Jak zarabiać online dzięki oprogramowaniu afiliacyjnemu

Jak zarabiać online dzięki oprogramowaniu afiliacyjnemu

AffiliateMarketing MakeMoneyOnline AffiliateSoftware PassiveIncome

Zbudowałeś solidny zespół marketingowy wewnątrz firmy i generujesz ogromny ruch na swojej stronie dzięki wyszukiwaniu organicznemu i płatnym reklamom.

Co dalej?

Marketing afiliacyjny.

Prowadzenie własnego programu partnerskiego to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zarabianie online przez marki. W rezultacie wydatki na marketing afiliacyjny w USA znacząco wzrosły w ostatniej dekadzie i przewiduje się, że do końca 2022 roku osiągną poziom 8,2 miliarda dolarów.

How to make money online with affiliate software

Jeśli ludzie inwestują tak duże pieniądze w działalność afiliacyjną, możesz być pewny, że przynosi im to spory zwrot.

Marketing afiliacyjny działa tak dobrze, ponieważ wykorzystuje jedną z podstawowych zasad marketingu: najlepszymi marketerami afiliacyjnymi są Twoi klienci.

Innymi słowy, jeśli ktoś używał Twojego produktu, był zadowolony i jest gotów polecać go innym, dlaczego nie nagrodzić go za to? Uruchomienie programu partnerskiego to najlepszy sposób, aby to zrobić.

Mając to na uwadze, oto sześciostopniowy proces uruchamiania programu marketingu afiliacyjnego, obejmujący wszystko – od wyboru oprogramowania po ustalanie prowizji.

Jak działa marketing afiliacyjny?

Na początek rzućmy okiem na to, czym właściwie jest marketing afiliacyjny .

W skrócie, polega to na wypłacaniu prowizji osobom, które generują sprzedaż na Twojej stronie, polecając Twoje produkty lub usługi i kierując do Ciebie nowych klientów.

Niezależnie od tego, czy jesteś tego świadomy, czy nie, już spotkałeś się z marketingiem afiliacyjnym. Być może nawet dokonałeś zakupu w jego wyniku. Możesz rozpoznać link afiliacyjny , ponieważ zawiera on więcej informacji niż tylko podstawowy adres URL, np. unikalny ID afilianta, witrynę albo ID konkretnego produktu lub strony docelowej , którą promują:

How to make money online with affiliate software

Wyraźnie widać, że marketing afiliacyjny to gra dwóch stron.

Pierwsza strona to sami afilianci – osoby zarabiające prowizję poprzez promowanie produktów i usług w swoich treściach.

Druga to marki lub firmy prowadzące własne programy afiliacyjne.

Przykładowo, jeśli jesteś dostawcą ubezpieczeń, takim jak Business Insurance USA, i chcesz dotrzeć do nowych odbiorców, odpowiednim podejściem będzie uruchomienie platformy partnerskiej skierowanej do twórców, którzy już posiadają grupę zainteresowaną Twoją branżą. Przykładowo, blogerzy podróżniczy mogą promować Twoje pakiety ubezpieczeń turystycznych, a serwisy motoryzacyjne polecać Twoje produkty ubezpieczeniowe dla kierowców.

W ten sposób zyskujesz większą sprzedaż, a Twoi partnerzy – nagrody za polecanie Twoich produktów. Gdzie tu minusy?

6 kroków do zarabiania z oprogramowaniem afiliacyjnym

Jeśli czytasz dalej, zapewne podoba Ci się idea marketingu afiliacyjnego i chcesz uruchomić własny program partnerski . Oto, jak się za to zabrać.

Krok 1: Wybierz odpowiednie oprogramowanie afiliacyjne

Tak jak w przypadku e-mail marketingu na większą skalę potrzebujesz odpowiedniej usługi do e-mailingu, tak przy prowadzeniu programu partnerskiego musisz wybrać właściwe oprogramowanie afiliacyjne .

Jest po prostu zbyt wiele kwestii do ogarnięcia, by zrobić to samodzielnie (chyba, że planujesz współpracować tylko z jednym czy dwoma partnerami i promować bardzo ograniczoną liczbę produktów).

Dlatego pierwszy krok w uruchomieniu programu partnerskiego to wybór odpowiedniego oprogramowania, które będzie jego podstawą.

Na rynku jest wiele opcji. Jednak pamiętaj, że niektóre z nich mają ukryte koszty, które są trudne do udźwignięcia, jeśli nie prowadzisz ogromnego programu (a zapewne na razie tak nie jest). Inne z kolei mają zawiłe regulaminy, przez co współpraca z nimi jest niepotrzebnie skomplikowana – zarówno dla Ciebie, jak i Twoich partnerów.

Post Affiliate Pro jest inny. Płacisz stałą miesięczną opłatę, możesz wybrać jeden z trzech planów cenowych w zależności od funkcji, których potrzebujesz, a każdy z nich pozwala na nieograniczoną liczbę partnerów. To ważne, bo nie chcesz, by skalę Twojego programu ograniczało oprogramowanie.

Co więcej, Post Affiliate Pro oferuje 30-dniowy bezpłatny okres próbny , brak opłat za konfigurację i brak umów – możesz zrezygnować w dowolnym momencie.

Krok 2: Określ, z jakimi partnerami chcesz współpracować

Możesz sądzić, że im więcej partnerów promuje Twoje produkty , tym lepiej.

To jednak nie zawsze prawda. Zamiast łapać jak najwięcej partnerów, zastanów się, jak wygląda „dobry” partner afiliacyjny dla Twojej marki.

Spójrzmy na przykład solidnego, ogólnotematycznego partnera – Forbes Personal Shopper:

How to make money online with affiliate software

To usługa zakupowa dla czytelników Forbes – ludzi, którzy już ufają tej marce. Forbes przeszukuje oferty renomowanych sklepów, by znaleźć produkty, które spodobają się ich odbiorcom, np. nieobcierające spodenki do biegania, hybrydowe materace czy oczyszczacze powietrza.

Forbes to zaufana, jakościowa strona, która rozumie potrzeby swoich czytelników. Jeśli Twoja grupa docelowa pokrywa się z odbiorcami Forbes, osiągniesz lepsze wyniki, pozyskując ich (i kilku podobnych partnerów), niż współpracując z dziesiątkami mniej wartościowych, mniej dopasowanych afiliantów.

Krótko mówiąc, marki powinny zawsze stawiać na współpracę z partnerami , którzy najlepiej pasują do ich produktów. Tacy partnerzy przyciągną bardziej trafny ruch , skierują więcej sprzedaży i zapewnią wyższą wartość zamówień.

Co czyni z partnera afiliacyjnego dobrego współpracownika? Konkretne cechy mogą się różnić w zależności od branży, ale zazwyczaj będą to trzy rzeczy:

  1. Zaangażowanie w marketing afiliacyjny. Wiele osób zaczyna przygodę z afiliacją, bo wydaje im się, że to łatwy i szybki sposób na pasywny dochód. Ale tak nie jest. Wielu odnoszących sukcesy partnerów przez rok lub dłużej buduje wartościowe treści i generuje ruch, zanim zacznie zarabiać. Jeśli ktoś nie jest gotów działać długofalowo, nie będzie dobrym partnerem.
  2. Konkretna strategia. Internet zmienia się błyskawicznie. Jedne strony zyskują popularność, potem tracą ruch i stają się nieistotne w miarę zmiany trendów marketingowych i algorytmów wyszukiwarek. Dobry partner musi mieć strategię na utrzymanie się na rynku, a nie polegać wyłącznie na jednym sposobie czy źródle ruchu.
  3. Cechy wyróżniające. W sieci jest ogrom treści. Jako partner musisz znaleźć własną niszę – powód, by ludzie odwiedzali Twoją stronę i wracali. Nie może to polegać na „przechytrzaniu” użytkowników spamerskimi technikami, np. kupowaniem reklam na błędnie wpisane nazwy marek.

Określanie, jak wygląda „dobry” partner afiliacyjny , powinno być procesem ciągłym. Najpierw wykorzystaj narzędzia raportowania dostępne w oprogramowaniu afiliacyjnym, by wyłonić najlepszych partnerów. Zidentyfikuj ich wspólne cechy – czy są blogerami, influencerami w mediach społecznościowych? Czy posiadają niszową, zaangażowaną społeczność, czy mają szeroki, masowy zasięg? Jakie strategie influencer marketingu stosują i jak promują Twoją markę?

Influencer marketing stats

Optymalizuj działania w oparciu o to, co już działa.

Skoro już wiesz, czym charakteryzuje się dobry partner afiliacyjny, zobaczmy, jak to wygląda w różnych branżach.

Bycie wybrednym przy przyjmowaniu partnerów do programu zwiększa konwersje i obniża koszty obsługi programu w przyszłości.

Prawnicy od odszkodowań

Prawnik odszkodowawczy potrafi pozyskać setki nowych leadów, jeśli właściwie dobierze partnerów , którzy skierują odpowiedni ruch na jego stronę. Przykłady dobrych partnerów:

  • Blogi prawnicze, takie jak Simply Legal czy LawRank, to idealni partnerzy afiliacyjni dla prawników odszkodowawczych. Ich treści trafiają do osób szukających prawników lub zainteresowanych pomocą prawną. Są autorytetami w branży i generują duży ruch przez linki afiliacyjne.
  • Klienci mogą dać Ci znacznie więcej niż tylko opinie. Polecenia to świetna metoda na pozyskiwanie leadów – ale warto dać im coś w zamian. Zapytaj, czy chcą być polecającymi dla Twojej kancelarii i wyjaśnij, co z tego będą mieli. Zazwyczaj najlepszymi partnerami dla kancelarii prawnych są lokalne polecenia.

Branża medyczna

W branży medycznej pozyskiwanie partnerów jest nieco trudniejsze. W zależności od specyfiki produktu możesz potrzebować partnerów z odpowiednimi certyfikatami potwierdzającymi ich kompetencje.

Nie chcesz, by Twoje produkty medyczne reklamował przypadkowy bloger, bo to wzbudzi nieufność klientów.

Zamiast tego, możesz zwrócić się do:

  • Klinik
  • Aptek
  • Lekarzy
  • Pielęgniarek
  • Czasopism medycznych
  • Zadowolonych klientów
  • Domów opieki

Jeśli kontaktujesz się z blogami medycznymi, upewnij się, że są autorytetami w branży. Internet „zrobił z każdego lekarza”, więc musisz sprawdzić ich treści afiliacyjne i upewnić się, że są wysokiej jakości. Następnie możesz przygotować propozycję i zapytać, czy chcą zostać partnerami.

Przykładowo, Medical Alert Buyers Guide promuje różne produkty afiliacyjne poprzez artykuły typu „najlepszy medyczny (słowo kluczowe)”. Te posty są bardzo popularne i łatwo wpleść w nie linki. Sprawdź ich ranking „najlepszych systemów alarmowych” jako przykład:

How to make money online with affiliate software

Takie wpisy pomagają klientom wybrać najlepszy produkt, a jednocześnie stanowią doskonałe miejsce reklamowe dla firm medycznych chcących zwiększyć sprzedaż. „Best of” zwiększają intencję zakupową – czytelnicy takich postów chcą kupić.

Inne strony robią to samo. Przykładowo, each night , firma recenzująca materace, większość dochodu czerpie jako partner różnych producentów materacy:

How to make money online with affiliate software

Musisz wiedzieć, z kim warto współpracować i gdzie powinny pojawiać się Twoje linki. Firmy, które aktywnie współpracują z partnerami, osiągają lepsze wyniki, bo proszą ich o umieszczanie linków w kluczowych miejscach.

Krok 3: Przeanalizuj rynek

Chyba że działasz w bardzo wąskiej niszy , raczej nie będziesz jedyną marką z programem partnerskim.

Właściwie to niemal niemożliwe.

Zanim uruchomisz swój program, warto sprawdzić, co robi konkurencja . Dzięki temu podejmiesz lepsze decyzje dotyczące prowizji, wyboru partnerów czy warunków współpracy.

Załóżmy, że konkurent płaci stałą stawkę 50 dolarów za określoną akcję (np. sprzedaż lub lead). Ich program partnerski przyciągnął mnóstwo uwagi i ich produkty są promowane wszędzie.

Masz wtedy dwa wyjścia:

  1. Konkurować bezpośrednio oferując tę samą (lub wyższą) prowizję. Może to być jednak trudne lub wręcz niemożliwe, w zależności od takich czynników jak wskaźnik retencji, wartość klienta w czasie czy koszt pozyskania. Więcej o tym w kolejnym punkcie.
  2. Konkurować konwersją zamiast prowizją. Możesz oferować 25 dolarów zamiast 50 – ale jeśli wygenerujesz trzykrotnie więcej sprzedaży, to partnerzy i tak wyjdą na plus.

Nie ma tu dobrej lub złej odpowiedzi. Aby wybrać najlepszą drogę, śledź dziennik aktywności i analizuj raporty kampanii, banerów i partnerów w swoim oprogramowaniu afiliacyjnym. Jeśli prowadzisz kampanie międzynarodowe, możesz sprawdzić ROI według kraju . Jeśli sprzedaż lub wyświetlenia spadają, warto zmienić podejście.

socials in lead generation

Krok 4: Oblicz prowizje

Czas na najważniejszą kwestię – prowizje.

To prawdopodobnie najistotniejszy element programu partnerskiego. W końcu partnerzy nie robią tego dla zabawy – chcą zarobić.

Aby ustalić wysokość prowizji, uwzględnij trzy wskaźniki:

  1. Koszt pozyskania klienta
  2. Wskaźnik utrzymania klienta
  3. Wartość klienta w czasie

Nie określą one dokładnie, jaką prowizję ustalić, ale pozwolą podjąć świadomą decyzję. Z reguły im więcej możesz zapłacić, tym lepiej – pod warunkiem, że nie przekraczasz akceptowalnych wartości LTV, retencji i prowizji.

Dodatkowo musisz określić, w jaki sposób partnerzy będą zarabiać prowizje. Oprogramowanie afiliacyjne pozwala wybierać moment wypłaty prowizji w zależności od typu , np.:

  • Za akcję
  • Za kliknięcie
  • Za lead
  • Za wyświetlenie

W Post Affiliate Pro wypłacanie prowizji partnerom jest proste – możesz ustawić nieograniczoną liczbę opcji wypłat , spośród których partnerzy wybierają najdogodniejszą.

Krok 5: Optymalizuj współczynnik konwersji

W trzecim punkcie pisałem, że prowizja – choć ważna – to nie jedyny sposób na przyciągnięcie dobrych partnerów.

Twój współczynnik konwersji musi być na wysokim poziomie.

Partnerzy ciężko pracują, by przyprowadzać do Ciebie ruch. Chcą mieć pewność, że ich wysiłki się opłacą – czyli użytkownicy coś kupią (a oni otrzymają prowizję).

Ponownie, pomocne będzie tu oprogramowanie afiliacyjne. Skup się na współczynniku konwersji w raporcie trendów . Jeśli wskaźniki spadają, musisz znaleźć przyczynę.

Częściowo zależy to od właściwego doboru partnerów, o czym już była mowa. Muszą oni przyciągać odpowiednią publiczność i odpowiednio opisywać Twój produkt.

Gdy potencjalni klienci trafią już na Twoją stronę, ścieżka zakupu musi być prosta. Strona docelowa powinna jasno prezentować funkcje produktu i korzyści. Aby odpowiadać na pytania o zamówienia, wysyłkę czy zwroty błyskawicznie, możesz zintegrować się z oprogramowaniem live chat . Zapytania mogą napływać z całego świata, więc warto wdrożyć wsparcie wielojęzyczne .

Krok 6: Ustal jasne, mierzalne cele

Nawet jeśli masz świetnych partnerów i skuteczne oprogramowanie, nie możesz zostawiać niczego przypadkowi.

Musisz podejmować mądre decyzje, by w pełni wykorzystać potencjał programu – a to oznacza stawianie jasnych celów, które da się zmierzyć. Nie ma jednej właściwej odpowiedzi, jak te cele mają wyglądać, ale zwykle będą to takie przykłady:

  • Zwiększenie liczby sprzedaży o X% w ciągu roku
  • Zwiększenie średniej wartości zamówienia o X% w kolejnym kwartale
  • Wzrost liczby aktywnych partnerów programu o X% rok do roku
  • Osiągnięcie $XXX wypłat prowizji w grudniu 2021

Mając określone cele, możesz opracować strategię , która zwiększy szanse na ich realizację. Następnie monitoruj efekty dzięki narzędziom trackingowym wybranego oprogramowania , by wiedzieć, czy wszystko działa, czy trzeba wprowadzić zmiany.

Nie istnieje idealna strategia afiliacyjna , ale minimum, które powinna obejmować, to:

  • Wybór odpowiedniego oprogramowania afiliacyjnego
  • Rekrutacja właściwych partnerów
  • Ustalenie warunków współpracy
  • Zasady dotyczące licytowania w PPC
  • Sposób weryfikacji sprzedaży

Na przykład wielu menedżerów programów partnerskich zabrania partnerom licytowania na frazy z nazwą marki. Wracając do przykładu materacy – WinkBeds raczej nie chce, by partnerzy kupowali reklamy w Google na swoją markę, bo nie przyciągają w ten sposób nowych klientów. Jeśli pozwoliliby na takie licytacje, płaciliby za sprzedaż, którą i tak by uzyskali.

Podsumowanie

Jak w każdej dziedzinie marketingu, prowadzenie programu partnerskiego to nie jednorazowe działanie.

Niezależnie od liczby zdobytych sprzedaży i partnerów, zawsze możesz osiągnąć jeszcze więcej.

Możesz poprawić współczynnik konwersji, zmodyfikować warunki współpracy, by były atrakcyjniejsze dla właściwych partnerów, albo zmienić strukturę prowizji.

Dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu afiliacyjnemu zawsze będziesz w stanie optymalizować swoją strategię i działania.

Najczęściej zadawane pytania

Jak zdobyć nieograniczoną liczbę leadów do marketingu afiliacyjnego?

Istnieje wiele sposobów generowania nieograniczonej liczby leadów do marketingu afiliacyjnego. Możesz tworzyć atrakcyjne treści, wykorzystywać media społecznościowe, prowadzić targetowane kampanie reklamowe, budować listę mailingową oraz współpracować z innymi influencerami i firmami, aby dotrzeć do szerszej grupy odbiorców. Ważne jest, aby stale angażować swoje leady i dostarczać im wartości, aby utrzymać ich zainteresowanie Twoimi produktami afiliacyjnymi.

Jak zdobyć nieograniczoną liczbę leadów do marketingu afiliacyjnego?

Istnieje wiele sposobów generowania nieograniczonej liczby leadów do marketingu afiliacyjnego. Możesz tworzyć atrakcyjne treści, wykorzystywać media społecznościowe, prowadzić targetowane kampanie reklamowe, budować listę mailingową oraz współpracować z innymi influencerami i firmami, aby dotrzeć do szerszej grupy odbiorców. Ważne jest, aby stale angażować swoje leady i dostarczać im wartości, aby utrzymać ich zainteresowanie Twoimi produktami afiliacyjnymi.

Jakie jest najlepsze oprogramowanie afiliacyjne dla początkujących?

Najlepsze oprogramowanie afiliacyjne dla początkujących powinno być intuicyjne, oferować kompleksowe śledzenie i zapewniać dostęp do pomocnych materiałów wsparcia. Post Affiliate Pro to popularny wybór ze względu na przyjazny interfejs, elastyczne struktury prowizji oraz rozbudowane funkcje raportowania.

Jak wybrać odpowiednich partnerów do mojego programu?

Szukaj partnerów, których odbiorcy pokrywają się z Twoją grupą docelową, mają sprawdzone doświadczenie w Twojej branży i tworzą wysokiej jakości, godne zaufania treści. Oprogramowanie afiliacyjne z rozbudowanym systemem raportowania pomoże Ci zidentyfikować i pozyskiwać najlepszych partnerów.

Jak mogę śledzić wyniki mojego programu partnerskiego?

Możesz śledzić wyniki swojego programu partnerskiego, korzystając z wbudowanych narzędzi analitycznych i raportujących dostępnych w Twoim oprogramowaniu afiliacyjnym. Monitoruj kluczowe wskaźniki, takie jak kliknięcia, konwersje, sprzedaż i wypłaty prowizji, aby ocenić i zoptymalizować skuteczność swojego programu.

Freya jest założycielką bloga o finansach osobistych CollectingCents, który uczy czytelników, jak zwiększać dochód pasywny, oszczędzać pieniądze, poprawiać swoją ocenę kredytową i zarządzać długiem. Jej artykuły pojawiały się w takich publikacjach jak Business Insider, Fox Business, Huffington Post czy GoBankingRates.

Freya Kuka
Freya Kuka
Autorka gościnna

Uruchom dziś swój dochodowy program partnerski

Poznaj zalety najlepszego oprogramowania afiliacyjnego i przekształć swoją firmę dzięki skutecznym strategiom marketingu afiliacyjnego.

Dowiedz się więcej

Jak zdominować każdą niszę afiliacyjną w 12 miesięcy
Jak zdominować każdą niszę afiliacyjną w 12 miesięcy

Jak zdominować każdą niszę afiliacyjną w 12 miesięcy

Marketing afiliacyjny to jeden z najpopularniejszych sposobów na uzyskanie znaczących dochodów online. Dowiedz się, jak szybko zdominować niszę afiliacyjną i zw...

9 min czytania
AffiliateMarketing NicheSelection +5
Porady dotyczące marketingu afiliacyjnego (13 najważniejszych strategii)
Porady dotyczące marketingu afiliacyjnego (13 najważniejszych strategii)

Porady dotyczące marketingu afiliacyjnego (13 najważniejszych strategii)

Marketing afiliacyjny to świetny sposób na zarabianie online, jeśli posiadasz stronę internetową. Poznaj 13 najważniejszych wskazówek, jak odnieść sukces w mark...

3 min czytania
AffiliateMarketing DigitalMarketing +3

Będziesz w dobrych rękach!

Dołącz do naszej społeczności zadowolonych klientów i zapewnij doskonałą obsługę klienta dzięki PostAffiliatePro.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface