Badanie słów kluczowych
Badanie słów kluczowych to podstawowa technika w marketingu cyfrowym i afiliacyjnym, służąca do identyfikacji wartościowych fraz wyszukiwania. Dowiedz się, jak ...
Poznaj 5 najlepszych narzędzi do badania słów kluczowych, które wzmocnią Twoją strategię marketingu afiliacyjnego. Porównaj funkcje, ceny i znajdź najlepsze rozwiązanie dla swoich potrzeb SEO.
Prowadząc bloga lub kanał w mediach społecznościowych hobbystycznie, nie musisz przejmować się pozycjonowaniem aż tak bardzo. Jednak jeśli chcesz zarabiać na marketingu afiliacyjnym, musisz poświęcić czas na SEO swojej strony. A najważniejsze są tu słowa kluczowe.
To od badania słów kluczowych zależy, czy Twój najnowszy artykuł trafi na szczyt wyników, czy na piątą stronę wyszukiwań. A ogromna liczba słów kluczowych do wyboru nie ułatwia sprawy.
Na szczęście istnieje kilka przydatnych narzędzi, które sprawią, że badanie słów kluczowych będzie nie tylko łatwiejsze, ale i skuteczniejsze. Dlatego wybraliśmy 5 najlepszych narzędzi nie tylko do marketingu afiliacyjnego, ale do każdego rodzaju pracy ze słowami kluczowymi. W tym artykule znajdziesz zarówno darmowe, jak i płatne rozwiązania. Zatem – bez zbędnych wstępów – poznajmy te narzędzia!
Jeśli chcesz, by ludzie łatwo znajdowali Twoje treści i kupowali promowane przez Ciebie produkty, musisz skupić się na doborze słów kluczowych oraz na tym, jak łatwo jest na nie wysoko pozycjonować stronę.
Wśród setek tysięcy nowych treści pojawiających się każdego dnia, Twój artykuł lub film może zginąć bez odpowiednio dobranych słów kluczowych. Dlatego najlepiej szukać tych związanych z promowanym produktem lub usługą, które użytkownicy często wpisują w wyszukiwarkę. Dodatkowo, warto koncentrować się głównie na słowach o wysokiej intencji zakupowej – oznaczają one, że użytkownik jest bliski dokonania zakupu, jeśli tylko znajdzie to, czego potrzebuje.
To sporo wymagań, prawda? Dlaczego to tak ważne? Oto przykład.
Tworzysz recenzję na swojego bloga o urodzie i makijażu. Załóżmy, że będzie to recenzja kremu do twarzy. Oczywiście najlepiej, gdyby użytkownicy mogli znaleźć Twój artykuł po prostu wpisując frazę „krem do twarzy”.
Wpisz jednak to hasło w Google – zobaczysz około 1 810 000 000 wyników. Tak, to miliard osiemset dziesięć milionów! Patrząc tylko na pierwszą stronę, wszystkie wyniki prowadzą do stron znanych marek z dużo większym budżetem niż Twój. Konkurowanie z nimi jest raczej niemożliwe.
Ale jest sposób – dzięki frazom long-tail możesz znaleźć swoją niszę nawet w bardzo konkurencyjnych branżach. Frazy long-tail to zwroty składające się z trzech do sześciu słów, skupiające się na konkretnej niszy i wyszukiwane rzadziej. Ale to nie wada – wręcz przeciwnie! Ponieważ są rzadko używane, łatwiej się na nie wypozycjonować. Zamiast więc szerokiego „krem do twarzy”, możesz użyć frazy „krem do twarzy dla skóry wrażliwej z SPF” (bo taki produkt recenzujesz).
Dzięki temu liczba wyników wyszukiwania zawęża się do „zaledwie” około 107 000 stron, co ułatwia dotarcie do osób faktycznie szukających właśnie takiego produktu. (A może nawet dokonają zakupu polecanego przez Ciebie kremu!)
Teraz, gdy już wiemy, czego szukać, czas zastanowić się, jak znaleźć odpowiednie słowa kluczowe. Wpisać je po prostu w wyszukiwarkę? To może dać Ci kilka pomysłów na nowe treści, ale skąd będziesz wiedzieć, czy masz szansę na wysoką pozycję?
Do tego potrzebujesz sprytnego narzędzia do badania słów kluczowych, które nie tylko podpowie nowe frazy, ale też pokaże, które z nich dają najlepsze rezultaty. Dodatkowo dowiesz się, których słów używa konkurencja z Twojej branży.
Poniżej znajdziesz przygotowaną przez nas listę 5 narzędzi do badania słów kluczowych, które często wymieniane są jako „najlepsze wybory” przez marketerów i twórców treści. Uwzględniliśmy zarówno rozbudowane (ale drogie) platformy all-in-one, jak i darmowe opcje. Mamy nadzieję, że każdy znajdzie coś dla siebie – niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz z marketingiem afiliacyjnym , czy masz już wieloletnie doświadczenie.
Semrush to jeden z „wielkich graczy” na rynku SEO. Nie tylko służy do badania słów kluczowych – platforma oferuje tyle funkcji, że wykorzystasz ją do marketingu afiliacyjnego , social media czy content marketingu.
Najlepsza funkcja? Zamiast prezentować długą listę propozycji słów kluczowych dla wpisanego przez Ciebie hasła, SEMrush pokaże, jakich słów kluczowych używa Twoja konkurencja – wraz z wolumenem wyszukiwań i poziomem konkurencji dla każdej frazy. Dzięki temu dowiesz się, jak radzą sobie rywale i na które słowa warto postawić.
Najważniejsze funkcje:
A to dopiero początek – chcesz monitorować pozycje swojej (i konkurencyjnych) strony? A może zależy Ci na rozbudowie profilu linków zwrotnych? Na pewno znajdziesz tu funkcję dla siebie.
Cennik: SEMrush oferuje trzy plany cenowe, z czego najtańszy (Pro) kosztuje 99 USD miesięcznie. Według Semrush jest to najlepsza opcja dla małych firm i freelancerów. Plany Guru i Enterprise kosztują odpowiednio 191 USD i 374 USD miesięcznie (przy płatności rocznej). Dostępny jest także 7-dniowy okres próbny, ale wymagane jest podanie danych karty płatniczej.
Jeśli kiedykolwiek próbowałeś badać słowa kluczowe lub zgłębić SEO swojej strony, prawdopodobnie słyszałeś o Ahrefs. Kiedyś znany głównie jako narzędzie do link buildingu, dziś to jedna z najpotężniejszych platform SEO oferująca wszystko, czego potrzebujesz, by Twoje treści i strona zajmowały jak najwyższe pozycje.
Najważniejsze funkcje:
Cennik: Ahrefs oferuje ogromną ilość danych, ale w dość wysokiej cenie. Najtańszy plan Lite kosztuje 82 USD miesięcznie (przy płatności rocznej) i pozwala na pracę tylko jednemu użytkownikowi – każdy kolejny to dodatkowe 300 USD. Wersje Advanced i Agency kosztują odpowiednio 332 USD i 832 USD miesięcznie. Podobnie jak SEMrush, Ahrefs oferuje 7-dniowy okres próbny dla planów Lite i Standard, jednak w tym przypadku okres próbny kosztuje 7 USD.
Wspomniane wyżej narzędzia to dwa z najpotężniejszych (i najdroższych) dostępnych na rynku, więc czas przyjrzeć się czemuś tańszemu i łatwiejszemu w obsłudze. Moz Keyword Explorer dostępny jest w dwóch wersjach – darmowej (bezpośrednio na stronie lub jako wtyczka do przeglądarki) oraz płatnej, będącej kompletnym rozwiązaniem SEO.
Jako swoją unikalną funkcję Moz wykorzystuje wskaźnik trudności słowa kluczowego „Priority”, który łączy CTR (wskaźnik klikalności), wolumen wyszukiwań oraz PPC (koszt kliknięcia w reklamę), by szybciej znaleźć najbardziej wartościowe frazy dla Twoich nowych treści.
Najważniejsze funkcje:
Cennik: W wersji darmowej musisz założyć konto na stronie (daje 10 darmowych zapytań miesięcznie) lub zainstalować darmową wtyczkę do Chrome. Należy jednak pamiętać, że darmowa wtyczka nie pokazuje wskaźnika trudności słowa kluczowego. Plany płatne zaczynają się od 79 USD miesięcznie (Standard) do 479 USD (Premium, płatność roczna). Wszystkie plany zawierają wersję Pro wtyczki SEO do strony.
Google Keyword Planner to dobre rozwiązanie dla osób zaczynających przygodę z marketingiem afiliacyjnym . Firmy, które nie mają dużego budżetu na narzędzia lub nie są pewne, czy marketing afiliacyjny jest dla nich opłacalny, także mogą z niego korzystać. Choć to narzędzie jest prostsze od powyższych platform, wyniki pochodzą bezpośrednio z wyszukiwarki Google – dzięki temu możesz być pewien ich wysokiej dokładności.
Najważniejsze funkcje:
Cennik: Google Keyword Planner jest całkowicie darmowy. Wystarczy założyć konto Google Ads, by uzyskać dostęp do narzędzia.
Ubersuggest to darmowe narzędzie SEO stworzone przez Neila Patela. Pozwala uzyskiwać nowe propozycje słów kluczowych i sprawdzić, jak trudno będzie się na nie wypozycjonować. To jednak nie wszystko – możesz sprawdzić, skąd pochodzi Twój ruch, a nawet przeanalizować 100 najlepszych wyników Google dla danej frazy wraz z wieloma danymi na ich temat.
Najważniejsze funkcje:
Cennik: Ubersuggest jest dostępny zarówno w wersji darmowej, jak i płatnej. W darmowej wersji masz do dyspozycji trzy wyszukiwania dziennie. Po zalogowaniu się przez konto Google otrzymasz więcej propozycji słów kluczowych i spersonalizowane podpowiedzi SEO. Neil Patel oferuje także płatną wersję Ubersuggest – od 12 USD miesięcznie dla osób indywidualnych do 40 USD dla agencji.
Jeśli zależy Ci na wysokiej pozycji swoich treści, poświęcenie czasu na wybór najlepszych słów kluczowych do nowego artykułu lub wideo to podstawa. Aby znaleźć te słowa szybciej i łatwiej, skorzystaj z jednego lub kilku narzędzi wymienionych powyżej. Jeśli dopiero zaczynasz z marketingiem afiliacyjnym , wybór darmowych lub freemium narzędzi jest dobrym pomysłem – nie będziesz zobowiązany do korzystania z nich przez określony czas.
Jeśli natomiast potrzebujesz kompleksowych rozwiązań nie tylko do marketingu afiliacyjnego, ale także innych aspektów działalności, zdecydowanie warto wypróbować jedną z „większych” platform. Ponieważ wszystkie oferują okres próbny, najlepiej przetestować je i sprawdzić, która z nich najbardziej odpowiada Twojemu stylowi pracy marketingowej.
Badanie słów kluczowych pomaga marketerom afiliacyjnym zoptymalizować treści pod kątem wyszukiwarek, zwiększyć widoczność i przyciągnąć docelowych odbiorców, którzy są bardziej skłonni do konwersji.
Najbardziej polecane narzędzia to SEMrush, Ahrefs, Moz Keyword Explorer, Google Keyword Planner oraz Ubersuggest. Każde z nich oferuje unikalne funkcje dostosowane do różnych budżetów i potrzeb.
Tak, Google Keyword Planner i Ubersuggest oferują wersje darmowe, co czyni je idealnymi dla początkujących lub osób z ograniczonym budżetem.
Frazy long-tail to konkretne wyrażenia o niższym wolumenie wyszukiwań, ale mniejszej konkurencji, dzięki czemu łatwiej jest Twoim treściom osiągnąć wysokie pozycje i przyciągnąć bardzo sprecyzowany ruch.
Weź pod uwagę swój budżet, potrzebne funkcje i poziom doświadczenia. Początkujący mogą preferować darmowe narzędzia, podczas gdy zaawansowani użytkownicy skorzystają z rozbudowanych platform takich jak SEMrush czy Ahrefs.
Lucia to utalentowana redaktorka treści, która dba o płynną publikację materiałów na różnych platformach.
Zwiększ skuteczność swoich działań afiliacyjnych dzięki właściwym narzędziom do badania słów kluczowych i kompleksowemu oprogramowaniu afiliacyjnemu. Zacznij optymalizować swoje kampanie już dziś!
Badanie słów kluczowych to podstawowa technika w marketingu cyfrowym i afiliacyjnym, służąca do identyfikacji wartościowych fraz wyszukiwania. Dowiedz się, jak ...
Odkryj 9 sprawdzonych sekretów marketingu afiliacyjnego, które zwiększą Twoje dochody. Dowiedz się, jak wybrać odpowiednią niszę, budować ruch, tworzyć treści o...
Słowa kluczowe podsumowują treść tematu lub strony internetowej, dzięki czemu możesz szybko znaleźć dokumenty lub informacje w internecie. Odkryj rodzaje słów k...