
Szablony e-maili: Odmowa prośby o podwyższenie prowizji
Nie możesz zwiększać prowizji dla afiliantów za każdym razem, gdy o to proszą. Oto jak uprzejmie odmówić takiej prośbie.
Zmotywuj swoich najlepszych partnerów, oferując im niematerialne nagrody, takie jak ekskluzywne oferty, spersonalizowane materiały, firmowe upominki, wartościowe narzędzia i wyróżnienia, aby zwiększyć ich lojalność i sukces programu.
Jeśli chcesz, aby Twój program partnerski się rozwijał, a Twoi partnerzy byli zmotywowani, musisz zaoferować im coś, co będzie warte ich czasu. Mówiąc wprost, partnerzy zostają na dłużej, jeśli prowizje są atrakcyjne. Jeśli Twoja oferta nie jest wystarczająco przekonująca, trudno będzie Ci znaleźć utalentowane osoby do promowania Twoich produktów.
Co więcej, brak odpowiedniego wynagrodzenia za ciężką pracę może sprawić, że opuszczą Twój program i przejdą do konkurencji.
Problem polega na tym, że nagrody finansowe nie zawsze wystarczają. Otrzymywanie przyzwoitej prowizji to minimum, a nie wszyscy Twoi partnerzy będą zmotywowani wyłącznie finansowo. Jak więc nagrodzić ich czymś innym niż tylko premią pieniężną?
Może to być zaskakujące, ale niematerialne bonusy, takie jak darmowe produkty, lepsze materiały promocyjne czy po prostu słowa uznania, mogą czasem przynieść znacznie lepsze efekty. 65% pracowników woli spersonalizowane, niematerialne nagrody od zwykłych premii pieniężnych. Dlaczego? Bo są one dla nich znacznie bardziej pamiętne.
Istnieje wiele sposobów, aby nagrodzić swoich partnerów inaczej niż tylko premią finansową. Przyjrzyjmy się kilku alternatywom dla prowizji pieniężnych, które możesz wykorzystać, by zmotywować partnerów i zbudować z nimi lepsze relacje.
Jeśli wszyscy Twoi partnerzy korzystają z tych samych ofert dla swoich odbiorców, warto pomyśleć o stworzeniu kilku ekskluzywnych propozycji. Partnerzy uwielbiają oferować swoim odbiorcom coś wyjątkowego. Może to być niedostępny w inny sposób pakiet produktów, specjalnie przygotowane treści bonusowe lub limitowana wersja produktu. Partnerzy wiedzą, że jeśli mogą zaoferować coś, czego nie ma nikt inny i co jest dostępne tylko dla ich obserwatorów, przyciągnie to uwagę i wygeneruje więcej kliknięć.
Zasięg, jaki mogą wygenerować dzięki specjalnej ofercie, może przynieść im większe korzyści niż jednorazowa nagroda finansowa.
Materiały promocyjne , takie jak bannery, grafiki, strony docelowe czy filmy, są kluczowe dla każdego programu partnerskiego. W końcu 40% osób lepiej reaguje na informacje wizualne niż na bloki tekstu.
Tworzenie codziennie nowej zawartości wizualnej pochłania jednak czas Twojego partnera , który mógłby poświęcić na promowanie produktów. Jeśli mieliby dostęp do bazy zdjęć produktów, grafik, bannerów i podobnych zasobów, znacznie przyspieszyłoby to ich pracę, ponieważ mogliby od razu używać zatwierdzonych materiałów promocyjnych zamiast samodzielnie szukać lub tworzyć treści.
Warto rozważyć udostępnienie partnerom unikalnych, wysokiej jakości grafik lub spersonalizowanych stron docelowych przygotowanych specjalnie dla nich. Możesz także skierować ich do grafika Twojej marki, który stworzy dla nich indywidualne materiały.
Przykład: Stwórz spersonalizowaną stronę afiliacyjną z logo Twojej firmy i partnera. Możesz również dodać powitanie dla osób trafiających z kont partnera w mediach społecznościowych lub wideobloga. Dzięki funkcji „Replikacja stron” w Post Affiliate Pro stworzysz takie strony w zaledwie kilka kliknięć, tyle razy, ile potrzebujesz.
Wręczanie partnerom firmowych gadżetów lub darmowych produktów może nie wydawać się zbyt atrakcyjne. Jednak dzięki firmowym kubkom, koszulkom czy pendrive’om pokażesz partnerom, że są ważną częścią Twojego biznesu. Takie upominki to jednocześnie prezenty dla partnerów i szansa na promocję marki . Wspiera to także lojalność .
Niezależnie od tego, czy partnerzy otrzymają firmową bluzę, czy zestaw produktów — takie „firmowe fanty” chętnie pokażą znajomym lub opublikują ich zdjęcia w mediach społecznościowych. Zwiększy to ich zaangażowanie i zbuduje pozytywny wizerunek Twojej marki wśród ich odbiorców. To szczególnie dobrze działa, jeśli wiesz, że partnerzy regularnie korzystają z Twoich produktów i polecają je innym. Nasza rada: podaruj partnerom dwa egzemplarze produktu — jeden dla siebie, drugi jako prezent dla znajomego, członka rodziny czy współpracownika. Jeśli nowa osoba polubi produkt, jest duża szansa, że zostanie Twoim nowym klientem lub nawet kolejnym partnerem.
Niezależnie od tego, czy Twoi partnerzy są blogerami, influencerami w mediach społecznościowych czy youtuberami, korzystają z różnych narzędzi i programów do tworzenia swoich treści. Dlaczego nie ułatwić im pracy, zapewniając dostęp do profesjonalnego narzędzia dopasowanego do ich potrzeb?
Na przykład, jeśli działają w mediach społecznościowych i zarządzają kilkoma kontami, prezent w postaci subskrypcji narzędzia do planowania postów może być strzałem w dziesiątkę. Jeśli ich główną formą przekazu są treści wizualne, warto rozważyć podarowanie subskrypcji na oprogramowanie graficzne lub platformę do tworzenia wizualnych treści.
Najprostsze pomysły są często najlepsze. Pochwała za osiągnięcie progu lub rekordu sprzedażowego może znacząco zwiększyć pewność siebie i motywację partnera. Poza zwykłym podziękowaniem za pracę i gratulacjami z okazji sukcesu, możesz także zaprezentować partnera w newsletterze lub wspomnieć o nim w mediach społecznościowych Twojej marki.
Ciekawym sposobem na wyróżnienie partnerów i podniesienie ich motywacji jest wprowadzenie elementów grywalizacji — odznak, nagród, kamieni milowych czy tytułów. Dla 72% pracowników grywalizacja to świetny motywator do cięższej pracy i doskonale sprawdza się też jako czynnik zwiększający produktywność.
Motywowanie i nagradzanie partnerów to kluczowy element skutecznego programu partnerskiego.
Bez tego partnerzy mogą szybko stracić zainteresowanie lub zacząć szukać lepszych możliwości. Chociaż nagrody finansowe są mile widziane, warto rozważyć coś bardziej osobistego: unikalne kreacje, specjalne oferty czy przydatne narzędzia mogą być dokładnie tym, czego potrzeba, by zapewnić świetne doświadczenie partnera .
Które z powyższych pomysłów warto wypróbować w Twoim programie? Najlepiej najpierw zapytać partnerów, jakie nagrody motywują ich najbardziej, a następnie wdrożyć te pomysły. Dodanie słów uznania i wyróżnienia dla ich wysiłków z pewnością przyniesie pozytywny efekt.
Skuteczne niematerialne nagrody to m.in. ekskluzywne oferty, spersonalizowane materiały promocyjne, firmowe gadżety, dostęp do wartościowych narzędzi oraz publiczne wyróżnienia, takie jak pochwały czy grywalizacja.
Niematerialne nagrody budują lojalność, wyróżniają Twój program i motywują partnerów w inny sposób niż tylko finansowy. Tworzą niezapomniane doświadczenia i mogą zwiększać zaangażowanie oraz retencję.
Możesz wyróżnić partnerów, chwaląc ich osiągnięcia, prezentując ich w newsletterach, wspominając o nich w mediach społecznościowych lub stosując elementy grywalizacji, takie jak odznaki i nagrody.
Lucia to utalentowana redaktorka treści, która dba o płynną publikację materiałów na różnych platformach.
Poznaj innowacyjne niematerialne motywatory, które utrzymają zaangażowanie i lojalność Twoich najlepszych partnerów. Spraw, aby Twój program partnerski wyróżniał się dzięki ekskluzywnym ofertom, firmowym prezentom i nie tylko.
Nie możesz zwiększać prowizji dla afiliantów za każdym razem, gdy o to proszą. Oto jak uprzejmie odmówić takiej prośbie.
Poznaj dwa z najpopularniejszych modeli wynagradzania – prowizję za sprzedaż oraz prowizję ciągłą. Dowiedz się, jakie są zalety i wady każdego z nich oraz jak w...
Podział prowizji oznacza, że zwykle 2 strony dzielą się zyskiem. Dowiedz się, jak łatwo wdrożyć podział prowizji z partnerami i stale się rozwijać.