
Jak generować leady, gdy masz niewielki lub zerowy ruch na stronie
Odkryj, jak generować leady przy minimalnym ruchu na stronie dzięki sprawdzonym strategiom Neila Patela. Dowiedz się, jak tworzyć i promować lead magnety, łączy...
Poznaj 6 sprawdzonych taktyk generowania leadów w marketingu afiliacyjnym, takich jak email marketing, blogowanie, networking, treści zamknięte, polecenia i konsekwencja, aby zwiększyć liczbę wartościowych leadów i sprzedaż.
Generowanie leadów to praktyka znana od dawna. Generowanie leadów to strategia marketingowa polegająca na zachęcaniu potencjalnych klientów do interakcji z Twoją marką . Aby sprzedać swój biznes, należy zidentyfikować potencjalnych nabywców przy użyciu dowolnych sześciu technik marketingowych wymienionych w tym artykule, a następnie zachęcić ich do odwiedzenia Twojej strony internetowej. Zazwyczaj leady można generować przy użyciu różnych strategii, takich jak: kampanie emailowe, marketing afiliacyjny , przyciski call-to-action w postach w mediach społecznościowych, kampanie content marketingowe, reklamy itd. Zaleca się przeanalizowanie danych z systemu zarządzania relacjami z klientami (CRM), aby określić najlepszą strategię w zależności od docelowego klienta i modelu biznesowego.
Zidentyfikuj swoją grupę docelową i jej zachowania zakupowe, a następnie wdroż przynajmniej jedną strategię marketingową, by skierować ją na stronę Twojej firmy i generować leady.
Załóżmy, że jako właściciel firmy uruchomiłeś program afiliacyjny , współpracując z osobą znaną w mediach społecznościowych, która zbudowała własną relację z klientami. Jak Twoja firma może wykorzystać potencjalnych klientów, by skierować ich do swojego lejka marketingowego? Opisując ich ścieżkę zakupową podczas prezentowania Twojego produktu(-ów) i zamieszczając linki do Twojej firmy na swojej stronie lub profilach, Twój partner afiliacyjny może generować dla Ciebie wysokiej jakości leady. To świetny sposób na dotarcie do grupy, która w innym wypadku mogłaby być tzw. zimnymi leadami — wykorzystując zaufaną osobę z Internetu, którą śledzą, by rozpocząć ich podróż przez lejek sprzedażowy.
Gdy masz już u boku marketera afiliacyjnego, razem możecie wykorzystać marketing relacji, kładąc nacisk na doświadczenia i obsługę klienta, by zatrzymać ich na dłużej, zwiększyć konwersję leadów i przychód firmy oraz prowizję uzyskaną z programu afiliacyjnego.
Możesz też zachęcić swój zespół marketingowy do wykorzystania możliwości wyszukiwarek internetowych, stosując wiedzę z zakresu optymalizacji SEO, by angażować ciepłe leady i wychwytywać potencjalnie gorące kontakty.
Dzięki kluczowym wskaźnikom efektywności (KPI) możesz przekuć cele firmy na konkretne działania przynoszące wymierne rezultaty. Post Affiliate Pro oferuje kilka kluczowych wskaźników, które warto brać pod uwagę, chcąc rozwijać swój biznes. Te wskaźniki powiązane są z lejkiem marketingowym, który wykorzystasz do generowania leadów, a ostatecznie do generowania przychodów.
Skoro znasz już przyciski call-to-action, kolejnym logicznym krokiem jest mierzenie współczynnika klikalności (CTR). Dzięki CTR możesz obliczyć, ile osób kliknęło Twoje CTA w mailach, reklamach czy na landing page.
Przykład: strona docelowa Post Affiliate Pro:
CTR mierzy liczbę użytkowników trafiających na stronę (np. przez reklamę, linki z bloga, maile, wyszukiwarkę lub inne źródła) i dzieli ją przez liczbę kliknięć każdego przycisku CTA.
Dbaj o atrakcyjną treść na stronie, zwłaszcza na landing page, aby przyciągać swoją grupę docelową.
Współczynnik konwersji pokazuje Twojemu zespołowi sprzedaży, jaki procent odwiedzających Twoją stronę realizuje zamierzone cele (stając się konwersją), w porównaniu do tych, którzy tylko ją przeglądają i opuszczają.
Ważne jest, by na Twojej stronie znajdowały się wartościowe treści oraz atrakcyjnie zaprojektowane i umieszczone CTA, które zainteresują potencjalnego klienta. Wdrożenie strategii takich jak kampanie afiliacyjne czy aktywność w mediach społecznościowych pomoże przekształcić leady w klientów.
Jeśli odwiedzający nie są zainteresowani dalszą interakcją po zobaczeniu strony docelowej, analityka to pokaże i trzeba będzie znaleźć przyczynę. Czy treść jest odpowiednia? A może nie jest wystarczająco wartościowa?
W związku z tym pojawiają się podkategorie: współczynnik odrzuceń (bounce rate) i wyjść (exit rate), choć bounce rate jest tu niemal bezpośrednio omówiony. Oblicza się go, dzieląc liczbę odwiedzin pojedynczej strony przez liczbę wszystkich odwiedzin witryny.
Kolejny wskaźnik to czas spędzany przez użytkowników na Twojej stronie. Od momentu wejścia użytkownika na stronę do opuszczenia jej lub 30 minut bezczynności liczona jest sesja. Typowa sesja może trwać od kilku sekund do czasu potrzebnego na zakup przez użytkownika. Dzięki temu Twój zespół sprzedaży może określić średni czas, jaki anonimowi użytkownicy spędzają na stronie, i wdrażać różne narzędzia marketingowe, by ulepszać strategię generowania leadów i zapewnić, że strona spełni potrzeby każdego potencjalnego nabywcy.
Przejdźmy teraz do typów leadów. Na początku są leady niekwalifikowane — osoby z nie do końca zdefiniowanymi problemami, bez budżetu czy decyzyjności. Odpowiednia strategia może je zakwalifikować, ale skupmy się na leadach kwalifikowanych, czyli osobach, które dobrowolnie przekazały Ci informacje i mogą zostać klientami. Nie ma uniwersalnych kryteriów, bo każda firma przyciąga potencjalnych klientów inaczej, ale za kwalifikowany lead uznaje się osobę, która podała wymagane przez firmę dane. Kupowanie baz mailingowych i wysyłanie zimnych maili nie pozwoli zdobyć tego typu leadów.
Najlepiej podejść do kwalifikowanych leadów z wiedzą o cyfrowym lejku marketingowym – dzieląc je na leady kwalifikowane marketingowo i sprzedażowo.
Leady kwalifikowane marketingowo (MQL) to pierwszy etap kwalifikacji. Jeśli MQL przekaże takie dane jak nazwa firmy, adres e-mail itd., spełnia minimalne wymagania, by przesunąć się w lejku marketingowym do dalszej oceny — tym samym rozpoczyna się proces konwersji leadów w klientów.
Kolejnym etapem jest lead zakwalifikowany sprzedażowo (SQL). Lead, który przekazał wystarczająco dużo informacji do kontaktu sprzedażowego, staje się SQL. Taka osoba otrzymuje spersonalizowany kontakt handlowy, co czyni ją wartościową. SQL może podać np. budżet, wielkość firmy, swoją rolę lub wykazać większe zainteresowanie produktem. Nowe leady mogą też szybko stać się SQL, jeśli znalazły się na Twojej liście docelowej np. po kampanii w social media, co daje wyższą stawę prowizji .
Dowiedz się więcej o śledzeniu leadów z Post Affiliate Pro
Dość teorii — przejdźmy do praktyki. Przyszedłeś do Post Affiliate Pro, by dowiedzieć się, jak generować leady. Porozmawiaj z działem sprzedaży o różnych kanałach online, by ustalić, które taktyki działają najlepiej w Twojej firmie.
W przypadku kampanii cold email lub utrzymywania kontaktu z obecnymi/byłymi klientami nigdy nie lekceważ siły, jaką email wywiera na cykl sprzedaży. Masz dostęp do wielu narzędzi do generowania leadów, które mogą pełnić funkcję dostawców poczty — zastanów się, dlaczego chcesz prowadzić tę kampanię. Po co angażujesz potencjalne leady? Czy chodzi o ofertę sprzedażową, czy pozyskanie większej liczby leadów? Twoje cele zadecydują o treści strategii email marketingowej.
W mailach warto zaoferować np. ekskluzywne rabaty, polecenia, e-booki — cokolwiek, co zachęci klientów do powrotu na stronę. Nie zapomnij o CTA — to kluczowe, by w mailu znalazły się linki/przyciski CTA dla Twojego biznesu i potencjalnych klientów.
Po więcej wskazówek możesz poszukać dodatkowych kroków przed rozpoczęciem kampanii email marketingowej. E-mail uchodzi za bezdyskusyjnego króla wśród B2B marketerów.
Jeśli chcesz rozwijać firmę, pracuj także nad optymalizacją SEO i zwiększaj ruch na stronie przez content marketing. Tu właśnie blogi (a częściowo także white papers) odgrywają ważną rolę. Jak to zrobić? Regularnie publikuj wpisy blogowe, by prowadzić outbound marketing. Newslettery z fragmentami bloga pomogą napędzić ruch i budować linki , a także oferować produkty freemium czy prowadzić kampanie z kuponami.
Częścią procesu marketingowego jest wybór tematów do bloga. Pisz o tym, czym zajmuje się Twoja firma. Post Affiliate Pro, na przykład, oferuje liczne artykuły o narzędziach online, pielęgnowaniu leadów i poradniki, które mogą zaproponować potencjalnym klientom. Nie zapomnij też o treściach evergreen, które pozwolą Ci wyróżnić się na tle konkurencji.
Oprócz blogowania i współpracy z blogerami warto rozważyć współpracę z afiliantami, influencerami , krytykami, dziennikarzami itd., aby budować markę i zdobyć przewagę konkurencyjną. Dobrze być aktywnym na platformach takich jak Instagram — Twoje reklamy będą kierowane do konkretnych klientów, z którymi możesz wejść w interakcję. Na podstawie raportów możesz lepiej dopasować personę kupującego (lub przemyśleć retargeting strategii).
Firmy korzystają także z influencer marketingu, by przyciągnąć nowych klientów — działa to jak rekomendacja od osoby z dużą liczbą obserwujących.
Pamiętaj o różnicy między influencerem a kampanią afiliacyjną . Oba rozwiązania są popularne, ale różnią się sposobem rozliczania i celami marketingowymi. Influencerzy powinni zwiększać rozpoznawalność marki, a sieci afiliacyjne wykorzystywać do efektywnych kosztowo akwizycji, posiadając własny link afiliacyjny , który będzie generował leady dla Twojej firmy — zwykle z rabatem. To zapewni dochód pasywny zarówno Tobie, jak i afiliantowi, podczas gdy Ty możesz skupić się na innych działaniach marketingowych online.
Kwalifikowany lead, który wypełnił formularz opt-in na Twojej stronie, powinien otrzymać dostęp do materiałów online, które przybliżą go do zakupu. Możesz zaoferować tym leadom ekskluzywny wgląd w treści, których wymagasz np. podania adresu e-mail. Użytkownicy częściej trafiają na Twoją stronę poprzez wpis blogowy znaleziony w wyszukiwarce lub mediach społecznościowych, gdy dostępne są treści zamknięte. Jeśli chodzi o marketing B2B, proste linki i reklamy zwykle przyciągają najwięcej uwagi, generując więcej wartościowych kontaktów.
W marketingu przychodzącym treści zamknięte nie są przeznaczone dla zimnych leadów ani nie są za paywallem. Wystarczy, że czytelnik podejmie działanie, np. zapisze się na darmowy okres próbny Post Affiliate Pro.
Planując strategię treści zamkniętych, możesz rozważyć te 5 przykładów.
Marketing szeptany nadal jest bardzo skuteczną formą reklamy. Polecenia klientów przypominają influencer marketing, bo oba są skutecznymi kampaniami lead generation. Klienci mogą polecić Twoją firmę potencjalnym leadom w oparciu o relacje z rodziną i znajomymi. W marketingu B2C to bardzo przydatna technika.
Stałe generowanie leadów wymaga regularnego publikowania treści na stronie i wysyłania maili. Wyszukiwarki często aktualizują informacje i słowa kluczowe, więc musisz skupić się na strategii inbound marketingowej, opisanej wcześniej, by utrzymać się na rynku.
