Jak pisać treści dla marketingu afiliacyjnego, które się pozycjonują
Dowiedz się, jak pisać angażujące treści afiliacyjne, które się pozycjonują i przyciągają Twoją grupę docelową do Twoich produktów/usług.
Odkryj praktyczne wskazówki tworzenia wysokiej jakości treści afiliacyjnych, które budują zaufanie, angażują czytelników i zwiększają konwersje – z uwzględnieniem szczerości, SEO, recenzji i nie tylko.
Wysokiej jakości treści to król w świecie marketingu afiliacyjnego. Jeśli chcesz rozpocząć dochodowy biznes w tej branży, powinieneś poznać podstawowe zasady skutecznego pisania. To nie jest aż tak trudne, jak się wydaje.
Dzięki dostępowi do internetu możesz zdobyć wszelkie potrzebne narzędzia do tworzenia treści i zaprojektować znakomitą strategię treści do marketingu afiliacyjnego . Sprawdź poniższe wskazówki, które pomogą Ci osiągnąć sukces.
Strona afiliacyjna działa skutecznie, gdy jesteś szczery wobec swoich czytelników. Jeśli nie spodobał Ci się konkretny produkt oferowany przez klienta, powinieneś podzielić się swoją prawdziwą opinią. Dołóż wszelkich starań, by dostarczyć odbiorcom obiektywnych ocen, które pomogą im w podejmowaniu decyzji.
„Jeśli opublikujesz kilka artykułów zawierających fałszywe dane, odwiedzający stracą zaufanie do Twojego serwisu. W rzeczywistości ludzie mają już dość ogromnej ilości sfabrykowanych pozytywnych recenzji i szukają treści, którym mogą zaufać.”
– wyjaśnia James Daily, marketer cyfrowy w Brainished .
Co więcej, nie powinieneś ukrywać faktu, że treść na Twojej stronie zawiera linki afiliacyjne. Powinieneś umieścić informację o współpracy i politykę bloga na początku każdego wpisu. Nie ignoruj tej zasady, ponieważ Twoją główną misją jest budowanie zaufania w relacji z odbiorcą.
Jeśli chcesz zbudować skuteczną strategię content marketingu afiliacyjnego , powinieneś pisać tylko o tych produktach i usługach, które sam przetestowałeś w rzeczywistości. Sprawdź produkt na różne sposoby i określ jego główne zalety oraz wady. Jeśli naiwnie sądzisz, że możesz wykorzystać recenzje innych klientów do tworzenia świetnych treści, jesteś w błędzie.
Twoim celem jest budowanie wiarygodności i autorytetu w internecie. Dlatego powinieneś myśleć, działać i pisać jak ekspert w swojej dziedzinie. W przeciwnym razie, jeśli staniesz się fałszywym ekspertem, Twoja opinia nie będzie nic warta.
Przynajmniej 10% wszystkich tworzonych przez Ciebie treści powinno stanowić recenzje neutralne lub negatywne. Jeśli chcesz stać się influencerem w swojej niszy, musisz umieć wyrażać konstruktywną krytykę.
Spójrz na stronę Broke My Nail, która zachęca czytelniczki do zakupu lakierów i innych akcesoriów do manicure na Amazonie. Warto zauważyć, że twórcy treści piszą nie tylko o najlepszych, ale także najgorszych produktach.
Na zrzucie ekranu widać, że autorka była mocno rozczarowana wynikami „crash testu” popularnego lakieru. Wyraziła swoją szczerą opinię i udostępniła prawdziwe zdjęcie, nie obawiając się, że ten artykuł nie przyniesie bezpośredniego zysku .
Zastanawiasz się, jak takie negatywne recenzje mogą pomóc ulepszyć Twoją strategię treści do marketingu afiliacyjnego? Pomyśl jak kupujący!
Wyobraź sobie, że jesteś 20-letnią dziewczyną, która przegląda recenzje online, by wybrać idealny lakier do paznokci. Przeczytałaś właśnie ten artykuł i zrozumiałaś, że testowany lakier nie jest wart Twoich pieniędzy. Ale czujesz, że możesz zaufać tej stronie, więc sprawdzasz inne recenzje autorki.
Gdy tylko znajdziesz pozytywną recenzję, klikniesz w link, by kupić produkt. Bingo! Tak właśnie działa strona afiliacyjna!
Zanim napiszesz pierwszy wpis na blogu, powinieneś zbudować swoją strategię SEO . Jeśli uważasz, że Google umieści Twoją treść wysoko tylko dlatego, że jest ciekawa dla czytelników, jesteś w błędzie. Tak jak każdy twórca bloga, musisz optymalizować treści zgodnie z wymaganiami Google.
Pierwszym krokiem do optymalizacji wpisu jest ustalenie, jakich słów kluczowych powinieneś użyć. Jeśli chcesz tworzyć skuteczne treści afiliacyjne, skup się na słowach kluczowych o dużym ruchu i niskiej konkurencji. Możesz je znaleźć dzięki narzędziom SEO takim jak SEMRush, Google Keyword Planner, Ubersuggest czy LSI Graph.
Są dwa typy słów kluczowych, na których warto się skoncentrować: informacyjne i nastawione na kupującego. Informacyjne wykorzystuj w treściach edukacyjnych i poradnikowych. Słowa kluczowe transakcyjne (kupującego) w artykułach zachęcających do zakupu.
Na przykład, jeśli prowadzisz blog kulinarny, możesz używać fraz informacyjnych takich jak „Co to jest biszkopt” lub „Jak zrobić puszysty biszkopt”. Jeśli chcesz celować w zapytania transakcyjne, używaj fraz typu „Kup gotową mieszankę do biszkoptu” czy „Mieszanka do biszkoptu waniliowego cena”.
Najlepsi marketerzy afiliacyjni stanowczo zalecają poprawę czytelności wpisów na blogu. Nawet najciekawszy artykuł nie ma szans znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania (SERP), jeśli jest trudny do przeczytania.
Jeśli chcesz tworzyć treści afiliacyjne, które będą wysoko pozycjonowane, zastosuj się do poniższych zasad:
Możesz sprawdzić czytelność tekstu za pomocą Hemingway App lub innych podobnych narzędzi online. Analizują one tekst natychmiast i podkreślają zdania, które należy przepisać. Aplikacja pomaga zrozumieć, jakie błędy popełniasz i jak je poprawić.
Jeśli uważasz, że takie zasady i ograniczenia zabijają kreatywność, możesz znaleźć inne rozwiązanie. Jeśli nie chcesz stracić inspiracji, pisz artykuły po swojemu, a po ich ukończeniu wyślij je do redaktorów z GetGoodGrade lub Canada-Writers , którzy poprawią czytelność tekstu za Ciebie.
W zależności od niszy powinieneś dobrać długość wpisu, która sprawdzi się najlepiej. Niektóre strony marketingu afiliacyjnego publikują krótkie artykuły (500–700 słów) codziennie. Inne wolą publikować dłuższe teksty (1500–2500 słów) kilka razy w miesiącu.
To wszystko zależy od tematów, które chcesz poruszać, oraz preferencji odbiorców. Na przykład, jeśli Twoi czytelnicy to specjaliści z branży technologicznej i chcesz szczegółowo omówić nowe oprogramowanie, artykuł powinien być dość długi.
Natomiast jeśli chcesz zamieszczać regularne aktualizacje o sprzęcie sportowym, stawiaj na krótkie posty. Przykładowo Wirecutter publikuje poradniki zakupowe zawierające recenzje 3 produktów. Każda recenzja to 3 zdania: przedstawia tylko najważniejsze informacje.
Jeśli chcesz tworzyć świetne treści do marketingu afiliacyjnego , musisz dobrze znać swoich odbiorców. Co już wiedzą o Twoim produkcie i marce? Jakich dodatkowych informacji szukają w internecie?
Jeśli piszesz o czymś zupełnie nowym, np. o gadżetach dla zwierząt, opisz wszystko szczegółowo. Ludzie chcą wiedzieć, jak te urządzenia wyglądają, jak działają, czy są bezpieczne itd.
Recenzując produkt z wieloma funkcjami, nie próbuj omówić wszystkich w jednym wpisie. Najpierw skup się na tych cechach, które mogą wpłynąć na decyzję zakupową.
Jeśli piszesz o szpilkach, nie musisz szczegółowo omawiać jakości skóry. Lepiej podziel się własnym doświadczeniem z czytelnikami. Odpowiedz na najważniejsze pytania, które zadają sobie kupujący.
Czy wygodnie Ci się chodziło w nowych butach? Czy pojawiły się obtarcia? Nikogo nie interesuje autentyczność materiałów, jeśli buty nie pasują i obcierają tył stopy, prawda?
Jeśli chcesz, by Twój blog był popularny, pisz o trendujących produktach. Codziennie na rynku pojawia się mnóstwo nowych towarów i usług. Twoim zadaniem jest wyłapać nowe bestsellery i stworzyć o nich świetne treści.
„Nie ma sensu pisać o produktach, które wychodzą z mody. Lepiej znaleźć takie, które są warte obecnego szumu. Odbiorcy szukają obiektywnych opinii i szczerych recenzji tych produktów, więc Twoje treści przyciągną wielu nowych, realnych klientów,”
– wyjaśnia Amanda Sparks, blogerka TopDownWriter .
Obecnie bardzo łatwo sprawdzić, jakie produkty są modne w Twojej niszy. Wystarczy przejrzeć media społecznościowe. Na przykład, analizując dziś Explore Tab na Instagramie, zobaczysz, że pearl skull robi furorę w kategorii Beauty. Jeśli jesteś blogerką beauty, powinnaś opisać ten trend w kolejnym wpisie.
Jeśli Twoja strona afiliacyjna dotyczy bardzo specyficznych, niszowych towarów lub usług, trudno będzie znaleźć odpowiedzi na YouTube czy Instagramie. Lepiej sprawdź grupy branżowe i dyskusje na LinkedIn lub Facebooku.
Powinieneś używać tonu wypowiedzi, który najbardziej trafia do Twojej grupy docelowej. Może to być ton przyjazny i konwersacyjny, jeśli kierujesz treści do Millenialsów i Pokolenia Z. Może być też formalny, jeśli tworzysz treści dla Baby Boomers.
Zwróć też uwagę na odpowiedni dobór słownictwa. Nie używaj slangu, terminologii czy żargonu, jeśli nie masz pewności, że czytelnicy znają te wyrażenia. Jako autor musisz upewnić się, że mówisz tym samym językiem co odbiorcy.
Nigdy nie używaj też trudnych, wyszukanych słów, zwłaszcza jeśli nie znasz ich dokładnego znaczenia. Takie słownictwo tylko pogarsza czytelność tekstu i odstrasza czytelników. Jeśli chcesz tworzyć świetne treści do marketingu afiliacyjnego , zadbaj, by odbiorcy czuli się komfortowo podczas lektury artykułów.
Jakość Twoich treści nie powinna budzić wątpliwości, dlatego musisz uważnie sprawdzać każdy tekst. Współcześni użytkownicy nie ufają blogerom, którzy nie wiedzą, gdzie postawić przecinek w złożonym zdaniu.
Ponadto Google sprawdza, czy strony afiliacyjne mają poprawną gramatykę i pisownię . Innymi słowy, jeśli opublikujesz treści słabej jakości, wyszukiwarki nigdy nie umieszczą Twoich wpisów wysoko . Być może czytelnicy wybaczą Ci błąd, ale maszyny nie.
Nawet jeśli dobrze piszesz, i tak powinieneś bardzo uważać na poprawność słów i interpunkcję. Bądź wyczulony na literówki i błędy popełniane nieświadomie. Jeśli korekta nie jest Twoją mocną stroną, skorzystaj z usług takich jak BestWritersCanada czy TopAustraliaWriters .
Tworząc strategię treści afiliacyjnych, musisz wiedzieć, że samo wypełnienie bloga tekstami nie wystarczy. Gdy zwykłe artykuły przestają działać, bardzo pomocne są treści wizualne.
Zawsze możesz pójść o krok dalej i wzbogacić stronę afiliacyjną o treści wideo . Analitycy przewidują, że oglądalność wideo online będzie rosła o 9 minut dziennie rocznie aż do 2020 roku. Jeśli chcesz być na czasie i dostarczać odbiorcom wartościowe treści, jedną z opcji jest użycie animowanego wideo wyjaśniającego . To krótki film animowany, który w prosty sposób tłumaczy Twój pomysł lub produkt.
Treści wizualne nie tylko sprawiają, że Twój przekaz jest bardziej klarowny dla odbiorców, ale również zwiększają średni czas spędzany na stronie. Ten parametr wciąż jest ważny dla SEO.
Jeśli kochasz pisanie i produkty w swojej niszy, możesz tworzyć świetne treści na stronę marketingu afiliacyjnego . Twoim zadaniem jest śledzić trendy i rozumieć preferencje odbiorców. Dąż do perfekcji – a zostaniesz nagrodzony szybkim rozwojem biznesu.
W erze informacji możesz osiągnąć sukces nawet bez wielkich inwestycji czy wyjątkowych talentów. Wystarczy mówić to, co myślisz i tworzyć wokół siebie szum online.
Szczerość buduje zaufanie odbiorców, zapewniając długotrwałe relacje i wiarygodność. Ujawnianie linków afiliacyjnych i wyrażanie autentycznych opinii pomaga czytelnikom podejmować świadome decyzje.
Stosuj krótkie zdania, jasne nagłówki, listy punktowane i prosty język. Unikaj strony biernej i skomplikowanych słów, by treść była łatwa do przyswojenia i zrozumienia.
Właściwe badanie i stosowanie słów kluczowych optymalizuje treść pod kątem wyszukiwarek, pomagając przyciągnąć więcej organicznego ruchu i potencjalnych kupujących na Twoją stronę afiliacyjną.
Tak, zamieszczanie neutralnych lub negatywnych recenzji zwiększa wiarygodność i pokazuje Twoją obiektywność, co buduje zaufanie i autorytet wśród odbiorców.
Długość wpisu zależy od Twojej niszy i odbiorców – krótkie wpisy sprawdzą się przy szybkich aktualizacjach, a dogłębne recenzje mogą wymagać dłuższych artykułów. Skup się na wartości i potrzebach odbiorców.
Lucia to utalentowana redaktorka treści, która dba o płynną publikację materiałów na różnych platformach.
Poznaj sprawdzone strategie tworzenia skutecznych treści afiliacyjnych, popraw SEO i zwiększ swoje dochody afiliacyjne dzięki profesjonalnym wskazówkom.
Dowiedz się, jak pisać angażujące treści afiliacyjne, które się pozycjonują i przyciągają Twoją grupę docelową do Twoich produktów/usług.
Zaufanie to zawsze najlepsza podstawa do budowania relacji. To samo dotyczy marketingu afiliacyjnego i jego skuteczności dla Ciebie.
Masz problem z wymyśleniem pomysłów na treści do marketingu afiliacyjnego? Sprawdź naszą listę pełną pomysłów na treści afiliacyjne i zainspiruj się....