
8 wskazówek, jak stworzyć plan utrzymania klienta
Strategie utrzymania klientów są często zaniedbywane, a bardzo skuteczne. Poznaj 8 praktycznych wskazówek, jak budować lojalność, zwiększyć wartość klienta w cz...
Poznaj 7 praktycznych sposobów na ulepszenie pielęgnowania leadów w strategii marketingu afiliacyjnego, w tym scoring leadów, email marketing, personalizację i wiele innych, aby zwiększyć konwersje i zbudować silniejsze relacje z klientami.
Nasza rosnąca wiedza o psychologii człowieka sprawiła, że techniki marketingowe rozwijają się w kierunku niezwykle skutecznych i przyciągających uwagę reklam. Przy tak dużej liczbie produktów i usług powstaje mnóstwo reklam, dlatego potrzeba wyróżnienia się wymaga nieustannej kreatywności i innowacji. Przeciętny użytkownik Internetu jest bombardowany nawet 1700 banerami reklamowymi miesięcznie, z czego rzeczywiście ogląda tylko połowę z nich. Jednak samo przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów nie gwarantuje wysokiej sprzedaży. W rzeczywistości 80% osób nie kończy swojej ścieżki zakupowej.
Dla wielu potencjalnych klientów istnieje luka między zainteresowaniem a gotowością do zakupu, więc znalezienie brakujących elementów tej układanki powinno być jednym z głównych celów każdej firmy. Budowanie relacji z leadami i pokazywanie im, że rozumiesz ich potrzeby, prowadząc ich do rozwiązań (Twojego produktu lub usługi), to kluczowy czynnik w zdobywaniu lojalnych klientów.
Ta strategia marketingu cyfrowego jest niezbędna dla każdej firmy online, ponieważ nie skupia się wyłącznie na pozyskiwaniu nowych leadów, lecz także na tych, którzy już wykazali zainteresowanie i są bardziej skłonni do dokonania zakupu. Rozumiejąc potrzeby i motywacje klientów, możesz segmentować ich według podobnych cech i w efekcie tworzyć strategię dopasowaną właśnie do nich. W zależności od strategii firmy segmentów może być więcej lub mniej, ale do głównych należą:
Im więcej wiesz o potrzebach klienta, tym lepiej przygotowany jesteś do skutecznej komunikacji i jakościowego pielęgnowania leadów. Nikt nie chce otrzymywać nieistotnych reklam, które wydają się przygotowane dla mas. Personalizacja doświadczeń zakupowych robi wrażenie na kliencie, dlatego skupienie na pielęgnowaniu leadów to kluczowa strategia każdego zespołu marketingowego.
Chociaż sama nazwa „pielęgnowanie leadów” zdradza jej główną istotę, warto zgłębić dokładniej, czym ono jest. Zatem, bez zbędnych wstępów:
Pielęgnowanie leadów to poznawanie potencjalnych klientów, angażowanie się w kontakt z nimi i wspieranie ich poprzez dostarczanie odpowiednich informacji w odpowiednich momentach podczas ich ścieżki zakupowej.
Ostatecznie chodzi o budowanie relacji z kupującymi i zrozumienie ich potrzeb, niezależnie od tego, na jakim etapie lejka sprzedażowego się znajdują. Bombardowanie konsumenta przytłaczającą ilością szczegółowych informacji o Twoich produktach zanim jeszcze wyraził realne zainteresowanie, może go zniechęcić. Z drugiej strony, jeśli potencjalny klient uzna, że Twój produkt go interesuje, ale nie otrzyma wystarczających danych do oceny, może wybrać inne, które bardziej go przekonały. Firmy, które stosują pielęgnowanie leadów, odnotowały 50% wzrost liczby leadów gotowych do zakupu, co zdecydowanie warto rozważyć.
Ważną techniką, którą mogą wykorzystać zespoły marketingu i sprzedaży, jest strategia marketingu opartego na kontach (account-based marketing). Zamiast reklamować się masowo, identyfikują oni osoby o określonym profilu, które z większym prawdopodobieństwem wejdą do lejka marketingowego. Najnowsze statystyki pokazują, że 76% firm nie wykorzystuje danych behawioralnych w swoich reklamach – nie zostań w tyle! Analizując zachowania zakupowe, możesz udostępniać informacje o produkcie tak, by wzmacniały zainteresowanie i przesuwały klienta w dół lejka w stronę zakupu.
Jest to kluczowe dla firm, ponieważ pozwala zatrzymać i oczywiście pielęgnować klienta (a w tym przypadku lead) przez cały cykl zakupowy. Leady mogą trafiać do lejka sprzedażowego nie tylko za sprawą tradycyjnego marketingu, ale też nowych metod, np. poprzez różne typy programów afiliacyjnych .
Jeśli ostatnio zgłębiałeś strategie marketingowe, prawdopodobnie natknąłeś się na marketing afiliacyjny, który zyskuje na popularności na całym świecie. W rzeczywistości około 80% firm korzysta z marketingu afiliacyjnego . Czym więc jest marketing afiliacyjny i jak łączy się z pielęgnowaniem leadów?
W skrócie, marketing afiliacyjny to proces reklamowy, w którym marketer afiliacyjny promuje określone produkty lub usługi partnera, otrzymując prowizję za każdą sprzedaż, działanie lub wygenerowany lead. Marketerzy afiliacyjni , którzy posiadają dużą i aktywną publiczność w danej niszy, promują produkt i udostępniają linki afiliacyjne, przez które zainteresowani są przekierowywani na stronę partnera.
Marketerzy afiliacyjni, zarówno twórcy treści, jak i firmy, otrzymują prowizję afiliacyjną – zwykle w formie stawki stałej lub procentowej za każdy wygenerowany lead (to tzw. model Pay Per Lead ). Ta metoda sprawdza się zarówno w B2B, jak i B2C, gdyż ekspozycja na nowych potencjalnych klientów może przełożyć się na wartościowe leady, których tradycyjny marketing by nie pozyskał. Skuteczny zespół marketingowy korzysta z różnych narzędzi i kanałów, by docierać do leadów, które wykazały zainteresowanie produktem lub usługą.
Samo pozyskanie wielu leadów nie oznacza jednak końca pracy. Aż 96% leadów nie jest jeszcze gotowych do zakupu. Tutaj właśnie pojawia się pielęgnowanie leadów. Mając tak wysoki odsetek zainteresowanych klientów, warto wykorzystać techniki, które pomogą im przejść całą ścieżkę zakupową.
Termin „generowanie leadów” zapewne przewijał się wielokrotnie, jeśli szukałeś strategii marketingowych. Choć to niezbędny proces w pozyskiwaniu klientów, różni się on od „pielęgnowania leadów”, o czym szerzej poniżej.
Generowanie leadów to technika marketingowa polegająca na wzbudzaniu zainteresowania produktem, aby w efekcie przekształcić je w realną sprzedaż. Celem jest pozyskanie danych kontaktowych i informacji (demograficznych lub osobistych) za pomocą strategii inbound marketingu, np. email marketingu lub content marketingu, aby wygenerować zainteresowanie produktem i doprowadzić do konwersji. To priorytet dla każdego zespołu marketingowego – 53% reklamodawców przeznacza ponad połowę budżetu na generowanie leadów.
Programy afiliacyjne okazały się wyjątkowo skuteczne w generowaniu leadów. Dzięki współpracy z partnerem, który posiada dużą bazę odbiorców lub wysokie zaangażowanie, firmy mogą dotrzeć do swojej grupy docelowej. W ten sposób marketerzy afiliacyjni przesyłają leady do biznesu, zarabiając przy tym prowizję pasywną.
Proces ten ma miejsce tuż przed początkiem lejka sprzedażowego. Po wygenerowaniu leadów oznacza to, że wykazały one zainteresowanie i weszły w cykl zakupowy. Składa się on zazwyczaj z pięciu głównych etapów:
To początek cyklu, kiedy klient rozpoznaje problem i wie, że Twoja firma może go rozwiązać. Przykład: artysta przez lata rysował komiksy ręcznie, ale otrzymał ofertę pracy wymagającą umiejętności cyfrowych. Teraz wie, że potrzebuje tabletu graficznego, a widział, że Twoja firma się w tym specjalizuje. To moment, by zakomunikować, że oferujesz tablety – bez przytłaczania technikaliami. Czas rozejrzeć się w ofercie!
Klient już wie, czego potrzebuje, więc porównuje dostępne na rynku alternatywy i analizuje, jak Twoja oferta wypada na tle innych. To moment, by Twoja firma znalazła się na jego radarze. Tutaj sprawdza się porównawcza informacja – o cechach, cenach, promocjach (np. gratisowe oprogramowanie lub rysik do tabletu).
Po przedstawieniu wszystkich szczegółów klient musi dokonać ostatecznej oceny i podjąć decyzję. Opisy, recenzje i oferty powinny być tu szczególnie atrakcyjne – to etap, gdy Twój produkt może zostać wybrany. Co sprawia, że Twój tablet jest lepszy od innych?
Po analizie klient decyduje się na zakup tabletu w Twojej firmie! Działania marketingowe poprowadziły go przez całą ścieżkę zakupową, skutkując sprzedażą. Ułatwienie i uprzyjemnienie procesu zakupu zwiększa satysfakcję klienta i buduje pozytywne wspomnienia. Możesz też zaoferować rabat na kolejne zakupy lub upominek w zamian za recenzję.
Jako obecny klient może on ponownie przejść przez cykl zakupowy, korzystając z innych strategii marketingowych. Na tym etapie bardzo ważne są opinie i recenzje. Aż 90% użytkowników szuka opinii przed zakupem marki , więc warto o nie zadbać! Wiedząc, że kupił tablet, możesz wysłać oferty innych produktów, np. rękawiczek do rysowania lub nowego rysika.
Jak widać, na każdym etapie cyklu zakupowego klient potrzebuje innego rodzaju informacji, by przejść dalej. W zależności od miejsca w procesie zakupowym, leady muszą być pielęgnowane odpowiednio, by pomóc im dotrzeć do końca ścieżki.
Tu właśnie leży zasadnicza różnica: Generowanie leadów polega na przyciągnięciu do lejka marketingowego osób, które mogą się zainteresować produktem. Pielęgnowanie leadów to proces wspierania obecnych potencjalnych klientów, którzy już są w procesie sprzedaży, poprzez dostarczanie im odpowiednich informacji, by sfinalizowali zakup. Kluczowa jest tu personalizacja – klient czuje, że firma rozumie jego potrzeby, zamiast być zasypywanym masowymi, nieistotnymi reklamami.
Skoro potrafimy już odróżnić pielęgnowanie leadów od innych procesów marketingowych, warto rozłożyć je na czynniki pierwsze i przyjrzeć się kluczowym elementom. Można dyskutować, czy jest ich więcej czy mniej, ale wdrożenie poniższych pozwoli Twojej strategii rozkwitnąć.
Buyer persona to profil idealnego klienta, oparty na badaniach – obejmuje demografię, codzienne wyzwania i motywacje do zakupu. Poznając buyer personę, lepiej rozumiesz jej zachowania i możesz przewidzieć potrzeby. Statystyki pokazują, że reklamy targetowane behawioralnie są dwa razy skuteczniejsze od ogólnych. Zbierając te dane, firmy mogą rozpoznać problemy i dostosować rozwiązania oraz strategie marketingowe, by były lepiej odbierane. Dzięki temu klient czuje się zrozumiany i chętniej wybierze Twój produkt lub usługę.
