
Jak uruchomić kampanię e-mail marketingu afiliacyjnego
Rozpoczęcie kampanii e-mail marketingu afiliacyjnego może być na początku wyzwaniem. Sprawdź nasze wskazówki afiliacyjne, aby osiągnąć sukces w kampanii e-mailo...
Odkryj praktyczne wskazówki, jak promować swój program partnerski za pomocą email marketingu. Dowiedz się, jak budować zaufanie, wybierać odpowiednie linki i angażować odbiorców, aby zwiększyć konwersję i dochód pasywny.
Ponad cztery miliardy użytkowników poczty elektronicznej na całym świecie sprawiają, że email marketing, pomimo innych kanałów komunikacji, utrzymuje swoją stabilną pozycję. Co więcej, przewiduje się jego znaczny wzrost w najbliższych latach, co czyni email jeszcze bardziej aktualnym niż kiedykolwiek.
Osoby z różnych branż wykorzystują kampanie emailowe do promowania swoich marek, poszerzania bazy klientów i zwiększania swojego potencjału. Maile mogą generować większy ruch, pomóc w budowaniu obecności firmy oraz umocnić jej pozycję na rynku.
Dlaczego więc nie spróbować marketingu afiliacyjnego i nie zobaczyć, dokąd cię zaprowadzi?
Aby ułatwić Ci start, pomożemy Ci rozpocząć i zagłębić się w świat email marketingu afiliacyjnego.
Zaczniemy od kilku definicji dla tych, którzy nie są jeszcze do końca zaznajomieni z marketingiem afiliacyjnym.
W modelu marketingu afiliacyjnego pracujesz nad promowaniem różnych produktów dostarczanych przez sprzedawcę. Ten ostatni udostępnia Ci link śledzący liczbę kliknięć przez odwiedzających. Gdy ktoś wykona pożądaną akcję, czy to kliknie link, czy dokona zakupu, otrzymujesz prowizję.
Afilianci mogą być wynagradzani za kilka rodzajów akcji:
Większość programów afiliacyjnych wykorzystuje ciasteczka do śledzenia poleconych, więc nawet jeśli ktoś kliknie w podany link i nic nie kupi przez kilka dni, nadal otrzymasz prowizję, gdy dokona zakupu.
Czy wiesz, że ponad 99% ludzi codziennie sprawdza swoją skrzynkę mailową?
Co więcej, według Campaign Monitor aż 50% ankietowanych sprawdza pocztę 10 razy dziennie lub częściej. To imponujące liczby, które pokazują ogromne możliwości kampanii emailowych .
Email sprawdza się świetnie, gdy zależy Ci na lepszej konwersji i większym zaangażowaniu odbiorców. Warto dodać, że media społecznościowe także oferują podobną przewagę.
Jednak poleganie na mediach społecznościowych ma swoje minusy. Jesteś bezradny wobec nowych algorytmów, ich ciągłych zmian, blokad czy nagłego wzrostu lub spadku popularności kanału. Maile nie mają tych problemów.
Jednym z powodów, by użyć emaili w marketingu afiliacyjnym, jest możliwość prowadzenia wartościowej rozmowy z odbiorcami i jednoczesne promowanie produktów. Skuteczny szablon powitalnego maila afiliacyjnego może być tu kluczowy, bo pomaga zbudować silną pierwszą relację z nowymi klientami i ustawić scenę do dalszego zaangażowania. Twój pierwszy mail powitalny może być dla odbiorcy początkiem drogi do zakupu.
Poza tym nie masz tu do czynienia z tzw. zimnymi leadami. To kolejny powód, by wykorzystywać maile w marketingu afiliacyjnym – posiadanie już zbudowanej bazy odbiorców to dobry start.
Klienci, których planujesz uwzględnić w przyszłych kampaniach, już wiedzą, co oferujesz i mają do Ciebie pewne zaufanie. Część z nich korzysta z Twoich usług, inni po prostu lubią czytać Twoje newslettery.
Niezależnie, dlaczego się zapisali, to osoby, których nie musisz przekonywać, by otwierały Twoje maile. Faktem jest, że nie wszyscy zaczną od razu kupować, ale nie można ich porównywać do zimnych leadów z reklam PPC.
Zanim przejdziemy do konkretnych wskazówek dotyczących kampanii emailowych i przyjrzymy się niektórym terminom z zakresu email marketingu , warto zapamiętać jedną podstawową zasadę – nie sprzedawaj, a dziel się. Dotyczy to wszystkich działań marketingowych, takich jak globalny content marketing, media społecznościowe, influencerzy oraz marketing afiliacyjny w szczególności. Możesz się zastanawiać, dlaczego to tak ważne.
