
Sieć afiliacyjna vs. program partnerski: ostateczne porównanie
Zastanawiasz się nad dołączeniem lub uruchomieniem własnego programu partnerskiego? W tym artykule znajdziesz przegląd marketingu afiliacyjnego oraz omówienie z...
Dowiedz się, czym są programy partnerskie, poznaj ich zalety i wady oraz sprawdź najlepsze programy afiliacyjne z wysokimi prowizjami w naszym kompleksowym przewodniku.
Marketing afiliacyjny to forma strategii marketingowej, która często bywa używana zamiennie z marketingiem poleceń. Jednak te dwa pojęcia nie są tym samym i warto podkreślić, że choć są do siebie podobne, to różnią się istotnymi szczegółami.
Marketing poleceń polega na tym, że osoba poleca produkty lub usługi firmy rodzinie, znajomym lub bliskim. Natomiast marketing afiliacyjny to sytuacja, w której osoba promuje produkty/usługi firmy wśród swojej publiczności, z którą nie łączy jej bliska relacja.
Program partnerski można więc określić jako formę strategii marketingowej, w której dana osoba poleca produkty lub usługi określonej grupie odbiorców/niszy. Stworzenie takiego programu wpływa na wzrost sprzedaży firmy, świadomość marki, ruch na stronie, konwersje, zapisy do newslettera itp.
Jedną z największych zalet prowadzenia programu partnerskiego jest bezpośrednia relacja z partnerami , która pozwala na częsty kontakt. Dzięki temu możesz zadbać, aby partnerzy byli zgodni z celami firmy i obie strony były zadowolone. Warto pozostawać w kontakcie zwłaszcza z najlepszymi partnerami. Jeśli kampania marketingowa nie przynosi oczekiwanych rezultatów, możesz poprawić działania promocyjne lub zmodyfikować ofertę/prowizję.
Udostępnianie materiałów marketingowych , to duża zaleta dla firm, które chcą mieć kontrolę nad tym, by kampanie były spójne z celami biznesowymi. Posiadanie własnego programu partnerskiego zamiast korzystania z sieci ułatwia osiągnięcie tego celu.
Ponieważ nie ma pośrednika, komunikacja pomiędzy firmą a partnerami jest bezpośrednia i łatwa. Dzięki temu możesz zapewnić indywidualne wsparcie i skutecznie realizować kampanie marketingowe.
Sieci partnerskie wiążą się z ukrytymi kosztami, takimi jak opłaty rejestracyjne, miesięczne subskrypcje, opłaty wdrożeniowe i inne. Z czasem mogą one pochłonąć sporą część Twoich sprzedaży partnerskich . Prowadząc własny program partnerski, oszczędzasz pieniądze, ponieważ nie musisz płacić pośrednikom.
Na koniec warto wspomnieć o elastyczności w ustalaniu zasad, warunków i prowizji. Możesz oferować partnerom indywidualne stawki bez uzyskiwania akceptacji zewnętrznej firmy.
Mimo że program partnerski to świetne rozwiązanie dla wielu firm, ma także pewne wady. Dlatego zawsze należy wziąć pod uwagę kluczowe aspekty , a także rozważyć plusy i minusy przed podjęciem decyzji.
Pierwszą wadą jest to, że stworzenie programu partnerskiego wymaga czasu. Nawet przy najlepszych zasobach wdrożenie programu zajmie więcej czasu niż dołączenie do gotowej sieci, która zajmie się wszystkim za Ciebie. Musisz więc zdecydować, czy chcesz zbudować program partnerski dla swojej marki , który przyniesie długoterminowe korzyści, czy zależy Ci na szybkim zwiększeniu sprzedaży bez większego nakładu pracy.
Kolejną wadą mogą być wyższe początkowe koszty w porównaniu do rejestracji w sieci partnerskiej . Zastanawiając się nad marketingiem afiliacyjnym , musisz określić, czy zależy Ci na szybkich, czy długoterminowych efektach. Jeśli stawiasz na długoterminowy rozwój, nie przejmuj się początkowymi kosztami – sieci partnerskie są droższe w dłuższej perspektywie. Jeśli jednak szukasz efektu na krótki czas, inwestycja w program może być błędem.
Kolejną wadą może być mniejszy wybór opcji wypłat niż w przypadku sieci. Jeśli jednak korzystasz z rozbudowanego oprogramowania partnerskiego , możesz znacznie rozszerzyć dostępne metody wypłat. Bez takiego rozwiązania może to być jednak wada.
Marketing afiliacyjny to jeden z najlepszych sposobów na monetyzację bloga, Instagrama, YouTube czy innych mediów społecznościowych, jeśli jesteś twórcą treści. Nic więc dziwnego, że najlepsi i najskuteczniejsi partnerzy wybierają programy oferujące najwyższe prowizje.
Aby ułatwić wybór, sprawdziliśmy kilka popularnych programów partnerskich narzędzi cyfrowych oferujących prowizje cykliczne. Wybraliśmy te, które wyróżniają się wysokimi stawkami, długim okresem cookie lub przyciągają tysiące partnerów miesięcznie. Czytaj dalej i poznaj nasze inspiracje oraz popularne źródła dla partnerów.
Prowizja: 200% pierwszej miesięcznej opłaty klienta lub do 1 500 USD za klienta biznesowego
Czas trwania cookie: 90 dni
BigCommerce, założony w 2009 roku, to kreator sklepów internetowych obsługujący tysiące e-sklepów w ponad 150 krajach. Działa w wielu branżach, m.in. w modzie, motoryzacji, produkcji, spożywczej i ochronie zdrowia.
Partnerzy mogą zarabiać 200% z pierwszej miesięcznej opłaty klienta (do 550 USD za polecenie!) lub 1 500 USD za klienta biznesowego.
Prowizja: 65 USD za sprzedaż
Czas trwania cookie: 90 dni
Bluehost to platforma hostingowa obsługująca ponad 2 mln stron. Oferuje program partnerski interesujący dla każdego, kto chce zarabiać na blogu lub stronie. Jeśli partner promuje produkty/usługi Bluehost na swoim blogu lub stronie (banerem lub linkami partnerskimi ), otrzymuje 65 USD za każdą wygenerowaną sprzedaż.
Najlepsze jest to, że do programu można dołączyć za darmo, a Bluehost zapewnia niezawodne śledzenie, by partnerzy zawsze otrzymali prowizję za wygenerowany lead.
Prowizja: 10-15%
Czas trwania cookie: 7 dni
Udemy to prawdopodobnie najpopularniejsza platforma kursów online, oferująca ponad 150 000 kursów stworzonych przez 7 000+ ekspertów. Każdy znajdzie nauczyciela dla siebie.
Kursy Udemy obejmują dowolną tematykę, a użytkownicy mają dożywotni dostęp do zakupionych kursów. To sprawia, że partnerom łatwo promować tę platformę.
Prowizja: 10-45%
Czas trwania cookie: 30 dni
Coursera oferuje ponad 3 000 kursów z rozwoju osobistego, marketingu cyfrowego i analizy danych. Kursy są rozbudowane – zawierają nagrania, ćwiczenia, zadania domowe, a każdy cykl kończy się testem. Ceny kursów to 29-99 USD.
Partnerzy mogą zarabiać od 10 do 45% plus premie za wyniki. Otrzymują także materiały promocyjne: banery, biuletyny, filmy.
Prowizja: do 200 USD
Czas trwania cookie: 120 dni
SEMrush to firma SaaS oferująca narzędzia SEO do analizy konkurencji. Program partnerski SEMrush daje 200 USD za każdą nową subskrypcję i 10 USD za nowego leada. Na uwagę zasługuje bardzo długi czas trwania cookie – aż 120 dni.
Prowizja: 33% cyklicznie
Czas trwania cookie: 120 dni
GetResponse to rozbudowane narzędzie marketingowe: e-mail marketing, kreator landing page, CRM, webinary i automatyzacja marketingu.
Program partnerski oferuje cykliczną prowizję 33%, a przy planach od 15 do 1 200 USD partnerzy mogą zarabiać nawet kilkaset dolarów miesięcznie. Program szczególnie polecany agencjom i freelancerom wspierającym klientów w marketingu.
Prowizja: 20% za każdego klienta, cyklicznie
Czas trwania cookie: 90 dni
Unbounce to jeden z najpopularniejszych kreatorów landing page. Umożliwia tworzenie skutecznych stron docelowych dla e-commerce, agencji i SaaS. Partnerzy otrzymują 20% prowizji za każdego poleconego klienta.
Unbounce zapewnia partnerom indywidualny panel do śledzenia wyników i materiały promocyjne.
Prowizja: Do 1 000 USD za konwersję
Czas trwania cookie: 30 dni
Produkty cyfrowe Fiverr można promować na różnych typach stron i blogów. Program obejmuje główną platformę Fiverr z usługami z zakresu marketingu, Fiverr Pro (łączenie marek z profesjonalistami) oraz Fiverr Learn z kursami dla osób i firm szukających zaawansowanych szkoleń, głównie w marketingu.
Jeśli współpracujesz z klientami szukającymi freelancerów, możesz polecać Fiverr Pro. Jeśli prowadzisz blog dla soloprzedsiębiorców lub małych firm – Fiverr Learn. To narzędzie z ponad 5,5 mln użytkowników, które śmiało można polecać.
Partnerzy Fiverr mają oddzielny panel do zarządzania i monitorowania kampanii oraz dostęp do gotowych grafik promocyjnych.
Shopify obsługuje ponad 500 000 klientów w 175 krajach i wygenerował niemal 3 miliardy dolarów przychodu w 2020 roku , co stanowi wzrost o 86% względem 2019 roku. Po dołączeniu do programu możesz promować narzędzia Shopify osobom chcącym prowadzić e-biznes i zarabiać dobre pieniądze.
Shopify to platforma e-commerce umożliwiająca zarządzanie sklepem od budowy strony po koszyk, zarządzanie, SEO i wiele więcej. Struktura prowizji odpowiada różnorodności produktów.
Możesz sprzedawać pakiet narzędzi, zakładać sklepy dla klientów i zarabiać 20% miesięcznej prowizji, gdy sklep wykupi subskrypcję. Promując standardowy link partnerski, otrzymasz bonus aż 200% miesięcznej opłaty za polecenie!
Cechy programu:
To narzędzie z kategorii hostingu stron www. Kinsta oferuje zarządzany hosting WordPressa, codzienne kopie zapasowe, darmowe migracje i najwyższy poziom bezpieczeństwa.
Oferuje cykliczne prowizje partnerskie na poziomie „tylko” 10%, co i tak przewyższa wiele innych firm hostingowych.
Cechy programu:
Instapage to zaawansowana platforma do tworzenia landing page, która pomaga zwiększać współczynnik konwersji.
Program partnerski Instapage oferuje cykliczną prowizję na poziomie 30%. Produkty są relatywnie drogie (od 79 do 229 USD), więc promując to oprogramowanie można osiągnąć wysokie zyski.
Cechy programu:
Etoro to wiodąca na świecie sieć inwestycji społecznościowych do handlu akcjami i walutami. Ma technologię umożliwiającą kopiowanie strategii najlepszych inwestorów.
Program wypłaca prowizję za każdego klienta, który ukończy rejestrację i dokona wpłaty. Oferuje unikalne banery, widgety, filmy, landing page do działań afiliacyjnych.
Cechy programu:
Być może nie znasz tego programu partnerskiego. To subskrypcyjne oprogramowanie pomagające zwiększać konwersje i sprzedaż dzięki wykorzystaniu społecznego dowodu słuszności.
Korzysta z prostego powiadomienia wyświetlającego użytkownikom, że ktoś właśnie dokonał zakupu lub rejestracji. To proste, ale bardzo skuteczne narzędzie zwiększające współczynnik konwersji.
Program partnerski oferuje cykliczną prowizję 30% od każdego płacącego klienta. Uwaga: prowizje naliczane są tylko za płatnych klientów, nie za okres próbny ani leady (inaczej niż np. w programie partnerskim SEMrush ).
Cechy programu:
Mamy nadzieję, że dowiedziałeś się, czym jest program partnerski i które z nich są obecnie najciekawsze na rynku. Jak widać, firmy oferujące produkty cyfrowe proponują partnerom różne stawki prowizji. Łączy je jedno: bardzo wysokie wynagrodzenia, sięgające nawet 1 200 USD oraz prowizje rzędu 30-40% od klienta.
Co więcej, jakość oferowanych produktów lub usług jest niepodważalna, co ułatwia pozyskiwanie nowych klientów. Najważniejsze jednak, że każda z tych firm zapewnia partnerom intuicyjny panel do monitorowania kampanii oraz wysokiej jakości materiały promocyjne – banery, filmy czy grafiki.
Chcesz dowiedzieć się więcej o marketingu afiliacyjnym? W kolejnym artykule przedstawimy kompleksowy przegląd czym jest sieć partnerska .
Chciałbyś stworzyć własny program partnerski? To może wydawać się trudne, ale nie musi takie być. Z Post Affiliate Pro możesz skutecznie zarządzać wszystkimi partnerami w jednym miejscu. Twoja firma może śledzić, automatyzować i wypłacać prowizje bez zbędnych komplikacji. System zawiera narzędzia do śledzenia i raportowania funkcje , materiały promocyjne i wiele opcji prowizji. Dodatkowo posiada intuicyjny interfejs oraz ponad 200 integracji , by Twoja praca była jak najefektywniejsza każdego dnia.
Czy Post Affiliate Pro to coś dla Twojej firmy? Oferujemy trzy pakiety subskrypcyjne – wybierz ten, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, wypróbuj nasze darmowe wersje próbne lub skontaktuj się z naszym zespołem wsparcia.
Istnieje kilka rodzajów programów partnerskich, takich jak programy oparte na treściach, programy lojalnościowe, programy e-mail marketingowe oraz programy na stronach z recenzjami.
Tak, partnerzy otrzymują prowizje od sprzedawców. Wysokość prowizji zależy od wybranego programu partnerskiego, ale zazwyczaj wynosi około 5%.
Program partnerski afiliacyjny to strategia marketingowa, w której firma lub organizacja współpracuje z osobami lub innymi firmami (partnerami), aby promować swoje produkty lub usługi w zamian za prowizję lub inne korzyści. Partnerzy otrzymują prowizję za każdą sprzedaż lub lead wygenerowany dzięki ich działaniom promocyjnym. Dzięki temu firmy mogą poszerzać zasięg i zwiększać sprzedaż za pośrednictwem swoich partnerów.
Dowiedz się, jak Post Affiliate Pro może pomóc Ci stworzyć, zarządzać i rozwijać skuteczny program partnerski z łatwością.
Zastanawiasz się nad dołączeniem lub uruchomieniem własnego programu partnerskiego? W tym artykule znajdziesz przegląd marketingu afiliacyjnego oraz omówienie z...
Dowiedz się, czym jest program partnerski, jakie są jego kluczowe elementy i jak działa. Poznaj najważniejsze kroki i najlepsze praktyki, aby zbudować skuteczny...
Marketing afiliacyjny i marketing poleceń to dwa zupełnie różne podejścia. Poznaj różnice i dowiedz się, która opcja będzie lepsza dla Twojego biznesu....