
11 najlepszych praktyk angażowania i wspierania skutecznych afiliantów
Poznaj 11 sprawdzonych strategii angażowania i wspierania skutecznych afiliantów, które zwiększą sukces Twojego marketingu afiliacyjnego. Dowiedz się, jak tworz...
Poznaj 14 sprawdzonych wskazówek i strategii marketingu afiliacyjnego, aby zwiększyć swoje przychody, poprawić jakość treści i zmaksymalizować konwersje na konkurencyjnym rynku.
Marketing afiliacyjny to jeden z najlepszych i najwygodniejszych sposobów na wykorzystanie popularności swojego bloga lub strony internetowej. Właśnie dlatego marketing afiliacyjny stale rośnie z roku na rok, przyciągając wydawców i sprzedawców z całego świata.
Według raportu, roczne wydatki na marketing afiliacyjny mają osiągnąć poziom 6,8 miliarda dolarów do 2020 roku. Jeśli udałoby Ci się zdobyć choćby niewielką część tego rynku, zarobiłbyś wystarczająco dużo, by mówić o przyzwoitym dochodzie.
Jednak łatwiej to powiedzieć, niż zrobić. Rynek afiliacyjny jest niezwykle konkurencyjny, więc musisz mieć wyjątkowy plan, aby prześcignąć bezpośrednią konkurencję. Naszym zadaniem jest Ci w tym pomóc — czytaj dalej i poznaj 14 praktycznych wskazówek oraz strategii marketingu afiliacyjnego.
Jeśli chcesz poprawić swoje działania afiliacyjne, musisz przeanalizować cały plan i wrócić do podstaw. W tym rozdziale szybko przeprowadzimy Cię przez najważniejsze elementy.
Marketing afiliacyjny to model reklamowy, w którym firma płaci wynagrodzenie zewnętrznym wydawcom za generowanie ruchu lub leadów do swoich produktów i usług. Sprzedaż afiliacyjna opiera się więc na trzech stronach: sprzedawcach oferujących konkretne produkty, wydawcach promujących te oferty oraz konsumentach chcących kupić produkty.
Żeby zobaczyć, jak ważne jest opracowanie solidnej strategii w tej dziedzinie, wystarczy spojrzeć na dwie statystyki:
Jeśli nadal zastanawiasz się nad praktycznymi zaletami tej branży, oto najważniejsze korzyści:
Wybieraj spośród szerokiej gamy produktów: Niemal każda marka korzysta dziś z kampanii afiliacyjnych, dając Ci szeroki wybór produktów do promocji.
Możemy wymienić dziesiątki mniej lub bardziej przydatnych trików marketingu afiliacyjnego , ale lepiej skupić się na takich technikach, które faktycznie zwiększają konwersje i przychody w dłuższej perspektywie. Dlatego wybraliśmy 14 sprawdzonych metod — sprawdź je poniżej.
Wydawcy chcący rozwijać swój biznes powinni na chwilę się zatrzymać i ponownie przeanalizować cały rynek. Najpierw spróbuj zidentyfikować modne programy i produkty o największym potencjale konwersji.
Następnie przeanalizuj największych konkurentów, by zobaczyć, co robią tak dobrze. Czy ich przewaga wynika z jakości treści? A może mądrzej dobierają produkty?
Niezależnie od powodu, Twoim zadaniem jest to odkryć i spróbować wdrożyć podobne rozwiązania do własnej strategii. Nie zalecamy zwykłego kopiowania tych samych pomysłów, ale z pewnością nie warto rezygnować ze sprawdzonych afiliacyjnych metod.
Widzieliśmy setki wydawców, którzy zaczynali mocno, ale nie potrafili utrzymać tej samej konsekwencji. Główną przyczyną ich porażek jest to, że próbowali zarobić więcej, wychodząc poza swoją główną niszę.
Nie popełniaj tego błędu — to szybko zrujnuje Twoją profesjonalną wiarygodność. Choć krótkoterminowo możesz zwiększyć zysk , skutki długofalowe będą katastrofalne. Bądź cierpliwy i rób to, czego oczekuje od Ciebie podstawowa grupa odbiorców.
Ta rada ściśle wiąże się z poprzednią. Nie chcesz reklamować zbyt wielu produktów naraz ani promować dóbr czy usług niezwiązanych z Twoją specjalizacją.
