Porady dotyczące marketingu afiliacyjnego (13 najważniejszych strategii)
Marketing afiliacyjny to świetny sposób na zarabianie online, jeśli posiadasz stronę internetową. Poznaj 13 najważniejszych wskazówek, jak odnieść sukces w mark...
Odkryj 10 potężnych zasad psychologii, które wzmocnią Twoją strategię marketingu afiliacyjnego, zwiększą zaangażowanie i konwersję.
Wykorzystywanie marketingu afiliacyjnego jako sposobu na zarabianie online to bez wątpienia solidna strategia. Jednak konkurencja jest ogromna. Stosowanie najlepszych strategii i ciężka praca nad każdą sprzedażą praktycznie gwarantują rozwój Twojego biznesu.
To może być nie lada wyzwanie.
Możesz jednak zwiększyć efektywność i przychody z marketingu afiliacyjnego, stosując… zasady psychologii!
W tym wpisie przyjrzymy się tym zasadom, aby lepiej zrozumieć, jak mają się one do marketingu afiliacyjnego .
Zapinaj pasy: zaczynamy właśnie teraz.
Zasada niedostępności sprawia, że ludzie postrzegają rzeczy rzadkie jako bardziej wartościowe niż te, których jest pod dostatkiem. Na przykład, klienci chętniej kupią produkt, jeśli jego dostępność jest ograniczona lub wkrótce się wyczerpie.
Sklepy internetowe od lat korzystają z tej wiedzy – często informują, że „zostały tylko 3 sztuki” lub pokazują grafikę, na której ktoś inny ogląda ostatni dostępny produkt. Sprawiając, że ich produkty wydają się rzadkie, firmy mogą zwiększyć konwersję .
Jako partner afiliacyjny możesz również zastosować tę strategię psychologiczną!
Zamiast mówić o łatwości i skuteczności danego produktu, zakończ swoją prezentację informacją, że zostało już tylko kilka miejsc lub sztuk, zanim wszystko się wyprzeda.
W jednej ze swoich kampanii email marketingowych , Google zrobił właśnie to. Podkreślili, że przygotowane przez nich okazje są naprawdę wyjątkowe, ale jednocześnie ograniczone.
Czujemy się zobowiązani odwzajemnić przysługę, jeśli ktoś zrobił coś dla nas.
To właśnie zasada wzajemności.
Dlatego ludzie tak często dziękują, gdy otrzymają prezent lub pomoc od kogoś innego. Z powodu tej psychologicznej reguły czują przymus odwdzięczenia się. Możesz to wykorzystać również w marketingu afiliacyjnym . Zacznij od przekazania swojej grupie odbiorców darmowej wiedzy, a na końcu zaproponuj im ulepszoną wersję lub dodatkową wartość.
Na przykład, jeśli Twój wpis na blogu zawiera 20 porad na temat zwiększania konwersji sprzedaży, ale tylko jedna będzie dostępna po przeczytaniu pozostałych, upewnij się, że przycisk zakupu znajduje się właśnie przy tych ostatnich punktach. Dzięki zasadzie wzajemności, jeśli czytelnicy zobaczą, jakie inne korzyści mogą uzyskać wchodząc w interakcję z Tobą lub Twoją treścią, chętniej kupią produkty, które im polecasz.
Psychologia kolorów zyskała popularność wśród sklepów internetowych już jakiś czas temu. Dzięki temu wiedzą, jakich barw użyć na stronie i na produktach, by skłonić klientów do zakupu.
Jeśli chcesz zastosować te zasady w swoim marketingu afiliacyjnym, oto kilka wskazówek!
W reklamie żywności warto postawić na ciepłe barwy, takie jak pomarańczowy i czerwony, ponieważ wywołują one u odbiorców uczucie głodu. Reklamy z takimi kolorami mogą sprawić, że ludzie poczują większy głód i tym samym będą bardziej skłonni do zakupu danego produktu.
Z kolei chłodne barwy, na przykład niebieski, wywołują poczucie spokoju i relaksu.
