Mobilny marketing afiliacyjny
Mobilny marketing afiliacyjny wykorzystuje rosnący ruch mobilny do promowania produktów i usług za pośrednictwem smartfonów i tabletów. Poznaj kluczowe strategi...
Odkryj wszystko, co musisz wiedzieć o mobilnym marketingu afiliacyjnym, w tym korzyści, wyzwania i praktyczne wskazówki, jak rozpocząć i zoptymalizować kampanie afiliacyjne ze swojego smartfona.
W tym przewodniku po mobilnym marketingu afiliacyjnym z 2019 roku dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć o marketingu afiliacyjnym prowadzonym z telefonu.
Przyjrzymy się krótko, czym jest mobilny marketing afiliacyjny i jak działa, a następnie przejdziemy prosto do tego, jak możesz go wykorzystać do zwiększenia swoich przychodów.
W tym kompletnym przewodniku po mobilnym marketingu afiliacyjnym omówimy zalety oraz wyzwania związane z prowadzeniem marketingu afiliacyjnego z telefonu.
Znajdziesz tu także mnóstwo przydatnych zasobów i wskazówek dotyczących wszystkich aspektów marketingu afiliacyjnego z wygody własnego smartfona.
Jeśli jesteś influencerem lub właścicielem firmy i chcesz wiedzieć, jak ważny jest mobilny marketing afiliacyjny, a także dlaczego i jak powinieneś go prowadzić w 2019 roku i później — czytaj dalej.
Czy wiesz, że niektórzy prowadzą całe swoje firmy, używając tylko smartfona?
Minęły już ponad 4 lata od momentu, gdy smartfon wyprzedził komputer stacjonarny jako główny sposób dostępu do internetu:
W 2019 roku liczba użytkowników smartfonów ma osiągnąć 4,8 miliarda. To ponad 62% światowej populacji.
Z roku na rok coraz więcej osób wybiera zakupy za pomocą smartfona zamiast komputera stacjonarnego, laptopa czy innych urządzeń.
Oznacza to, że to właśnie w mobile znajdują się obecnie większość klientów e-commerce.
Poniższy wykres pokazuje udział sprzedaży e-commerce w USA, która przypada na urządzenia mobilne:
Jak widzisz, do 2021 roku przewiduje się, że ponad połowa sprzedaży e-commerce w USA będzie pochodzić z urządzeń mobilnych.
To oznacza, że obecność w mobile jest ważniejsza niż kiedykolwiek dla marketerów afiliacyjnych.
W erze w pełni responsywnych stron internetowych, które działają równie dobrze na różnych urządzeniach, granice między tradycyjnym marketingiem afiliacyjnym a jego mobilną wersją bardzo się zatarły.
Podstawowa zasada każdego rodzaju marketingu afiliacyjnego (niezależnie od urządzenia) polega na tym, że ktoś (firma lub influencer) promuje cudze produkty lub usługi w zamian za prowizję:
W skrócie, marketing afiliacyjny to umowa między kimś, kto chce coś sprzedać, a kimś, kto jest gotów to promować.
Ponieważ tę samą stronę internetową (a więc i te same reklamy afiliacyjne) można wyświetlić zarówno na smartfonie, jak i komputerze, mobilny marketing afiliacyjny to po prostu marketing afiliacyjny skierowany specjalnie do użytkowników mobilnych. Często wiąże się to ze stosowaniem strategii i technik dostosowanych do użytkowników smartfonów. Marketing afiliacyjny to branża dynamicznie rosnąca — 8 na 10 sprzedawców prowadzi dziś przynajmniej jeden program afiliacyjny:
Przy takich liczbach nie dziwi fakt, że tak wiele firm i influencerów stara się zdobyć swój kawałek tego tortu. Prawie każdy może zostać afiliantem, bo rozpoczęcie wymaga niewielkich lub żadnych nakładów startowych . Najskuteczniejsi są jednak blogerzy, vlogerzy i inni influencerzy social media. Najlepsi afilianci potrafią okazać autentyczną pasję do produktu lub marki, dlatego obie strony powinny zawsze szukać dobrego dopasowania.
Mobilny marketing afiliacyjny zyskał ogromną popularność w erze mediów społecznościowych — wiele dużych korporacji polega teraz głównie na czołowych influencerach ze swojej branży przy promowaniu swoich produktów lub usług. Niestety oznacza to, że coraz trudniej znaleźć odpowiednich afiliantów. Ale nie martw się — wciąż jest wiele opcji zarówno dla firm, jak i dla afiliantów, którzy chcą zmaksymalizować swoje szanse na rekrutację.
Jakie są korzyści z marketingu afiliacyjnego z telefonu? Oto 3 najważniejsze powody, dla których warto zainteresować się mobilnym marketingiem afiliacyjnym :
Tak, marketing afiliacyjny z telefonu jest bardzo konkurencyjny.
Jednak ze względu na ogromny rozmiar rynku i fakt, że istnieje wiele różnych nisz do zagospodarowania (i mnóstwo sposobów, by to zrobić), wciąż jest sporo miejsca na rynku.
Jak już ustaliliśmy, wzrost ruchu mobilnego jest znacznie większy niż ruchu z komputerów stacjonarnych.
Rynek smartfonów jest obecnie wart 355 miliardów, a wszystkie statystyki zarówno z krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się wskazują, że będzie on rósł przez kolejne lata.
Każdy marketer wie, że oferty kierowane do konkretnej grupy odbiorców działają lepiej.
Mobilni marketerzy afiliacyjni mogą korzystać z zaawansowanych opcji targetowania opartych na lokalizacji.
Geofencing , na przykład, to bardzo skuteczny sposób kierowania ofert do klientów w oparciu o ich lokalizację, w czasie rzeczywistym.
Amerykańska sieć supermarketów Whole Foods na przykład stworzyła geofence wokół wszystkich swoich sklepów, by kierować spersonalizowane oferty do znanych klientów, gdy tylko pojawią się w pobliżu.
Sprytnie, Whole Foods ustawiło też geofence wokół sklepów konkurencji (technika znana jako geo-conquesting), by zachęcić ich klientów do zakupów w najbliższym sklepie Whole Foods.
Korzyści z marketingu afiliacyjnego z telefonu są naprawdę spore. Ale czy są tu jakieś minusy?
Oto wyzwania związane z mobilnym marketingiem afiliacyjnym:
Niestety, wciąż istnieje wiele stron internetowych, które nie są odpowiednio zaprojektowane pod kątem mobile.
Nic tak nie zabija konwersji jak zła użyteczność — upewnij się więc, że Twoja strona jest w pełni responsywna zanim zaczniesz jakikolwiek mobilny marketing afiliacyjny .
Wiele najlepszych narzędzi marketingowych powstało z myślą o komputerach stacjonarnych i ich użytkownikach.
Oznacza to, że w niektórych przypadkach narzędzia marketingowe nie sprawdzą się na małym ekranie.
Może to być frustrujące, zwłaszcza jeśli przyzwyczaiłeś się już do konkretnego narzędzia.
Jednak w najbliższej przyszłości sytuacja ta prawdopodobnie się zmieni wraz z dalszym rozwojem rynku mobile.
Duża różnica w rozmiarze między ekranem laptopa lub komputera a ekranem telefonu sprawia, że użytkownicy widzą mniej wyników wyszukiwania i reklam na smartfonach.
Dlatego ważne jest, by zawsze w pełni optymalizować swoją stronę internetową i oferty pod kątem urządzeń mobilnych i tabletów.
Reklamy umieszczone niżej na liście wyników po prostu nie uzyskają tylu kliknięć (a raczej tapnięć?) na mobile z tego powodu.
Mobilne sieci afiliacyjne to świetny sposób dla reklamodawców mobilnych, właścicieli aplikacji i firm na wykorzystanie boomu na marketing mobilny.
Sieci te działają zazwyczaj w modelu CPI (koszt za instalację) lub CPA (koszt za działanie), gdzie mobilna sieć afiliacyjna pełni rolę pośrednika między sprzedawcą a marketerem.
Sieci afiliacyjne aplikacji zwłaszcza szybko zyskują na popularności. Dzieje się tak dlatego, że obecny rynek aplikacji jest tak nasycony, że firmy potrzebują alternatywnych źródeł przychodu.
Marketing afiliacyjny aplikacji mobilnych wygląda mniej więcej tak:
Dla firm, które chcą generować większe przychody ze swoich aplikacji lub produktów sprzedawanych na mobile, nawiązanie współpracy z wiodącą mobilną siecią afiliacyjną to świetna strategia , żeby to osiągnąć.
Chcesz odnieść sukces w mobilnym świecie marketingu afiliacyjnego ? Oto 8 naszych najlepszych wskazówek, jak to zrobić:
Jeśli chcesz skorzystać z mobilnego marketingu afiliacyjnego, musisz skierować duży ruch lub dużo leadów do swojej oferty.
Prawdopodobnie tylko niewielki procent Twojej publiczności skorzysta z oferty, więc im więcej osób możesz dotrzeć, tym lepiej.
Istnieje więcej niż jeden sposób na osiągnięcie celu, więc nie bój się wypróbować kilku taktyk ofertowych na początku.
Celem jest znalezienie właściwej oferty, która będzie działać równie dobrze zarówno dla Ciebie, jak i dla Twojej publiczności.
Do wyboru jest wiele typów ofert. Oto kilka głównych:
Ruch w aplikacjach to największe źródło ruchu na mobile, więc zdecydowanie warto po niego sięgnąć, jeśli masz ku temu możliwości.
Ponieważ o użytkownikach smartfonów jest więcej informacji niż o użytkownikach komputerów (przede wszystkim lokalizacja), możesz bardzo precyzyjnie targetować swoją grupę odbiorców. Ta taktyka działa szczególnie dobrze w połączeniu z geolokalizacją.
Niezależnie od niszy, w świecie mobilnego marketingu afiliacyjnego będziesz mierzyć się z dużą konkurencją. Dlatego Twoje oferty muszą być kreatywne, atrakcyjne i unikalne.
To niemal oczywiste, ale warto o tym wspomnieć, bo jest kluczowe dla sukcesu w marketingu afiliacyjnym . Musisz zrobić research, wybrać odpowiednie platformy i dostosować oferty do każdej z nich.
Niezależnie od tego, po której stronie marketingu afiliacyjnego jesteś, możesz skorzystać na współpracy z dostawcą sieci afiliacyjnej.
Jak wspomnieliśmy, to pośrednicy łączący firmy z chętnymi afiliantami. Wystarczy kilka stuknięć w smartfon, by rozpocząć swoją przygodę z marketingiem afiliacyjnym.
Sieci afiliacyjne obsługujące dużych klientów korporacyjnych i mające szeroką bazę reklamodawców mogą być na wagę złota. Influencerzy powinni rozważyć korzystanie z takich sieci, jeśli chcą oszczędzić czas i uzyskać lepsze wypłaty.
Inne korzyści dla influencerów z korzystania z sieci afiliacyjnych to m.in.:
Umiejętność tworzenia profesjonalnych grafik to klucz do sukcesu w marketingu afiliacyjnym :
Na szczęście dziś łatwo stworzyć i edytować świetne zdjęcia przy użyciu smartfona — takie, które przyciągną uwagę Twoich potencjalnych klientów.
W kontekście mobilnego marketingu afiliacyjnego analizowane dane będą dotyczyć kosztów, konwersji, kliknięć i wizyt.
Korzystaj z odpowiednich narzędzi do śledzenia i doskonal swoje metody na podstawie napływających informacji. Narzędzia śledzące świetnie sprawdzają się do uzyskania całościowego obrazu tego, jak działa wybrana strategia w danym momencie.
Pozwalają także szybko i łatwo określić, gdzie powinieneś skupić swoją uwagę i wysiłki.
I to wszystko. Teraz już wiesz wszystko, czego potrzeba, by rozpocząć mobilny marketing afiliacyjny w 2019 roku.
Na co więc czekasz? Zacznij już teraz pracę nad swoją pierwszą mobilną kampanią afiliacyjną!
Tak, możliwe jest prowadzenie marketingu afiliacyjnego za pomocą smartfona. Istnieje wiele aplikacji i platform, które pozwalają zarządzać działaniami afiliacyjnymi bezpośrednio ze smartfona. Mając odpowiednie narzędzia i zasoby, marketing afiliacyjny może być skutecznie prowadzony przy użyciu smartfona.
Izaak Crook jest Menedżerem ds. Marketingu Treści w AppInstitute, platformie SaaS do tworzenia aplikacji, która pozwala każdemu stworzyć własną aplikację na iOS i Androida bez pisania ani jednej linijki kodu.
Gotowy, aby zwiększyć swoje przychody dzięki mobilnemu marketingowi afiliacyjnemu? Poznaj nasze eksperckie wskazówki i strategie, aby zmaksymalizować sukces afiliacyjny na smartfonach.
Mobilny marketing afiliacyjny wykorzystuje rosnący ruch mobilny do promowania produktów i usług za pośrednictwem smartfonów i tabletów. Poznaj kluczowe strategi...
Rozpoczęcie przygody z marketingiem afiliacyjnym może być trudne. Poznaj odpowiedzi na najczęstsze pytania i wskazówki, które pomogą Ci odnieść sukces.
Odkryj 14 praktycznych wskazówek dotyczących marketingu afiliacyjnego, które zoptymalizują Twoją strategię. Od analizy rynku i wyboru odpowiedniej niszy po wyko...