Złota zasada marketingu afiliacyjnego to traktować każdego klienta z należytą uwagą i naprawdę starać się zwiększyć sprzedaż. Zbyt szeroki zakres uniemożliwia skupienie się na jednej kampanii, przez co nigdy nie osiągniesz zamierzonych rezultatów.
Warto też unikać największych marek i szukać mniej popularnych, ale wiarygodnych partnerów. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta — konkurencja jest znacznie większa przy promocji najpopularniejszych produktów.
To oczywiste, ale trudno zostać skutecznym partnerem afiliacyjnym , jeśli nie publikujesz regularnie wartościowych treści. Dotyczy to także wpisów nieafiliacyjnych, ale tutaj szczególnie podkreślamy wagę treści afiliacyjnych .
Jake Gardner, twórca treści w Edugeeksclub, twierdzi, że uczciwość to zasada numer jeden w marketingu afiliacyjnym: „Nie możesz i nie powinieneś oszukiwać swojej publiczności, bo prędzej czy później to zauważą. Zamiast tego bądź całkowicie szczery, przetestuj produkt i otwarcie omów wszystkie jego plusy i minusy.”
Już o tym wspominaliśmy, ale trudno przecenić wagę jakości treści dla Twoich afiliacyjnych celów. Dlatego unikaj chciwości czy nachalności — nie publikuj za dużo wpisów afiliacyjnych, zaniedbując podstawowe treści na stronie, blogu czy w social mediach.
Najlepiej stosować proporcję 80/20 i trzymać się jej długofalowo. Co to oznacza? 80% publikowanych treści powinno być zwykłymi wpisami — rozrywkowymi lub informacyjnymi — a tylko około 20% przeznacz na wpisy promocyjne.
Sprytni marketerzy wiedzą, że nie muszą wszystkiego robić samodzielnie. Korzystają z narzędzi do tworzenia treści, by wycisnąć maksimum z wpisów afiliacyjnych. Możesz samodzielnie poszukać platform dopasowanych do Twoich potrzeb, ale my polecamy kilka ciekawych rozwiązań:
Treści na stronie trudno odnaleźć bez odpowiedniej optymalizacji. Użytkownicy rzadko wychodzą poza pierwszą stronę wyników wyszukiwania, więc musisz stosować najnowsze taktyki SEO.
Słowa kluczowe to esencja SEO — gorąco polecamy korzystanie z Google Keyword Planner , aby znaleźć najważniejsze frazy i hasła. Warto też pisać o popularnych, często wyszukiwanych tematach — pomoże Ci w tym Google Trends .
Ludzie lubią czytać wpisy, ale jeszcze bardziej kochają oglądać filmy. Ten format treści zdobywa Internet, a marketing afiliacyjny nie jest tu wyjątkiem. To Twoja szansa na pozyskanie nowych klientów za pomocą trzech typów filmów:
Newslettery to kolejny sposób na dotarcie do grupy docelowej i zachęcenie do zakupu produktów afiliacyjnych . Musisz tylko spersonalizować wiadomość tak, by spełniała indywidualne oczekiwania odbiorcy.
Zacznij od zwracania się do odbiorców po imieniu — to świetny sposób na przełamanie lodów. Następnie wykorzystaj dane o aktualnych klientach , by dostosować treść maila. To kluczowe, bo tylko wtedy nawiążesz znaczącą relację między zainteresowaniami odbiorców a ofertami afiliacyjnymi. Taka taktyka pozwoli utrzymać zaangażowanie i chęć śledzenia Twoich rekomendacji.
Kto powiedział, że musisz ograniczać się wyłącznie do własnych kanałów dystrybucji? Zawsze możesz zwiększyć zasięg, publikując wpisy gościnne na innych stronach. To potężny mechanizm marketingowy, bo pozwala dotrzeć do nowej grupy odbiorców marki , ale to nie jedyna korzyść. Blogowanie gościnne pozwala również budować cyfrową reputację i generować konwersje poza standardową bazą fanów.
Choć celem powinno być organiczne zwiększanie zasięgu, czasem warto wykorzystać reklamę w mediach społecznościowych do promocji kampanii afiliacyjnych. To cenna technika, bo pozwala dotrzeć do bardzo określonych użytkowników.
Na przykład Facebook Ads umożliwia targetowanie trzech typów grup odbiorców:
Dzięki narzędziom reklamowym możesz uruchamiać precyzyjne kampanie marketingu afiliacyjnego i znacząco zwiększyć współczynnik konwersji.
Wśród wielu podobnych programów partnerskich możesz zrobić coś ekstra, by prześcignąć konkurencję. Na przykład możesz zaoferować jakiś przywilej, który nic Cię nie kosztuje, ale w oczach użytkownika wygląda na ekskluzywny lub wyjątkowy. Opcji jest wiele — np. członkostwo premium, darmowe webinary itp.
Programy marketingu afiliacyjnego to kolejny sposób na poprawę wyników sprzedaży i zwiększenie przychodów w dłuższej perspektywie. Takie platformy oferują szeroki wybór narzędzi do prowadzenia skutecznych kampanii, a Twoim zadaniem jest znaleźć wiarygodny marketplace afiliacyjny .
Branża afiliacyjna dynamicznie się rozwija, więc znajdziesz dziesiątki renomowanych sieci z atrakcyjnymi warunkami. Najpopularniejsze programy to m.in. Affiliate Window, ShareASale, Amazon Affiliates, Mobidea, CrakRevenue, AdWork Media, CJ Affiliate, Flex Offers, Rakuten i wiele innych.
Ostatnia rada na naszej liście: mierz wyniki swoich kampanii afiliacyjnych i zbieraj feedback, który pomoże ulepszyć kolejne działania. To kluczowe, bo musisz wiedzieć, jak radzą sobie Twoje treści i na bieżąco eliminować słabe punkty.
Analizując efekty, zidentyfikujesz najlepiej sprzedające się produkty, typy treści, kanały komunikacji, odpowiedni czas i inne ważne cechy. Wszystkie te informacje pomogą Ci wzmocnić plan marketingu afiliacyjnego, skupić się na najbardziej zyskownych produktach i zmaksymalizować zysk z kampanii.
Marketing afiliacyjny to świetna okazja, by wykorzystać popularność własnej strony i zamienić ją w wartościowe źródło pasywnego dochodu. Potrzeba jednak dobrej strategii, by zdobyć miejsce w afiliacyjnym słońcu i nieustannie napędzać konwersje.
W tym artykule omówiliśmy 14 praktycznych wskazówek i strategii marketingu afiliacyjnego, które warto wdrożyć w 2019 roku. Dzięki nim Twoje działania będą skuteczniejsze — jeśli znasz inne ciekawe rozwiązania, podziel się nimi w komentarzu! Chętnie je poznamy!
Marketing afiliacyjny to model reklamowy, w którym firma wynagradza zewnętrznych wydawców za generowanie ruchu lub leadów do swoich produktów i usług, obejmujący sprzedawców, wydawców i konsumentów.
Skup się na analizie rynku, trzymaj się swojej niszy, starannie dobieraj produkty, dbaj o wysoką jakość treści, optymalizuj je, wykorzystuj wideo i e-mail oraz regularnie mierz efekty.
Wysokiej jakości, uczciwe treści budują zaufanie odbiorców, wzmacniają autorytet i napędzają konwersje — to klucz do sukcesu w marketingu afiliacyjnym.
Zaleca się proporcję 80/20: 80% regularnych, informacyjnych lub rozrywkowych treści i 20% promocyjnych, afiliacyjnych wpisów, aby utrzymać zaangażowanie odbiorców.
Przydatne narzędzia to Evernote do notatek, Xpert essay writers do tworzenia treści, CoSchedule Headline Analyzer do nagłówków oraz Canva do projektowania grafik.
Sharon jest specjalistką ds. marketingu i blogerką z Manchesteru w Wielkiej Brytanii. Gdy ma chwilę, chętnie dzieli się swoimi przemyśleniami na temat marketingu, pisania i blogowania. Obecnie pracuje jako marketerka w UK Assignment Holic i usługach pisarskich. Możesz śledzić Sharon na Facebooku.
Wdróż te praktyczne wskazówki dotyczące marketingu afiliacyjnego, aby zwiększyć konwersje i przychody. Odkryj więcej wiedzy i narzędzi z Post Affiliate Pro.
Poznaj 11 sprawdzonych strategii angażowania i wspierania skutecznych afiliantów, które zwiększą sukces Twojego marketingu afiliacyjnego. Dowiedz się, jak tworz...
Poznaj strategie marketingowe, które pomogą Ci pozyskać więcej partnerów afiliacyjnych i rozwinąć swój biznes afiliacyjny w siedmiu praktycznych krokach....
Marketing afiliacyjny to jeden z najpopularniejszych sposobów na uzyskanie znaczących dochodów online. Dowiedz się, jak szybko zdominować niszę afiliacyjną i zw...