Natura – ekologiczne produkty, powietrze, środowisko – są intuicyjnie kojarzone z zielenią. Co ciekawe, zieleń nie tylko kojarzy się z kreatywnością, ale także ją pobudza. Jeśli Twoja oferta dotyczy natury, postaw na ten kolor.
Zasada autorytetu mówi, że mamy tendencję do podążania za tymi, którzy należą do tej samej grupy lub środowiska. Dzięki temu marketing jest łatwiejszy – wystarczy wspomnieć, że ktoś korzysta z danego produktu, i zapytać, czy inni też tego nie chcą!
W marketingu afiliacyjnym można to wykorzystać. Wiele reklam podkreśla, że celebryci używają konkretnej marki kosmetyków, mimo że większość klientów nie zna ich osobiście.
Chociaż większość obecnych i potencjalnych klientów nie ma tej wiedzy, sama świadomość, że znane osoby kupiły te produkty zanim zostały one pokazane w mediach społecznościowych , albo podczas konferencji prasowych, podświadomie wpływa na ich decyzje zakupowe.
To po prostu sprawia, że inni też chcą mieć dokładnie to samo.
Awersja do straty pojawia się wtedy, gdy ktoś nie chce wypaść gorzej na tle innych i dlatego woli pozostać przy tym, co ma, zamiast ryzykować utratę.
Wpływa to na nasze decyzje na różne sposoby i dlatego marketerzy afiliacyjni powinni mieć to na uwadze podczas planowania kampanii.
Możesz np. rozdać coś za darmo (np. ebooka), a następnie zaoferować dodatkowy bonus lub ofertę, jeśli ktoś zdecyduje się na zakup przez link afiliacyjny zaraz po pobraniu tych materiałów. Dzięki temu odbiorca poczuje, że może stracić coś jeszcze cenniejszego, jeśli nie zdecyduje się od razu – to zachęca do natychmiastowego działania, zamiast odwlekania zakupu.
Zgodnie z błędem potwierdzenia skupiamy się na informacjach, które potwierdzają nasze przekonania, ignorując dowody przeciwne. To ułatwia działania marketingowe, ponieważ marketerzy wiedzą, że odbiorcy będą czytać wyłącznie treści wspierające ich tezy lub opisy.
Często klienci nie chcą poczuć, że postąpili źle, jeśli ktoś powie im nie jedz fast foodów, ale i tak to robią i będą robić, dopóki coś się nie zmieni.
Jeśli wyłamiesz się z tego trendu, czytelnicy mogą bardziej uwierzyć w Twoje przesłanie, nawet jeśli nie do końca zgadza się ono z innymi źródłami.
I tak, masz rację – Twoja oferta afiliacyjna powinna znaleźć się dokładnie w sekcji „Dowody, w które wierzymy”.
Stosując technikę małych kroków, najpierw prosisz o drobną przysługę, by potem łatwiej namówić kogoś na coś większego!
Załóżmy, że chcesz, by ktoś kupił narzędzie do zarządzania czasem, ale nie rozmawia o takich rzeczach lub jeszcze nie jest zainteresowany (choć może go potrzebować).
Zamiast pytać „Chcesz kupić ten świetny tracker?”, możesz zadać pytanie „Chcesz zaoszczędzić nawet godzinę dziennie?”. Rozmawiając o produkcie, pozwalasz potencjalnemu klientowi odpowiedzieć na to pierwotne pytanie.
Gdy już uzyskasz tę informację, możesz wspomnieć o swojej właściwej ofercie bez wrażenia nachalności czy trudności.
Doświadczamy FOMO, czyli strachu przed pominięciem czegoś ważnego, gdy dzieje się coś istotnego, a my dowiadujemy się o tym za późno.
To ogromna przewaga w marketingu afiliacyjnym.
Wyobraź sobie, że oferujesz darmowego ebooka jako prezent, ale tylko wtedy, gdy zostanie pobrany do północy danego dnia.
