Przegląd platform mediów społecznościowych dla marketerów afiliacyjnych

Przegląd platform mediów społecznościowych dla marketerów afiliacyjnych

AffiliateMarketing SocialMedia Facebook Instagram

Wpływ mediów społecznościowych na nasze codzienne życie jest ogromny – firmy doskonale wiedzą, że dzięki nim mogą zwiększyć sprzedaż, budować świadomość marki oraz generować ruch czy konwersje.

Jako marketer afiliacyjny nie możesz tego przegapić. Musisz być aktywny w mediach społecznościowych każdego dnia, promując produkty i usługi swojego dostawcy. W końcu dotarcie do prawie połowy światowej populacji (dokładnie 45% ) może nie być możliwe innymi kanałami komunikacji, ale jest osiągalne w social media.

Problemem w mediach społecznościowych jest jednak to, że wybór platform jest bardzo szeroki. Które sieci są warte Twojego czasu, a których lepiej unikać?

Dziś rozłożymy to dla Ciebie na czynniki pierwsze.

Najpierw wskażemy, co warto zweryfikować, zanim zaczniesz działania afiliacyjne w mediach społecznościowych. Następnie przyjrzymy się każdej platformie z osobna i ocenimy, dla jakich nisz mogą być najskuteczniejsze.

Which social media platform does you company use

Na co zwrócić uwagę, wybierając platformy społecznościowe do promocji afiliacyjnej

Biznes to biznes, dlatego odłóż na bok własne preferencje.

Jeśli lubisz Instagram i dobrze go znasz, może okazać się idealną platformą do promocji afiliacyjnej. Jeśli jednak Instagram nie pasuje do Twojej grupy docelowej lub produktu, lepiej go unikać.

Zadaj sobie kilka pytań:

  • Na jakich platformach społecznościowych są moje grupy docelowe? Gdzie budują swoje społeczności?
  • Gdzie moi konkurenci promują swoje usługi i produkty? Czy ich działania są skuteczne?
  • Gdzie ogólnie moja nisza jest widoczna w internecie?
  • Jakie mam doświadczenia z tymi platformami? Jeśli pojawią się problemy techniczne, czy wiem jak je rozwiązać? Czy wiem, jak stworzyć promocję na każdej z nich?

Bądź szczery w odpowiedziach — mogą one wskazać kierunek Twoich działań w social mediach.

smartphone with Facebook app opened and social media spelled out of scrabble words

Załóżmy, że Twoi potencjalni klienci są głównie aktywni na Facebooku i Instagramie, ale nie masz dużego doświadczenia z tym drugim. Najlepiej zacząć od Facebooka, a Instagram dodać później do swojej strategii afiliacyjnej.

Jeśli chcesz wyróżnić się w tłumie i zwiększyć zasięg oraz widoczność swojego biznesu afiliacyjnego w mediach społecznościowych, rozważ stworzenie własnej aplikacji. Wiele firm inwestuje obecnie w tworzenie i integrację aplikacji społecznościowych , by czerpać z nich ogromne korzyści. Proces ten wymaga jednak starannego planowania i badań, by zapewnić użytkownikom kluczowe funkcje i intuicyjny interfejs.

Poniżej znajdziesz więcej informacji o tym, które platformy społecznościowe warto wykorzystać i w jakich przypadkach sprawdzą się najlepiej.

Platformy mediów społecznościowych dla marketingu afiliacyjnego

#1 Facebook: uniwersalna platforma społecznościowa dla afiliantów

Facebook jest często uznawany za jedną z najlepszych platform dla marketerów afiliacyjnych. Przede wszystkim daje wiele możliwości bezpłatnej, organicznej promocji.

Facebook pozwala menedżerom afiliacyjnym na dostosowywanie komunikatów w różnych miejscach — często bez żadnych kosztów. Do tego dostępnych jest wiele typów postów, które możesz wykorzystać w działaniach afiliacyjnych, łącząc tekst, zdjęcia i filmy w dowolnej formie.

