
Jak wykorzystać marketing afiliacyjny w e-commerce, by zwiększyć sprzedaż
Zwiększ swoją sprzedaż online, wdrażając program marketingu afiliacyjnego e-commerce, który pomoże Ci się rozwijać, gdy inni sprzedają za Ciebie.
Oprogramowanie afiliacyjne to rozwiązanie, które automatyzuje i zarządza wszystkimi aspektami programów partnerskich, w tym wdrożeniem, śledzeniem linków, zarządzaniem poleceniami i wypłatami prowizji, pomagając firmom skalować i optymalizować marketing afiliacyjny.
Jeśli masz doświadczenie w marketingu cyfrowym, zapewne nieraz słyszałeś określenie “marketing afiliacyjny ” i być może codziennie zarządzasz programami partnerskimi. Jednak są marketerzy, którzy kojarzą marketing afiliacyjny z podejrzanymi biznesami lub nieufnymi piramidami MLM. Nawet jeśli nie mają negatywnej opinii o marketingu afiliacyjnym, nie wiedzą, jak wykorzystać tę metodę marketingu efektywnościowego do promocji produktów lub usług. Często też nie mają pojęcia, jak zacząć lub zorganizować program partnerski.
Brak tej wiedzy może oznaczać sporą stratę szans. Utracone możliwości to utracone szanse na rozwój biznesu, pozyskanie nowych klientów i wejście na rynki zagraniczne.
Na szczęście, rozwiązania cyfrowe wspierają marketerów w prowadzeniu, kontrolowaniu i optymalizacji działań afiliacyjnych. Pozwalają również mierzyć efekty tych działań i prezentować ich korzyści (lub wady). W tym artykule skupimy się na oprogramowaniu afiliacyjnym, które ułatwia zarządzanie programami partnerskimi. Zanim jednak do tego przejdziemy, przypomnijmy sobie, czym jest marketing afiliacyjny i z jakich elementów się składa.
Marketing afiliacyjny to partnerstwo między firmami a osobami fizycznymi, które polega na promowaniu produktów i usług. Firmy, które chcą promować swoją ofertę w ten sposób, to sprzedawcy (merchants), a ich partnerzy to afilianci. Współpraca pomiędzy sprzedawcami a afiliantami organizowana jest przez programy partnerskie , a afilianci otrzymują prowizje za każdą sprzedaż. Tradycyjnie prowizja liczona jest jako procent od przychodu marki z każdej sprzedaży lub polecenia. Jednak w zależności od modelu biznesowego i branży mogą być stosowane różne modele prowizyjne.
Najpopularniejszym modelem prowizji w marketingu afiliacyjnym jest pay per sale (PPS). Inne modele to pay per click (PPC) i pay per lead (PPL).
Więcej o płatnościach afiliacyjnych przeczytasz tutaj.
Marketing afiliacyjny obejmuje następujące strony:
Jak już wspomniano, istnieją trzy główne typy płatności w marketingu afiliacyjnym . Warto dodać, że afilianci mogą wybierać różne metody płatności i oczekiwać wynagrodzenia w różnych walutach. W takich przypadkach oprogramowanie afiliacyjne jest prawdopodobnie najlepszym narzędziem do współpracy z partnerami i realizacji wypłat prowizji.
Innymi kluczowymi elementami operacji afiliacyjnych są linki partnerskie. Bez sprawnego narzędzia do śledzenia linków sprzedawca nie może przypisać konkretnego działania lub sprzedaży danemu afiliantowi. Nie może wypłacić prowizji ani zmierzyć skuteczności działań afiliacyjnych.
Kolejną kwestią jest okno konwersji, czyli czas przechowywania plików cookie. Im dłuższy okres, tym lepiej dla afilianta, ponieważ sprzedawca może nagrodzić go za konwersje. Najczęściej spotykane okno konwersji na rynku to co najmniej 30 dni, jednak długość ta różni się w zależności od programu.
Długość okna konwersji zależy również od tego, na jakim etapie leja afiliacyjnego znajduje się klient. Przykładowo, jeśli potencjalny klient kliknie link afiliacyjny, odwiedzi stronę afilianta, wybierze produkt, ale zostawi go w koszyku bez finalizacji zakupu, okno konwersji zostanie wydłużone do 90 dni.
Śledzenie źródeł kliknięć, współczynnika konwersji czy okien konwersji bez dedykowanego oprogramowania lub platform cyfrowych jest niemal niemożliwe. Bez tych danych nie możesz ocenić, czy Twój program partnerski przynosi oczekiwane rezultaty.
Dlatego potrzebujesz oprogramowania afiliacyjnego. Zobaczmy, czym ono dokładnie jest i jakie korzyści może przynieść Twojej firmie.
Oprogramowanie afiliacyjne to rozwiązanie, które obejmuje wszystkie aspekty zarządzania programem partnerskim. Większość systemów afiliacyjnych ułatwia wdrażanie afiliantów, śledzenie linków, zarządzanie poleceniami oraz wypłaty prowizji.
Rozwiązania afiliacyjne służą do śledzenia poleceń, rekomendacji lub opinii udzielanych przez afiliantów . Śledzenie polega na wykrywaniu adresu IP klienta, przeglądarki i danych poleceń afiliacyjnych . Oprogramowanie afiliacyjne śledzi także dane, które pomagają sprzedawcom i afiliantom optymalizować ruch na stronie. To kluczowe, ponieważ każda firma chce pozyskać lojalnych klientów, a nie tylko jednorazowych kupujących. Dlatego sprzedawcy regularnie analizują, jakiego typu użytkowników afilianci przyciągają na ich strony. Analiza ta może obejmować ocenę, czy jest to grupa docelowa, którą firma chce pozyskać, lub ocenę szansy, że klient stanie się źródłem powtarzalnych przychodów.
Dodatkowo, niezawodne oprogramowanie afiliacyjne umożliwia śledzenie linków oraz oferuje opcje wyboru różnych stylów linków lub personalizacji kodów śledzących. Co więcej, oprogramowanie to ułatwia nagradzanie afiliantów na podstawie np. skuteczności kliknięć, wyników sprzedażowych, liczby wygenerowanych kontaktów lub (rzadziej) potwierdzeń wyświetleń strony czy materiałów reklamowych (banerów, linków itp.).
Firmy zazwyczaj sięgają po oprogramowanie afiliacyjne wtedy, gdy usługi oferowane przez platformy lub sieci afiliacyjne przestają spełniać ich wymagania.
Kluczową cechą wyróżniającą oprogramowanie do marketingu afiliacyjnego na tle platform afiliacyjnych jest konsolidacja danych w interfejsach użytkownika, które zapewniają unikalne panele dla afiliantów i sprzedawców. Wizualizacja tych danych umożliwia śledzenie aktywności, pokazuje wartość transakcji, wskaźniki transakcyjne, źródła i cele ruchu, dane demograficzne użytkowników oraz salda płatności.
Oprogramowanie afiliacyjne generuje również raporty na podstawie danych prezentowanych w panelach użytkownika, a także umożliwia porównanie różnych kampanii, afiliantów czy banerów.
Chociaż marketing afiliacyjny może łączyć ludzi o podobnych zainteresowaniach, jego głównym celem jest dostarczanie wartości finansowej sprzedawcom i afiliantom. Dlatego oprogramowanie afiliacyjne musi również zapobiegać oszustwom oraz zapewniać bezpieczeństwo i prywatność wszystkim stronom.
Wydajne oprogramowanie afiliacyjne usprawnia także inne aspekty współpracy sprzedawców z afiliantami, takie jak dystrybucja materiałów promocyjnych. Sprzedawcy mogą przesyłać zasoby, które chcą, by afilianci wykorzystywali w swoich działaniach promocyjnych, bezpośrednio do systemu.
Jak widać, oprogramowanie afiliacyjne ułatwia wiele procesów związanych z zarządzaniem programem partnerskim. Zazwyczaj staje się ono niezbędne w każdej firmie współpracującej z więcej niż dziesięcioma marketerami afiliacyjnymi.
Rozpoczęcie własnego programu partnerskiego nie jest trudne. Jeśli masz solidny produkt lub usługę do sprzedaży, z pewnością znajdzie się ktoś, kto chętnie pomoże Ci je promować. Taka współpraca może przynieść wymierne korzyści obu stronom.
W zależności od wielkości firmy, musisz rozważyć najlepsze opcje oprogramowania do marketingu afiliacyjnego . Inwestycja w takie rozwiązanie jest kluczowa dla sukcesu programu afiliacyjnego i pozwoli na skalowanie tych inicjatyw w Twojej firmie.
Platforma marketingu afiliacyjnego to rynek lub oprogramowanie umożliwiające firmom zakładanie programów partnerskich i łączenie się z osobami lub innymi firmami, które mogą promować ich produkty lub usługi w zamian za prowizję od sprzedaży lub leadów.
Oprogramowanie afiliacyjne usprawnia zarządzanie programem partnerskim poprzez automatyzację wdrożenia, śledzenia, wypłat prowizji i raportowania. Dostarcza cennych informacji, zapobiega oszustwom i umożliwia firmom efektywne skalowanie oraz optymalizację działań marketingu afiliacyjnego.
Lucia to utalentowana redaktorka treści, która dba o płynną publikację materiałów na różnych platformach.
Sprawdź, jak oprogramowanie afiliacyjne może uprościć zarządzanie programem, ulepszyć śledzenie i przyspieszyć rozwój Twojego biznesu. Optymalizuj marketing afiliacyjny już dziś!
Zwiększ swoją sprzedaż online, wdrażając program marketingu afiliacyjnego e-commerce, który pomoże Ci się rozwijać, gdy inni sprzedają za Ciebie.
Na jakie funkcje warto zwrócić uwagę przy wyborze oprogramowania afiliacyjnego? Krótki przewodnik jak znaleźć najlepszy produkt dla siebie.
Marketing afiliacyjny przoduje w e-commerce. Sprawdź nadchodzące konferencje afiliacyjne w Ameryce Łacińskiej w tym roku.