Nie jest tajemnicą, że wysokość prowizji jest tym, co zwykle motywuje sprzedawców i afiliantów do właściwego i skutecznego promowania Twoich produktów lub usług. Im bardziej konkurencyjne stawki prowizji oferuje Twój program partnerski, tym bardziej jest on atrakcyjny dla potencjalnych wydawców. Wysokie stawki prowizji mogą pomóc Ci w rekrutacji najbardziej pracowitych i skutecznych afiliantów oraz ułatwić Ci ich zatrzymanie.
Jednak z czasem stawka prowizji, którą postrzegasz jako wysoką, może stać się zbyt niska dla niektórych afiliantów. Jeśli zdecydują, że zasługują na lepsze wynagrodzenie za swoją pracę, zaczną szukać nowego programu partnerskiego, do którego mogliby dołączyć lub poproszą Cię o zwiększenie stawki prowizji. To drugie rozwiązanie jest lepsze dla Ciebie, ponieważ pozostawia Ci pewne pole do negocjacji i ustalania własnych warunków.
W niektórych sytuacjach możesz nie być w stanie zwiększyć oferowanej przez Ciebie prowizji. W takim przypadku nadal możesz negocjować z afiliantem, który prosi o podwyżkę lub, jeśli nie możesz przedstawić mu alternatywy, grzecznie odrzucić jego prośbę i wyjaśnić, dlaczego to robisz. Przygotowaliśmy kilka szablonów e-maili, które możesz wykorzystać do odrzucenia prośby o podwyższenie prowizji w obu przypadkach.
Zanim przedstawimy te szablony, omówmy zachęty inne niż zwiększona stawka prowizji, które możesz zaoferować swoim partnerom.
Zachęty dla partnerów poza prowizjami
Jak już zostało powiedziane, stawki prowizji zazwyczaj najbardziej motywują afiliantów, ale możesz również zdobyć ich zaangażowanie oferując im takie rzeczy jak prezenty, towary, zniżki lub kupony do wykorzystania. Wysyłanie im Twoich produktów lub dawanie dostępu do Twoich usług za darmo może naprawdę zdziałać cuda. Ponieważ spędzają oni dużo czasu na promowaniu Twojej oferty, prawdopodobnie już ją lubią i chętnie ją wypróbują.
Rabaty i kupony działają w ten sam sposób – afilianci mogą je wykorzystać do zakupu oferowanych przez Ciebie towarów, wybierając pozycje, którymi są najbardziej zainteresowani. Jest to również świetny sposób na budowanie lojalności wobec marki wśród Twoich wydawców, pokazując im, że są cenioną częścią Twojego biznesu, a nie tylko źródłem konwersji.
Możesz również zachęcić partnerów, oferując im ekskluzywne kupony i oferty dla ich grupy docelowej. Fakt, że ich zwolennicy otrzymają ekskluzywną ofertę, będzie działał jako uznanie i motywacja.
Tematy wiadomości e-mail z prośbą o podwyższenie prowizji
E-mail z odmową podwyższenia prowizji 1
E-mail z odmową podwyższenia prowizji 2
E-mail z odmową podwyższenia prowizji 3
E-mail z odmową podwyższenia prowizji 4
E-mail z odmową podwyższenia prowizji 5
The reasons for declining the request may vary, but you should always explain what influenced your decision.
If you can offer your affiliates any alternative incentive instead of a commission increase then do it. This will give you some insights into the expectations of your affiliates, enabling you to adjust your incentive structure in the future.
If you plan on increasing commission rates in the future or do so regularly, it’s a great idea to inform affiliates about this, especially if you are declining a commission increase at that time.
Jak zarabiać na marketingu afiliacyjnym
Szukasz sposobu na generowanie dochodu pasywnego? Dowiedz się jak zarobić na marketingu afiliacyjnym w kilka minut.
Tekst opisuje integrację z Post Affiliate Pro, platformą marketingową. Może ona być zintegrowana z usługą płatności RBS WorldPay, a przyciski muszą być skonfigurowane za pomocą specjalnego kodu, aby śledzić partnerów. Założenie bezpłatnego konta wymaga akceptacji regulaminu i polityki prywatności, a platformę zaufało już wielu użytkowników.
Dziękujemy za rejestrację w Post Affiliate Pro.
Zaraz po utworzeniu konta, na Twój adres e-mail zostanie wysłana wiadomość zawierająca dane logowania.
Zostań na tej stronie, a po zakończeniu instalacji będziesz mógł uzyskać dostęp do swojego konta bezpośrednio z tego miejsca.
Kiedy proces się zakończy, wyślemy dane do logowania na Twoją skrzynkę odbiorczą.
Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our polityka prywatności i plików cookie.
Jesteśmy dostępni w wielu terminach