
Ostateczny przewodnik po pozyskiwaniu afiliantów
Sprytne metody pozwalające znaleźć i zachęcić świetnych afiliantów do dołączenia do Twojego zespołu i wsparcia wzrostu Twojego programu partnerskiego.
Znajdź skuteczne szablony e-maili i strategie motywowania nieaktywnych partnerów, aby zwiększyć efektywność swojego programu partnerskiego.
Efektywna i skuteczna rekrutacja promotorów to tylko jeden z elementów uruchomienia udanego programu afiliacyjnego. Wśród właścicieli programów partnerskich panuje powszechne błędne przekonanie, że większość partnerów stanie się aktywna już w dniu dołączenia do programu, zacznie generować sprzedaż od razu i pozostanie aktywna tak długo, jak program będzie działać.
Niestety, to nie jest takie proste. Menedżerowie programów afiliacyjnych muszą stale monitorować sposób pracy promotorów, ich zachowania oraz wyniki, aby w razie braku aktywności odpowiednio szybko zareagować i zminimalizować jej negatywne skutki.
Oczywiście to samo dotyczy nowych promotorów – osoby odpowiedzialne za funkcjonowanie programu afiliacyjnego powinny obserwować, czy nowi uczestnicy zaczynają podejmować działania. Choć dobrze zaplanowany i przeprowadzony proces wdrożenia powinien zapewnić aktywny udział w programie od początku, to jednak nie zawsze jest to takie oczywiste w przypadku partnerów, którzy stają się nieaktywni po początkowym okresie intensywnej i skutecznej pracy.
Zanim przejdziemy do sposobów motywowania nieaktywnych partnerów, zdefiniujmy różnicę między nimi a partnerami aktywnymi.
Nieaktywni promotorzy to osoby, które przestały przynosić wyniki w Twoim programie, tj. nie wygenerowały żadnych wyświetleń, kliknięć ani sprzedaży przez określony czas. Z kolei aktywni partnerzy to ci, którzy aktualnie skutecznie promują Twoje produkty lub usługi i angażują swoją grupę docelową. Czasami aktywni partnerzy mogą nie osiągać oczekiwanych wyników, ale mimo to widać, że dokładają starań, by promować Twoją ofertę.
Mimo że brak aktywności partnerów może spędzać Ci sen z powiek, pamiętaj, że lepiej mieć nieaktywnych partnerów niż nie mieć ich wcale.
W końcu nieaktywni promotorzy przynajmniej wcześniej wyrazili zainteresowanie promowaniem Twoich produktów lub usług i dołączeniem do programu. Być może potrzebują tylko dodatkowego wsparcia, wskazówek lub bodźców, które zachęcą ich do dalszego udziału w programie.
Partnerzy mogą stać się nieaktywni z różnych powodów:
Trudno określić, co powoduje brak aktywności partnerów, jeśli nie masz z nimi kontaktu. Dlatego najlepiej skontaktować się z osobami, które przestały uczestniczyć w programie, spróbować ustalić powody ich nieaktywności, zmapować sytuację i na tej podstawie poszukać rozwiązań, które pozwolą ruszyć naprzód i rozwiązać problem.
Aby pomóc Ci zmotywować nieaktywnych partnerów, przygotowaliśmy pięć szablonów e-maili, które możesz wykorzystać, by przypomnieć im o swoim programie i możliwościach, jakie na nich czekają.
Motywowanie nieaktywnych partnerów – e-mail 1
Cześć [imię]!
Dołączyłeś/aś do [nazwa programu partnerskiego] [X] dni temu i przeszedłeś/aś proces wdrożeniowy, ale nie wygenerowałeś/aś jeszcze żadnych [kliknięć/wyświetleń/sprzedaży].
Czy możemy jakoś pomóc Ci zacząć promować [produkt/usługę]?
Daj nam znać!
Pozdrawiamy,
Zespół produktu [nazwa produktu/usługi]
Motywowanie nieaktywnych partnerów – e-mail 2
Witaj [imię],
Przez ostatnie [X] miesięcy byłeś/aś jednym z naszych najbardziej aktywnych partnerów, ale ostatnio zauważyliśmy, że przestałeś/aś aktywnie uczestniczyć w [nazwa programu partnerskiego].
Zespół [nazwa programu partnerskiego] zastanawia się, jaka jest tego przyczyna?
Bardzo zależy nam na wszystkich naszych partnerach, ponieważ chcemy, by każdy z Was odnosił wymierne korzyści finansowe i był zadowolony ze współpracy.
Jeśli chcesz podzielić się z nami swoimi uwagami, możesz być pewien/pewna, że wprowadzimy stosowne zmiany.
Czekamy na odpowiedź,
Zespół [nazwa programu partnerskiego]
Motywowanie nieaktywnych partnerów – e-mail 3
Drogi/a [imię],
Piszę do Ciebie, ponieważ od dłuższego czasu nie logowałeś/aś się do naszego [nazwa panelu partnera] i nie wygenerowałeś/aś żadnej sprzedaży w ciągu ostatnich [X] dni.
Czy możesz powiedzieć, co powstrzymuje Cię przed promowaniem [produktów/usług]?
Czy masz wszystkie potrzebne materiały? Czy [nazwa panelu partnera] działa poprawnie? A może masz za dużo obowiązków?
Zapewniam, że możemy pomóc Ci w każdej z tych lub innych spraw, więc jeśli potrzebujesz wsparcia, nie czekaj dłużej i odpowiedz na tę wiadomość.
Liczymy na dalszą współpracę!
Pozdrawiam,
[imię i stanowisko nadawcy]
Motywowanie nieaktywnych partnerów – e-mail 4
Cześć [imię],
Minęło już [X] dni od momentu, gdy ostatnio promowałeś/aś aktywnie [produkty/usługi].
Nie wiemy, co sprawiło, że przestałeś/aś uczestniczyć w [nazwa programu partnerskiego], ale jesteśmy pewni, że poniższa oferta zmotywuje Cię do powrotu i ponownego stania się częścią naszej rodziny.
Przejdźmy do rzeczy.
Dajemy Ci [X kwota pieniędzy] do wydania na [podróże/Twoje produkty lub usługi/Amazon/itp.], jeśli wygenerujesz [Y sprzedaży/kliknięć/wyświetleń] do [data].
Pozdrawiamy,
Zespół [nazwa programu partnerskiego]
Motywowanie nieaktywnych partnerów – e-mail 5
Cześć [imię],
Pamiętasz nas? Minęło już trochę czasu od Twojej ostatniej [sprzedaży/kliknięcia/wyświetlenia] w [programie marketingu afiliacyjnego].
Jesteśmy przekonani, że coś ważnego zajęło Twój czas i uniemożliwiło Ci ostatnio promowanie [produktów/usług].
Jednocześnie wierzymy, że nasz program jest jednym z najlepszych na rynku i mamy dla Ciebie coś, co przekona Cię do ponownego przyłączenia się do nas.
Co powiesz na następującą propozycję?
Otrzymasz [X]% bonusu, jeśli dokonasz pierwszej sprzedaży w ciągu [Y] dni od otrzymania tego e-maila.
Wystarczy, że ponownie zalogujesz się do [nazwa panelu partnera], pobierzesz nasze materiały brandingowe i zaczniesz promować [produkt/usługę] jak dawniej.
Jeśli jednak cokolwiek innego utrudnia Ci dalsze uczestnictwo w [nazwa programu partnerskiego], daj nam znać, a zrobimy wszystko, by Ci pomóc!
Pozdrawiam,
[imię i stanowisko nadawcy]
Nieaktywny partner to osoba promująca, która przestała aktywnie promować Twoje produkty lub usługi i nie robiła tego przez określony czas.
Najlepiej zareagować szybko, gdy promotor przestaje uczestniczyć w Twoim programie, dlatego nie czekaj dłużej niż miesiąc po stwierdzeniu braku aktywności partnera.
Jeśli partner nie wypisał się z Twojego programu, ale pozostaje nieaktywny przez trzy miesiące lub dłużej, możesz uznać, że odszedł z programu.
Wykorzystaj profesjonalnie przygotowane szablony e-maili, aby ponownie zaangażować nieaktywnych partnerów i zmaksymalizować wyniki swojego programu afiliacyjnego z Post Affiliate Pro.
Sprytne metody pozwalające znaleźć i zachęcić świetnych afiliantów do dołączenia do Twojego zespołu i wsparcia wzrostu Twojego programu partnerskiego.
Dowiedz się, czym jest oprogramowanie afiliacyjne, jak usprawnia zarządzanie programami partnerskimi i dlaczego jest niezbędne do rozwoju oraz optymalizacji dzi...
Marketing afiliacyjny to świetny sposób na uzyskanie pasywnego dochodu, ale zarządzanie taką kampanią może być trudne na początku. Dowiedz się, jak pokonać typo...