Jak uruchomić kampanię e-mail marketingu afiliacyjnego

Jak uruchomić kampanię e-mail marketingu afiliacyjnego

AffiliateMarketing EmailMarketing AffiliateTips Automation

Marketing afiliacyjny to marketing oparty na osiągnięciach, z którego korzysta wiele firm. Przedsiębiorstwa płacą swoim partnerom za każdego klienta lub odwiedzającego pozyskanego dzięki ich działaniom marketingowym. Mówiąc prościej, znajdujesz rozwiązanie, które Ci odpowiada, promujesz je samodzielnie i otrzymujesz część zysku za każdą dokonaną sprzedaż.

Ta strategia znacznie zwiększa generowanie leadów oraz umożliwia kontrolę kosztu pozyskania klienta. Co więcej, można ją stosować w różnych kanałach, w tym w e-mail marketingu. A mając na uwadze 4 miliardy aktywnych użytkowników e-maili na świecie , skuteczna kampania e-mailowa może zwiększyć oglądalność promowanych treści, a w efekcie podnieść konwersję i przychody.

Czym jest e-mail marketing afiliacyjny?

E-mail marketing afiliacyjny to metoda marketingu afiliacyjnego polegająca na promowaniu linków afiliacyjnych za pośrednictwem starannie przygotowanych i precyzyjnie ukierunkowanych e-maili. Takie wiadomości mają na celu zainteresowanie subskrybentów, co zwiększa współczynnik konwersji i ruch na stronie.

top traffic sources for affiliate marketing - chart

Marketing afiliacyjny różni się od tradycyjnego e-mail marketingu, gdzie celem kampanii promocyjnych jest sprzedaż. Tutaj nie jesteś sprzedawcą, a raczej klientem dzielącym się korzyściami płynącymi z używanego rozwiązania. Dlatego warto posiadać odpowiednie umiejętności, by pisać o produkcie naturalnie i przekonać innych do zakupu.

Warto pamiętać, że zarabianie na marketingu afiliacyjnym zależy wyłącznie od generowania sprzedaży. Jednak niektóre firmy płacą afiliantom nie tylko za sprzedaż, ale również za kliknięcie w link (cost per click) lub wykonanie określonej akcji, np. zapisanie się na listę mailingową (cost per lead), co nie zawsze jest powiązane ze sprzedażą.

How does commission work

Dlaczego warto wykorzystać e-mail marketing w afiliacji

Niezależnie od rozwoju SEO i marketingu w mediach społecznościowych, e-mail pozostaje najskuteczniejszą metodą dotarcia do odbiorców. 99% klientów codziennie sprawdza swoją skrzynkę, a badanie w USA wykazało, że około 50% ankietowanych zagląda do niej nawet dziesięć razy dziennie . To ogromna szansa dla marketerów afiliacyjnych na generowanie sprzedaży.

E-maile umożliwiają spersonalizowany i bezpośredni kontakt z odbiorcami. Z najnowszych badań wynika, że decyzję zakupową 59% uczestników wpłynął e-mail marketing. Maile mogą także skutecznie motywować do zakupu.

importance of using email for affiliate marketing - infographic

Poza tym e-mail to efektywny kanał komunikacji, który pomaga angażować odbiorców i prowadzić rozmowę. Osoby na Twojej liście kontaktów już są zainteresowane Twoją branżą i dobrowolnie zapisały się na newsletter. Dzięki temu przekonanie ich do zakupu produktu lub usługi, którą promujesz, jest znacznie łatwiejsze niż w przypadku tradycyjnych metod afiliacyjnych, gdzie linki umieszczasz na stronach czy blogach.

Wprowadzenie e-maili do marketingu afiliacyjnego może również zwiększyć prowizje. Dzięki kampaniom e-mailowym możesz promować własne treści oraz jednocześnie produkty partnerów afiliacyjnych.

Dla kogo e-mail marketing afiliacyjny sprawdzi się najlepiej

Marketing afiliacyjny najlepiej sprawdza się w przypadku firm i influencerów, którzy chcą budować osobiste relacje. Jednym z powodów skuteczności tej metody jest to, że większość ludzi łatwo ulega wpływowi poleceń od osób, którym ufa. Oznacza to, że firmy, które nie potrafią nawiązać osobistego kontaktu z odbiorcami, nie powinny angażować się w marketing afiliacyjny .

customer recommendations infographic

Jak prowadzić marketing afiliacyjny przez e-mail

Jak już wspomniano, afiliacyjny e-mail marketing polega na generowaniu sprzedaży poprzez wiadomości e-mail, a nie media społecznościowe czy ruch organiczny z witryny. Marketerzy afiliacyjni skupiają się głównie na wykorzystaniu swojej listy mailingowej do promowania produktów afiliacyjnych lub usług wśród subskrybentów.

Czego nie robić

Zanim zaczniesz kampanię, pamiętaj o najważniejszej zasadzie korzystania z linków afiliacyjnych . Choć wielu twierdzi, że „Pieniądze są na liście”, to w rzeczywistości pieniądze są w relacji z listą.

Najważniejsze, by najpierw zdobyć zaufanie subskrybentów, zrozumieć ich potrzeby i zaoferować wartość – zamiast nachalnie sprzedawać czy za każdym razem przeładowywać e-maile linkami afiliacyjnymi . To zapobiegnie irytacji klientów, a zbyt częsta promocja linków może skutkować nawet zamknięciem konta przez dostawcę usług e-mailowych.

Co robić

Dodając linki afiliacyjne do e-maili, łącz je z innymi wartościowymi treściami. Możesz umieszczać je w bieżących kampaniach e-mailowych. Różnicuj miejsca, w których pojawiają się linki, ale pamiętaj, że wszystko zależy od Twoich odbiorców. Nie dodawaj linków tylko dla zasady – upewnij się, że wnoszą wartość i rozwiązują problemy odbiorców.

Udana kampania afiliacyjna e-mailowa pomaga budować zaufanie i zaangażowanie, co jest kluczem do sprzedaży – odbiorcy przyzwyczajają się do wartościowych treści. To także zwiększa szansę, że Twoje e-maile trafią do skrzynki odbiorczej, a nie do spamu, co przełoży się na lepsze wyniki i wyższe zarobki.

Dodatkowo możesz wykorzystać oprogramowanie do e-mail marketingu, by uprościć cały proces . Dzięki nim stworzysz spersonalizowane treści, zbierzesz opinie, przeprowadzisz ankiety, wyślesz kampanie w odpowiednim czasie i do odpowiednich osób.

Jak uruchomić skuteczną kampanię e-mail marketingu afiliacyjnego

Oto kroki prowadzące do skutecznego uruchomienia kampanii afiliacyjnej przez e-mail.

Sprawdź, czy Twój dostawca e-maili pozwala na linki afiliacyjne

Pierwszym krokiem jest upewnienie się, że Twój dostawca usług e-mailowych dopuszcza użycie linków afiliacyjnych w kampaniach. Ze względu na kwestie dostarczalności wielu z nich ogranicza lub całkiem zakazuje ich stosowania, co może być frustrujące.

Jeśli tego nie sprawdzisz, możesz stracić konto lub – co gorsza – dostęp do cennej listy mailingowej. W efekcie będziesz musiał zaczynać od zera.

Takich sytuacji łatwo uniknąć, upewniając się, że Twój dostawca nie ma nic przeciwko linkom afiliacyjnym. Niektórzy nawet przygotowują wytyczne dla marketerów afiliacyjnych. Po prostu skontaktuj się z ich zespołem wsparcia i potwierdź to przed rozpoczęciem działań.

mailchimp affiliate links guide

Wybierz odpowiednie linki afiliacyjne do promocji

Każdy link afiliacyjny wybrany do promocji powinien spełniać trzy kluczowe warunki:

Dochodowość

Kluczowa jest opłacalność linku afiliacyjnego, który zamierzasz promować. Warto przeliczyć zwrot z inwestycji (ROI), by kampania miała sens.

Chociaż dodanie linków afiliacyjnych do sekwencji e-mailowej zwykle nie generuje dodatkowych kosztów, to czas i wysiłek są cenne – dlatego lepiej skupić się na tych linkach, które dają realną szansę na zarobek.

getresponse commission example Przykład prowizji (Źródło: GetResponse)

Trafność

Twoi odbiorcy zapisali się na listę, bo są zainteresowani Twoją branżą i treściami. Promowany produkt lub usługa muszą więc odpowiadać ich zainteresowaniom i rozwiązywać ich problemy. Promując produkty powiązane z tematyką Twoich treści, zwiększasz szansę na sprzedaż i prowizję.

Stałość

Linki afiliacyjne powinny być wartościowe przez całą kampanię. Oznacza to, że promowany produkt czy usługa będzie użyteczny również za kilka lat.

Wybierając „wiecznie zielone” linki, unikasz problemów związanych z koniecznością modyfikowania, aktualizowania czy zmiany treści e-maili.

Dodaj e-maile afiliacyjne do swojej sekwencji e-mailowej

Możesz to zrobić na dwa sposoby:

Dodanie linków afiliacyjnych do niektórych e-maili w sekwencji

Jeśli masz istniejącą sekwencję e-maili z dobrym wskaźnikiem kliknięć, możesz dodać wartościowe linki afiliacyjne do wybranych wiadomości. Zwiększy to ruch organiczny na Twoje linki poprzez treści. Atutem tego rozwiązania jest brak wpływu na wskaźniki otwarć i rezygnacji. Wadą – mniejsze skupienie uwagi na linkach afiliacyjnych, co może przełożyć się na niższe zarobki.

Dodanie specjalnych e-maili afiliacyjnych do istniejącej sekwencji

Jeśli masz już sekwencję e-maili, możesz ją lekko zmodyfikować – w zależności od promowanego produktu i odbiorców. Dobrym sposobem na wykorzystanie obecnej sekwencji w afiliacji jest dodanie nowych e-maili zawierających linki afiliacyjne.

Monitoruj kampanię e-mail marketingu afiliacyjnego

Po uruchomieniu skutecznej sekwencji e-mailowej, dbaj o listę mailingową i kampanię, aby prowizje stale rosły. Musisz aktywnie monitorować subskrybentów i wprowadzać niezbędne poprawki.

Ważne jest także śledzenie interakcji odbiorców z Twoimi wiadomościami, by wprowadzać poprawki w kampaniach. W tym celu możesz wykorzystać oprogramowanie afiliacyjne, takie jak Post Affiliate Pro .

Najlepsze praktyki e-mail marketingu afiliacyjnego

Po omówieniu uruchamiania skutecznej kampanii afiliacyjnej przez e-mail, poznaj najlepsze praktyki w afiliacji.

Segmentuj listę mailingową

Segmentacja to podział listy według preferencji i zachowań. W zależności od promowanego produktu i innych czynników, możesz skupić się tylko na wybranej grupie odbiorców.

Segmentacja listy nie tylko zwiększa liczbę zapisów, otwarć i konwersji, ale także pozwala lepiej dopasować treści do odbiorców i wysyłać odpowiednią treść do właściwej osoby w odpowiednim czasie.

Używaj wyzwalaczy

E-maile wyzwalane są wysyłane w odpowiedzi na działania odbiorców. Dzielą się na segmentacyjne i zdarzeniowe. Segmentacyjne wysyłane są, gdy subskrybent spełni określone warunki, a zdarzeniowe – gdy zapisze się lub dokona zakupu.

Wyzwalacze pomagają wspierać i edukować klientów, dając im pełnię korzyści z produktu, a także dostarczać ważne aktualizacje, dane kontaktowe i motywować do pozytywnych działań.

Personalizuj e-maile

E-maile z personalizowaną linią tematu mają o 26% wyższy wskaźnik otwarć . W przypadku afiliacji efekt ten jest jeszcze większy, bo budujesz zaufanie z bazą odbiorców. Personalizując wiadomości, odbiorcy postrzegają Cię jako partnera, a nie tylko sprzedawcę.

Optymalizuj treść e-maili

Sukces kampanii afiliacyjnej przez e-mail zależy od tego, jak pokażesz się jako ekspert. Wykorzystuj e-maile, by budować autorytet w swojej branży. Dzięki temu odbiorcy będą traktować Twoje rekomendacje poważnie, ufając Twojej wiedzy o produkcie. Przygotowuj angażujące wiadomości, opowiadaj historie i twórz obrazy, które łatwo przekonają do promowanego produktu.

Automatyzuj wysyłkę

Warto wdrożyć automatyzację w kampanii afiliacyjnej e-mailowej. Istnieje wiele świetnych narzędzi, jak Snov.io, dzięki którym wyślesz masowe e-maile, zaplanujesz wysyłkę i sprawdzisz zaangażowanie odbiorców .

triggered email sequence example Przykład sekwencji e-maili wyzwalanych (Źródło: Snov.io)

Testuj A/B

Testując A/B, możesz przygotować dwie różne wersje e-maila i sprawdzić, która lepiej działa na Twoich odbiorców. Afiliacyjny e-mail marketing jest skuteczniejszy, gdy kampanie są monitorowane i dostosowywane do najlepiej konwertujących maili.

Podsumowanie

Uruchomienie skutecznej kampanii e-mail marketingu afiliacyjnego nie jest tak trudne, jak się wydaje. Mając odpowiednie narzędzia i stosując dobre praktyki, możesz w pełni wykorzystać swoją listę mailingową do promocji produktów afiliacyjnych i obserwować, jak Twoje prowizje wciąż rosną.

Najczęściej zadawane pytania

Czym jest kampania marketingu afiliacyjnego?

Kampania marketingu afiliacyjnego to strategia, w której firma lub marka współpracuje z osobami lub innymi firmami (afiliantami), aby promować swoje produkty lub usługi w zamian za prowizję lub opłatę za polecenie za każdy zakup lub lead wygenerowany dzięki działaniom afilianta. Afilianci wykorzystują różne taktyki marketingowe, takie jak media społecznościowe, content marketing oraz e-mail marketing, aby generować ruch i sprzedaż dla firmy, którą promują.

Jak stworzyć e-mail marketingowy afiliacyjny?

Aby stworzyć skuteczny e-mail afiliacyjny, określ produkty lub usługi, które chcesz promować, przygotuj przekonującą wiadomość podkreślającą ich zalety, dodaj swój link afiliacyjny do śledzenia, użyj przyciągających wzrok grafik i zadbaj o zgodność z obowiązującymi przepisami, w tym o informację o prowizji.

Czy marketing afiliacyjny przez e-mail się opłaca?

To zależy od Twojej strategii marketingowej i celów. E-mail marketing afiliacyjny może się opłacać, jeśli masz wyselekcjonowaną i zaangażowaną listę mailingową oraz potrafisz skutecznie promować odpowiednie produkty lub usługi swojej publiczności. Może to być efektywny kosztowo sposób na uzyskanie pasywnego dochodu z prowizji od sprzedaży afiliacyjnych. Wymaga jednak strategicznego podejścia i przemyślenia potrzeb odbiorców.

Czy mogę prowadzić marketing afiliacyjny przez e-mail?

Tak, możesz prowadzić marketing afiliacyjny za pomocą e-maili. Możesz promować produkty lub usługi afiliacyjne swoim subskrybentom i zarabiać prowizję za każdą sprzedaż lub lead wygenerowany przez Twoje linki afiliacyjne. Ważne jest jednak przestrzeganie odpowiednich przepisów i uzyskanie zgody od subskrybentów przed wysyłaniem im e-maili z ofertami afiliacyjnymi.

Tamara Zhostka jest redaktorką naczelną w Snov.io, która wkłada ogrom pracy, aby dostarczyć Ci najświeższe informacje ze świata marketingu. Zawsze chętnie dzieli się cennymi wskazówkami z marketerami i przedsiębiorcami.

Tamara Zhostka
Tamara Zhostka
Autor gościnny

Zwiększ skuteczność swoich kampanii e-mail afiliacyjnych

Odkryj potężne narzędzia i eksperckie porady, które pozwolą Ci zmaksymalizować sukces w e-mail marketingu afiliacyjnym z Post Affiliate Pro.

Dowiedz się więcej

Jak promować swój program partnerski za pomocą email marketingu
Jak promować swój program partnerski za pomocą email marketingu

Jak promować swój program partnerski za pomocą email marketingu

Poznaj przydatne wskazówki, jak zwiększyć swoje pasywne dochody i nawiązać wartościową rozmowę z odbiorcami dzięki email marketingowi.

7 min czytania
AffiliateMarketing EmailMarketing +3
Przykłady świetnych kampanii afiliacyjnych na różnych kanałach
Przykłady świetnych kampanii afiliacyjnych na różnych kanałach

Przykłady świetnych kampanii afiliacyjnych na różnych kanałach

Ucz się na prawdziwych przykładach udanych kampanii afiliacyjnych prowadzonych przez e-mail, media społecznościowe i strony internetowe, aby zainspirować własny...

10 min czytania
AffiliateMarketing EmailMarketing +4
Kroki do sukcesu w email marketingu
Kroki do sukcesu w email marketingu

Kroki do sukcesu w email marketingu

Poznaj 10 praktycznych kroków do prowadzenia skutecznych kampanii email marketingowych w marketingu afiliacyjnym. Dowiedz się, jak wyznaczać cele, budować listy...

9 min czytania
EmailMarketing AffiliateMarketing +3

Będziesz w dobrych rękach!

Dołącz do naszej społeczności zadowolonych klientów i zapewnij doskonałą obsługę klienta dzięki PostAffiliatePro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface