
Jakie są najbardziej dochodowe nisze w marketingu afiliacyjnym?
Interesuje Cię promowanie produktów/usług? Sprawdź naszą kompleksową listę najbardziej dochodowych nisz w marketingu afiliacyjnym.
Poznaj sześć sprawdzonych sposobów na maksymalne wykorzystanie budżetu marketingu afiliacyjnego – od reklam w social mediach i influencerów po specjalne oferty, ulepszenia landing page i odpowiednie narzędzia.
Byłoby miło, gdybyśmy jako marketerzy mieli nieograniczone budżety i nigdy nie musieli martwić się o zbyt wysokie wydatki na kampanie. Ale prawdopodobnie nawet giganci branży afiliacyjnej, tacy jak Amazon Associates czy CJ Sales, nie mają takiego luksusu. W obecnych czasach pandemii każdy grosz liczy się jeszcze bardziej. Jeśli więc zastanawiasz się właśnie „na co wydać budżet afiliacyjny?”, nie jesteś sam.
Do marketingu afiliacyjnego możesz wykorzystać setki kanałów i jeszcze więcej narzędzi, które pozwolą Ci ograniczyć nakład pracy. Gdzie więc warto zainwestować ciężko zarobione pieniądze, by osiągnąć najlepsze efekty?
W tym wpisie omówimy sześć miejsc, w które warto zainwestować swój czas i środki.
Obecnie nikogo nie dziwi, że należy mieć konto w mediach społecznościowych, jeśli chce się dotrzeć z informacją o produktach i ofertach do większego grona odbiorców. Tworząc i udostępniając wartościowe treści , publikując regularnie i angażując się w kontakt z obserwującymi możesz stopniowo budować rozpoznawalność marki w wybranej niszy. Co jeszcze możesz zrobić, by pokazać się innym? Odpowiedź: wykorzystać reklamy w mediach społecznościowych.
Niezależnie od tego, czy chcesz zwiększyć widoczność swojej marki na rynku, znaleźć osoby pasujące do idealnej grupy docelowej czy po prostu zwiększyć sprzedaż – dzięki kampanii reklamowej możesz dotrzeć do milionów ludzi. Przewagą reklam w social mediach nad tradycyjnymi jest ich precyzyjne targetowanie. Jeśli sprzedajesz produkt lub usługę dla określonej grupy odbiorców, możesz dokładnie zdefiniować, kto ma zobaczyć Twoje reklamy podczas ich tworzenia. Możesz wybrać wiek, lokalizację, stanowisko, zainteresowania czy hobby grupy docelowej. W ten sposób promujesz posty lub wyświetlasz reklamy wideo tylko tym, którzy najprawdopodobniej będą nimi zainteresowani.
Na Twitterze możesz promować swoje posty, by pojawiały się w wynikach wyszukiwania lub w aktualnościach użytkowników, którzy ostatnio szukali danego tematu czy hashtaga. Reklama na Facebooku pozwala natomiast stworzyć reklamę karuzelową, w której możesz dodać do 10 zdjęć lub filmów prezentujących Twoje produkty.
Obawiasz się, że reklamy w social mediach mogą nadwyrężyć Twój budżet? Nic z tych rzeczy – możesz łatwo sprawdzić , ile wydałeś na reklamy w panelu reklamowym. Jeśli masz ograniczony budżet, warto ustawić dzienny limit wydatków lub określoną kwotę, którą możesz przeznaczyć na całą kampanię. Dzięki temu reklamy przestaną się wyświetlać po osiągnięciu limitu każdego dnia, więc nie grozi Ci przekroczenie budżetu.
Aby jeszcze lepiej wykorzystać budżet marketingowy, warto rozważyć współpracę z niszowymi influencerami . Dlaczego właśnie niszowi, a nie „wielkie nazwiska” z milionami obserwujących? Po pierwsze, współpraca z gwiazdą Instagrama czy znanym blogerem kosztowałaby fortunę. Po drugie, mimo imponującej liczby fanów zaangażowanie może być znacznie niższe, co oznacza, że znacznie mniej osób zobaczy posty, a jeszcze mniej zareaguje – w stosunku do wydanych środków.
Tymczasem współpraca z entuzjastą branży technologicznej lub początkującym blogerem mającym „tylko” 10–30 tys. obserwujących jest łagodniejsza dla budżetu, a może przynieść bardzo podobne efekty. Mikroinfluencerzy i ich niszowi odbiorcy to zwykle osoby mocno zaangażowane, faktycznie zainteresowane tematem i regularnie reagujące na publikowane treści. Są postrzegani raczej jako znajomi niż celebryci, więc ich rekomendacje są znacznie bardziej słuchane przez obserwujących.
Ponieważ współpraca z mikroinfluencerami jest dużo tańsza, możesz angażować ich częściej i nawiązywać współpracę z wieloma osobami jednocześnie.
Klienci uwielbiają rabaty, kupony i unikalne promocje „tylko teraz”. Często już zdecydowali się na zakup produktu lub usługi, ale zanim klikną „Potwierdź zamówienie”, sprawdzą w internecie, czy nie znajdą kuponu rabatowego lub promocji. Jeśli taki kupon znajdą na Twoim afiliacyjnym blogu lub stronie, to sytuacja jest potrójnie korzystna – klienci wydają mniej lub dostają coś ekstra, Twoi afilianci zarabiają prowizję , a Ty realizujesz kluczową sprzedaż.
Kupony i zniżki sprawdzają się szczególnie dobrze, gdy chcesz zachęcić do wypróbowania nowego produktu. Jeśli klienci nie znają go lub wydaje się im drogi, mogą wahać się przed kliknięciem w link afiliacyjny i zakupem. Ale jeśli zaoferujesz rabat lub coś dodatkowego przy pierwszym zakupie, chętniej zaryzykują.
Jeszcze lepiej, jeśli przygotujesz „ofertę specjalną” lub unikalny kod rabatowy jako nagrodę dla najlepszych afiliantów. Możliwość zaoferowania swoim odbiorcom czegoś, czego nie mają inni, przyciąga ich uwagę i pozwala afiliantom więcej zarobić.
Aby sfinalizować zakup, klient musi najpierw odwiedzić Twoją stronę docelową, a następnie potwierdzić zamówienie. Jeśli jednak landing page jest zagracony, długo się ładuje lub opisy produktów (i ceny) różnią się od tych, które afiliant przedstawił na swojej stronie, klient raczej szybko ją opuści bez zakupu. Jeśli zauważasz, że Twoi afilianci raportują kliknięcia w linki afiliacyjne , ale nie widzisz konwersji, warto przyjrzeć się bliżej landing page i ją zoptymalizować, by ułatwić zakup klientom.
Podstawy do sprawdzenia:
Następnie warto stworzyć i przetestować różne wersje landing page – przycisk CTA, nagłówek, kolory, teksty itd. Takie testy powiedzą Ci sporo o preferencjach Twoich odbiorców, co ułatwi dopasowanie strony do ich oczekiwań.
Prowadząc kampanie afiliacyjne i zarządzając afiliantami, potrzebujesz własnego zestawu narzędzi, które pomogą Ci ogarnąć wszystkie codzienne zadania. Oczywiście można robić wszystko samodzielnie, bez wydawania pieniędzy na subskrypcje. Jednak publikowanie w social mediach, monitorowanie wyników reklam, wysyłka newsletterów do afiliantów, kontakt z influencerami i analiza statystyk landing page to sporo pracy dla jednej osoby.
Właśnie tutaj przydadzą Ci się odpowiednie narzędzia. Na przykład platforma do email marketingu pozwoli ustawić automatyczną wysyłkę newsletterów do wszystkich subskrybentów w wybranym czasie. Jeśli za dużo czasu zajmuje Ci planowanie, publikowanie i analizowanie wyników w social mediach, narzędzie do planowania postów pozwoli publikować regularnie i mieć pod ręką kluczowe statystyki.
Do zbierania wszystkich istotnych danych z kampanii afiliacyjnych i dbania o swoich afiliantów również znajdziesz odpowiednie narzędzia.
Post Affiliate Pro automatycznie zbiera dane ze wszystkich kanałów afiliacyjnych i przechowuje je na platformie, dzięki czemu nie musisz się martwić, że przegapisz wyniki ostatniej kampanii lub efektywność afiliantów. Co więcej, możesz przekazać rozliczanie prowizji i nagrody za wyniki platformie, ustalając harmonogram wypłat , a środki zostaną automatycznie przesłane po spełnieniu kryteriów.
Na rynku jest tyle różnych narzędzi, że łatwo się pogubić, czego faktycznie potrzebuje Twój program afiliacyjny. Dlatego rekomendujemy najpierw przetestować kilka rozwiązań, by sprawdzić, czy są przydatne w codziennej pracy, a potem wybrać te, które najlepiej odpowiadają Twoim potrzebom.
Marketing afiliacyjny to może być jedna z najtańszych strategii marketingowych, ale to nie znaczy, że możesz zapomnieć o kontroli budżetu. Niezależnie od tego, czy promujesz markę przez reklamy w mediach społecznościowych czy zatrudniasz influencera na kampanię – to wszystko kosztuje i nie gwarantuje od razu dobrych efektów, dlatego najpierw zrób rozeznanie.
Gdy już wdrożysz jedną lub więcej strategii opisanych powyżej, możesz zauważyć, że przynoszą one nie tylko zwrot kosztów, ale też bardziej zadowolonych klientów i afiliantów.
Media społecznościowe to jeden z kluczowych czynników sukcesu większości firm w dzisiejszych czasach.
Marketing afiliacyjny to jedna z najtańszych strategii marketingowych. Przy minimalnym wysiłku i ogromnych korzyściach marketing afiliacyjny zapewni Ci najlepszy zwrot z inwestycji.
Lucia to utalentowana redaktorka treści, która dba o płynną publikację materiałów na różnych platformach.
Dowiedz się, jak sprytne strategie i odpowiednie narzędzia pozwolą Ci maksymalnie wykorzystać budżet marketingu afiliacyjnego. Optymalizuj wydatki i maksymalizuj wyniki już dziś.
Interesuje Cię promowanie produktów/usług? Sprawdź naszą kompleksową listę najbardziej dochodowych nisz w marketingu afiliacyjnym.
Poznaj 11 sprawdzonych strategii angażowania i wspierania skutecznych afiliantów, które zwiększą sukces Twojego marketingu afiliacyjnego. Dowiedz się, jak tworz...
Odkryj 14 praktycznych wskazówek dotyczących marketingu afiliacyjnego, które zoptymalizują Twoją strategię. Od analizy rynku i wyboru odpowiedniej niszy po wyko...