Jak odnieść sukces w marketingu afiliacyjnym (Poradnik)

Jak odnieść sukces w marketingu afiliacyjnym (Poradnik)

AffiliateMarketing Blogging PassiveIncome DigitalMarketing

Internet to ogromny świat pełen możliwości. Niektóre firmy potrafią zarabiać przy minimalnym nakładzie pracy, podczas gdy inne mają trudności z rozkręceniem działalności. Jednak marketing afiliacyjny dla początkujących w 2023 roku może znacznie przybliżyć Cię do sukcesu.

Marketing afiliacyjny pozwala czerpać korzyści ze sprzedaży produktów i usług bez konieczności ponoszenia kosztów początkowych. Wydawca po prostu promuje produkty wśród swojej publiczności i zarabia prowizję, gdy ktoś kupi coś przez jego linki afiliacyjne.

Stał się jedną z najpopularniejszych metod marketingowych dla nowych blogerów lub przedsiębiorców internetowych (a nawet dla doświadczonych właścicieli firm), którzy szukają szybkich i prostych sposobów na zwiększenie dochodów. Dzięki wysokim stawkom prowizji, niskim cenom konkurencji i braku potrzeby posiadania własnych produktów lub usług, marketing afiliacyjny jest idealny praktycznie dla każdego – jako praca na pełny etat lub dodatkowe zajęcie.

Dziś przeprowadzimy Cię przez podstawy marketingu afiliacyjnego — jego zalety, metody wdrażania, cele biznesowe, przydatne narzędzia i dobre praktyki, by uczynić Cię skutecznym afiliantem.

grow income with affiliate marketing

Jak działa marketing afiliacyjny?

Marketing afiliacyjny nazywany jest także „marketingiem internetowym opartym na efektach”. Innymi słowy, promujesz czyjś produkt lub usługę i otrzymujesz wynagrodzenie za generowanie leadów lub sprzedaży.

Aby odnieść sukces jako afiliant, potrzebujesz co najmniej dwóch rzeczy: ruchu z odpowiedniej grupy odbiorców oraz wysoko konwertujących produktów lub usług, które dobrze się w tej grupie sprzedają.

Jakie są zalety? Możesz dorobić sobie dodatkowo, promując cudze produkty — bez konieczności kontaktu ze sprzedawcą. Ten typ biznesu nie wymaga też dużych inwestycji — wystarczy komputer z dostępem do internetu.

A jakie są wady? Jako afiliant musisz ciężko pracować i promować wiele różnych produktów, by zarabiać sensowne pieniądze. Poza tym, jest wielu innych afiliantów promujących te same produkty, więc generowanie sprzedaży z marketingu afiliacyjnego przez Twoje linki bywa bardzo konkurencyjne.

Aby dowiedzieć się więcej, sprawdź nasz wcześniejszy, szczegółowy artykuł o Jak działa marketing afiliacyjny .

Jak zarabiać na marketingu afiliacyjnym?

Porozmawiajmy o najczęstszych sposobach zarabiania na marketingu afiliacyjnym.

Pierwszą i bardzo popularną metodą jest promowanie produktów lub usług na swojej stronie internetowej, o czym już wspominaliśmy. Ta opcja wymaga od Ciebie więcej pracy – tworzenie wartościowych treści angażujących odwiedzających i konwertujących ich w sprzedaż zajmuje czas, ale to świetna strategia długoterminowa zapewniająca stały dochód przez długi czas. Możesz także użyć reklam płatnych do generowania leadów lub kierowania ruchu, ale te działania również wymagają ciągłej promocji (czyli opłacania kolejnych reklam), aby utrzymać dobre rezultaty.

affilate marketing paid ads

Innym sposobem jest zostanie afiliantem dla produktów innych osób — możesz to robić nawet, jeśli Twoja strona nie jest dochodowa lub nie generuje dużego ruchu. Musisz znaleźć ciekawe oferty na rynku i zgłosić się do programu afiliacyjnego, ale przynajmniej nie ryzykujesz własnych pieniędzy na start.

Dlaczego marketing afiliacyjny jest lepszy od innych sposobów monetyzacji bloga

Marketing afiliacyjny to solidne źródło dochodu pasywnego

Marketing afiliacyjny polega na kierowaniu ruchu do produktów lub usług firmy i otrzymywaniu wynagrodzenia, jeśli ktoś coś kupi. Dzięki temu afiliant może zarabiać na sprzedaży bez konieczności posiadania własnych produktów. W przeciwieństwie do zwykłej sprzedaży własnych towarów lub inwestowania w istniejący model biznesowy, by zarabiać na nim, marketing afiliacyjny ma naprawdę niewiele barier wejścia.

Marketing afiliacyjny to nie jednorazowy zarobek, ale solidne źródło dochodu pasywnego .

Można poświęcać na to tylko kilka godzin tygodniowo i nadal zarabiać.

Marketing afiliacyjny pozwala także łatwo skalować biznes:

Jeśli jako afiliant generujesz regularne sprzedaże co miesiąc ze swoich źródeł ruchu, to znaczy, że ludzie wydają pieniądze na to, co promujesz — więc dlaczego nie promować więcej tego samego?

To jeden z najprostszych sposobów monetyzacji bloga bez konieczności pisania treści

To okazja, której nie możesz przegapić.

Afiliacja to także jeden z najprostszych sposobów na monetyzację bloga bez konieczności nieustannego pisania treści. Otwiera to zupełnie nowy świat dla blogerów i przedsiębiorców internetowych, którzy nie są pisarzami lub nie chcą poświęcać czasu na tworzenie dużej ilości treści. Nie da się ukryć, że tworzenie treści to często najbardziej problematyczna kwestia dla blogerów, która może zdecydować o sukcesie lub porażce bloga.

Jedną z największych korzyści marketingu afiliacyjnego jest to, że może generować dochód nawet wtedy, gdy Twój blog nie ma dużo ruchu. W rzeczywistości, jeśli tylko rozwiązujesz problemy swojej publiczności i potrafisz skutecznie się wypromować, to każdy może zarabiać na działaniach afiliacyjnych na blogu.

W przeciwieństwie do innych możliwości biznesowych, marketing afiliacyjny jest praktycznie darmowy na start.

Wszystko, czego potrzebujesz, to strona internetowa i link prowadzący do produktu lub usługi, którą promujesz. A najlepsze w marketingu afiliacyjnym jest to, że nie musisz inwestować w nic na początku: żadnych własnych produktów czy usług, budżetu reklamowego, pracowników itp.

Jedyne, czego wymaga marketing afiliacyjny, to umiejętność rozwiązywania problemów Twojej publiczności.

To czyni go idealną okazją dla blogerów i przedsiębiorców online, którzy nie mają własnej marki lub produktu, by w 2023 roku generować dochód ze swoich treści.

Jest wiele programów afiliacyjnych dla blogerów, więc łatwo znaleźć coś dla siebie

Kolejny powód, dlaczego marketing afiliacyjny jest tak popularny wśród blogerów i przedsiębiorców online? Jest wiele programów, które pomogą Ci zacząć, więc łatwo znaleźć taki, który będzie pasować do tematyki, którą się interesujesz.

Jeśli np. prowadzisz bloga o modzie, to prawdopodobnie jest setki firm gotowych płacić wysokie prowizje za ruch, który do nich kierujesz. W zamian oczekują jedynie uczciwej recenzji swoich produktów czy usług — bez żadnych zobowiązań. To praktycznie darmowe pieniądze dla afiliantów, którzy dobrze radzą sobie z generowaniem sprzedaży z treści, bo można zarabiać pasywnie, pisząc sponsorowane posty (lub nawet linkując do innych ofert).

Możesz dołączyć do sieci afiliacyjnych lub sprawdzić, czy wybrana marka oferuje własny program partnerski.

Nie ogranicza Cię rodzaj promowanych produktów — liczy się potencjał prowizji

Jedną z największych zalet marketingu afiliacyjnego jest brak ograniczeń co do rodzaju produktów lub usług, które możesz promować. Jeśli tylko ktoś będzie chciał za nie zapłacić, to prawdopodobnie już istnieją firmy, które płacą prowizję w ramach programów partnerskich za promocję.

Jeśli np. prowadzisz bloga o golfie, to na pewno znajdziesz marki gotowe płacić prowizje za linki i ruch. Nieważne, czy sprzedają ubrania, akcesoria, jedzenie czy nawet ebooki — liczy się tylko to, że ludzie chcą wydawać pieniądze na to, co promujesz.

Nie potrzebujesz doświadczenia, umiejętności ani ciągłej obecności online, by odnieść sukces w afiliacji

Marketing afiliacyjny jest także idealny dla blogerów, którzy chcą zarabiać na swoich treściach, ale nie chcą prowadzić bloga przez cały dzień.

W przeciwieństwie do blogowania, marketing afiliacyjny nie wymaga stałej obecności online ani publikowania codziennie nowych artykułów. Chodzi po prostu o promowanie istniejących produktów i usług, bez potrzeby posiadania specjalnych umiejętności. Wystarczy, że potrafisz pisać na tyle dobrze, by ludzie chcieli czytać to, co publikujesz na stronie (lub w innym miejscu, gdzie promujesz). Jeśli Twoja publiczność Ci ufa, prowizje prędzej czy później zaczną wpadać.

Kolejny powód, dla którego marketing afiliacyjny jest świetny dla blogerów, którzy chcą zarabiać online, ale nie są technicznymi ekspertami? Nie potrzebujesz żadnego wcześniejszego doświadczenia ani umiejętności, by odnieść sukces. To zdecydowanie jeden z najprostszych sposobów na generowanie dochodu z bloga, strony lub kanałów social media , szczególnie jeśli masz kreatywne pomysły rozwiązujące problemy ludzi (i jesteś gotowy ciężko pracować przy promocji produktów).

Możesz nawet robić to wszystko po godzinach, pracując na etacie w ciągu dnia — nie ma praktycznie limitu, ile możesz zarobić!

Marketing afiliacyjny a inne sposoby monetyzacji

Porównywanie marketingu afiliacyjnego do innych sposobów monetyzacji (np. banerów czy email marketingu) to jak porównywanie jabłek z pomarańczami – każdy z nich jest wartościowy na swój sposób, ale działają inaczej.

Marketing afiliacyjny a email marketing

Marketing afiliacyjny jest bardzo podobny do email marketingu jeśli chodzi o proces sprzedaży, ale istnieją kluczowe różnice. Marketing afiliacyjny polega na promowaniu istniejących produktów i usług, by zarabiać prowizję, zamiast tworzyć własną ofertę i kierować do niej ludzi.

affiliate marketing vs email marketing

Email marketing daje natomiast bezpośredni dostęp do istniejących klientów przez skrzynkę odbiorczą, ale afilianci nie mają kontroli nad tym, co promują lub jakie treści wysyłają. Marketing afiliacyjny bywa więc lepszy, bo jest inwestycją czasu i wysiłku w coś, na czym się znasz i co Cię naprawdę interesuje.

Marketing afiliacyjny a banery reklamowe

Banery to dobry sposób na promowanie produktów lub usług, ale są jedną z najmniej skutecznych metod monetyzacji bloga, szczególnie jeśli masz tylko kilku lojalnych czytelników.

Na przykład, możesz być podekscytowany, gdy uruchomisz kampanię i wydaje się, że ruch się pojawia. Jednak prawda jest taka, że większość kliknięć będzie bezużyteczna (np. generowana przez boty lub osoby niezainteresowane ofertą), a niewiele z nich zamieni się w realne sprzedaże.

Z kolei marketing afiliacyjny daje dostęp do precyzyjnej grupy docelowej, bo ludzie sami wyrażają zainteresowanie tym, w co klikają i oczekują treści lub przekazu, który pomoże im rozwiązać ich problem.

Marketing afiliacyjny a strony porównawcze

Marketing afiliacyjny nie ma wiele wspólnego ze stronami porównawczymi, bo chodzi po prostu o promowanie istniejących produktów i usług w celu zarobku.

Strony porównawcze to świetny sposób na prezentację wielu ofert naraz, bo afilianci nie są ograniczeni co do liczby czy rodzaju promowanych produktów. To jeden z najłatwiejszych sposobów na monetyzację istniejącego bloga lub strony.

Strony porównawcze wymagają jednak czasu na szukanie ofert pasujących do niszy. Oferty muszą też być przedstawione w jednym miejscu, obok siebie, by czytelnik mógł wybrać najlepszą opcję dla siebie.

Marketing afiliacyjny a posty sponsorowane

To dwie różne strategie – post sponsorowany to artykuł lub wideo stworzone przez Ciebie na zlecenie kogoś innego, kto płaci za publikację na Twojej stronie (lub kanale). To świetny sposób na promocję ich produktów i usług oraz przekazanie wartości tym, którzy są już zainteresowani — możesz zarobić bez większego wysiłku.

Z drugiej strony, marketing afiliacyjny polega na tworzeniu postów i wideo o produktach i usługach innych firm. Wymaga to dokładnego researchu różnych ofert i dopasowania najlepszego produktu do potrzeb odbiorców, bo nie ma marginesu na błędy przy kierowaniu ruchu do sprzedawcy ani przy pisaniu niepowiązanej treści. Trzecie strony mogą nie zapłacić Ci za samą publikację, ale zyskujesz coś lepszego — prowizje.

Marketing afiliacyjny może więc być bardziej dochodowy, bo możesz zarabiać powtarzalne prowizje nawet kilka razy większe niż jednorazowe wynagrodzenie za publikację posta sponsorowanego.

Marketing afiliacyjny a płatne recenzje

Płatne recenzje i marketing afiliacyjny to zupełnie różne rzeczy — jedno to narzędzie promocji, drugie daje dostęp do potencjalnych klientów w zamian za wartościową, przekonującą treść.

Płatne recenzje polegają na wyszukaniu produktów, które Twoi odbiorcy mogą polubić, a następnie napisaniu szczegółowego artykułu lub nagraniu wideo po otrzymaniu produktu lub pieniędzy na zakup. To może zająć wiele godzin, bo liczy się dokładny research i przekonanie czytelników, że warto kupić to, o czym piszesz czy mówisz.

Czy można łączyć marketing afiliacyjny z innymi aktywnościami marketingowymi?

Marketing afiliacyjny może idealnie współgrać i synergizować z innymi sposobami monetyzacji.

Jeśli już zarabiasz na swojej stronie przez reklamy, marketing afiliacyjny może jeszcze bardziej zwiększyć te dochody.

Z drugiej strony, są blogerzy, którzy nie mają własnej strony, ale chcą zarabiać online. Jeśli to Twój przypadek, ale nigdy wcześniej nie monetyzowałeś bloga, marketing afiliacyjny jest zdecydowanie lepszą opcją niż płatne posty czy banery. Nie będziesz tracić czasu i pieniędzy na tworzenie treści, które mogą nie zainteresować odbiorców, a jednocześnie marnować miejsce na reklamy. Zamiast tego możesz dołączyć do programu afiliacyjnego i szybciej oraz łatwiej zyskać stały przypływ prowizji.

Przykłady firm korzystających z marketingu afiliacyjnego

Wiele firm na całym świecie polega na marketingu afiliacyjnym, by generować dodatkowy ruch, zainteresowanie i dochody. Czy wiesz, które firmy intensywnie korzystają z marketingu afiliacyjnego?

Marketplace’y

marketplace affiliate marketing example

Amazon, eBay i inne podobne marketplace’y są pełne afiliantów, którzy wyszukują najlepsze okazje na każdej platformie. Jedyna różnica między „afiliantem” powiązanym z marketplace’em a innym jest taka, że ci pierwsi nawiązali współpracę z platformą przed publikacją swoich treści na stronie lub kanale YouTube. Tacy afilianci mogą też zarabiać na linkowaniu do konkretnych produktów z innych artykułów na różnych stronach, co oznacza więcej konwersji dla wszystkich stron.

Tysiące osób sprzedających online silnie polega na marketplace’ach, by zwiększyć sprzedaż. Ich motywacja jest jedna: zarabianie. Jeśli możesz im w tym pomóc, też zarobisz. Taki marketing afiliacyjny nie jest wymagający: wystarczy zarejestrować się w marketplace, znaleźć produkty powiązane z tematyką bloga i zacząć zarabiać.

Przykłady: Etsy , Amazon , eBay

Sklepy e-commerce

Nie tylko duże marketplace’y inwestują w marketing afiliacyjny – indywidualne sklepy e-commerce także często wybierają tę drogę.

Jeśli wiesz, czego szuka Twoja publiczność, łatwo dorobić, polecając produkty czy usługi, które mogą ich zainteresować. Wiele firm daje też kupony rabatowe i inne bonusy za polecanie sklepu czy produktów, co może przełożyć się na dodatkowe „premie”.

Jeśli prowadzisz mniejszego bloga lub stronę, wiele sklepów e-commerce zapłaci Ci za napisanie o ich produktach. To samo dotyczy firm korzystających z afiliacji, więc łatwo im znaleźć osoby, które znają się na sprzedaży online.

Firmy e-commerce zawsze szukają sposobów na pozyskanie klientów, więc chętnie zapłacą każdemu, kto im w tym pomoże. Wystarczy znaleźć sklep, zarejestrować się jako afiliant (lub zapytać, czy mają taki program) i pisać o ich produktach, by zarabiać prowizję od sprzedaży.

Przykłady: Yves Rocher , Everything5Pounds

Serwisy hostingowe

Hosting site affiliate marketing example

Jeśli jesteś blogerem lub właścicielem strony, na pewno słyszałeś o usługach hostingowych. To firmy umożliwiające zakładanie własnych stron – biznesowych, blogów itd. Wiele z nich oferuje programy partnerskie dla osób, które polecają im klientów.

Znalezienie firmy hostingowej z programem partnerskim jest proste: wystarczy poszukać, zapisać się i zacząć promować ich usługi. Warto wybierać sprawdzone firmy, by uniknąć problemów z wypłatami prowizji afiliacyjnych .

Ponieważ coraz więcej osób prowadzi własne strony, łatwo zacząć zarabiać, promując hostingi blogerom i właścicielom stron. To także sposób na wyróżnienie się w społeczności blogerskiej.

Przykłady: GoDaddy , Bluehost , Hostgator

Firmy SaaS i narzędzia online

Bardzo popularne są dziś także programy partnerskie firm SaaS.

Jeśli masz stronę lub inne miejsce, gdzie lud

Najczęściej zadawane pytania

Czym jest marketing afiliacyjny?

Marketing afiliacyjny to forma marketingu internetowego opartego na efektach, w której firma nagradza jedną lub więcej zewnętrznych stron za każdego odwiedzającego lub klienta pozyskanego dzięki działaniom marketingowym tych osób lub stron internetowych.

Czego potrzebuję, aby rozpocząć marketing afiliacyjny?

Niekoniecznie. Musisz wiedzieć, jak tworzyć strony docelowe i konfigurować trackery, ale poza tym możesz łatwo zlecić inne zadania techniczne za pomocą oprogramowania, takiego jak Post Affiliate Pro. Chociaż nie jest to konieczne, polecamy poznać podstawy, ponieważ pomoże Ci to lepiej zrozumieć dane.

Czy marketing afiliacyjny to piramida finansowa?

W marketingu afiliacyjnym nie ma żadnej piramidy i nie musisz nic płacić za dołączenie. Wybierasz i sprzedajesz produkty lub usługi, które chcesz promować, a jeśli sprzedawca oferuje prowizję za ich sprzedaż, możesz ją otrzymać.

Czy marketing afiliacyjny się opłaca?

Zdecydowanie tak. Marketing afiliacyjny to świetny sposób na zarabianie online bez konieczności posiadania doświadczenia czy specjalnych umiejętności, dzięki czemu każdy może spróbować swoich sił.

Ile pieniędzy potrzeba, aby zacząć w marketingu afiliacyjnym?

Nie musisz inwestować dużych pieniędzy w marketing afiliacyjny, ale na pewno potrzebujesz pewnych zasobów. Przede wszystkim trzeba zapłacić za hosting strony lub bloga, a także warto zarejestrować się w Google Adsense i kilku programach partnerskich, by monetyzować ruch na stronie.

Jak zarabiać na marketingu afiliacyjnym bez własnej strony?

Jest kilka sposobów na zarabianie w marketingu afiliacyjnym. Jeśli nie masz własnej strony lub bloga — to żaden problem, bo są inne opcje. Najprostszym sposobem jest dołączenie do programu partnerskiego Amazon i promowanie ich produktów na ich stronie.

Ile może zarobić początkujący w marketingu afiliacyjnym?

Możesz zarobić dużo na marketingu afiliacyjnym, jeśli potraktujesz to poważnie i zainwestujesz swój czas, wysiłek i energię. Jednak niemożliwe jest przewidzenie, ile zarobi afiliant w ciągu roku. Ale jeśli dobrze wykonuje swoją pracę i promuje wartościowe produkty, które przynoszą korzyści ludziom, jest duża szansa na przyzwoity dochód z czasem.

Jakie są najpopularniejsze sieci afiliacyjne?

Jest wiele sieci afiliacyjnych, ale do najpopularniejszych należą ShareASale, FlexOffers i CJ.com oraz inne.

Rozpocznij swoją przygodę z marketingiem afiliacyjnym

Odblokuj pełen potencjał marketingu afiliacyjnego dzięki eksperckim strategiom, szczegółowym przewodnikom i praktycznym wskazówkom. Zacznij zarabiać pasywnie już dziś!

Dowiedz się więcej

Czym jest marketing afiliacyjny i jak działa w 2023 roku

Czym jest marketing afiliacyjny i jak działa w 2023 roku

Odkryj, jak marketing afiliacyjny może pomóc Ci generować dochód pasywny bez wysiłku w 2023 roku. Poznaj kluczowe strategie, niezbędne wskazówki oraz najlepsze ...

2 min czytania
AffiliateMarketing PassiveIncome +3
Top 10 nisz dla marketingu afiliacyjnego w 2023 roku

Top 10 nisz dla marketingu afiliacyjnego w 2023 roku

Odkryj 10 najbardziej dochodowych nisz dla marketingu afiliacyjnego w 2023 roku i zwiększ swój potencjał zarobkowy! Od energii słonecznej i produktów ekologiczn...

3 min czytania
AffiliateMarketing Niches +3
5 najlepszych platform e-commerce w 2023 roku

5 najlepszych platform e-commerce w 2023 roku

Odkryj 5 najlepszych platform e-commerce 2023 roku z wideo przewodnikiem Post Affiliate Pro! Poznaj platformy takie jak Shopify, Wix, BigCommerce, Squarespace i...

2 min czytania
Ecommerce AffiliateMarketing +5

Będziesz w dobrych rękach!

Dołącz do naszej społeczności zadowolonych klientów i zapewnij doskonałą obsługę klienta dzięki PostAffiliatePro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface