
Niestandardowe sposoby promocji: programy partnerskie
Dowiedz się, jak skutecznie reklamować swój program partnerski, aby przyciągnąć jak najwięcej partnerów i osiągnąć najlepszy zwrot finansowy.
Poznaj krok po kroku strategie budowania skutecznego programu partnerskiego dla e-commerce: od badań i wyznaczania celów, przez wybór KPI, modele płatności, po angażowanie partnerów.
Marketing afiliacyjny to świetny sposób na przyciągnięcie większej liczby potencjalnych klientów do Twojego sklepu internetowego przy stosunkowo niskich kosztach. Ponad 81% marek korzysta z programów partnerskich, więc dlaczego nie spróbować również i Ty? Aby jednak program był opłacalny, musisz stworzyć program partnerski dobrze dopasowany do Twojego sklepu.
Amazon posiada jeden z najbardziej rozpoznawalnych programów partnerskich. Oczywiście tak znana marka nie mogła wypuścić przeciętnego programu – a dzięki swojej jakości przynosi on realne efekty: aż 40% przychodów Amazona pochodzi z marketingu afiliacyjnego.
Skoro już zainspirowaliśmy Cię przykładem tego giganta e-commerce, przejdźmy do konkretów. Co zrobić, aby stworzyć dobry program partnerski dla swojego sklepu i zoptymalizować go pod kątem skuteczności ? Poniżej znajdziesz kilka praktycznych porad, które pomogą Ci zacząć.
Analiza działań konkurencji to najlepszy punkt wyjścia. Zwykle wystarczy wpisać odpowiednie frazy w Google, by znaleźć wszystko, czego potrzebujesz. Przyjrzyj się ich programom partnerskim – poziomom prowizji, szacowanym kosztom, zasięgowi ich stron docelowych . Dobrym pomysłem może być także zapisanie się do jednego z takich programów – pozwoli Ci to zobaczyć, jak wszystko działa od środka.
Możesz także poszukać inspiracji poza swoją branżą i przeanalizować programy firm, które nie są Twoją konkurencją. Inspiracje można znaleźć wszędzie. Po przeprowadzeniu odpowiednich badań zyskasz mnóstwo cennych wniosków. Spisz je i przełóż na własne możliwości oraz potrzeby.
Gdy już wiesz, jak działa konkurencja, przeanalizuj swój biznes i określ własne cele. Czy chcesz zwiększyć ruch na stronie, przychody, średnią wartość zamówienia, a może współczynnik konwersji? Gdy już zdecydujesz, jaki jest Twój cel, czas przejść do liczb.
Załóżmy, że chcesz zwiększyć ruch na stronie. Musisz zastanowić się, o ile i w jakim czasie. Czy chodzi o wzrost o 10% w ciągu miesiąca, czy o 40% w ciągu pół roku? To istotne kwestie, bo od nich zależy liczba partnerów , współprac oraz budżet potrzebny do osiągnięcia tych celów.
KPI to wskaźniki, które pokażą, czy Twój program działa zgodnie z założeniami. Musisz więc przemyśleć i ustalić, które KPI będziesz mierzyć. Oto przykłady takich wskaźników:
Wybierz te, które są dla Ciebie najważniejsze i sprawdź, jak je mierzyć. Najlepszym rozwiązaniem będzie wdrożenie odpowiedniego oprogramowania. Post Affiliate Pro będzie tu świetnym wyborem. Z jego pomocą możesz kontrolować swój program, śledzić wyniki partnerów i wiele więcej. Oprogramowanie oferuje szczegółowe raporty, np. o najskuteczniejszych URL-ach, najlepszych kampaniach czy topowych partnerach. Dostępnych jest też wiele modeli prowizji do wyboru. Post Affiliate Pro pomaga również w tworzeniu i dystrybucji materiałów promocyjnych takich jak banery flash, banery HTML czy kody rabatowe.
Aby Twój program partnerski był opłacalny, wybierz model płatności najlepiej dopasowany do Twojego biznesu. Możesz rozliczać się za akcję, np.:
Jeśli chcesz wdrożyć bardziej złożony model prowizji, możesz rozważyć programy dwupoziomowe lub prowizje dożywotnie.
Programy dwupoziomowe łączą dwa modele prowizji. Na przykład partner może otrzymać prowizję oraz procent od zarobków innych partnerów, których sam polecił.
Prowizje dożywotnie często stosuje się w usługach abonamentowych. Dzięki powtarzającym się płatnościom partner otrzymuje prowizję nawet długo po tym, jak klient po raz pierwszy odwiedził sklep i wykupił subskrypcję.
Istnieje także wiele sposobów rozliczeń z partnerami, np. karty podarunkowe czy PayPal. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź ten artykuł .
Możesz się zastanawiać, po co wybierać niszę, skoro Twoja branża już nią jest. Załóżmy, że działasz w branży beauty i sprzedajesz zarówno produkty do makijażu, jak i pielęgnacji skóry.
Rozpoczynając działania afiliacyjne , warto skupić się na jednej grupie produktów. Grupy docelowe obu kategorii mogą wydawać się podobne, ale w rzeczywistości różnią się. Wskazówką może być współpraca z osobami, które działają w tej niszy od dawna i mają lojalną społeczność.
Przyjrzyj się, kto jest aktywny w interesującej Cię niszy. Więcej pomysłów, gdzie szukać partnerów, znajdziesz w tym artykule .
Przygotuj listę docelowych partnerów i zacznij się z nimi kontaktować. Zanim to zrobisz, określ jasne warunki współpracy. Ustal poziom prowizji oraz zasady, np. minimalną liczbę publikacji promocyjnych, czas trwania współpracy, bonusy i inne. Aby przyciągnąć odpowiednich partnerów, zaoferuj wysokiej jakości benefity i produkty, ale nie idź na zbyt dalekie ustępstwa podczas negocjacji.
Gdy Twój program już działa, musisz stale monitorować jego wyniki i utrzymywać kontakt z partnerami. Pamiętaj, by dbać o ich zaangażowanie – w pełni zaangażowani partnerzy mogą zwiększyć Twoje zyski nawet o 21%. Jeśli nie masz jeszcze planu na motywowanie partnerów, inspiracje znajdziesz w tym artykule . Możliwości jest wiele – wybierz te, które najlepiej do Ciebie pasują.
Stworzenie odpowiedniego programu partnerskiego nie jest łatwym zadaniem. Aby program działał i przynosił efekty, musi być dobrze dopasowany do Twojego biznesu. Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki pomogą Ci stworzyć skuteczny program partnerski . Ucz się na błędach i pamiętaj, że praktyka czyni mistrza. W razie wątpliwości możesz wrócić do tego artykułu, by upewnić się, jak zacząć budować nowy program partnerski.
Najważniejsze kroki to analiza konkurencji, określenie celów, wybór wskaźników KPI, wybór odpowiednich metod płatności, określenie niszy, znalezienie właściwych partnerów oraz utrzymanie ich zaangażowania.
Popularne modele płatności to pay per click (PPC), pay per lead (PPL), pay per sale (PPS), a także bardziej zaawansowane opcje, jak programy dwupoziomowe i prowizje dożywotnie.
Utrzymuj regularną komunikację, oferuj wartościowe benefity i uczciwe prowizje, monitoruj i udostępniaj wyniki, zapewniaj wsparcie oraz dodatkowe motywatory, aby partnerzy byli aktywni i zaangażowani w Twój program.
Wybieraj partnerów aktywnych w Twojej niszy, posiadających lojalną społeczność i zgodnych z wartościami Twojej marki. Sprawdź potencjalnych partnerów i skontaktuj się z nimi, przedstawiając jasne warunki i atrakcyjną ofertę.
Oprogramowanie do zarządzania partnerami, takie jak Post Affiliate Pro, pozwala monitorować wyniki, obsługiwać prowizje, generować raporty i automatyzować wiele aspektów prowadzenia programu partnerskiego.
Lucia to utalentowana redaktorka treści, która dba o płynną publikację materiałów na różnych platformach.
Poznaj możliwości Post Affiliate Pro podczas prezentacji na żywo! Dowiedz się, jak nasze intuicyjne oprogramowanie może usprawnić Twój biznes, tworzyć i zarządzać programami partnerskimi z łatwością.
Dowiedz się, jak skutecznie reklamować swój program partnerski, aby przyciągnąć jak najwięcej partnerów i osiągnąć najlepszy zwrot finansowy.
Program marketingu afiliacyjnego wymaga umiejętności technicznych, marketingowych i analitycznych. Oto 7 rzeczy, które warto wiedzieć, jeśli nigdy wcześniej teg...
Poznaj 7-stopniową formułę sukcesu w marketingu afiliacyjnym, którą powinien znać każdy właściciel sklepu. Dowiedz się o ekskluzywności produktów, utrzymywaniu ...