Gdy wydawca afiliacyjny wygeneruje sprzedaż przez swoją stronę, otrzymuje udział w przychodzie. Jeżeli wskaźnik sprzedaży rośnie, okno zakupowe się otwiera, a przychód wzrasta, co oznacza dobry zwrot z inwestycji (ROI) dla Ciebie.
Jak więc zyskać na skutecznej strategii? Musisz budować i utrzymywać silne relacje z klientami, stając się autorytetem społecznym w ich oczach. Leady częściej zamieniają się w sprzedaż, gdy ludzie ufają Tobie (lub Twojemu partnerowi afiliacyjnemu). Chcąc pozyskać i przyciągnąć przyszłych klientów, afilianci mogą wykorzystać bloga, działania B2B, YouTube, Twittera i inne social media — publikując linki i informacje o Tobie, marketerze afiliacyjnym .
Inne taktyki to badanie słów kluczowych dla SEO, współpraca z firmami B2B i wykorzystanie kanałów reklamowych (reklamy płatne i marketing SEO). Każda strategia ma na celu przeprowadzenie leadów przez lejek sprzedażowy, zwiększenie współczynnika konwersji i marży zysku.
Oto również lista sekretów , które pomogą Ci zarobić więcej.
Posiadanie partnera marketingu afiliacyjnego B2B pozwala Ci skupić się na strategii i zmaksymalizować ROI. Dostawca oprogramowania do zarządzania afiliacją Post Affiliate Pro oferuje narzędzia do generowania leadów, które zwiększą liczbę kontaktów B2B. Jako sprzedawca afiliacyjny powinieneś sam zdecydować, co będzie najlepsze dla Twojego biznesu.
Nie ograniczaj się do jednej strategii marketingowej. Możesz generować leady wychodzące i przychodzące, korzystając z narzędzi do email outreach, blogowania, influencerów na rynku B2C i researchu słów kluczowych, by znaleźć idealnych klientów.
Leady to potencjalni klienci. Przynajmniej jeden z kanałów marketingowych używanych przez firmę wzbudził zainteresowanie odwiedzającego i lead rozważa ofertę firmy. Lead marketingowy może wkrótce stać się rzeczywistym klientem, co pozwala Twojej firmie przetrwać.
Istnieje wiele sposobów generowania leadów: marketing afiliacyjny, współpraca z influencerami, regularne publikowanie blogów, kampanie emailowe itd. Konsekwentne stosowanie wybranych strategii marketingowych pozwoli zdobyć więcej leadów.
Można wykorzystać różne strategie marketingowe, takie jak współpraca z partnerem afiliacyjnym, badania SEO, blogowanie, wykup reklam itd. Regularnie analizuj swoje wyniki i bądź konsekwentny w wybranych metodach, aby utrzymać kontrolę i zobaczyć, jak poszczególne działania wpływają na Twój biznes.
Generowanie leadów koncentruje się na pozyskiwaniu nowych kontaktów, natomiast pielęgnowanie leadów skupia się na budowaniu relacji z Verbraucherm i zamienianiu go w lojalnego klienta.
Marketing qualified leads i sales qualified leads, czyli leady zakwalifikowane marketingowo i sprzedażowo.
Lead w marketingu afiliacyjnym to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie produktem lub usługą, podejmując określone działanie, np. zapisując się do newslettera, wypełniając formularz kontaktowy lub prosząc o więcej informacji. Takie leady są cenne dla marketerów afiliacyjnych, ponieważ mogą zostać przekształcone w płacących klientów.
David jest twórcą treści, który koncentruje się na programach partnerskich i strategiach marketingowych, pomagając innym rozwijać się i osiągać sukcesy w branży marketingu afiliacyjnego.
Odkryj potencjał swojego programu afiliacyjnego dzięki skutecznym strategiom generowania leadów i narzędziom od Post Affiliate Pro.
Odkryj, jak generować leady przy minimalnym ruchu na stronie dzięki sprawdzonym strategiom Neila Patela. Dowiedz się, jak tworzyć i promować lead magnety, łączy...
Lead w marketingu afiliacyjnym oznacza działanie wykonane przez odwiedzającego. W modelu płatności za lead, partnerzy otrzymują prowizję za każdą akcję – lead....
Celem inbound marketingu jest przyciąganie klientów do firm poprzez tworzenie wartościowych treści i doświadczeń. Przeczytaj więcej szczegółów.