Na Facebooku możesz działać afiliacyjnie na (przynajmniej) czterech poziomach:

  • Profile prywatne – jeśli Twoja marka osobista jest silna, możesz wykorzystać swój profil do dzielenia się informacjami o promowanych produktach.
  • Strony na Facebooku – często używane przez afiliantów do oddzielenia życia prywatnego (profil FB) od zawodowego (strona FB). Pozwalają w pełni zaprezentować ofertę afiliacyjną i zwiększyć zasięg, zaangażowanie oraz ruch. Posty na stronie można promować płatnie, czego nie da się zrobić z postami na profilach prywatnych czy w grupach.
  • Grupy na Facebooku – ponieważ Facebook stawia na społeczności , coraz więcej opcji promocji pojawia się właśnie w grupach. Sprzedaż produktów to jedno, ale budowanie społeczności wokół tematu może być znacznie korzystniejsze w długofalowej strategii afiliacyjnej.
  • Marketplace – funkcja Facebooka do promowania produktów na sprzedaż, szczególnie przydatna dla lokalnych afiliantów.

Facebook oferuje rozbudowane opcje dotarcia zarówno do stałych, jak i nowych klientów poprzez kampanie płatne. Możesz nawet oznaczać produkty w postach zakupowych, umożliwiając klientom łatwe zakupy. Jeśli nie dokończyli zakupu, możesz ich ponownie zaangażować reklamami remarketingowymi.

Facebook sprawdzi się niezależnie od branży, ale trzeba uważać. Dokładnie zapoznaj się z Polityką reklamową , która wskazuje sektory objęte ograniczeniami. Dotyczy to głównie treści płatnych, ale może mieć wpływ także na działania organiczne.

#2 Instagram: kraina B2C

Instagram zyskuje na popularności nie tylko wśród młodszych użytkowników. W rzeczywistości, według Statisty , 33% użytkowników Instagrama to osoby w wieku 25–34 lata, a 16% — 35–44 lata.

Instagram najlepiej sprawdza się w branżach B2C takich jak uroda, moda, kosmetyki, podróże czy gastronomia.

To platforma nastawiona głównie na publikowanie zdjęć i materiałów wideo. Marketerzy afiliacyjni muszą zrozumieć jej specyfikę i dostosować do niej swoje strategie. Pamiętaj, że Twoi odbiorcy zwykle nie będą mieli dużo czasu na zapoznanie się z Twoimi treściami — na Instagramie mają sporo do nadrobienia.

Oto, jakie treści możesz wykorzystać, by przyciągnąć uwagę:

  • Relacje na Instagramie z różnymi tagami, filtrami i dodatkami do prezentacji produktu, usługi lub wydarzenia.
  • Posty zakupowe pozwalają oznaczać produkty. Aby korzystać z tej opcji, musisz najpierw dodać produkty do katalogu na Facebooku i przełączyć się na konto firmowe na Instagramie.
  • Swipe up to opcja na kontach firmowych, która przekierowuje widza relacji na promowaną stronę. Dostępna jako płatna promocja lub po osiągnięciu 10 tys. obserwujących.
  • Wyróżnione relacje pozwalają zapisać Stories na profilu, dzięki czemu odbiorcy mogą je oglądać nawet po upływie 24 godzin.
  • Link w bio – generuje dodatkowy ruch na stronie afiliacyjnej. To jedyne miejsce na Instagramie, gdzie możesz bezpośrednio podać link do swojej witryny — wykorzystaj je jak najlepiej.
Average cost of instagram post

Samo publikowanie treści nie wystarczy — często trzeba wesprzeć je reklamą płatną, by zwiększyć zasięg. Musisz też aktywnie angażować się w interakcje z potencjalnymi klientami na Instagramie.

#3 YouTube: dżungla marketingu afiliacyjnego

YouTube wymaga od menedżerów afiliacyjnych tworzenia materiałów wideo. Często jest więc pomijany przez tych, którzy nie mają czasu lub zasobów, by nagrywać, publikować i promować filmy.

Jednak wideo potrafi być niezwykle skuteczne. Liczby mówią same za siebie:

  • 83% marketerów korzystających z wideo w promocji twierdzi, że pozwoliło ono generować leady. (MARKINGBLOG )
  • Do 2022 roku ponad 82% ruchu konsumenckiego w Internecie będą stanowiły materiały wideo online — to 15 razy więcej niż w 2017 roku. (Cisco )
  • 64% konsumentów dokona zakupu po obejrzeniu filmów od marek w mediach społecznościowych. (Tubular Insights )

YouTube świetnie sprawdzi się u afiliantów sprzedających oprogramowanie, publikujących tutoriale czy prowadzących sesje Q&A w formie wideo. Jest też użyteczny przy promowaniu produktów kosmetycznych (sprawdź np. unboxingi czy rozdania na YT). Tysiące osób konsumuje takie treści — wielu z nich chętnie obejrzy także Twoje filmy.

Dodatkowo zaletą tworzenia materiałów na YouTube jest możliwość ich ponownego wykorzystania. Możesz publikować je w innych mediach społecznościowych, na landing page’ach czy w e-mailach.

#4 Pinterest: (naprawdę) niedoceniana platforma afiliacyjna

Pinterest wymaga czasu, by zaczął przynosić efekty, ale jeśli dobrze go wykorzystasz, rezultaty mogą być wyjątkowe — zwłaszcza jeśli wiesz, jak używać Pinterest w marketingu afiliacyjnym .

Dla wielu Pinterest to tylko miejsce z tapetami na telefon czy inspiracjami wnętrzarskimi. Ma jednak jedną przewagę, jakiej nie mają inne platformy społecznościowe — bardzo dobrą widoczność w Google.

Czegokolwiek Twoja grupa docelowa szuka w Google, istnieje duża szansa, że Pinterest pojawi się w czołówce wyników graficznych. Jeśli poświęcisz czas na dobre posegregowanie Pinów i szczegółowe opisy, efekty zobaczysz bardzo szybko.

Pinterest idealnie nadaje się zarówno do produktów i usług B2C, jak i B2B.

Może być doskonałym wyborem dla B2B, jeśli stawiasz na działania długofalowe. Poprzez udostępnianie infografik, materiałów promocyjnych , whitepaperów czy checklist, afilianci mogą przyciągać uwagę klientów biznesowych i generować ruch na swoich stronach, co może przełożyć się na sprzedaż.

#5 LinkedIn: biznesowa delta

Ta platforma to idealne środowisko dla afiliantów działających w sektorze B2B.

Ponieważ użytkownicy LinkedIn to głównie osoby decyzyjne i C-level, łatwo do nich dotrzeć właśnie tutaj. Ta „łatwość” bywa jednak zdradliwa — promocja afiliacyjna i kontakt z odbiorcami muszą być bardzo subtelne.

Jeśli zdecydujesz się korzystać z narzędzi do pozyskiwania e-maili z LinkedIn, upewnij się, że są one zweryfikowane. W przeciwnym razie skuteczność będzie bardzo niska, a Ty możesz zostać uznany za spamera.

Możesz budować swoją pozycję na LinkedIn poprzez:

  • Profil prywatny — szczególnie jeśli masz silną markę osobistą i rozbudowaną sieć kontaktów.
  • Strony firmowe — publikowanie aktualności i oficjalnych komunikatów firmy.
  • InMails — wysyłanie płatnych wiadomości na LinkedIn, by poszerzać swoją sieć.
  • Grupy LinkedIn — dołączanie do branżowych grup i udział w dyskusjach.
  • Bezpłatne wiadomości — dołączane do zaproszeń do sieci, z możliwością spersonalizowania notatki.
smartphone with LinkedIn app opened and keyboard next to it

LinkedIn może znacząco pomóc afiliantom w budowaniu sieci kontaktów i zwiększaniu przychodów. Jednak nachalne oferty i agresywna sprzedaż to na tej platformie zdecydowane tabu.

A co z…?

Oczywiście jest wiele innych platform, które mogą Cię zainteresować. Oto kilka, które nie znalazły się w pierwszej piątce:

  • Twitter pozwala budować relacje z mediami i dziennikarzami. Uczynienie z niego głównego kanału sprzedaży może być jednak trudne — rządzi się swoimi prawami.
  • TikTok wymaga czegoś więcej niż tylko znajomości produktu i nagrania filmu na jego temat. Musisz całkowicie zanurzyć się w platformie zdominowanej przez pokolenie Z, by osiągnąć wyższe zaangażowanie odbiorców. Jeśli jednak właśnie ta grupa jest (albo wkrótce będzie) Twoim celem, warto przynajmniej się zarejestrować i rozejrzeć.
  • Snapchat ze względu na efemeryczny charakter nie jest najlepszym wyborem do regularnych działań afiliacyjnych . Treści szybko znikają, więc menedżerowie afiliacyjni mogą mieć trudności z osiągnięciem większego zasięgu.

Do dzieła!

Media społecznościowe dają nieograniczone możliwości marketerom afiliacyjnym . Łączą przecież miliardy ludzi na całym świecie! Im szybciej wybierzesz najlepsze platformy społecznościowe i zaczniesz ich używać do promocji afiliacyjnej , tym szybciej osiągniesz sukces. Poznasz także swoją grupę docelową jeszcze lepiej, co pozwoli Ci wyciągnąć wnioski do całej strategii.

Powodzenia!

Najczęściej zadawane pytania

Czy mogę być afiliantem na Instagramie?

Tak, możesz zostać afiliantem na Instagramie, dołączając do programów partnerskich i promując produkty lub usługi za pośrednictwem swojego konta.

Które platformy mediów społecznościowych są najlepsze do marketingu afiliacyjnego?

Najlepsze platformy do marketingu afiliacyjnego to Facebook ze względu na uniwersalny zasięg, Instagram dla nisz B2C, YouTube do treści wideo, Pinterest dla B2C i B2B oraz LinkedIn dla kampanii B2B.

Lucia to utalentowana redaktorka treści, która dba o płynną publikację materiałów na różnych platformach.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Redaktorka treści

Zwiększ swój marketing afiliacyjny dzięki odpowiednim platformom społecznościowym

Dowiedz się, jak wybrać, zoptymalizować i wykorzystać najlepsze platformy mediów społecznościowych, aby poszerzyć swój zasięg afiliacyjny i zwiększyć liczbę konwersji.

Dowiedz się więcej

Jakie są najbardziej dochodowe nisze w marketingu afiliacyjnym?
Jakie są najbardziej dochodowe nisze w marketingu afiliacyjnym?

Jakie są najbardziej dochodowe nisze w marketingu afiliacyjnym?

Interesuje Cię promowanie produktów/usług? Sprawdź naszą kompleksową listę najbardziej dochodowych nisz w marketingu afiliacyjnym.

7 min czytania
AffiliateMarketing Niches +3
6 błędów w marketingu afiliacyjnym, których firmy powinny unikać
6 błędów w marketingu afiliacyjnym, których firmy powinny unikać

6 błędów w marketingu afiliacyjnym, których firmy powinny unikać

Marketing afiliacyjny może być trudny. Przeczytaj, jakie najczęstsze błędy możesz wyeliminować, aby osiągnąć sukces w marketingu afiliacyjnym.

6 min czytania
AffiliateMarketing ContentMarketing +4

Będziesz w dobrych rękach!

Dołącz do naszej społeczności zadowolonych klientów i zapewnij doskonałą obsługę klienta dzięki PostAffiliatePro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface