6 pomysłów na optymalizację budżetu marketingu afiliacyjnego

6 pomysłów na optymalizację budżetu marketingu afiliacyjnego

AffiliateMarketing BudgetOptimization DigitalMarketing InfluencerMarketing

Byłoby miło, gdybyśmy jako marketerzy mieli nieograniczone budżety i nigdy nie musieli martwić się o zbyt wysokie wydatki na kampanie. Ale prawdopodobnie nawet giganci branży afiliacyjnej, tacy jak Amazon Associates czy CJ Sales, nie mają takiego luksusu. W obecnych czasach pandemii każdy grosz liczy się jeszcze bardziej. Jeśli więc zastanawiasz się właśnie „na co wydać budżet afiliacyjny?”, nie jesteś sam.

Do marketingu afiliacyjnego możesz wykorzystać setki kanałów i jeszcze więcej narzędzi, które pozwolą Ci ograniczyć nakład pracy. Gdzie więc warto zainwestować ciężko zarobione pieniądze, by osiągnąć najlepsze efekty?

W tym wpisie omówimy sześć miejsc, w które warto zainwestować swój czas i środki.

Wykorzystaj reklamę w mediach społecznościowych

Obecnie nikogo nie dziwi, że należy mieć konto w mediach społecznościowych, jeśli chce się dotrzeć z informacją o produktach i ofertach do większego grona odbiorców. Tworząc i udostępniając wartościowe treści , publikując regularnie i angażując się w kontakt z obserwującymi możesz stopniowo budować rozpoznawalność marki w wybranej niszy. Co jeszcze możesz zrobić, by pokazać się innym? Odpowiedź: wykorzystać reklamy w mediach społecznościowych.

Niezależnie od tego, czy chcesz zwiększyć widoczność swojej marki na rynku, znaleźć osoby pasujące do idealnej grupy docelowej czy po prostu zwiększyć sprzedaż – dzięki kampanii reklamowej możesz dotrzeć do milionów ludzi. Przewagą reklam w social mediach nad tradycyjnymi jest ich precyzyjne targetowanie. Jeśli sprzedajesz produkt lub usługę dla określonej grupy odbiorców, możesz dokładnie zdefiniować, kto ma zobaczyć Twoje reklamy podczas ich tworzenia. Możesz wybrać wiek, lokalizację, stanowisko, zainteresowania czy hobby grupy docelowej. W ten sposób promujesz posty lub wyświetlasz reklamy wideo tylko tym, którzy najprawdopodobniej będą nimi zainteresowani.

Which social media platform does you company use

Na Twitterze możesz promować swoje posty, by pojawiały się w wynikach wyszukiwania lub w aktualnościach użytkowników, którzy ostatnio szukali danego tematu czy hashtaga. Reklama na Facebooku pozwala natomiast stworzyć reklamę karuzelową, w której możesz dodać do 10 zdjęć lub filmów prezentujących Twoje produkty.

Obawiasz się, że reklamy w social mediach mogą nadwyrężyć Twój budżet? Nic z tych rzeczy – możesz łatwo sprawdzić , ile wydałeś na reklamy w panelu reklamowym. Jeśli masz ograniczony budżet, warto ustawić dzienny limit wydatków lub określoną kwotę, którą możesz przeznaczyć na całą kampanię. Dzięki temu reklamy przestaną się wyświetlać po osiągnięciu limitu każdego dnia, więc nie grozi Ci przekroczenie budżetu.

Nawiąż współpracę z niszowymi influencerami i afiliantami

Aby jeszcze lepiej wykorzystać budżet marketingowy, warto rozważyć współpracę z niszowymi influencerami . Dlaczego właśnie niszowi, a nie „wielkie nazwiska” z milionami obserwujących? Po pierwsze, współpraca z gwiazdą Instagrama czy znanym blogerem kosztowałaby fortunę. Po drugie, mimo imponującej liczby fanów zaangażowanie może być znacznie niższe, co oznacza, że znacznie mniej osób zobaczy posty, a jeszcze mniej zareaguje – w stosunku do wydanych środków.

Tymczasem współpraca z entuzjastą branży technologicznej lub początkującym blogerem mającym „tylko” 10–30 tys. obserwujących jest łagodniejsza dla budżetu, a może przynieść bardzo podobne efekty. Mikroinfluencerzy i ich niszowi odbiorcy to zwykle osoby mocno zaangażowane, faktycznie zainteresowane tematem i regularnie reagujące na publikowane treści. Są postrzegani raczej jako znajomi niż celebryci, więc ich rekomendacje są znacznie bardziej słuchane przez obserwujących.

72% of social media users follow lifestyle influencers

Ponieważ współpraca z mikroinfluencerami jest dużo tańsza, możesz angażować ich częściej i nawiązywać współpracę z wieloma osobami jednocześnie.

Zwiększ sprzedaż dzięki specjalnym ofertom dla menedżerów afiliacyjnych

Klienci uwielbiają rabaty, kupony i unikalne promocje „tylko teraz”. Często już zdecydowali się na zakup produktu lub usługi, ale zanim klikną „Potwierdź zamówienie”, sprawdzą w internecie, czy nie znajdą kuponu rabatowego lub promocji. Jeśli taki kupon znajdą na Twoim afiliacyjnym blogu lub stronie, to sytuacja jest potrójnie korzystna – klienci wydają mniej lub dostają coś ekstra, Twoi afilianci zarabiają prowizję , a Ty realizujesz kluczową sprzedaż.

Kupony i zniżki sprawdzają się szczególnie dobrze, gdy chcesz zachęcić do wypróbowania nowego produktu. Jeśli klienci nie znają go lub wydaje się im drogi, mogą wahać się przed kliknięciem w link afiliacyjny i zakupem. Ale jeśli zaoferujesz rabat lub coś dodatkowego przy pierwszym zakupie, chętniej zaryzykują.

Jeszcze lepiej, jeśli przygotujesz „ofertę specjalną” lub unikalny kod rabatowy jako nagrodę dla najlepszych afiliantów. Możliwość zaoferowania swoim odbiorcom czegoś, czego nie mają inni, przyciąga ich uwagę i pozwala afiliantom więcej zarobić.

SEO content

Optymalizuj swoje strony docelowe

Aby sfinalizować zakup, klient musi najpierw odwiedzić Twoją stronę docelową, a następnie potwierdzić zamówienie. Jeśli jednak landing page jest zagracony, długo się ładuje lub opisy produktów (i ceny) różnią się od tych, które afiliant przedstawił na swojej stronie, klient raczej szybko ją opuści bez zakupu. Jeśli zauważasz, że Twoi afilianci raportują kliknięcia w linki afiliacyjne , ale nie widzisz konwersji, warto przyjrzeć się bliżej landing page i ją zoptymalizować, by ułatwić zakup klientom.

Podstawy do sprawdzenia:

  • Strona docelowa ładuje się szybko i bezproblemowo (zarówno na komputerach jak i mobilnie)
  • Jest wystarczająco dużo informacji, by przekonać klienta do wypróbowania produktu (ale bez przesytu)
  • Zdjęcia są wysokiej jakości i zoptymalizowane pod kątem szybkiego ładowania
  • Widoczny przycisk CTA jasno wskazuje, co należy zrobić dalej
  • Nie ma elementów odciągających uwagę od konwersji (wiele ofert, animacje, linki do innych artykułów itp.)

Następnie warto stworzyć i przetestować różne wersje landing page – przycisk CTA, nagłówek, kolory, teksty itd. Takie testy powiedzą Ci sporo o preferencjach Twoich odbiorców, co ułatwi dopasowanie strony do ich oczekiwań.

Przetestuj i kup narzędzia do marketingu afiliacyjnego

Prowadząc kampanie afiliacyjne i zarządzając afiliantami, potrzebujesz własnego zestawu narzędzi, które pomogą Ci ogarnąć wszystkie codzienne zadania. Oczywiście można robić wszystko samodzielnie, bez wydawania pieniędzy na subskrypcje. Jednak publikowanie w social mediach, monitorowanie wyników reklam, wysyłka newsletterów do afiliantów, kontakt z influencerami i analiza statystyk landing page to sporo pracy dla jednej osoby.