Jest ogromna różnica między sprzedawcą a zadowolonym klientem — szczęśliwy klient nie wciska linków na siłę. Raczej dzieli się swoimi doświadczeniami i opowiada o produktach, które polubił, jakby rozmawiał z przyjacielem przy kawie. Szczera relacja z odbiorcą zwiększa otwieralność maili. Gdy mówisz o czymś z własnego doświadczenia, nie brzmisz jak nachalny sprzedawca pukający do drzwi.
To jedna z największych tajemnic skutecznych kampanii emailowych – zawsze bądź przyjazny.
Zanim zaczniesz promować cokolwiek, upewnij się, że zdobyłeś zaufanie odbiorców, by chcieli korzystać z Twoich szczerych rekomendacji i porad. Maile, które wysyłasz potencjalnym klientom, powinny być dla nich wartościowe, bez nachalnych reklam i irytujących treści sprzedażowych.
Zacznij od dzielenia się przydatnymi i wartościowymi treściami, które pomogą ludziom poprawić życie osobiste lub zawodowe. Dopiero potem możesz zacząć polecać produkty, które warto kupić i na których można jeszcze bardziej skorzystać. Najważniejsze jest nie sprzedawać, a prowadzić wartościową rozmowę z odbiorcą.
Zawsze, gdy zastanawiasz się, jakie linki partnerskie dodać do kolejnej kampanii, upewnij się, że są one opłacalne, odpowiednie i ponadczasowe.
Linki, które chcesz zawrzeć w sekwencji mailowej, powinny mieć stabilny potencjał zarobkowy i przynosić solidny zwrot z inwestycji. Nawet jeśli ograniczasz koszty promocji, prowizje muszą być wysokie, a średni CTR z maili to 2,6%.
Różne programy partnerskie oferują różne typy prowizji .
Przykład: jeśli promujesz gry wideo z 1% prowizją od każdej gry za 40$, by zarobić 400$, potrzebujesz 1000 klientów. Ale promując produkty do domu z 8% prowizją od każdego produktu za 300$, wystarczy 17 klientów, by osiągnąć ten sam zysk.
Więcej przykładów i statystyk dotyczących zysków z różnych programów afiliacyjnych znajdziesz tutaj.
Linki, które umieszczasz w mailach, muszą być odpowiednie i powiązane z Twoją branżą. Ludzie zapisali się na newsletter z określonych powodów. Lubią Twoje treści i oczekują, że będą one najczęściej dopasowane do ich preferencji.
Odbiorcy wybrali, by Ci zaufać, więc nigdy tego nie nadużywaj. Inaczej możesz stracić znaczną część lojalnej bazy i spotkać się z dezorientacją, irytacją i skargami.
Przykład nieadekwatności: wysyłanie maili o butach sportowych, gdy wcześniej były same przepisy kulinarne. Z kolei dobrym przykładem strategie content marketingowej jest informacja o akcesoriach kuchennych niezbędnych do przygotowania sernika z poprzedniego maila z przepisem. Wtedy ludzie chętniej klikną w link, sprawdzą szczegóły i kupią produkt.
Dobrą praktyką jest staranna selekcja linków, które umieszczasz w mailach. Linki powinny być powiązane z główną tematyką Twoich treści, które odbiorcy regularnie otrzymują.
Wreszcie, wybieraj linki, które są aktualne przez cały rok. Popyt na produkty nie powinien się zmieniać wraz z sezonami, jeśli chcesz osiągać stały dochód. Dobry nóż czy robot kuchenny przydadzą się zawsze, a ozdoby na Nowy Rok zarobią tylko przez kilka miesięcy.
Stawiając na linki evergreen, oszczędzasz czas i wysiłek. Nie musisz pilnować różnych maili, zmieniać ich i ciągle aktualizować, by były na czasie.
Jeśli chcesz promować produkty sezonowe, przygotuj osobną kampanię i bądź gotów szybko ją usunąć po sezonie.
Oczywiście oferty sezonowe też mogą przynieść stały dochód – upewnij się jednak, że są wystarczająco opłacalne.
Kolejna istotna sprawa to sprawdzenie, czy Twój dostawca usług email zezwala na dodawanie linków partnerskich do wysyłanych wiadomości. Niektórzy dostawcy obawiają się o wskaźniki dostarczalności i mogą zniechęcać do maili afiliacyjnych . Inni blokują je już na starcie.