Choć e-maile to jedna z najstarszych form komunikacji cyfrowej, wciąż zajmuje ważne miejsce w marketingu. Średni zwrot z inwestycji (ROI) w email marketingu przekracza 42 funty za każdego wydanego funta. Większość osób posiada i używa własnych adresów e-mail, czyniąc tę formę marketingu bardzo dostępną i skuteczną. Dlatego zbieranie listy mailingowej i wykorzystywanie email marketingu jest tak popularne. Po zapisaniu się potencjalnych klientów na Twoją listę mailingową możesz wdrożyć automatyzację marketingu: sezonowe oferty, newslettery czy ogłoszenia o nowych produktach. Możesz też wyodrębnić klientów, którzy są już w lejku zakupowym i wysyłać im bardziej spersonalizowane wiadomości, by zbudować relację i zwiększyć konwersję.
Personalizacja była już wielokrotnie podkreślana – i słusznie! To absolutnie kluczowy element pielęgnowania leadów, ponieważ cała strategia opiera się na indywidualnych potrzebach klienta. Według badań, spersonalizowane maile generują 4-10 razy wyższy wskaźnik odpowiedzi niż zwykłe. Stawiając na personalizację – np. uwzględniając imię lub zainteresowania – zwiększasz zaufanie, co przekłada się na konwersje. Statystyki mówią, że pielęgnowane leady dokonują zakupów o 47% większej wartości niż te, które nie były pielęgnowane. Zwracaj uwagę na etap lejka, by dostarczać im odpowiednie i pomocne treści.
Pomocne treści są dużo lepsze niż po prostu treści. Personalizacja sprawia, że klient czuje się wyjątkowy, ale dostarczanie treści odpowiadających na jego potrzeby jest po prostu pomocne! Według najnowszych badań, 59% właścicieli firm uważa tworzenie odpowiednich treści za największe wyzwanie przy projektowaniu programu pielęgnowania leadów. Pomocne informacje rozwiązują problemy lub edukują klienta o produkcie na etapie jego ewaluacji. Warto podkreślać znaczenie pomocnych treści w celach marketingowych.
Posty blogowe, filmy instruktażowe, darmowe ebooki czy infografiki to świetne przykłady materiałów, które możesz udostępniać potencjalnym klientom, by lepiej poznali Twój produkt. Jeśli przeszli już przez lejek i zaczynają cykl zakupowy od nowa, również możesz wysyłać pomocne treści – np. filmy demo, konsultacje czy webinary.
Dlatego tak ważne są analityka marketingowa i feedback – pomagają zrozumieć, co jest dla Twojego klienta faktycznie pomocne! Programy afiliacyjne z rozbudowaną analityką i automatyzacją, jak Post Affiliate Pro , pozwalają na wysyłkę automatycznych komunikatów w dogodnych momentach, np. przy retargetingu czy email marketingu.
Obecność w social mediach to konieczność dla prawie każdej firmy, zwłaszcza jeśli chodzi o leady. Współczynnik konwersji leadów z social mediów jest o 13% wyższy niż przeciętny lead – tego nie można przegapić. W pielęgnowaniu leadów możesz wykorzystać aktywność w social mediach na każdym etapie.
Seed nurturing to rozpoczęcie procesu pielęgnowania poprzez „zasianie” treści do grupy docelowej, zanim jeszcze pozyskasz ich dane kontaktowe. To strategia social media, dzięki której możesz angażować leady, udostępniając treści, które chętnie udostępnią dalej. Gdy „nasiona” dobrowolnie przekażą Ci dane kontaktowe, stają się „kwalifikowanym leadem”.
Mając kwalifikowane leady, możesz dalej publikować ciekawe i angażujące treści w mediach społecznościowych, by utrzymać ich zainteresowanie marką. W zależności od segmentu klientów, różne platformy będą bardziej lub mniej skuteczne.
Włączenie strategii pielęgnowania leadów do planu marketingowego wydaje się intuicyjne – jak można pozwolić zainteresowanym odejść bez spróbowania?! Jeśli jesteś gotowy, oto kluczowe elementy, które pomogą Ci usprawnić działania.
Lead scoring to proces oceny potencjalnych klientów pod kątem ich gotowości do zakupu. Metodologia ta wykorzystuje różne wartości, atrybuty i cechy, by przypisać leady do odpowiednich segmentów, umożliwiając bardziej precyzyjne dopasowanie działań marketingowych. Lead scoring może przyjmować formę segmentacji rynku – według demografii, geolokalizacji czy zachowań. Pomaga także w tworzeniu buyer persony. Firmy, które stosują lead scoring, osiągają o 77% wyższy ROI niż te, które go nie wdrażają.
Jeśli korzystasz z różnych programów afiliacyjnych i pozyskujesz leady z linków partnerskich, możesz wykorzystać platformę afiliacyjną do śledzenia analityki, np. zaangażowania w social media. Niektóre sieci afiliacyjne , jak Post Affiliate Pro, oferują szereg funkcji , które ułatwiają analizę efektywności i przygotowanie spersonalizowanych kampanii dla najlepszych leadów.
Ankiety mogą uzupełnić inne zebrane dane o klientach, dlatego warto je dodać do swojego marketingowego zestawu narzędzi. Uzyskując informacje bezpośrednio od klienta, możesz lepiej określić, na jakim etapie ścieżki zakupowej się znajduje i odpowiednio dostosować komunikaty. Przykład: jeśli klient w ankiecie zaznaczył, że przegląda ofertę wyłącznie w celach edukacyjnych, wysyłanie mu popupów z promocjami nie będzie skuteczne.
Podobnie, klient przeglądający produkty nie potrzebuje filmów instruktażowych – lepiej sprawdzą się oferty i nowe promocje. Ankiety pomogą Ci poznać motywacje i zainteresowania, dając lepszy obraz potrzeb klienta.
Content marketing odgrywa kluczową rolę w pielęgnowaniu leadów. Warto urozmaicić styl reklam, korzystając z bardziej zaawansowanych formatów, np. interaktywnych reklam i wideo. W przypadku niektórych produktów fizycznych, stworzenie reklamy 3D, którą użytkownik może „dotknąć” i obejrzeć z każdej strony, poprawia wizerunek Twojej marki.
Badania Magna pokazują, że użytkownicy spędzają o 47% więcej czasu na interaktywnych reklamach niż na zwykłych. Pozwalają one na lepsze poznanie produktu i spędzenie z nim więcej czasu, co wzbogaca wizerunek marki.
Nie kończ na futurystycznych reklamach! Śmiało twórz oryginalne i angażujące treści, pomagające klientom na każdym etapie. Mogą to być filmy instruktażowe, interaktywne dema czy infografiki.
Pamiętaj: priorytetem jest pomoc klientowi, a nie zasypywanie go produktami czy chwaleniem się marką. Zwróć uwagę kreatywnością, a zatrzymaj jakością treści.
Nurturing przez e-mail to jedna z najskuteczniejszych metod pielęgnowania leadów. Firmy stosujące automatyzację mailingową zwiększają liczbę kwalifikowanych leadów o 451%. Możesz wykorzystać email marketing na kilka sposobów. Jeśli współpracujesz z afiliantami przy generowaniu leadów, zbierz listę adresów i stwórz kampanie mailingowe z ofertami, promocjami i premiami afiliacyjnymi , by zwiększyć motywację. Sieci afiliacyjne , takie jak Post Affiliate Pro, oferują konfigurowalne funkcje – również automatyczną obsługę e-maili i prowizji.
Innym sposobem jest wysyłka treści bezpośrednio do leadów w formie blogów, newsletterów lub filmów informacyjnych. Pamiętaj, że w email marketingu nie zawsze musisz sprzedawać. Zachowaj równowagę i dostosuj treść do potrzeb klienta.
Personalizacja w pielęgnowaniu leadów nie jest podkreślana na wyrost! Poznanie swoich klientów pozwala tworzyć treści dopasowane do ich potrzeb, budując zaufanie i relację. Nawet drobny szczegół, np. imię czy zainteresowania, może zwiększyć otwieralność maili nawet o 46%. Tworzenie różnych odpowiedzi w zależności od odpowiedzi klienta z pewnością pomoże, ale nie zatracaj się w automatyzacji.
Obserwuj odpowiedzi i wdrażaj indywidualne formy kontaktu z leadami wykazującymi gotowość do zakupu. Możesz odezwać się przez social media, telefon czy e-mail i naprawdę porozmawiać.
Jeśli Twój marketing jest geotargetowany i prowadzisz biznes stacjonarny, zaproś leady osobiście, by porozmawiać twarzą w twarz i lepiej poznać ich potrzeby. Pokazanie, że za kontaktem stoi prawdziwy człowiek, buduje zaufanie. Klientom łatwiej wyrazić potrzeby, gdy wiedzą, że nie rozmawiają tylko z botem!
Retargeting to świetny sposób na poprawę pielęgnowania leadów – jego skuteczność potwierdzają badania! Zastosowanie retargetingu może zwiększyć zaangażowanie w reklamy nawet o 400%. Dzięki narzędziom automatyzującym, takim jak Google Ads, adres IP klienta jest zapamiętywany po wejściu na Twoją stronę. Podczas przeglądania innych stron, wyświetlane są mu Twoje banery reklamowe. Uważaj jednak, by nie przesadzić – powtarzalność może irytować. Kluczem jest subtelność. Używanie segmentacji i ocena intencji zakupowej ułatwiają odpowiednie rozmieszczenie reklam retargetingowych. Powinny być delikatniejsze, bardziej informacyjne i nastawione na pomoc w podjęciu decyzji zakupowej.
Skupienie się na pozycjonowaniu (SEO) powinno być częścią każdego biznesplanu. Obecnie większość doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarki – aż 93% użytkowników rozpoczyna w ten sposób. Oczywiście, efektywność zależy od rynku docelowego i rodzaju produktów – strzelanie na ślepo nie ma sensu.
SEO to strategia inbound polegająca na poprawie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Możesz to zrobić poprzez analizę statystyk Google Analytics i optymalizację strony. Pośrednio możesz także wykorzystać Google Ads, by przyciągnąć ruch na stronę i zwiększyć widoczność.
Innym sposobem jest wykorzystanie sieci afiliacyjnej . Jak wspomniano wcześniej, programy afiliacyjne generujące leady to optymalny sposób na zwiększenie ruchu. Prowadzenie kampanii w social mediach również wpływa na aktywność i rozpoznawalność. Sieci afiliacyjne oferują narzędzia analityczne, które pomagają śledzić skuteczność kampanii w czasie rzeczywistym i stale je ulepszać – także poprzez analizę słów kluczowych i zaangażowania.
Po zrozumieniu istoty pielęgnowania leadów warto przyjrzeć się przykładom strategii – zarówno dobrym, jak i tym, których należy unikać.
Drip campaigns to rodzaj email marketingu, w którym maile są wysyłane według określonego harmonogramu lub po wykonaniu konkretnej akcji (np. otwarciu maila, kliknięciu linku). Kampanie te są zautomatyzowane i targetowane według segmentacji, często personalizowane, by nie sprawiały wrażenia „masowych”. Przykład: regularne newslettery, informacje o nadchodzących promocjach czy kupony rabatowe dla lojalnych klientów. W kampaniach drip open rate maili jest o 80% wyższy niż w przypadku pojedynczych mailingów.
Email marketing to pewny sposób na kontakt z leadami, ale nie jedyny. Aktywność w social mediach i angażowanie potencjalnych klientów poprzez kampanie społecznościowe to kolejny sposób na generowanie i pielęgnowanie leadów bez maila. Jeśli obserwują Cię na platformach społecznościowych, możesz komunikować się z nimi w bardziej wizualnej formie. Dobrym przykładem pielęgnowania leadów jest budowanie strategii social media, która zawiera ciekawe i wartościowe kampanie, z treściami, które użytkownicy chętnie udostępniają. Siła viralizacji jest ogromna!
Content marketing generuje trzykrotnie więcej leadów przy 64% niższych kosztach. Wykorzystanie różnych typów treści pozwala pokazać wartości firmy i wizję marki. Szeroki wybór mediów oznacza, że skupienie się na strategii content marketingowej poszerzy zasięg i poinformuje leady. Mogą to być m.in.:
Po określeniu miejsca leada w lejku sprzedażowym, dobierz typ treści, by skutecznie go poprowadzić. Przykładowo, osoba na początku lejka skorzysta z filmów instruktażowych lub postów blogowych, a klient po zakupie doceni kupony na kolejne zakupy.
Pozytywne przykłady są dość oczywiste, a co z tymi, których należy unikać? Oto kilka przykładów błędów w pielęgnowaniu leadów:
Choć wydaje się to oczywiste – każdy klient ma inne potrzeby! Każdy lead może być na innym etapie lejka. Pamiętaj, że ścieżka zakupowa nie jest liniowa. Klient może się zainteresować produktem, ale później stwierdzić, że nie jest to pilne i wrócić do fazy przedświadomości. Dopasowanie pielęgnowania na każdym etapie jest kluczowe i decyduje o konwersji lub jej braku.
Załóżmy, że jesteś liderem rynku głośników i masz dobrą reputację dzięki licznym recenzjom. Pojawia się lead – ktoś, kto właśnie wprowadził się do nowego mieszkania i nie ma sprzętu audio. Tu sprawdzą się blogi lub wideorecenzje. Nie wysyłaj mu tego samego przewodnika po najnowszych głośnikach, co wszystkim innym. Zaawansowane technikalia mogą przytłoczyć, niezależnie od renomy marki. Nie pielęgnuj wszystkich leadów tak samo – postaw na indywidualne podejście!
Jeśli Twój biznes kwitnie i masz codziennie nowe treści – gratulacje, ale to niekoniecznie skuteczna strategia. Pozyskanie maila nie jest zaproszeniem do codzienne
Pielęgnowanie leadów polega na poznaniu swoich potencjalnych klientów, budowaniu z nimi relacji oraz dostarczaniu im odpowiednich informacji w odpowiednich momentach podczas cyklu zakupowego.
Możesz ulepszyć swoją strategię pielęgnowania leadów poprzez wdrożenie scoringu leadów, wykorzystanie ankiet i metod retargetingu oraz usprawnienie pozycjonowania w wyszukiwarkach.
Efektywna strategia generowania leadów polega na wprowadzeniu do lejka marketingowego osób, które prawdopodobnie zainteresują się produktem lub usługą. Pielęgnowanie leadów to proces dostarczania odpowiednich informacji obecnym potencjalnym klientom, którzy już znajdują się w lejku sprzedażowym, aby pomóc im sfinalizować zakup.
Do najlepszych praktyk pielęgnowania leadów należą zrozumienie buyer persony Twojej firmy, tworzenie pomocnych i spersonalizowanych treści oraz aktywna obecność w mediach społecznościowych.
Penelope to doświadczona copywriterka i specjalistka ds. treści. Dzięki wykształceniu w zakresie biznesu i psychologii potrafi przekładać złożone idee na łatwo przyswajalne treści. Bazując na bogatym doświadczeniu w pracy z ludźmi, dąży do tworzenia użytecznych i wyczerpujących materiałów. Kiedy Penelope nie eksperymentuje z nieskończonymi kombinacjami słów, przelewa się na płótna i rośliny.
Zwiększ swoją sprzedaż, opanowując techniki pielęgnowania leadów i wykorzystując potężne narzędzia marketingu afiliacyjnego.
Strategie utrzymania klientów są często zaniedbywane, a bardzo skuteczne. Poznaj 8 praktycznych wskazówek, jak budować lojalność, zwiększyć wartość klienta w cz...
Zbuduj solidną, lojalną bazę klientów, wdrażając te 12 skutecznych strategii utrzymania klientów w swoich działaniach marketingowych.
Poznaj, jak crowd marketing wykorzystuje treści generowane przez użytkowników i autentyczne zaangażowanie do zwiększania sprzedaży afiliacyjnej. Dowiedz się, ja...