Czym jest CPC?
CPC to model rozliczeń reklamy, który oznacza „cost per click”, czyli koszt za kliknięcie (lub PPC – pay per click). W tym modelu rozliczeń partnerzy zarabiają na każdym kliknięciu reklamy sprzedawcy umieszczonej na ich stronie internetowej. CPC to ważny wskaźnik, który pozwala zobaczyć całkowity koszt kampanii marketingowej.
Koszt za kliknięcie jest obliczany poprzez podzielenie całkowitego kosztu kampanii marketingowej przez całkowitą liczbę kliknięć.
CPC w Post Affiliate Pro
Aby śledzić kliknięcia w Post Affiliate Pro, Twoje strony docelowe muszą zawierać kod śledzący kliknięcia. Do tego celu potrzebujesz przynajmniej jednej aktywnej kampanii. Możesz wkleić kod śledzący kliknięcia do strony internetowej. Znajdziesz go w swoim panelu sprzedawcy > Narzędzie > sekcja Integracja.
Gdy odwiedzający kliknie baner na stronie internetowej partnera, zostanie przeniesiony na Twoją stronę docelową z tym kodem śledzenia.
Post Affiliate Pro śledzi wszystkie kliknięcia linków afiliacyjnych i banerów. Domyślnie prowizje „za kliknięcie” są generowane za unikalne i powtarzające się kliknięcia. Aby przyznawać prowizje jedynie za unikalne kliknięcia, możesz przejść do ustawień prowizji za kliknięcie w swojej kampanii i wybrać tę opcję, Jeśli masz starszą wersję Post Affiliate Pro (<5.4.27.4), możesz zrobić to, ustawiając ochronę przed oszustwami blokującą powtarzające się kliknięcia. Aby uzyskać więcej informacji na ten temat, przejdź do naszej bazy wiedzy.
Post Affiliate Pro obsługuje też prowizje CPM (cost per mille – koszt za tysiąc wyświetleń). Te prowizje są przyznawane dopiero po kliknięciu banera 1000 razy. Tę funkcję również można aktywować w panelu sprzedawcy.
Koszyści płynące z używania CPC w Twojej firmie
Model rozliczeń reklam CPC przynosi wiele różnych korzyści dla firm. Oto niektóre ze sposobów, w które CPC może pomóc Ci w pełni wykorzystać potencjał Twojego biznesu:
Opłacalność – Płać tylko wtedy, gdy odwiedzający dotrze na Twoją stronę internetową z reklamy, którą kliknął.
Konkretna grupa docelowa – Wybierz grupę docelową w zależności od demografii, na przykład według lokalizacji, grupy wiekowej, niszy itd.
Możliwość dostosowania – Dostosuj każdy aspekt prowizji, od ilości reklam do kwoty, którą jesteś w stanie zapłacić za każde kliknięcie.
Kontrola nad budżetem – Ustaw maksymalny dzienny budżet, który można dostosować do reklamodawców wszystkich rozmiarów, by z wyprzedzeniem określić, ile wydasz na kampanie.
Wszechstronność – Ten model reklamowy bardzo dobrze sprawdza się na wszystkich platformach. Od YouTube’a po Facebooka – możesz umieszczać i monetyzować swoje reklamy, gdzie tylko chcesz.
Platforma Post Affiliate Pro umożliwia lokowanie reklamy poprzez tworzenie subdomen i umieszczanie reklam na konkretnych stronach internetowych. Użytkownicy mogą także uzyskać informacje na temat tworzenia panelu w Post Affiliate Pro oraz umówić się na konsultację. Strona udostępnia dane kontaktowe do działu sprzedaży i wsparcia.
Niestandardowy kod śledzenia afiliacji
Niestandardowe kody śledzenia afiliacji w Post Affiliate Pro pozwalają partnerom śledzić sprzedaż we własnych systemach, co umożliwia monitorowanie wyników kampanii afiliacyjnych. Funkcja ta jest przydatna dla partnerów, którzy sprzedają produkty z różnych programów afiliacyjnych, a także dla sprzedawców, którzy chcą zapewnić skuteczne śledzenie sprzedaży. Ostrzeżenie: Kody śledzenia afiliacji mogą uszkodzić stronę z podziękowaniem - zastanów się uważnie przed zatwierdzeniem. Uwaga: Niektóre opcje wymagają użycia wersji JavaScript kodu śledzenia sprzedaży na stronie z podziękowaniem.