–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Motivating inactive affiliates

Motywowanie nieaktywnych partnerów

Skuteczna i udana rekrutacja partnerów jest tylko jednym z elementów rozpoczęcia udanego programu partnerskiego. Powszechnym błędem wśród właścicieli programów partnerskich jest przekonanie, że większość partnerów stanie się aktywna w tym samym dniu, w którym dołączą do programu, generując sprzedaż od samego początku i pozostając aktywnymi tak długo, jak długo trwa program.

Niestety, nie jest to takie proste. Zarządzający programami afiliacyjnymi muszą stale monitorować sposób pracy promotorów, ich zachowania oraz wyniki, jakie przynoszą, aby w przypadku braku aktywności szybko reagować i minimalizować negatywne skutki.

Oczywiście to samo dotyczy nowych promotorów – osoby odpowiedzialne za funkcjonowanie programu partnerskiego powinny obserwować, czy nowi dołączający zaczynają podejmować odpowiednie działania, czy też nie. O ile dobrze zaplanowany i prawidłowo przeprowadzony proces onboardingu powinien wystarczyć, aby zapewnić aktywne uczestnictwo w programie od samego początku, to sprawy lekko się komplikują, gdy chodzi o afiliantów, którzy po pewnym początkowym okresie stałej i efektywnej pracy stają się nieaktywni.

Zanim przejdziemy do tego, jak motywować nieaktywnych afiliantów, zdefiniujmy różnicę między nimi a aktywnymi partnerami.

nieaktywny partner

Różnica między aktywnymi i nieaktywnymi partnerami

Nieaktywni promotorzy to ci, którzy przestali dostarczać jakiekolwiek wyniki dla Twojego programu, tzn. nie wygenerowali żadnych wyświetleń, kliknięć lub sprzedaży w określonym czasie. I odwrotnie, aktywni afilianci to ci, którzy obecnie skutecznie promują Twoje produkty lub usługi i angażują się w swoją grupę docelową. Czasami aktywni partnerzy mogą nie przynosić oczekiwanych rezultatów, ale nadal robią wszystko, co w ich mocy, aby rozpowszechnić informacje o Twojej ofercie.

Nawet jeśli brak aktywności afiliantów może spędzać Ci sen z powiek, pamiętaj, że posiadanie nieaktywnych afiliantów jest lepsze niż brak jakichkolwiek.

W końcu, nieaktywni promotorzy przynajmniej raz wyrazili zainteresowanie promowaniem Twoich produktów lub usług i przyłączeniem się do Twojego programu. Być może potrzebują tylko dodatkowego wsparcia, wskazówek lub zachęt, aby nadal efektywnie uczestniczyć w Twoim programie.

Partnerzy mogą stać się nieaktywni z kilku powodów:

  • Nie mają odpowiednich narzędzi do promocji Twojej oferty.
  • Nie zapewniasz im wystarczającego wsparcia, ani technicznego, ani merytorycznego.
  • Nie rozumieją właściwie Twojej marki, produktu czy usługi. 
  • Inni kupcy oferowali im bardziej atrakcyjne zachęty.

Trudno powiedzieć, co powoduje, że afilianci stają się nieaktywni, jeśli nie masz od nich żadnych informacji. Dlatego najlepiej skontaktować się z afiliantami, którzy przestali uczestniczyć w Twoim programie i spróbować ustalić przyczyny ich nieaktywności, stworzyć mapę tego, co się dzieje, a następnie szukać rozwiązań, które pozwolą Ci ruszyć do przodu i rozwiązać problem.

Aby pomóc Ci zmotywować nieaktywnych afiliantów, stworzyliśmy pięć szablonów e-maili, które możesz wykorzystać, aby dotrzeć do nich i przypomnieć im o Twoim programie i możliwościach, które na nich czekają. 

Email motywujący nieaktywnych afiliantów – przykłady tematów

  • Dawno cię nie widzieliśmy…
  • [produkt/usługa] czeka na Twoją promocję
  • Minął miesiąc, odkąd się odezwałaś.
  • Dokonaj pierwszej sprzedaży w ciągu [X] dni, aby otrzymać [Y]
  • [nazwa programu partnerskiego] czeka na Ciebie
  • Jak możemy pomóc Ci ponownie rozpocząć sprzedaż [produktu/usługi]?
  • Czy zrobiliśmy coś nie tak…?

Motywowanie nieaktywnych afiliantów – pomysły na szablony e-maili

Motywowanie nieaktywnych afiliantów – email 1

Motywowanie nieaktywnych afiliantów – email 2

Motywowanie nieaktywnych afiliantów – email 3

Motywowanie nieaktywnych afiliantów – email 4

Motywowanie nieaktywnych afiliantów – email 5

Frequently Asked Questions

  • What’s the definition of an inactive affiliate??

    An inactive affiliate is a promoter who has stopped actively promoting your products or services and hasn’t done so for a certain period of time.

  • How fast should I react after an affiliate becomes inactive?

    It’s best to react quickly when a promoter stops participating in your program, so don’t wait longer than one month after an affiliate becomes inactive.

  • When should I consider an affiliate churned?

    If an affiliate hasn’t opted out of your program but remains inactive for three or more months, you can consider that they have left your program.

Frequently Asked Questions

  • What’s the definition of an inactive affiliate??

    An inactive affiliate is a promoter who has stopped actively promoting your products or services and hasn’t done so for a certain period of time.

  • How fast should I react after an affiliate becomes inactive?

    It’s best to react quickly when a promoter stops participating in your program, so don’t wait longer than one month after an affiliate becomes inactive.

  • When should I consider an affiliate churned?

    If an affiliate hasn’t opted out of your program but remains inactive for three or more months, you can consider that they have left your program.

Powrót do Szablonów Załóż konto za DARMO
Czy chcesz jeszcze bardziej ulepszyć swoje oprogramowanie do marketingu afiliacyjnego? Sprawdź naszą integrację PSiGate dla Post Affiliate Pro.

PSiGate

PsiGate, rozwiązanie płatności online, umożliwia śledzenie sprzedaży poprzez wywołanie ukrytego skryptu ze strony "dziękujemy".

Czy chcesz jeszcze bardziej ulepszyć swoje oprogramowanie do marketingu afiliacyjnego? Sprawdź integrację Quick.Cart dla Post Affiliate Pro.

Quick.Cart

Dodano kod śledzący sprzedaż w wierszu "END COURIER". Prowizja dla partnera generowana jest przy każdej sprzedaży.

Czy chcesz jeszcze bardziej ulepszyć swoje oprogramowanie do marketingu afiliacyjnego? Sprawdź integrację ProStores dla Post Affiliate Pro.

ProStores

Integruj swój koszyk zakupowy ProStore z Post Affiliate Pro, dodając kod śledzenia sprzedaży w panelu administracyjnym. Pamiętaj o certyfikacie SSL dla poprawnej pracy.

Czy chcesz jeszcze bardziej ulepszyć swoje oprogramowanie do marketingu afiliacyjnego? Sprawdź naszą integrację PlugnPay dla Post Affiliate Pro.

PlugnPay

Dziękujemy za rejestrację w Post Affiliate Pro. Zaraz po utworzeniu konta, na Twój adres e-mail zostanie wysłana wiadomość zawierająca dane logowania.

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our polityka prywatności i plików cookie.

×

Umów się na indywidualną rozmowę i dowiedz się, jakie korzyści Post Affiliate Pro może przynieść Twojej firmie.

Jesteśmy dostępni w wielu terminach

Umów się na rozmowę