Jak znaleźć afiliantów – Część 1: Pierwsze kroki

Jak znaleźć afiliantów – Część 1: Pierwsze kroki

AffiliateMarketing AffiliateProgram BusinessGrowth BrandBuilding

Internet jest pełen „sprawdzonych i gwarantowanych poradników” na temat budowania dochodowego programu partnerskiego. My również niedawno opublikowaliśmy prosty poradnik z 10 wskazówkami, jak znaleźć afiliantów do sprzedaży swoich produktów .

Oto kilka sposobów, na które warto zwrócić uwagę.

Zwiększ widoczność swojego programu partnerskiego

Umieść link do swojego programu partnerskiego na stronie internetowej. Dzięki temu zwiększasz szansę, że więcej potencjalnych klientów zauważy Twoją ofertę i się do niej zapisze.

Zaproś do współpracy osoby z branży

Wyślij im spersonalizowane oferty i poproś o promowanie swojego programu partnerskiego. Odwiedzaj strony, które najlepiej uzupełniają Twoją usługę lub produkt i napisz do nich maila, aby zachęcić ich do dołączenia do programu .

Two primary ways of categorizing influencers

Sporządź jasne warunki współpracy w programie

Stwórz stronę z najważniejszymi cechami swojego programu. Nie zapomnij zawrzeć tych głównych punktów:

  • prowizje (ile $ afilianci otrzymują ze sprzedaży określonego produktu),
  • długość ważności ciasteczek (dni, miesiące),
  • kto otrzymuje prowizję (pierwszy, ostatni lub obaj polecający afilianci) - wypłata (kiedy, jak).

Zaoferuj atrakcyjną prowizję

Bądź hojny i proponuj wysoką, motywującą prowizję swoim afiliantom . Unikaj niskich prowizji rzędu 5–10%, chyba że Twoje produkty są bardzo drogie – postaraj się ustawić prowizję jak najbliżej 25–30%.

Miej świetny produkt

Nawet wysoka prowizja nie wystarczy – musisz mieć również świetny produkt lub usługę, która rzeczywiście przyciąga wielu klientów i przede wszystkim jest interesująca dla Twoich afiliantów.

Nie zrozum tego źle. Podtrzymujemy nasze rady i nadal wierzymy, że mogą się przydać każdemu, kto próbuje zaistnieć w świecie marketingu afiliacyjnego . Z drugiej strony – to dobry moment, by pójść głębiej i zacząć od podstaw. Oto jesteśmy. Czytaj dalej i dowiedz się, czego nauczyliśmy się przez lata działalności w tej branży. Zacznijmy od 3 absolutnie kluczowych wskazówek i postaw, które musisz przyjąć, by osiągnąć sukces.

1. Zbuduj unikalną tożsamość

Jeśli dopiero zaczynasz w branży marketingu afiliacyjnego i wysyłasz przemyślane kampanie mailowe do ważnych potencjalnych partnerów w swojej niszy, prosząc o współpracę, natrafisz na mur. Przygotuj się na odrzucenia, frustracje, a nawet brak odpowiedzi. Będzie się to zdarzać częściej niż sukcesy.

Trudna i mało przyjemna prawda jest taka, że każdy musi liczyć się z niekończącym się pasmem niepowodzeń. Jeśli chcesz, by ktoś promował Twój produkt, musisz sobie na to zasłużyć. Kluczowe jest, by Twoje nastawienie nie ucierpiało na tym etapie. Czas na konstruktywne myślenie.

Musisz zadać sobie pytanie – dlaczego ta firma miałaby w ogóle chcieć promować Twój produkt? Jeśli znajdziesz odpowiedź, jesteś gotowy, by działać.

Rób wszystko, by promować swoją markę i budować jej silną pozycję. Możliwości są nieograniczone – kontakty osobiste, dołączanie do istniejących programów partnerskich, fora takie jak Quora, płatne kampanie na Facebooku czy Google, pisanie blogów, zdobywanie recenzji i wzmiankowań w odpowiednich miejscach, analizowanie opinii klientów oraz budowanie jak najlepszej reputacji.

Posting a picture preview to give positive feedback

To może zająć więcej czasu niż się wydaje, ale uwierz nam – to działania warte poświęcenia czasu i zasobów. Gdy to osiągniesz, czas przejść do kolejnej, równie ważnej kwestii.

2. Nie bierz niczego za pewnik

Pracuj nad swoim produktem każdego dnia, buduj pozytywną reputację.

Ciężko wypracowana świadomość marki i szacunek wymagają stałej troski. Pamiętaj, by prowadzić biznes zawsze na najwyższym poziomie. Nigdy nie rezygnuj z dążenia do doskonałości.

Konkurencja jest ostra jak japońska katana. Nie pozwól jej wyprzedzić Cię, gdy będziesz cieszył się swoimi 15 minutami sławy. Może Cię to kosztować wiele partnerstw, które pozwalają Twojej firmie stawać się coraz bardziej rozpoznawalną – skup się na długofalowych celach i nie wahaj się inwestować w tym kierunku. Twoi klienci (i afilianci) muszą mieć naprawdę dobry powód, by do Ciebie wracać i kupować ponownie po ewentualnej porażce.

Top 3 countries with most affiliate marketers - canada , USA , UK

3. Wykorzystaj przeszłość do budowania lepszej przyszłości

Wyobraź sobie, że firmy takie jak Huawei czy Orange chcą zawrzeć z Tobą umowę. Musiałbyś wysłuchać każdego ich słowa, bo za nimi stoi sukces i siła marki . Teraz spójrz na to z innej strony.

Jeśli sam odniosłeś sukces – to Twoja siła. Stały strumień referencji, recenzji i – co najważniejsze – studiów przypadków przyciąga nowych partnerów biznesowych jak nic innego.

Na tym etapie czas na skromność się skończył. Nie ma znaczenia, czy Twoje osiągnięcia są duże, czy małe. Świat musi dowiedzieć się o każdym z nich. Żadna współpraca nie powinna być uznana za marginalną.

Sukces, który osiągnąłeś z małym startupem zatrudniającym 15 osób, może zainspirować inne podobne firmy. Jeśli Twój produkt był promowany przez dużą, międzynarodową korporację – a zaufaj nam, to się zdarza – podziel się tym doświadczeniem na każdym możliwym kanale. Pokazanie wszystkich doświadczeń podkreśli Twoją elastyczność, gotowość i może pomóc Twojej marce się rozwijać.

Przeczytaj część 2, 3 i 4:

Część 2: Gdzie znaleźć afiliantów? Część 3: Jak poprowadzić skuteczną kampanię partnerską Część 4: Wielkie podsumowanie

Najczęściej zadawane pytania

Jak mogę zwiększyć widoczność mojego programu partnerskiego?

Umieść wyraźne linki do programu partnerskiego na swojej stronie internetowej, aby zwiększyć jego widoczność i przyciągnąć więcej potencjalnych afiliantów.

Jakie są wskazówki dotyczące pozyskiwania wartościowych afiliantów?

Personalizuj kontakt, oferuj atrakcyjne prowizje oraz zadbaj, by Twój produkt lub usługa wyróżniały się jasnymi warunkami współpracy.

Dlaczego budowanie unikalnej tożsamości jest ważne w marketingu afiliacyjnym?

Unikalna tożsamość marki pozwala wyróżnić się w oczach potencjalnych afiliantów i klientów, czyniąc Twój program bardziej atrakcyjnym i godnym zaufania.

Jak mogę wykorzystać dotychczasowe sukcesy do pozyskania nowych afiliantów?

Udostępniaj referencje, studia przypadków i historie udanych współprac, by pokazać potencjalnym afiliantom wartość i niezawodność Twojego programu.

Lucia to utalentowana redaktorka treści, która dba o płynną publikację materiałów na różnych platformach.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Redaktorka treści

Zwiększ skuteczność swojego programu partnerskiego

Umów się na prezentację na żywo Post Affiliate Pro i przekonaj się, jak nasze oprogramowanie pomoże Ci znaleźć, zarządzać i motywować afiliantów dla Twojego biznesu.

Dowiedz się więcej

Niestandardowe sposoby promocji: programy partnerskie
Niestandardowe sposoby promocji: programy partnerskie

Niestandardowe sposoby promocji: programy partnerskie

Dowiedz się, jak skutecznie reklamować swój program partnerski, aby przyciągnąć jak najwięcej partnerów i osiągnąć najlepszy zwrot finansowy.

4 min czytania
AffiliateMarketing Promotion +3
Jak znaleźć afiliantów – Część 2: Gdzie szukać
Jak znaleźć afiliantów – Część 2: Gdzie szukać

Jak znaleźć afiliantów – Część 2: Gdzie szukać

Masz trudności ze znalezieniem afiliantów do promocji swojego biznesu? Szukasz praktycznych sposobów? Zapoznaj się z naszym kompleksowym przewodnikiem, aby dowi...

3 min czytania
AffiliateMarketing FindAffiliates +3
Sieć afiliacyjna vs. program partnerski: ostateczne porównanie
Sieć afiliacyjna vs. program partnerski: ostateczne porównanie

Sieć afiliacyjna vs. program partnerski: ostateczne porównanie

Zastanawiasz się nad dołączeniem lub uruchomieniem własnego programu partnerskiego? W tym artykule znajdziesz przegląd marketingu afiliacyjnego oraz omówienie z...

8 min czytania
AffiliateMarketing AffiliateNetworks +3

Będziesz w dobrych rękach!

Dołącz do naszej społeczności zadowolonych klientów i zapewnij doskonałą obsługę klienta dzięki PostAffiliatePro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface