
10 rodzajów treści do marketingu afiliacyjnego 2025
Masz problem z wymyśleniem pomysłów na treści do marketingu afiliacyjnego? Sprawdź naszą listę pełną pomysłów na treści afiliacyjne i zainspiruj się....
Poznaj 10 kluczowych wskazówek, jak tworzyć treści evergreen, które utrzymają strategię marketingu afiliacyjnego aktualną, przyciągną ruch organiczny i zapewnią długoterminowy zwrot z inwestycji.
Pisanie co tydzień doskonałego bloga, który przyciągnie uwagę czytelników, byłoby idealne, gdyby nie wymagało tak dużych nakładów pracy. Znalezienie wartościowych i aktualnych tematów w swojej niszy, a do tego wykorzystanie pełni kreatywności, to już spore wyzwanie. Jednak istnieją inne sposoby, aby utrzymać zainteresowanie odbiorców bez ogromnego wysiłku. Jednym z nich jest korzystanie z zalet treści evergreen. Treści evergreen to ponadczasowe materiały, które utrzymują swoją aktualność przez długi czas. Zapewne już nie raz spotkałeś się z różnymi ich formami, takimi jak recenzje produktów czy studia przypadków.
Biorąc pod uwagę, że około 87% konsumentów ufa recenzjom produktów online niemal tak samo jak poleceniom ustnym, warto przyjrzeć się rodzajom treści evergreen i sprawdzić, jak kampanie afiliacyjne mogą na nich skorzystać. Choć może się to wydawać zbyt piękne, by było prawdziwe, istnieją elementy formuły evergreen, które należy wziąć pod uwagę, by maksymalnie wykorzystać tę technikę pisania. W tym artykule wyjaśniamy, dlaczego treści evergreen są niezbędne w każdej strategii marketingowej oraz podajemy wskazówki, jak stworzyć świetne, ponadczasowe teksty dla swojej marki.
W naturze evergreen oznacza grupę roślin, których liście pozostają zielone przez cały rok. Analogicznie, w marketingu cyfrowym treści evergreen to materiały, które przez długi czas zachowują świeżość i aktualność. Oczywiście nie chodzi tu o konkretną „datę ważności” publikacji, która praktycznie nie istnieje. Treści evergreen polegają na tworzeniu jakościowych materiałów, które będą przydatne dla odbiorców bez względu na to, ile czasu minęło od ich publikacji. Różni się to od treści sezonowych, tzw. topical content, które są aktualne tylko przez krótki czas. Te ostatnie dotyczą głównie modnych tematów, które przeżywają gwałtowne wzrosty i spadki popularności w zależności od zainteresowań odbiorców.
Rozważając pomysły na treści evergreen dla swojej strategii marketingu afiliacyjnego , możesz wyróżnić dwa główne elementy:
Żyjemy obecnie w bardzo dynamicznym świecie, gdzie nowe informacje pojawiają się co chwilę. Uwaga odbiorców jest ograniczona, a monitorowanie wolumenów wyszukiwań pozwala określić, gdzie i na jak długo skupia się ich zainteresowanie.
W styczniu 2021 roku użytkownicy subreddita r/wallstreetbets wywołali zamieszanie na Wall Street, inicjując short squeeze na akcjach GameStop. Wtedy GameStop stał się gorącym tematem, zwłaszcza gdy wzrost kursu akcji przyniósł shortującym straty na ok. 26 miliardów dolarów. W tym okresie nastąpił gwałtowny wzrost zainteresowania, czyli tzw. “Spike of hope ”, gdy wszyscy chcieli wiedzieć, co się wydarzyło i poznać szczegóły dotyczące shortowania akcji. Jednak po kilku miesiącach temat przestał być popularny, gdy pojawiły się nowe wydarzenia. Ten spadek zainteresowania nazywa się “Flatline of nope ”.
To częsty cykl, który zmusza do ciągłego tworzenia i publikowania treści, by utrzymać ruch. Jednak treści evergreen mają zwykle odwrotny efekt w kampaniach afiliacyjnych. Oto dwa główne atuty strategii evergreen: redukujesz ilość pracy, bo te treści wymagają mniej aktualizacji niż ciągłe pisanie nowych, a ruch organiczny jest generowany regularnie przez dłuższy czas.
Treści evergreen wyróżniają się długoterminową aktualnością. Oznacza to, że z biegiem czasu można je edytować, np. pod kątem źródeł czy wskazówek, bez zmiany głównego przesłania. Przeanalizujmy różnice na przykładach. Oto przykłady treści, które NIE są evergreen:
Trendy, choć bardzo popularne, są zwykle krótkotrwałe, więc nie utrzymają długoterminowego zainteresowania. Dobrym przykładem jest boom na kryptowaluty w maju 2021 roku.
Badania są prowadzone nieustannie, stare wyniki są aktualizowane, a inne statystyki stają się nieaktualne. Przykładem może być upowszechnienie technologii 5G, przez co statystyki dotyczące 4G wkrótce stracą na znaczeniu.
Wydarzenia dzieją się nieprzerwanie, więc żaden temat nie utrzymuje się długo na pierwszych stronach. Zakup Twittera przez Elona Muska to przykład artykułu, który wywołał nagły wzrost zainteresowania, ale szybko przestanie być aktualny, gdy wszyscy się do niego przyzwyczają.
Podobnie jak zmieniają się pory roku, tak samo zmienia się oczekiwanie na kolejne święta. Publikowanie treści o świątecznych promocjach i pomysłach na prezenty na Boże Narodzenie, gdy za rogiem jest już Wielkanoc, nie przyniesie efektu.
Bogactwo poradników online umożliwia ludziom naukę nowych umiejętności lub poznanie prostych trików, które zastąpią stare techniki. Weźmy np. pakowanie prezentów – przy okazji urodzin, świąt i innych uroczystości zawsze znajdzie się okazja do wręczenia upominku. Oczywiście można zlecić profesjonalne opakowanie, ale jeśli masz ochotę na kreatywność, w sieci znajdziesz mnóstwo poradników. Sposób pakowania nie jest niczym nowym – gdy popularne stają się torebki prezentowe, najstarsze wpisy mogą być nawet bardziej przydatne, jeśli chcesz uzyskać klasyczny efekt!
To jeden z najpopularniejszych typów treści evergreen. Kompleksowe przewodniki odpowiadają na najczęstsze problemy, z jakimi borykają się ludzie. Często rozkładają proces na etapy i szczegółowo wszystko wyjaśniają. Przykładem może być „kompletny przewodnik po otwieraniu własnego sklepu na Etsy”, co było bardzo aktualne dla osób rozpoczynających własny biznes.
Innym obszarem, gdzie przewodniki są zawsze potrzebne, są rynki funkcjonujące od lat, np. giełda. Od ponad dwóch wieków giełda odgrywa ważną rolę w gospodarce. Z upływem czasu coraz więcej osób traktuje ją jako sposób na budowanie majątku i szuka przewodników, by dowiedzieć się więcej o akcjach i alternatywnych inwestycjach .
Recenzje to doskonały długoterminowy zasób – pokazują potencjalnym klientom, jak długo Twój produkt lub usługa były niezawodne i doceniane. Około 90% konsumentów szuka recenzji produktów przed rozważeniem danej marki. To nie tylko buduje pozytywny wizerunek, ale także stanowi bazę opinii, ukazując aspekty, o których potencjalny klient mógł nie pomyśleć.
Choć to zależy od branży, studia przypadków mają długoterminową wartość, bo z czasem inni mogą do nich wracać. Tworzenie studiów przypadków dotyczących strategii treści lub celów edukacyjnych może wydłużyć czas przydatności Twoich materiałów.
Pamiętaj, że nie chodzi tylko o wybór odpowiedniego formatu, ale także o dobór tematu, który ma potencjał długotrwałej aktualności. W zależności od niszy lub branży, dostosuj swoje kampanie afiliacyjne , by były jak najbardziej trafne dla Twoich odbiorców.
Ponieważ jakość treści to podstawa dobrej strategii marketingu afiliacyjnego , warto zadbać o różnorodność wartościowych materiałów, które konsumują Twoi potencjalni klienci. Tworzenie treści evergreen może przynieść wiele korzyści dla strategii marketingowej. Oto najważniejsze powody, dla których warto poświęcić im czas.
Jedną z zalet noszenia ze sobą miniaturowych urządzeń jest dostęp do ogromnej ilości wiedzy na wyciągnięcie ręki. Niezależnie od tego, czy chodzi o szybkie sprawdzenie szczegółów, czy naukę nowej umiejętności – ludzie stale szukają informacji. 93% wszystkich działań w internecie zaczyna się od wyszukiwarki. Teraz opinie ekspertów i profesjonalistów są dostępne niezwykle łatwo. Gdy użytkownicy znajdą solidne strony lub wartościowe źródła, chętnie do nich wracają.
Subskrybowanie newsletterów, obserwowanie profili w social media lub zakładkowanie stron to sposoby na powrót do wartościowych treści lub marki, która przyciągnęła uwagę. Wysokiej jakości treści zawsze będą generować stały ruch, a jeśli będziesz konsekwentnie je tworzyć, możesz być pewien wzrostu natężenia odwiedzin w czasie.
Wraz z rozwojem świata cyfrowego pojawiła się ogromna fala reklam. Marki nieustannie szukają nowych, kreatywnych sposobów na wyświetlanie reklam, choć bywa to męczące. Coraz częściej użytkownicy korzystają z adblocków, by internet był mniej nachalny. Na całym świecie 42,7% internautów deklaruje używanie blokera reklam. Niektóre firmy, jak Google czy Apple, wdrażają wbudowane adblocki w przeglądarkach i systemach operacyjnych, by ograniczyć natłok informacji. Treści evergreen, jako wartościowe informacje, są mniej narażone na blokowanie przez użytkowników.
Ponadczasowe treści to inwestycja długoterminowa. Tworząc artykuł evergreen aktualny przez lata lub dekady, ograniczasz koszty produkcji w porównaniu do zakupu reklam w innych mediach. W przeciwieństwie do treści sezonowych, które przyciągają uwagę tylko przez chwilę, treści evergreen generują ruch organiczny przez dłuższy czas. Dostarczając użytkownikom wartościowe informacje, wiedzę lub recenzje, obniżasz ogólne wydatki marketingowe, a jednocześnie zwiększasz ROI. Takie materiały są też świetnym wsparciem dla partnerów afiliacyjnych , którzy mogą z nich korzystać, promując Twoje produkty lub usługi.
Skoro już wiesz, dlaczego treści evergreen są obowiązkowe dla każdej strategii marketingu afiliacyjnego , pora przyjrzeć się kilku ważnym aspektom, na które warto zwrócić uwagę podczas ich tworzenia. Oto dziesięć kluczowych wskazówek, dzięki którym Twoje treści evergreen wyróżnią się i przez długi czas będą skuteczne.
Treści evergreen mają być ponadczasowe. Choć czasem trudno tego uniknąć, należy zwracać uwagę na daty i określenia czasowe. Aby tekst był czytelny przez długi czas, unikaj konkretnych dat lub sformułowań, takich jak:
Takie przykłady wskazują, kiedy powstała treść, co ogranicza jej uniwersalność. Unikanie takich detali wydłuża żywotność materiału i zmniejsza konieczność aktualizacji w kolejnych miesiącach lub latach.
Niezależnie od rodzaju tworzonej treści, wcześniejszy research to podstawa strategii contentowej. Dzięki temu lepiej poznasz temat, zbierzesz opinie branżowych ekspertów i poznasz aktualne trendy, co będzie widoczne w Twojej pracy. Odbiorcy doceniają dobrze napisane, merytoryczne treści – buduje to zaufanie i sprawia, że inni chętnie się na nie powołują. Najważniejszym czynnikiem w pozycjonowaniu SEO jest sama treść. Ponieważ treści evergreen będą czytane przez lata, powinny być solidne, dobrze przebadane i zawierać odpowiednie słowa kluczowe. Dzięki nim Twoje artykuły będą wysoko w wynikach wyszukiwania i będą generować ruch przez długi czas. Pamiętaj, że wraz z rozwojem technologii i zmianami społecznymi Twój research może stać się nieaktualny – wtedy warto wrócić do tekstu i zaktualizować dane, statystyki czy źródła.
Treści evergreen, podobnie jak inne, wymagają ciągłej promocji. Nowo opublikowane artykuły są widoczne na górze strony, ale z czasem spadają niżej. Jedną z zalet evergreenów jest to, że łatwo je udostępniać i promować regularnie. Warto ponownie publikować swoje blogi evergreen i artykuły co najmniej dwa razy do roku, by wzbudzać zainteresowanie odbiorców. Możesz także włączać je do kampanii w social mediach lub dodawać jako wsparcie do e-mail marketingu.
Jak w przypadku każdej treści, odpowiedni dobór słów kluczowych jest kluczowy. Treści evergreen wymagają – jak się domyślasz – słów kluczowych evergreen. Korzystając z narzędzi SEO, takich jak Ahrefs czy SEMrush , wyszukasz frazy związane z Twoją niszą. Idealnie, jeśli Twoje słowa kluczowe evergreen osiągają około 1000 wyszukiwań miesięcznie lub więcej. Sprawdzając wolumen, możesz wybrać optymalne frazy, które będą stale wyszukiwane. Stabilne trendy Google wskazują na długoterminowe zainteresowanie – to dobry znak dla treści evergreen. Dodając słowa kluczowe, zwiększasz szansę na wysokie pozycje i wzrost ruchu organicznego.
Jeśli stworzyłeś wartościową treść evergreen, najpewniej pojawi się ona wysoko w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja SEO to podstawa w przyciąganiu nowych odbiorców, ale nie jedyny czynnik. Unikaj zbyt specjalistycznego słownictwa – tekst powinien być czytelny dla nowych użytkowników. Przeciętny internauta czyta tylko około 20% tekstu na stronie . Dlatego pisz jasno i zwięźle, by jak najszybciej przekazać najważniejsze informacje i przykuć uwagę. Im bardziej przyjazny tekst, tym większa szansa na zatrzymanie nowych czytelników.
W content marketingu ważnym elementem są materiały rich content – obrazy, audio, wideo. Dodanie wizualizacji sprawia, że Twój tekst wyróżnia się na tle samego tekstu. Oczywiście, nie chodzi tylko o ich dodanie, ale też o dopasowanie i odpowiednie rozmieszczenie. Odbiorcy, którzy obejrzeli film z informacjami, zapamiętali przekaz aż w 95% przypadków, w porównaniu do reklamy tekstowej. Infografiki to świetny sposób na ciekawą prezentację ważnych informacji. DIY czy poradniki to inne typy treści wymagające grafiki. Możesz kupić zdjęcia na stockach, ale własne projekty lub grafika na zamówienie bardzo wzmacniają branding! Dobre materiały wizualne zwiększają szansę na udostępnienia Twoich treści i poprawiają SEO.
Świetna treść evergreen to dobry początek… ale to nie wszystko. Tworząc bloga z informacjami i ilustracjami, pamiętaj o budowaniu backlinków , co pozwoli skuteczniej przyciągnąć uwagę Google. Im więcej backlinków, tym wyższy autorytet strony, a co za tym idzie – wyższa pozycja. Dla porównania: najwyżej notowane wyniki na pierwszej stronie Google mają średnio 3,8 razy więcej backlinków niż kolejne. Dobre evergreen blogi i wartościowe backlinki zwiększają autorytet domeny i z czasem generują naturalne odnośniki. Przy okazji sprawdzaj swoje starsze wpisy i naprawiaj uszkodzone linki – to także dobry sposób na utrzymanie aktualności.
Jeśli wybrałeś odpowiedni temat evergreen, jego aktualność może trwać przez lata, nawet dekady. Nie znaczy to jednak, że wystarczy opublikować i zapomnieć. Monitoruj swoje treści i dbaj o ich aktualność, by zachowały status evergreen. Śledząc rankingi i wolumen, ocenisz, czy potrzebna jest aktualizacja. Powolny, systematyczny spadek pozycji może oznaczać, że warto wrócić do starych publikacji i poprawić uszkodzone linki, daty czy przestarzałe statystyki.
Chociaż treści evergreen mają być publikacjami długoterminowymi, nie możesz ich po prostu zostawić i czekać, aż ktoś je znajdzie. Warto zadbać o ich widoczność i dostępność dla użytkowników. Ponowne publikowanie to jeden sposób, ale nie jedyny. Możesz umieścić takie posty w bocznych panelach strony, zbudować wokół nich kampanię w social mediach czy stworzyć widoczne linki prowadzące do artykułu (np. jako wsparcie do poradników).
Publikując treści evergreen na różnych platformach społecznościowych, docierasz do różnych grup odbiorców i zwiększasz zasięg z wielu źródeł ruchu. Im częściej jesteś wspominany w różnych kanałach, tym lepszy wzrost organiczny. 54% użytkowników social mediów korzysta z nich podczas poszukiwania produktów, więc warto rozszerzać działania na wiele kanałów. W kampaniach social media partnerzy afiliacyjni publikujący treści promocyjne ze swoimi linkami afiliacyjnymi mogą również przyczynić się do lepszych wyników SEO (nie wszystkie linki afiliacyjne liczą się jako backlinki, ale część tak). Dobre treści evergreen to sytuacja win-win – partnerzy mogą generować dla Ciebie ruch docelowy , a Ty dostarczasz im wartościowe materiały do promocji.
Treści evergreen to świetny sposób na recykling wartościowych materiałów w swojej strategii marketingowej. Zawierają mnóstwo przydatnych informacji aktualnych przez długi czas, dzięki czemu generują coraz więcej ruchu organicznego. Oczywiście, treści na czasie także są potrzebne, ale evergreen powinny być obowiązkowym elementem każdej marki . W dobie cyfrowej ludzie stale poszukują informacji, więc warto wykorzystać to na swoją korzyść. Co więcej, treści evergreen rzadko są blokowane, więc masz szansę dotrzeć do odbiorców przez długi czas. To tani sposób na zwiększenie ROI przy mniejszym nakładzie pracy niż ciągłe tworzenie nowych tekstów. Unikanie dat i specjalistycznych terminów, dbanie o backlinki oraz wyróżnianie materiałów w różnych kanałach społecznościowych – wszystko to utrzyma zainteresowanie treściami evergreen. Niezależnie od branży, zawsze jest miejsce na materiały evergreen – poświęć więc czas i energię na tworzenie ponadczasowych treści, które pokochają Twoi odbiorcy!
Treści evergreen to ponadczasowe materiały, które zachowują swoją aktualność i zainteresowanie przez długi czas.
Prawdziwym przykładem treści evergreen może być poradnik, jak np. blog Post Affiliate Pro „Jak zarabiać na marketingu afiliacyjnym”.
Ponieważ ludzie nieustannie szukają informacji, warto dostarczać im przydatne treści w formie materiałów evergreen. To niskokosztowa inwestycja, która przynosi wysoki zwrot, ponieważ generuje ruch w dłuższym okresie i jest jednym z niewielu typów treści odpornych na blokery reklam.
Aby treści evergreen były trwałe, warto unikać dat czy specjalistycznych terminów, okresowo je aktualizować, przeprowadzać dokładny research słów kluczowych SEO i wyróżniać je na swoich stronach.
Penelope to doświadczona copywriterka i specjalistka ds. treści. Dzięki wykształceniu w zakresie biznesu i psychologii potrafi przekładać złożone idee na łatwo przyswajalne treści. Bazując na bogatym doświadczeniu w pracy z ludźmi, dąży do tworzenia użytecznych i wyczerpujących materiałów. Kiedy Penelope nie eksperymentuje z nieskończonymi kombinacjami słów, przelewa się na płótna i rośliny.
Odkryj sprawdzone strategie tworzenia treści evergreen, które generują stały ruch i wzmacniają Twoje wyniki w marketingu afiliacyjnym.
Masz problem z wymyśleniem pomysłów na treści do marketingu afiliacyjnego? Sprawdź naszą listę pełną pomysłów na treści afiliacyjne i zainspiruj się....
Poznaj pięć technicznych wskazówek, dzięki którym zamienisz zwykłe wpisy blogowe w maszynę do zarabiania pieniędzy dzięki marketingowi afiliacyjnemu.
Jakich narzędzi do badania słów kluczowych powinni używać marketerzy afiliacyjni, aby ich treści były wyżej w Google? Przeczytaj ten artykuł, aby się dowiedzieć...