersona. Poznaj strategie promocji produktów o niskiej wartości,...