Jeśli nie dopilnujesz tej kwestii, możesz stracić konto lub – co gorsza – całą listę mailingową.
Skontaktuj się z przedstawicielem usługodawcy lub sprawdź listę dostawców, którzy pozwalają na email marketing afiliacyjny.
Może się okazać, że wystarczy przestrzegać kilku prostych zasad dotyczących dodawania linków i unikać podstawowych błędów, by nie mieć problemów.
Lepiej sprawdzić wszystko dwa razy i mieć pewność od początku. To eliminuje konieczność zmiany dostawcy, przerabiania kampanii czy ponownego budowania bazy mailingowej od zera.
Wiesz, jak blogerzy nie tylko zachęcają do zakupu kursów, poradników i lekcji online, ale także sprawiają, że odbiorcy zostają z nimi na dłużej?
Dzielą się darmową próbką lekcji lub regularnie wysyłają darmowe materiały, by pokazać, że można im zaufać. Niezależnie, czy ktoś zdecyduje się kupić czy nie, rozdawanie darmowych materiałów to świetny sposób na przyciągnięcie potencjalnych klientów.
Takie materiały to lead magnety i mogą obejmować:
Lead magnety wzbudzają zainteresowanie odbiorców i przekonują ich, że warto podać swój adres email.
Wartościowe informacje udostępniane za darmo pokazują, że zależy Ci na klientach i chcesz być pomocny. Budują zaufanie i sprawiają, że więcej osób kliknie w Twoje linki, traktując Cię jako godnego zaufania doradcę, który nie poleci podejrzanego produktu.
Jeśli masz zróżnicowaną bazę odbiorców lub Twoje treści dotyczą kilku branż, zastosuj segmentację list. Dzięki temu uzyskasz lepszą konwersję, wyższy wskaźnik zapisów i większą otwieralność.
Jeśli np. prowadzisz sklep z materiałami budowlanymi, możesz potrzebować osobnych list dla dużych wykonawców i klientów DIY. Gdy masz dwa lub więcej segmentów odbiorców, spodziewaj się, że będą ich interesować zupełnie różne rzeczy, oferty i treści. Segmentacja klientów pozwala lepiej dopasować przekaz, zaspokoić potrzeby każdej grupy i spełnić ich oczekiwania.
Choć maile afiliacyjne mogą wydawać się trudne na początku, są warte zachodu, jeśli są prowadzone właściwie. Pomagają zwiększyć dochód pasywny i nawiązać wartościową rozmowę z odbiorcami. Możesz stać się zaufanym doradcą, a nie nachalnym sprzedawcą nastawionym tylko na zysk.
Zacznij od budowania zaufania jako właściciel produktu i dziel się wartościowymi treściami, by pokazać odbiorcom, że warto być na Twojej liście. Gdy to osiągniesz, wdrażaj marketing afiliacyjny w wybranej sekwencji mailowej. Złota zasada brzmi: dziel się, nie sprzedawaj.
Promuj linki partnerskie poprzez media społecznościowe, tworzenie treści, angażowanie odbiorców, email marketing oraz płatną reklamę. Oferuj wartościowe treści, aby zwiększyć współczynnik kliknięć.
Promuj linki partnerskie poprzez media społecznościowe, tworzenie treści, angażowanie odbiorców, email marketing oraz płatną reklamę. Oferuj wartościowe treści, aby zwiększyć współczynnik kliknięć.
Andriy jest Growth Managerem w Mailtrap, produkcie, który pomaga użytkownikom sprawdzać i debugować e-maile przed wysłaniem ich do prawdziwych odbiorców. Posiada ponad 5 lat doświadczenia w marketingu i pracy z produktami. Andriy uwielbia nawiązywać kontakty z ludźmi. Bieganie to jego hobby, a odkrywanie nowych miejsc sprawia mu dużą przyjemność.
Poznaj sprawdzone strategie i praktyczne wskazówki, jak zmaksymalizować sukces swojego programu partnerskiego poprzez skuteczne kampanie email marketingowe.
Rozpoczęcie kampanii e-mail marketingu afiliacyjnego może być na początku wyzwaniem. Sprawdź nasze wskazówki afiliacyjne, aby osiągnąć sukces w kampanii e-mailo...
Ucz się na prawdziwych przykładach udanych kampanii afiliacyjnych prowadzonych przez e-mail, media społecznościowe i strony internetowe, aby zainspirować własny...
Poznaj 10 praktycznych kroków do prowadzenia skutecznych kampanii email marketingowych w marketingu afiliacyjnym. Dowiedz się, jak wyznaczać cele, budować listy...