W innym przypadku odbiorca prawdopodobnie poczeka, zapomni lub odłoży Twoją ofertę na później. Dodanie słowa „ograniczone” i określenie ram czasowych sprawia jednak, że odbiorca działa tu i teraz.
Twoja kampania afiliacyjna angażuje osoby odczuwające FOMO, przez co są bardziej skłonne do działania, podczas gdy inni mogą się wahać. Nie bój się wypróbować takiej kampanii – możesz być zaskoczony efektami!
Paradoks wyboru pojawia się wtedy, gdy ktoś ma tak wiele opcji do wyboru, że w efekcie nie podejmuje żadnej decyzji.
To psychologiczne zjawisko może być wyzwaniem dla marketingowców afiliacyjnych , ale zrozumienie go pozwala oszczędzić czas, pieniądze i zasoby.
Ludzie mogą czuć się przytłoczeni liczbą produktów oferowanych przez linki afiliacyjne , więc warto przejrzeć takie strony i usunąć zbędne elementy. Jeśli współpracujesz z wieloma markami i branżami, lepiej utworzyć osobne landing page dla każdego segmentu niż jedną uniwersalną stronę dla wszystkich.
Ograniczając czas potrzebny konsumentowi na rozważenie zakupu i porównanie ofert w innych sklepach, możesz poprawić skuteczność działań marketingowych i zwiększyć ogólną konwersję!
Społeczny dowód słuszności wykorzystywany jest w wielu niszach marketingowych, a marketing afiliacyjny jest jedną z nich.
Społeczny dowód słuszności to sytuacja, w której opinie innych osób wpływają na nasze decyzje – szczególnie jeśli wokół nas jest ich wiele.
Załóżmy, że klient zastanawia się nad zakupem nowego laptopa, bo dotychczasowy działa już słabo. Jeśli zauważy, że wszyscy w sklepie kupują ten sam model, podświadomie będzie chciał dokonać takiego samego wyboru.
Firmy i partnerzy afiliacyjni gromadzą i prezentują pozytywne recenzje oraz referencje dokładnie z tego powodu – by budować zaufanie i zachęcać do zakupu. Nie zapomnij więc o ocenach i recenzjach przy przygotowywaniu swojej oferty afiliacyjnej!
Czy musisz korzystać ze wszystkich tych psychologicznych trików i porad? Wcale nie. Czy jednak warto? Bez wątpienia.
Możesz błyskawicznie odświeżyć swoją strategię marketingu afiliacyjnego , stosując wybrane zasady psychologiczne. Czemu więc nie sprawdzić tego w praktyce i zobaczyć, czy pasuje do Twojego produktu i odbiorców?
Marketing afiliacyjny odpowiada za ponad 60 procent globalnej sprzedaży. Większość firm przyznaje, że większość ich partnerów afiliacyjnych to influencerzy w mediach społecznościowych.
Ciepłe kolory, takie jak pomarańczowy i czerwony, są dobrym wyborem, ponieważ wzmagają uczucie głodu u odbiorcy.
Lucia to utalentowana redaktorka treści, która dba o płynną publikację materiałów na różnych platformach.
Zastosuj sprawdzone zasady psychologiczne w swoich kampaniach afiliacyjnych i zobacz, jak rośnie liczba konwersji. Poznaj więcej strategii, porad i eksperckich wskazówek.
Marketing afiliacyjny to świetny sposób na zarabianie online, jeśli posiadasz stronę internetową. Poznaj 13 najważniejszych wskazówek, jak odnieść sukces w mark...
Odkryj 9 sprawdzonych sekretów marketingu afiliacyjnego, które zwiększą Twoje dochody. Dowiedz się, jak wybrać odpowiednią niszę, budować ruch, tworzyć treści o...
Odkryj potencjał marketingu afiliacyjnego w zaledwie 5 minut dzięki wnikliwemu wideo Adama Enfroy o Post Affiliate Pro. Dowiedz się, jak zbudować maszynę afilia...