Właśnie tutaj przydadzą Ci się odpowiednie narzędzia. Na przykład platforma do email marketingu pozwoli ustawić automatyczną wysyłkę newsletterów do wszystkich subskrybentów w wybranym czasie. Jeśli za dużo czasu zajmuje Ci planowanie, publikowanie i analizowanie wyników w social mediach, narzędzie do planowania postów pozwoli publikować regularnie i mieć pod ręką kluczowe statystyki.

passive money affiliate marketing

Do zbierania wszystkich istotnych danych z kampanii afiliacyjnych i dbania o swoich afiliantów również znajdziesz odpowiednie narzędzia.

Post Affiliate Pro automatycznie zbiera dane ze wszystkich kanałów afiliacyjnych i przechowuje je na platformie, dzięki czemu nie musisz się martwić, że przegapisz wyniki ostatniej kampanii lub efektywność afiliantów. Co więcej, możesz przekazać rozliczanie prowizji i nagrody za wyniki platformie, ustalając harmonogram wypłat , a środki zostaną automatycznie przesłane po spełnieniu kryteriów.

Na rynku jest tyle różnych narzędzi, że łatwo się pogubić, czego faktycznie potrzebuje Twój program afiliacyjny. Dlatego rekomendujemy najpierw przetestować kilka rozwiązań, by sprawdzić, czy są przydatne w codziennej pracy, a potem wybrać te, które najlepiej odpowiadają Twoim potrzebom.

Podsumowanie

Marketing afiliacyjny to może być jedna z najtańszych strategii marketingowych, ale to nie znaczy, że możesz zapomnieć o kontroli budżetu. Niezależnie od tego, czy promujesz markę przez reklamy w mediach społecznościowych czy zatrudniasz influencera na kampanię – to wszystko kosztuje i nie gwarantuje od razu dobrych efektów, dlatego najpierw zrób rozeznanie.

Gdy już wdrożysz jedną lub więcej strategii opisanych powyżej, możesz zauważyć, że przynoszą one nie tylko zwrot kosztów, ale też bardziej zadowolonych klientów i afiliantów.

Najczęściej zadawane pytania

Czy media społecznościowe są ważne w reklamie?

Media społecznościowe to jeden z kluczowych czynników sukcesu większości firm w dzisiejszych czasach.

Jaka jest najtańsza strategia marketingowa?

Marketing afiliacyjny to jedna z najtańszych strategii marketingowych. Przy minimalnym wysiłku i ogromnych korzyściach marketing afiliacyjny zapewni Ci najlepszy zwrot z inwestycji.

Lucia to utalentowana redaktorka treści, która dba o płynną publikację materiałów na różnych platformach.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Redaktorka treści

Zwiększ ROI w marketingu afiliacyjnym

Dowiedz się, jak sprytne strategie i odpowiednie narzędzia pozwolą Ci maksymalnie wykorzystać budżet marketingu afiliacyjnego. Optymalizuj wydatki i maksymalizuj wyniki już dziś.

Dowiedz się więcej

Jakie są najbardziej dochodowe nisze w marketingu afiliacyjnym?
Jakie są najbardziej dochodowe nisze w marketingu afiliacyjnym?

Jakie są najbardziej dochodowe nisze w marketingu afiliacyjnym?

Interesuje Cię promowanie produktów/usług? Sprawdź naszą kompleksową listę najbardziej dochodowych nisz w marketingu afiliacyjnym.

7 min czytania
AffiliateMarketing Niches +3
11 najlepszych praktyk angażowania i wspierania skutecznych afiliantów
11 najlepszych praktyk angażowania i wspierania skutecznych afiliantów

11 najlepszych praktyk angażowania i wspierania skutecznych afiliantów

Poznaj 11 sprawdzonych strategii angażowania i wspierania skutecznych afiliantów, które zwiększą sukces Twojego marketingu afiliacyjnego. Dowiedz się, jak tworz...

7 min czytania
AffiliateMarketing AffiliateEngagement +3

Będziesz w dobrych rękach!

Dołącz do naszej społeczności zadowolonych klientów i zapewnij doskonałą obsługę klienta dzięki PostAffiliatePro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface