Przykłady świetnych kampanii afiliacyjnych na różnych kanałach

Przykłady świetnych kampanii afiliacyjnych na różnych kanałach

AffiliateMarketing EmailMarketing SocialMedia AffiliateCampaigns

Dziedzina marketingu cyfrowego może być opłacalna, jednak nie każdy chce przechodzić przez trudności związane z tworzeniem własnego produktu SaaS czy uruchamianiem projektu e-commerce. W takim przypadku doskonałą alternatywą, która pozwala zarabiać pieniądze, jest marketing afiliacyjny .

Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz, czy masz już doświadczenie w marketingu afiliacyjnym, ten artykuł będzie wartościowym źródłem wiedzy. Zgłębiliśmy temat i zebraliśmy eksperckie wskazówki oraz inspirujące przykłady udanych kampanii afiliacyjnych dla trzech głównych kanałów marketingowych — e-mail, media społecznościowe i strony internetowe.

Poznając różne kanały marketingowe, możesz określić, które najlepiej sprawdzą się dla Twojej marki i skutecznie dotrzeć do grupy docelowej. Zacznijmy więc od bliższego przyjrzenia się marketingowi afiliacyjnemu i zobaczmy, co możesz z niego zyskać.

Na czym polega marketing afiliacyjny

Marketing afiliacyjny to rodzaj marketingu internetowego, w którym firma umożliwia afiliantom promowanie swoich produktów lub usług w zamian za prowizję od każdej sprzedaży dokonanej przez ich unikalny link afiliacyjny. Skuteczni marketingowcy afiliacyjni wykorzystują różne kanały i zasoby, takie jak e-maile, sieci społecznościowe czy strony internetowe do promocji.

Typowa strategia marketingu afiliacyjnego to stworzenie strony internetowej opartej na treściach, która oferuje wysokiej jakości materiały związane z zainteresowaniami Twojej grupy docelowej. Przykładem jest strona o finansach osobistych CreditDonkey. Publikują recenzje, oferty i porady dotyczące inwestowania osobistego.

Oto przykład artykułu z rozbudowaną recenzją aplikacji inwestycyjnej i linkiem afiliacyjnym.

Przykłady świetnych kampanii afiliacyjnych: e-mail, media społecznościowe i strony internetowe Źródło: CreditDonkey

Sposoby zarabiania na marketingu afiliacyjnym

Czy wiedziałeś, że marketing afiliacyjny odpowiada za 16% wszystkich zamówień online? Albo że ponad 80% marek ma własne programy partnerskie? Te statystyki marketingu afiliacyjnego pokazują rosnącą popularność tej formy jako wiarygodnego i opłacalnego źródła dochodów.

Przy odpowiednim podejściu marketing afiliacyjny może stać się stabilnym źródłem przychodów — głównym lub dodatkowym. Znajomość niezbędnych kroków może mieć decydujące znaczenie dla przekształcenia marketingu afiliacyjnego w stały i dochodowy dochód.

  • Znajdź najlepszy program partnerski z dużym potencjałem sprzedażowym, który odpowiada Twoim zainteresowaniom. Idealnie, jeśli już na starcie jesteś wpływowym ekspertem w tej dziedzinie, by osiągnąć maksymalny zwrot z inwestycji.
  • Zarejestruj się w jednym lub kilku programach afiliacyjnych i uzyskaj unikalne linki partnerskie, które pozwolą Ci otrzymywać informacje, gdy Twój użytkownik dokona zakupu. Dzięki naszemu systemowi śledzenia afiliacji możesz monitorować swoje postępy, sprawdzać zarobki i analizować skuteczność kampanii, aby w pełni wykorzystać potencjał marketingu afiliacyjnego.
  • Twórz wysokiej jakości i wartościowe treści dla wybranego kanału. Jeśli Twoja publiczność postrzega Cię jako wiarygodnego i angażującego twórcę, będzie bardziej skłonna zaufać Tobie i promowanym przez Ciebie produktom lub usługom.
  • Po każdym zakupie dokonanym za pośrednictwem Twojego linku, na Twoim koncie w systemie naliczana jest prowizja. Stawka prowizji może wynosić od 5% do 50%, a każdy program ma własny sposób jej wyliczania. Może to być także stała kwota, a nie procent.
  • Menedżerowie sieci afiliacyjnych odpowiadają za przesyłanie należnych Ci wypłat, jeśli Twoje konto partnerskie osiągnie minimalną kwotę wymaganą do realizacji wypłaty — ta kwota zależy od programu. Zazwyczaj wypłaty są przelewane na konto bankowe lub przez procesory płatności takie jak PayPal.
Różnice między oprogramowaniem do śledzenia a siecią afiliacyjną

Za co otrzymasz wynagrodzenie

Wybierając program partnerski, zwróć uwagę, za co będziesz otrzymywać wynagrodzenie. Może to być na przykład subskrypcja w okresie próbnym podczas promowania oprogramowania lub zakup produktu.

Oto popularne typy programów partnerskich według modelu rozliczeniowego lub konwersji:

  • Wynagrodzenie za sprzedaż: najpopularniejszy model w e-commerce — prowizja wypłacana po dokonaniu zakupu
  • Pay per action: metoda popularna w branżach z długą ścieżką klienta — np. przesłanie zapytania, wypełnienie formularza lub subskrypcja newslettera
  • Wynagrodzenie za instalację: podczas promowania aplikacji i oprogramowania — prowizja po pobraniu przez użytkownika aplikacji
  • Wynagrodzenie za leady: stosowane, gdy wymagane są duże ilości leadów — np. poprzez konkursy, akcje wirusowe i inne oferty
  • Pay-per-click: model rozliczeniowy, w którym reklamodawca płaci za każde kliknięcie reklamy — wykorzystywany do zwiększania rozpoznawalności marki.

Ważne, by pamiętać, że każdy program partnerski ma określony czas życia pliku cookie dla linków afiliacyjnych. Innymi słowy, po skutecznym zalogowaniu się, system będzie traktował aktywnego użytkownika jako Twojego poleconego przez określony czas — zazwyczaj od sześciu miesięcy do roku. Dzięki temu będziesz otrzymywać prowizje także za kolejne zakupy tego użytkownika w tym okresie.

Jako bonus, niektóre programy oferują prowizję nie tylko za pierwszy zakup poleconego, lecz także za każde kolejne zamówienie w zadanym czasie życia ciasteczka. Dochód afiliacyjny może być więc stały i powtarzalny, dopóki użytkownik kupuje w ramach programu.

Dlatego afilianci powinni dokładnie zapoznać się z regulaminem każdego programu przed zapisaniem się, aby mieć świadomość, jaki jest czas życia pliku cookie i sposób naliczania prowizji. Pozwoli to podejmować świadome decyzje i maksymalizować potencjalne zarobki z marketingu afiliacyjnego.

Porady, jak stworzyć skuteczną strategię marketingu afiliacyjnego

Przy tak wielu firmach walczących o uwagę klientów ważne jest, aby podejść do marketingu afiliacyjnego z dobrze przemyślanym planem. Poniżej znajdują się kluczowe wskazówki, które powinien wziąć pod uwagę każdy marketer, rozpoczynając strategię afiliacyjną — mogą one przesądzić o sukcesie lub zmarnowaniu czasu.

Wybierz program afiliacyjny z Twojej niszy

Wszystkie programy partnerskie powinny być powiązane z Twoją niszą . Ludzie obserwują Cię ze względu na konkretne tematy i wartościowe treści. Trzymaj się tej strategii, by utrzymać ich zaufanie — to kluczowe, aby nie tylko czytali Twoje treści, ale także kupowali na Twoje polecenie.

Oceń opłacalność produktu

Właściciele biznesu afiliacyjnego muszą ocenić opłacalność oferowanych produktów, zwłaszcza jeśli korzystają z linków partnerskich. O zyskowności decydują takie czynniki jak popyt, konkurencja i ceny. Linki afiliacyjne nie przyniosą 100% sprzedaży, zwykle konwersja wynosi 2–3%. Każdy produkt, który promujesz, powinien być poszukiwany, aby uzyskać wysokie prowizje.

Jeśli chodzi o zarabianie przez programy partnerskie, możliwości jest wiele. Na przykład Post Affiliate Pro i LiveAgent oferują 20% prowizji od pierwszej płatności oraz 20% prowizji od wszystkich płatności cyklicznych na Twoim koncie. Oczywiście są też inne programy, np. Stripo.

Wybieraj produkty evergreen

Linki do produktów afiliacyjnych w Twoim portfolio powinny być aktualne przez dłuższy czas. Dzięki temu możesz przygotować atrakcyjne treści i połączyć różne kanały, zwiększając sprzedaż długofalowo.

Jeśli masz produkt sezonowy, który przynosi wysokie zyski (np. oferta świąteczna), możesz go wykorzystać, ale nie powinien stanowić podstawy Twojej strategii.

Jak działa program partnerski

Ogranicz liczbę promowanych programów

Promuj kilka opłacalnych programów partnerskich zamiast starać się sprzedawać wszystko wszystkim. W przeciwnym razie szybko zmęczysz swoją publiczność i stracisz wiarygodność.

Stawiaj na wartościowe treści

Poradniki produktowe działają lepiej niż bezpośrednia sprzedaż w marketingu afiliacyjnym . Dostarczając informacje o tym, jak coś zrobić lub publikując szczere recenzje, możesz przyciągnąć i zbudować zaufanie odbiorców.

Bądź jak najbardziej osobisty

Treści najlepiej działają, gdy odbiorcy „słyszą głos autora” — dziel się więc szczerą opinią o produkcie i doświadczeniami z użytkowania na wszystkich kanałach. Ludzie od razu wyczują szczerość Twojej wypowiedzi, co daje Ci przewagę w postaci społecznego dowodu słuszności.

Zaplanuj strategię dystrybucji treści

Jak dotrzesz do swojej grupy docelowej? Wykorzystasz stronę www czy Instagram, założysz podcast , czy połączysz wszystkie kanały, by zwiększyć zasięg? Odpowiedzi na te pytania pomogą Ci zrozumieć zakres pracy i przygotować się na wyzwania. Możesz także ulepszyć swoją strategię afiliacyjną dzięki sztucznej inteligencji .

Przykłady świetnych kampanii afiliacyjnych

Jako marketer musisz tworzyć angażujące i skuteczne kampanie, aby promować produkty afiliacyjne . Bez solidnej kampanii marketingowej ryzykujesz utratę zysków i wzrost churnu klientów.

Kampanie afiliacyjne możesz prowadzić na różnych kanałach. Na przykład wysyłać e-maile z linkami partnerskimi do subskrybentów, promować produkty w mediach społecznościowych lub tworzyć dedykowane strony internetowe czy landing page’e.

Każda z tych metod ma swoją specyfikę. W tym artykule przedstawiamy najważniejsze z nich wraz z inspirującymi przykładami — głównie dla produktów SaaS i e-commerce.

Świetne przykłady e-mail marketingu afiliacyjnego

E-mail marketing to wciąż skuteczna metoda bezpośredniego kontaktu z potencjalnym klientem i dostarczenia wiadomości do jego skrzynki. Jeśli ktoś zapisuje się na Twój newsletter, już okazuje Ci zaufanie i zainteresowanie, co przekłada się na większą wiarygodność Twoich rekomendacji.

Afiliacyjny e-mail marketing opiera się na tych samych zasadach, co każdy inny e-mail marketing:

  • Budowanie listy mailingowej
  • Regularne przygotowywanie ciekawych i angażujących wiadomości, np. z poradami czy recenzjami
  • Naturalne dodawanie linków do programów partnerskich
  • Korzystanie z szablonów wiadomości afiliacyjnych, by zachować profesjonalny i atrakcyjny wygląd

Lepiej unikać wysyłania e-maili z linkami partnerskimi za każdym razem, by nie wyglądać na spam i nie stracić zaufania subskrybentów. Jeśli promujesz wartościowe produkty raz w miesiącu, korzystają na tym tylko ci, którzy ich naprawdę potrzebują.

Dla produktów SaaS

Oto przykład e-maila z produktami partnerskimi od AppSumo. AppSumo to znana platforma, która pozwala użytkownikom i subskrybentom kupować oprogramowanie i uzyskiwać dostęp do usług SaaS w konkurencyjnych cenach. Zwykle jest to dożywotni dostęp do produktów dostępnych tylko w abonamencie.

Wysyłają linki afiliacyjne zarówno w newsletterach, jak i w katalogu na stronie AppSumo. Dzięki dużemu ruchowi, popularności i zaufaniu, odwiedzający stają się subskrybentami i kupującymi polecane przez AppSumo usługi.

Przykładowo poniższy e-mail trafia do osób, które właśnie zapisały się na newsletter. Pozwala on zrozumieć, jakie produkty SaaS interesują subskrybenta i zaproponować mu wybór usług. CTA w e-mailu prowadzi bezpośrednio do odpowiedniej sekcji serwisu, gdzie zebrane są produkty partnerów.

Przykłady świetnych kampanii afiliacyjnych: e-mail, media społecznościowe i strony internetowe Źródło: Email od AppSumo

Następnie subskrybent trafia na stronę katalogu z linkami afiliacyjnymi.

Przykłady świetnych kampanii afiliacyjnych: e-mail, media społecznościowe i strony internetowe Źródło: AppSumo

E-maile mogą też zawierać informacje tylko o jednym produkcie SaaS i prowadzić bezpośrednio na stronę tego produktu, jak w poniższym przykładzie.

Przykłady świetnych kampanii afiliacyjnych: e-mail, media społecznościowe i strony internetowe Źródło: MailChart

Dla e-commerce

CNET to platforma z wiadomościami, narzędziami i poradami na temat wszystkich rozwijających się branż technologicznych. Miesięcznie korzysta z niej 67 milionów użytkowników.

W ramach kampanii afiliacyjnej eksperci CNET przygotowują szczegółowe recenzje technologii i elektroniki, a także udostępniają linki partnerskie do zakupów na Amazonie, Apple, Best Buy i innych stronach.

Po przeczytaniu każdej recenzji lub poradnika pojawia się pop-up z zachętą do subskrypcji i otrzymania recenzji na e-mail, która zawiera linki partnerskie do kilku popularnych sklepów. Pomaga to dokonać wyboru i stać się klientem, który przejdzie przez link CNET. W ten sposób rozwiązują kilka problemów naraz: pozyskują kontakt potencjalnego klienta do dalszej komunikacji oraz zwiększają szansę na otrzymanie prowizji od jednego ze sprzedawców.

Oto przykład takiego e-maila.

Przykłady świetnych kampanii afiliacyjnych: e-mail, media społecznościowe i strony internetowe Źródło: Email od CNET

Świetne przykłady marketingu afiliacyjnego w mediach społecznościowych

Każdego dnia miliardy osób korzystają z mediów społecznościowych, przez co są one atrakcyjnym źródłem potencjalnych klientów dla Twoich programów partnerskich . Najważniejsze to znaleźć sposób, by nawiązać z nimi kontakt poprzez wartościowe treści lub skuteczne reklamy, które odpowiadają na ich potrzeby i zainteresowania.

Podstawowe kroki marketingu afiliacyjnego w mediach społecznościowych:

  • Wybierz jedną lub więcej sieci społecznościowych odpowiednich dla Ciebie i Twojej grupy docelowej. Facebook, YouTube, Instagram, Twitter i Snapchat to najpopularniejsze kanały do marketingu afiliacyjnego
  • Wykorzystaj wszystkie formaty treści — posty, wideo, stories, live’y i inne
  • Przygotuj wartościowe treści, by budować zaufanie i zaangażowanie odbiorców. Przeplataj posty z linkami afiliacyjnymi z cennymi materiałami, aby utrzymać zaangażowanie
  • Dodawaj linki bezpośrednio w postach lub odsyłaj do swojej strony, gdzie użytkownik znajdzie więcej informacji i przejdzie przez link partnerski

Oto kilka świetnych przykładów kampanii afiliacyjnych prowadzonych w mediach społecznościowych:

Dla produktów SaaS

Sarah Chrisp, założycielka popularnego kanału na YouTube Wholesale Ted. Sarah dzieli się poradami i strategiami, które poznała, zamieniając swój poboczny biznes e-commerce w półautomatyczny biznes przynoszący sześciocyfrowe dochody.

Przykłady świetnych kampanii afiliacyjnych: e-mail, media społecznościowe i strony internetowe Źródło: Wholesale Ted

Pod każdym ze swoich filmów Sarah zamieszcza linki partnerskie do produktów, które poleca. W opisie poniższego wideo poleca np. takie produkty SaaS jak Canva, Placeit, App Alura i inne.

Przykłady świetnych kampanii afiliacyjnych: e-mail, media społecznościowe i strony internetowe

Dla e-commerce

Przykładem udanej współpracy afiliacyjnej w e-commerce jest Amazon i projekty Gear Patrol. Wykorzystują oni stronę firmową na Facebooku do publikowania krótkich zapowiedzi swoich recenzji blogowych. Dzięki dużej liczbie obserwujących (ponad 130 tys.) mogą od razu zamieszczać linki partnerskie do najlepszych produktów, które mogą zainteresować czytelników.

Przykłady świetnych kampanii afiliacyjnych: e-mail, media społecznościowe i strony internetowe Źródło: Strona na Facebooku

Oto przykład takiego posta.

Przykłady świetnych kampanii afiliacyjnych: e-mail, media społecznościowe i strony internetowe

A tak wygląda to na stronie internetowej.

Przykłady świetnych kampanii afiliacyjnych: e-mail, media społecznościowe i strony internetowe Źródło: Gear Patrol

Świetne przykłady skutecznych stron afiliacyjnych

Choć e-mail i media społecznościowe są potężnymi narzędziami marketingu afiliacyjnego , stworzenie dedykowanej strony www wciąż pozostaje sprawdzoną metodą. Możesz tworzyć skuteczne strony afiliacyjne niemal w każdej branży i dodawać programy partnerskie do swojej podstawowej działalności. Aby jednocześnie generować ruch i zwiększać zasięg organiczny, wykorzystaj e-mail marketing, siłę social mediów oraz kompleksową strategię SEO w afiliacji do promocji strony.

Oto kilka świetnych przykładów skutecznych stron afiliacyjnych, które wykorzystują programy różnych marek do generowania dodatkowego pasywnego dochodu.

Dla produktów SaaS

Blog Crazy Egg — serwisu do generowania map cieplnych — zawiera recenzje popularnych narzędzi cyfrowych z linkami partnerskimi oraz artykuły promujące produkty firmy. Przykładem jest materiał poświęcony usłudze Constant Contact.

Przykłady świetnych kampanii afiliacyjnych: e-mail, media społecznościowe i strony internetowe Źródło: CrazyEgg

Inny przykład to szczegółowa recenzja Semrush z linkami afiliacyjnymi na stronie marketera Robbiego Richardsa. Artykuł zawiera wiele szczegółów, tabele porównawcze i porady wideo oraz przekazuje pełną wiedzę o produkcie SaaS, która pomaga użytkownikowi.

Przykłady świetnych kampanii afiliacyjnych: e-mail, media społecznościowe i strony internetowe Źródło

Dla e-commerce

Partner Shopify — Ezra Firestone, CEO Zipify Apps, BOOM! by Cindy Joseph oraz twórca Smart Marketer — dzieli się na blogu Smart Marketer wartościowymi artykułami dla początkujących przedsiębiorców. Niektóre z nich poświęcone są wskazówkom, jak rozpocząć biznes na platformie Shopify i zawierają partnerski link autora.

Oto przykład takiego artykułu.

Przykłady świetnych kampanii afiliacyjnych: e-mail, media społecznościowe i strony internetowe Źródło: SmartMarketer

Podsumowanie

Najskuteczniejsi afilianci wykorzystują wielokanałową komunikację, by zapewnić klientom wygodę i uzyskać maksymalną liczbę punktów styku z odbiorcami. Przykłady pokazują, jak marketing afiliacyjny może skutecznie łączyć różne kanały komunikacji w spójną strategię. Zainspiruj się tymi przykładami i rozwiń własne strategie afiliacyjne , obejmujące wiele punktów kontaktu z Twoją grupą docelową.

Najczęściej zadawane pytania

Czym jest program partnerski?

Program partnerski to proces lub umowa, w ramach której partnerzy afiliacyjni kierują ruch na zasoby sprzedawcy za pomocą unikalnego linku afiliacyjnego do produktów. Afilianci otrzymują prowizje, gdy za ich pośrednictwem nastąpi sprzedaż lub inne określone działanie. Dodatkowo afilianci zazwyczaj korzystają z oprogramowania do śledzenia afiliacji, aby monitorować kliknięcia.

Co oznacza prowizja dożywotnia?

Prowizja dożywotnia zachęca partnerów do przyciągania kupujących. Jest to warunek, w którym kupujący płaci partnerowi prowizję co miesiąc za każdego aktywnego użytkownika. Dodatkowo afiliant otrzymuje prowizję za przyszłe zakupy innych produktów tego sprzedawcy.

Co to jest czas życia pliku cookie?

Marketing afiliacyjny wykorzystuje pliki cookie do śledzenia poleceń afiliacyjnych. Czas życia pliku cookie to okres, w którym potencjalny kupujący, który przeszedł na stronę sprzedawcy przez link afiliacyjny, jest nadal uznawany za Twojego poleconego. Dlatego jego zakupy przynoszą Ci prowizję. Okres ważności pliku cookie jest ustalany przez sprzedawcę i określony w umowach z partnerami. Zazwyczaj jest to od 30 dni do 12 miesięcy, choć niektórzy sprzedawcy ustawiają czas działania na stałe.

Czy bycie afiliantem coś kosztuje?

Udział w programach partnerskich jest bezpłatny, więc nie są potrzebne wysokie koszty początkowe. Zamiast tego sprzedawcy tworzą wszystkie warunki, aby partnerzy mogli szybko zacząć zarabiać na ich produktach.

Jaki jest przykład kampanii marketingu afiliacyjnego?

Przykładem kampanii marketingu afiliacyjnego może być współpraca firmy z popularnym influencerem w mediach społecznościowych w celu promocji swoich produktów i oferowanie influencerowi prowizji za każdą sprzedaż dokonaną za pośrednictwem jego unikalnego linku afiliacyjnego.

Alina jest copywriterką w Stripo. Pasjonuje się marketingiem i wierzy, że marketing napędza biznes – poprzez teksty, efektywny design i interaktywność. Dlatego stara się, by każda treść była użyteczna i ciekawa.

Alina Samulska-Kholina
Alina Samulska-Kholina
Autorka gościnna

Zwiększ skuteczność swoich kampanii afiliacyjnych

Dowiedz się, jak wielokanałowe kampanie afiliacyjne mogą zwiększyć Twoje przychody i zasięg marki. Zacznij optymalizować swoje strategie afiliacyjne już dziś dzięki eksperckim narzędziom i wskazówkom.

Dowiedz się więcej

Jak znaleźć afiliantów? [10+ skutecznych strategii na 2025 rok]
Jak znaleźć afiliantów? [10+ skutecznych strategii na 2025 rok]

Jak znaleźć afiliantów? [10+ skutecznych strategii na 2025 rok]

Chcesz rozwinąć swój program partnerski w 2025 roku? Sprawdź 12 skutecznych strategii, jak znaleźć afiliantów i rozwijać swój biznes.

9 min czytania
AffiliateMarketing FindAffiliates +3
7 najczęstszych pytań o marketing afiliacyjny – odpowiedzi
7 najczęstszych pytań o marketing afiliacyjny – odpowiedzi

7 najczęstszych pytań o marketing afiliacyjny – odpowiedzi

Rozpoczęcie przygody z marketingiem afiliacyjnym może być trudne. Poznaj odpowiedzi na najczęstsze pytania i wskazówki, które pomogą Ci odnieść sukces.

6 min czytania
AffiliateMarketing Tips +3
Jak promować swój program partnerski za pomocą email marketingu
Jak promować swój program partnerski za pomocą email marketingu

Jak promować swój program partnerski za pomocą email marketingu

Poznaj przydatne wskazówki, jak zwiększyć swoje pasywne dochody i nawiązać wartościową rozmowę z odbiorcami dzięki email marketingowi.

7 min czytania
AffiliateMarketing EmailMarketing +3

Będziesz w dobrych rękach!

Dołącz do naszej społeczności zadowolonych klientów i zapewnij doskonałą obsługę klienta dzięki PostAffiliatePro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface