9 narzędzi do prowadzenia programu marketingu afiliacyjnego
Odkryj 9 niezbędnych narzędzi, które zwiększą skuteczność Twojego programu afiliacyjnego. Wzmocnij swoje kampanie dzięki rozwiązaniom do tworzenia treści, analityki, email marketingu, zarządzania social mediami i nie tylko.
Aby w pełni wykorzystać swoją strategię marketingu afiliacyjnego, warto mieć niezawodny zestaw narzędzi wspierających codzienne zadania
. Jakie? Przeczytaj naszą listę 8 przydatnych narzędzi do marketingu afiliacyjnego i przekonaj się sam.
Dla wielu praca w marketingu afiliacyjnym brzmi jak spełnienie marzeń – zwłaszcza w porównaniu do sztywnego grafiku biurowego od 9 do 17. Marketing afiliacyjny sprawdza się w każdej branży, dla marketerów w każdym wieku, a jego skuteczność została potwierdzona we wszystkich kanałach. Najważniejsze jednak, że w marketingu afiliacyjnym jesteś swoim własnym szefem.
Wystarczy, że promujesz produkty lub usługi, które lubisz, na swoim blogu, profilach społecznościowych lub kanale YouTube, a zarabiasz za każdym razem, gdy ktoś dokona zakupu z Twojego linku partnerskiego. Nie ma też ograniczeń co do wysokości zarobków! Nic dziwnego, że wartość marketingu afiliacyjnego przekracza już 12 miliardów dolarów
i ten strumień przychodów stale rośnie.
Jednak wraz z napływem kolejnych osób do branży afiliacyjnej, konkurencja staje się coraz większa, a zdobywanie nowych klientów trudniejsze. Co zrobić, aby wyróżnić się z tłumu i zapewnić sobie stały dochód? Poza ciężką pracą i świetnymi treściami, potrzebujesz również solidnego zestawu narzędzi wspierających codzienną pracę. Dzięki nim stworzysz wysokiej jakości treści i zautomatyzujesz czasochłonne zadania, zyskując więcej czasu na angażowanie odbiorców.
W tym artykule przedstawimy osiem narzędzi do marketingu afiliacyjnego, które mogą pomóc Ci lepiej poznać swoją grupę docelową, dostarczyć jej wartościowe treści i dać Twoim kampaniom dodatkowego rozpędu. Zaczynajmy!
1. Visme
Aż 69% marketerów twierdzi
, że treści wizualne są absolutnie niezbędne w marketingu i kampaniach afiliacyjnych. Oczywiście w internecie można znaleźć wiele gotowych materiałów graficznych, ale nic nie zastąpi treści stworzonych z myślą o Twojej publiczności. Jak jednak przygotować spersonalizowane wideo czy infografiki, jeśli nie masz talentu artystycznego lub po prostu brakuje Ci czasu?
Wypróbuj Visme – platformę do tworzenia treści wizualnych w chmurze, na której każdy może zaprojektować profesjonalne, firmowe materiały do swoich kampanii. Potrzebujesz prezentacji
, infografiki, checklisty do druku lub grafiki do mediów społecznościowych? Zrobisz to z Visme. Znajdziesz tu mnóstwo przydatnych narzędzi, materiałów edukacyjnych
i innych zasobów, które pomogą Ci tworzyć grafiki wspierające sprzedaż afiliacyjną. Jeśli zabraknie Ci pomysłów, możesz sięgnąć do ogromnej biblioteki Visme z ponad 100 szablonami, 1,5 mln zdjęć stockowych oraz ikon, czcionek, plików audio, video i wszystkiego, czego potrzeba, by zbudować rozpoznawalność marki.
2. Post Affiliate Pro
Marketing afiliacyjny to przede wszystkim dane – im więcej wiesz o swoich kampaniach, tym łatwiej wychwycisz problemy z konwersją lub nieefektywnymi kanałami. Ręczne zbieranie i analizowanie danych bywa czasochłonne, szczególnie gdy promujesz wiele produktów.
Post Affiliate Pro
przychodzi z pomocą jako narzędzie do zarządzania afiliacją
, które może obsłużyć Twój program od A do Z – od tworzenia linków i banerów po szczegółowe raporty o każdym aspekcie kampanii. Platforma ułatwia też zarządzanie wynikami i rozliczeniami partnerów. Oprócz pełnego wglądu w efektywność każdego z nich, możesz zlecić automatyczne wypłaty prowizji.
Możesz nawet tworzyć różne grupy płatności w zależności od wyników agentów i nagradzać najlepszych dodatkowymi bonusami do prowizji.
3. Smartlook
Zastanawiasz się, jak odwiedzający korzystają z Twojej strony? Chcesz wiedzieć, co czytają, gdzie klikają, ile czasu spędzają w serwisie i jakie napotykają trudności?
Brzmi jak science fiction, ale dzięki rozwiązaniom do analityki jakościowej, takim jak Smartlook, to możliwe! Załóżmy, że instalujesz Smartlooka na swoim blogu afiliacyjnym
. Otrzymujesz szczegółowy podgląd aktywności czytelników w czasie rzeczywistym – a to dopiero początek.
Możesz sprawdzić, które treści cieszą się największym zainteresowaniem lub w jakich momentach użytkownicy wypadają z lejka sprzedażowego. To prawdziwa rewolucja – dzięki temu łatwo zidentyfikujesz i usuniesz przeszkody, które ograniczają konwersje, sprzedaż i satysfakcję klientów.
4. Omnisend
Wszyscy wiedzą, jak potężny jest email marketing: ROI na poziomie 4000%, zaufane kanały opt-in – email w ostatnich latach tylko zyskał na znaczeniu. Budowanie listy subskrybentów, wysyłanie wiadomości z linkami afiliacyjnymi i powitania nowych odbiorców mogą być trudne bez odpowiedniego narzędzia.
Tu z pomocą przychodzi Omnisend. Stworzony z myślą o eCommerce, oferuje funkcje wspierające sprzedaż przez email. Pozwala tworzyć efektowne kampanie mailowe w kilka minut, automatyzować wysyłkę oraz prezentować produkty afiliacyjne
szerokiej grupie odbiorców. Wspiera automatyzacje, pop-upy do pozyskiwania emaili na stronie oraz wdrożenie SMS-ów i powiadomień push w workflow.
Omnisend świetnie sprawdza się w marketingu partnerskim. Warto również sprawdzić program partnerski Omnisend
– może wzbogacić Twój zestaw narzędzi afiliacyjnych.
5. Mediatoolkit
To narzędzie do social listeningu pomoże Ci w marketingu afiliacyjnym w mediach społecznościowych
. Czym jest social listening? To monitorowanie internetu pod kątem wszystkich wzmianek o promowanych przez Ciebie produktach lub usługach oraz opinii o konkurencji.
Dzięki temu szybko dowiesz się, co mówi się o Twoich produktach, jakie są opinie (pozytywne i negatywne), a także oczekiwania odbiorców. Social listening pozwala też śledzić trendy w social mediach i szybko reagować na negatywne komentarze, zanim zaszkodzą Twojemu biznesowi.
6. Kontentino
Prawdopodobnie korzystasz z jednego lub kilku kanałów społecznościowych, aby promować treści afiliacyjne
i program. Zarządzanie wieloma kontami i utrzymanie ich aktywności jest trudne, zwłaszcza jeśli posty publikujesz ręcznie. Jak pomoże tu Kontentino? To narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi, umożliwiające tworzenie i planowanie postów na Facebooka, LinkedIn, Twittera, Pinteresta i Instagrama z jednego panelu. Wystarczy przygotować post, wybrać datę i godzinę, a opublikowanie nastąpi automatycznie.
Dodatkowo, jeśli musisz uzyskać akceptację partnera afiliacyjnego przed publikacją postów, Kontentino pozwala łatwo współdzielić treści i uzyskać zatwierdzenie jednym kliknięciem – bez konieczności wymiany dziesiątek maili.
7. Warmup Your Email
Email marketing wciąż jest jednym z najważniejszych kanałów afiliacyjnych
, ale przebić się przez zatłoczoną skrzynkę odbiorczą jest coraz trudniej. Tym bardziej, że dostawcy poczty stosują zaawansowane algorytmy, które decydują, czy Twój mail afiliacyjny
trafi do głównej skrzynki odbiorczej, czy do spamu. Jednym z kluczowych czynników jest reputacja nadawcy, uzależniona od liczby otwarć, odczytań i odpowiedzi na wysłane wiadomości.
Warmup Your Email pomaga budować i utrzymywać pozytywną reputację nadawcy, dzięki czemu Twoje maile afiliacyjne trafiają prosto do odbiorcy. Oprócz otwierania i interakcji z mailami, narzędzie pokaże Ci także Twój wynik SPAM (ile maili trafia do spamu), więc od razu zobaczysz, co wymaga poprawy – bez zgadywania i skomplikowanej analizy.
8. LiveWebinar
73% marketerów uważa webinary za najlepszy sposób na generowanie jakościowych leadów – i to jeszcze zanim pandemia wymusiła pracę zdalną i ograniczenie spotkań. Jeśli chcesz promować produkty afiliacyjne, dzieląc się wiedzą z odbiorcami, webinary są najlepszym rozwiązaniem.
Są nie tylko bardzo wygodne dla uczestników, którzy nie muszą wychodzić z domu, ale także pozwalają zdobyć wartościowe informacje od ekspertów. Jeśli umiejętnie wpleciesz promowane produkty w tematykę webinaru, szansa na konwersję znacznie wzrośnie.
Dzięki LiveWebinar tworzenie i prowadzenie wydarzeń online dla Twojej grupy jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Możesz organizować firmowe webinary w ramach kampanii afiliacyjnej
i transmitować je do mediów społecznościowych. Zaangażuj odbiorców podczas wydarzenia dzięki prezentacjom Prezi, ankietom, interaktywnej tablicy i pokojom grupowym. Dodając przycisk CTA do webinarów, zachęcisz uczestników do pobrania wersji próbnej promowanego oprogramowania lub zapisu do newslettera.
9. Landingi
Strony docelowe to jeden z kluczowych elementów marketingu afiliacyjnego
– muszą atrakcyjnie prezentować Twoją ofertę. Chcąc zachęcić odwiedzających do zapisania się na newsletter lub wypróbowania produktu, landing page powinien przyciągać uwagę wizualnie i jasno prezentować korzyści oraz odpowiednie CTA.
Jak łatwo stworzyć skuteczną stronę docelową? Skorzystaj z Landingi – platformy do tworzenia landing page’y i lejków sprzedażowych na desktop i mobile. Landingi oferuje ponad 300 szablonów oraz szereg narzędzi. Możesz zbudować stronę od zera dzięki edytorowi drag-and-drop, dostosować gotowy szablon do Twojej marki
i używać dynamicznych treści do personalizacji. Landingi posiada także narzędzie do testów A/B oraz jedną kliknięciem powielisz stronę, by łatwo porównać, która wersja najlepiej konwertuje.
Podsumowanie
Posiadanie kilku kanałów afiliacyjnych do promocji produktów daje wiele możliwości, ale także mnóstwo czasochłonnych zadań, takich jak analiza danych, publikacja w social mediach czy tworzenie grafik.
Dlaczego nie skorzystać z jednego lub kilku narzędzi do marketingu afiliacyjnego
z tej listy, by ograniczyć czas poświęcany na te czynności i jednocześnie zwiększyć skuteczność kampanii? Dzięki temu zyskasz więcej czasu na budowanie relacji z odbiorcami i zaoferujesz im wartościowe treści oraz świetne doświadczenia. To naprawdę sytuacja win-win!
Najczęściej zadawane pytania
Jakie są najlepsze narzędzia do prowadzenia programu marketingu afiliacyjnego?
Najlepsze narzędzia to Visme do tworzenia treści wizualnych, Post Affiliate Pro do zarządzania afiliacją, Smartlook do analityki, Omnisend do email marketingu, Mediatoolkit do monitorowania opinii, Kontentino do zarządzania mediami społecznościowymi, Warmup Your Email do budowania reputacji nadawcy, LiveWebinar do webinarów oraz Landingi do tworzenia stron docelowych.
Dlaczego warto korzystać z narzędzi do marketingu afiliacyjnego?
Narzędzia do marketingu afiliacyjnego pomagają automatyzować czasochłonne zadania, poprawiają analizę kampanii, zwiększają jakość treści i umożliwiają efektywne zarządzanie programem, dzięki czemu możesz skupić się na rozwoju odbiorców i przychodów.
Jak mogę poprawić wyniki marketingu afiliacyjnego?
Wykorzystuj specjalistyczne narzędzia do tworzenia treści, analityki, automatyzacji emaili, social mediów i stron docelowych, by usprawnić swoją pracę, analizować efekty i skuteczniej angażować odbiorców.
Lucia to utalentowana redaktorka treści, która dba o płynną publikację materiałów na różnych platformach.
Lucia Halašková
Redaktorka treści
Wypróbuj Post Affiliate Pro dla sukcesu w marketingu afiliacyjnym
Doświadcz potężnego zarządzania programem partnerskim z Post Affiliate Pro. Automatyzuj zadania, śledź wyniki i rozwijaj swój biznes z łatwością.
14 praktycznych wskazówek i strategii marketingu afiliacyjnego, które musisz znać 2019
Odkryj 14 praktycznych wskazówek dotyczących marketingu afiliacyjnego, które zoptymalizują Twoją strategię. Od analizy rynku i wyboru odpowiedniej niszy po wyko...
7 strategii na pozyskanie większej liczby partnerów afiliacyjnych
Poznaj strategie marketingowe, które pomogą Ci pozyskać więcej partnerów afiliacyjnych i rozwinąć swój biznes afiliacyjny w siedmiu praktycznych krokach....
11 najlepszych praktyk angażowania i wspierania skutecznych afiliantów
Poznaj 11 sprawdzonych strategii angażowania i wspierania skutecznych afiliantów, które zwiększą sukces Twojego marketingu afiliacyjnego. Dowiedz się, jak tworz...
7 min czytania
AffiliateMarketing
AffiliateEngagement
+3
Będziesz w dobrych rękach!
Dołącz do naszej społeczności zadowolonych klientów i zapewnij doskonałą obsługę klienta dzięki PostAffiliatePro.